Tripadvisor nam u svom izvještaju o trendovima putovanja za 2022. godinu, donosi pregled ponašanja gostiju; na koji su se način promijenile njihove želje i prioriteti te na što djelatnici u turizmu trebaju obratiti pažnju.
U izvještaju se navodi kako nikada do sada ljudima nije bilo toliko važno putovati te objašnjava što je dovelo do potpune izmjene slike putovanja.
Pandemija je sigurno navela goste na promjenu ponašanja i potpuni zaokretu onome što žele i što zapravo mogu raditi i kuda putovati. Pojmovi su se promijenili te je sigurnost u putovanju doživjela svoju evoluciju u smislu koji je do sada bio nezamisliv. Ljudima je najbitnije bilo sigurno stići na odredište i sigurno se i vratiti kući, bez dodatnih restrikcija i izolacija.
Slika putovanja se sada izmijenila zauvijek, sve je postalo drugačije jer su se za pojedine države obistinili neki od najcrnjih scenarija u turizmu.
Sami obrasci ponašanja pri putovanju kod ljudi su naišli na ogromne promjene, neke su bile neophodne, dok su neke bile uvjetovane nastalom situacijom. Želja za lokacijom koju žele posjetiti te vrsta objekta u kojem žele odsjesti, se također u potpunosti izmijenila. Putovanje postaje personalizirano, a s time se i sama ponuda izmijenila. Gosti žele čim više iskustava, troše više vremena na planiranje putovanja i istraživanje, te su informirani i žele dobiti više za vrijednost koju su uložili.
Gosti troše više, čak i ako vremenski borave manje na određenoj destinaciji nego u odnosu na sezone prije pandemije. Povećanje troškova je jednim dijelom i zbog inflacije, ali uvelike i zbog toga jer gosti žele što bolje iskustvo putovanja.
Ljudi će i dalje putovati i imati potrebu putovati, iako se način na koji su to radili te razlozi zbog čega su to radili, promijenili svoju strukturu. Tripadvisor izdvaja kako se želja za destinacijom izmijenila, jer su se osim putovanja u svojoj vlastitoj zemlji, najviše izdvajala putovanja u neposredno susjedstvo te u zemlje koje nisu zahtijevale izolaciju po prelasku njihove granice. Ljudi će uvijek imati potrebu putovati, vidjeti i doživjeti nešto novo. Dakle, potreba ostaje, a oni koji nisu u mogućnosti „vidjeti svijet“, iskoristit će barem vidjeti čim više unutar svoje vlastite zemlje.
Promjene u ponašanju izazvane pojavom Covida-19 mogle bi ostati trajne te u potpunosti izmijeniti sliku načina na koji ljudi putuju kao i sam profil putnika.
Tropadvisor u svojim statistikama također navodi i to kako 73% ljudi još uvijek navodi želju za posjetom novih destinacija kao prvu na svojoj listi, bez obzira na pandemiju. Ta je želja izražena čak i više nego prije pandemije, najviše zbog toga jer ljudi žele nadoknaditi propušteno.
Svi oni koji nisu putovali lokalno, također su pri putovanjima u druge zemlje htjeli sabrati što više iskustava u što manje vremena. Planovi ljudi su se promijenili u samoj suštini i to u smislu koji tip putovanja ljudi planiraju. Navodi se kako je ljudima prioritetno postalo posjećivanje obitelji i prijatelja, te putovanje na obalu, a treće po redu su proputovanja (road trip).
Osim restrikcija uzrokovanih nastavkom pandemije, ljudi se pri putovanju najviše boje i nesigurnosti. Mogućnost zaraze sebe i svojih bližnjih, navodi ih na strah, ali isto tako ih ne sprečava putovati. Ljudi i dalje žele putovati, isprobati nova iskustva i doživjeti nove destinacije, možda čak i one koje se nisu usudili posjetiti prije. Cijela situacija zapravo izgleda obećavajuće i sve procjene pokazuju kako je turizam u oporavku.
Izvještaj koji je pripremio Tripadvisor na kraju zaključuje kako je ponašanje gostiju kroz pandemiju izmijenilo sliku putovanja možda i zauvijek. Gostima je također važno i to da su higijena i čistoća u objektima koje posjećuju, na najzavidnijem nivou. Osobito u ugostiteljskim objektima u kojima odsjedaju. U trenutnoj situaciji, higijena je ono što najviše utječe na odluku o tome gdje će putovati, gdje će odsjesti te koje aktivnosti će isprobati. Jedna od stvari koju Tripadvisor ističe u svom izvještaju je i ta kako 71,4% gostiju navodi želju da nivo trenutne higijene u objektima ostane i nakon pandemije.
Zaključak je kako su viđenja i prohtjevi gostiju postali drugačiji, ali i to kako je pandemija navela da se neke stvari promijene na bolje. Pretpostavka je da ćemo novonastale promjene osjećati godinama, ako ne i desetljećima, koje dolaze.
Izvorni izvještaj možete pročitati na ovoj poveznici Travel Trend Report
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.
Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?
Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.
Ako ste kao većina čarter tvrtki, društvene mreže su vam negdje pri dnu popisa. Objavite kad stignete, kad se nešto dogodi. Ili jednostavno ne stignete nikad. A onda dođe sezona i pomislite: “Trebali bismo nešto objaviti…” Ovaj vodič je tu da vam pokaže kako s minimalnim trudom napraviti jednostavan plan objava koji ima glavu i rep.