Tri velika natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava


Što poduzetnici mogu očekivati i koja sredstva će im biti dostupna za njihovo poslovanje kroz najavljenje natječaje Ministarstva gospodarstva o dodjeli bespovratnih sredstava.

Tijekom drugog kvartala ove godine - točnije već kroz travanj - će pravnim osobama u Lijepoj Našoj biti dostupno ni manje ni više nego čak 668,7 milijuna kuna samo na 3 velika natječaja.

Natječaj u tijeku

Od navedenih natječaja jedan je u tijeku i odnosi se na poduzeća koja se bave preradom i obradom drvne sirovine. Riječ je o mjeri 8.6.2 Modernizacija tehnologija, strojeva, alata i opreme u predindustrijskoj preradi drva. Za dobivanje bespovratnih sredstava kroz tu mjeri mogu se prijaviti obrti i poduzećima sa glavnom djelatnosti iz odjeljka 16 u području C po NKDu koja žele tehnološki unaprijediti ne samo strojeve i opremu već uložiti u softver i procese te nužne edukacije.

Dodatne bodove donose ulaganje u korištenje obnovljivih izvora energije kao pogonske energije za vlastiti proizvodni proces te u nešto manjoj mjeri ulaganje u strojeve, alate, uređaje i opremu sa pogonom na električnu energiju ili plin. 
Ujedno nema prepreka uzimanje rabljene opreme u jednom dijelu investicije no prijavitelj treba znati da mu više bodova donosi nabava nove opreme.

Intenzitet potpore ide do 50% investicije a sama potpora iznosi u konkretnom novcu od 10 tisuća eura do 1 milijun eura u još malo pa kunskoj protuvrijednosti. Prihvatljiv prijavitelj uz sve drugo mora imati izmirene porezne obveze te nemati blokade dulje od 15 dana kontinuirano a 30 sveukupno u posljednjih 6 mjeseci. Ujedno ne smije biti poduzetnik s teškoćama i treba imati bar 1 zaposlenog u posljednjem obračunskom razdoblju.

Novoosnovane tvrtke i one koje ulažu u komercijalizaciju poslovanja

Ujedno su za kraj mjeseca od strane Ministarstva gospodarstva najavljena dva nova natječaja čiji sukus možete vidjeti na priloženoj ilustraciji, a predstavljaju konkretiziranje mjera iz Nacionalnog plana oporavka u praksi. Podsjetimo, tim planom oporavka od pandemijskih posljedica za domaće subjekte potvrđenim od strane Europske komisije polovinom prošle godine Hrvatskoj je stavljeno na raspolaganje ukupno 6,3 milijarde eura, odnosno 47,5 milijarde kuna bespovratnih sredstava.

Natječaji za bespovratna sredstva od strane Ministarstva gospodarstva

Riječ je o dva poziva na dodjelu bespovratnih sredstava – „Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća“ i „Komercijalizacija inovacija“, čija je objava planirana 31. ožujka.

Pozivom „Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća“ poticat će se investicije novoosnovanih mikro, malih i srednjih poduzeća koja razvijaju inovacije bazirane na znanju ili visokim tehnologijama. Riječ je o projektima čiji se proizvodi i usluge nalaze u predkomercijalnoj fazi i zahtijevaju dodatna financijska ulaganja za dovršetak tehnološke spremnosti. Ukupna vrijednost ovog natječaja iznosit će 141,7 milijuna kuna, s najnižim iznosom bespovratnih sredstava od 200.000 kuna i najvišim od 1.000.000 kuna.

Potpora u okviru poziva „Komercijalizacija inovacija“ bit će namijenjena mikro, malim i srednjim poduzetnicima usmjerenima na proizvodnju naprednih i inovativnih proizvoda i usluga visoke dodane vrijednosti. Ovdje se radi o poticanju ulaganja neophodnih za komercijalizaciju inovacija i rezultata istraživanja i razvoja, za proizvode i usluge koji su u fazi spremnosti za tržište. Projektima koji doprinose zelenoj tranziciji dodijelit će se dodatni bodovi, a ukupna vrijednost natječaja je 380 milijuna kuna. Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosit će 760.000 kuna, a najviši 5,32 milijuna kuna.

Sam intenzitet potpora bi trebao u najvećoj mjeri ovisiti o regionalnom smještaju - u Panonskoj i Sjevernoj Hrvatskoj u startu do 50%, u Jadranskoj Hrvatskoj do 40% te na području Zagreba do 30%.

Naime, karta potpora predviđa kod početnih ulaganja s prihvatljivim troškovima do 50 milijuna eura u svim se navedenim područjima maksimalni intenziteti potpore mogu povećati za 10 postotnih bodova za ulaganja srednjih poduzeća i za 20 postotnih bodova za ulaganja malih poduzeća.

Navedeni postotci se mogu značajno poboljšati ali na tu temu će definitivno trebati pričekati konačnu verziju natječaja koja treba ići 31.03.2022. Ono što je svakako preporuka za poduzetnike koji se svojim aktivnostima uklapaju u opći plan je – pripremajte poslovnu i tehničku dokumentaciju.

Ukupno će se, kroz komponentu „Otporno, zeleno i digitalno gospodarstvo“ iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost, dodijeliti 2,86 milijardi kuna za poticanje inovacija mikro, malih i srednjih poduzeća.

 

  • Podijeli:

Ivica Žuro

Ivica Žuro

Ivica Žuro je konzultant u financijama, bankovnom poslovanju i upravljanju poduzećima. Vlasnik je MM Beneficium obrta za poslovno savjetovanje. Nakon duge karijere u bankarstvu gdje je uz ostalo bio dugogodišnji direktor za Srednju Dalmaciju u Splitskoj banci, odlučio je iskoristiti stečeno iskustvo u savjetovanju za financiranje i upravljanje. Uža specijalnost su mu financiranje poduzetništva te fizičkih osoba, kao i refinanciranje postojećih obveza povoljnijim kreditiranjem te organizacijska poboljšanja i uštede na troškovima poslovanja.

https://www.financiranje.net/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!
11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!

Bez obzira na to koliko ste dugo na tržištu, koliko iskustva imate ili koliko su luksuzna vaša plovila, nikada ne smijete izgubiti iz vida ono najvažnije - goste. Želite li da vas gosti lakše nađu? Sigurno da. Ako je to slučaj, onda provjerite kojih 11 stvari nikako ne smijete propustiti.

Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac
Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac

Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?

čarter.hr i Seazone – novo partnerstvo u yachting industriji
čarter.hr i Seazone – novo partnerstvo u yachting industriji

Za nautičare sve u čarter industriji koji teže optimizaciji svojeg poslovanja i žele se istaknuti u konkurentnom tržištu, čarter.hr je postao neprocjenjiv resurs. Jednako tako za one koji ga još nisu otkrili, Seazone nudi pregršt opcija koje će biti od pomoći svakome tko je u industriji ili u njoj želi biti. Provjerite koje su prednosti suradnje s ove dvije platforme i zašto su odlučile udružiti snage.

Online prezentacija čarter usluga – kako se istaknuti uz pomoć 3D vizuala
Online prezentacija čarter usluga – kako se istaknuti uz pomoć 3D vizuala

Svima nam je jasno kako ljudi plovila za najam traže online. Prisustvo vaše čarter tvrtke na internetu je postalo nužno želite li biti konkurentni. Ti isti ljudi će postati vaši gosti, a to će učiniti brže i lakše ako koristite inovativne tehnologije, ako što su 3D vizuali.