Pogled unaprijed - putovanja u sezoni 2022.


Tripadvisor nam u svom izvještaju o trendovima putovanja za 2022. godinu, donosi pregled ponašanja gostiju; na koji su se način promijenile njihove želje i prioriteti te na što djelatnici u turizmu trebaju obratiti pažnju.

U izvještaju se navodi kako nikada do sada ljudima nije bilo toliko važno putovati te objašnjava što je dovelo do potpune izmjene slike putovanja. 

Što je navelo izmjenu slike putovanja

Pandemija je sigurno navela goste na promjenu ponašanja i potpuni zaokretu onome što žele i što zapravo mogu raditi i kuda putovati. Pojmovi su se promijenili te je sigurnost u putovanju doživjela svoju evoluciju u smislu koji je do sada bio nezamisliv. Ljudima je najbitnije bilo sigurno stići na odredište i sigurno se i vratiti kući, bez dodatnih restrikcija i izolacija. 

Slika putovanja se sada izmijenila zauvijek, sve je postalo drugačije jer su se za pojedine države obistinili neki od najcrnjih scenarija u turizmu.  

Obrasci ponašanja u putovanju

Sami obrasci ponašanja pri putovanju kod ljudi su naišli na ogromne promjene, neke su bile neophodne, dok su neke bile uvjetovane nastalom situacijom. Želja za lokacijom koju žele posjetiti te vrsta objekta u kojem žele odsjesti, se također u potpunosti izmijenila. Putovanje postaje personalizirano, a s time se i sama ponuda izmijenila. Gosti žele čim više iskustava, troše više vremena na planiranje putovanja i istraživanje, te su informirani i žele dobiti više za vrijednost koju su uložili.

Hrvatska Makarska Turizam

Gosti troše više, čak i ako vremenski borave manje na određenoj destinaciji nego u odnosu na sezone prije pandemije. Povećanje troškova je jednim dijelom i zbog inflacije, ali uvelike i zbog toga jer gosti žele što bolje iskustvo putovanja.  

Trend putovanja se nastavlja

Ljudi će i dalje putovati i imati potrebu putovati, iako se način na koji su to radili te razlozi zbog čega su to radili, promijenili svoju strukturu. Tripadvisor izdvaja kako se želja za destinacijom izmijenila, jer su se osim putovanja u svojoj vlastitoj zemlji, najviše izdvajala putovanja u neposredno susjedstvo te u zemlje koje nisu zahtijevale izolaciju po prelasku njihove granice. Ljudi će uvijek imati potrebu putovati, vidjeti i doživjeti nešto novo. Dakle, potreba ostaje, a oni koji nisu u mogućnosti „vidjeti svijet“, iskoristit će barem vidjeti čim više unutar svoje vlastite zemlje. 

Promjene u ponašanju izazvane pojavom Covida-19 mogle bi ostati trajne te u potpunosti izmijeniti sliku načina na koji ljudi putuju kao i sam profil putnika. 

Što je još uvijek na listi želja

Tropadvisor u svojim statistikama također navodi i to kako 73% ljudi još uvijek navodi želju za posjetom novih destinacija kao prvu na svojoj listi, bez obzira na pandemiju. Ta je želja izražena čak i više nego prije pandemije, najviše zbog toga jer ljudi žele nadoknaditi propušteno. 

Croatia Travel Putovanja Izleti Hrvatska

Svi oni koji nisu putovali lokalno, također su pri putovanjima u druge zemlje htjeli sabrati što više iskustava u što manje vremena. Planovi ljudi su se promijenili  u samoj suštini i to u smislu koji tip putovanja ljudi planiraju. Navodi se kako je ljudima prioritetno postalo posjećivanje obitelji i prijatelja, te putovanje na obalu, a treće po redu su proputovanja (road trip). 

Čega se gosti boje

Osim restrikcija uzrokovanih nastavkom pandemije, ljudi se pri putovanju najviše boje i nesigurnosti. Mogućnost zaraze sebe i svojih bližnjih, navodi ih na strah, ali isto tako ih ne sprečava putovati. Ljudi i dalje žele putovati, isprobati nova iskustva i doživjeti nove destinacije, možda čak i one koje se nisu usudili posjetiti prije. Cijela situacija zapravo izgleda obećavajuće i sve procjene pokazuju kako je turizam u oporavku. 

Što je gostima važno

Izvještaj koji je pripremio Tripadvisor na kraju zaključuje kako je ponašanje gostiju kroz pandemiju izmijenilo sliku putovanja možda i zauvijek. Gostima je također važno i to da su higijena i čistoća u objektima koje posjećuju, na najzavidnijem nivou. Osobito u ugostiteljskim objektima u kojima odsjedaju. U trenutnoj situaciji, higijena je ono što najviše utječe na odluku o tome gdje će putovati, gdje će odsjesti te koje aktivnosti će isprobati. Jedna od stvari koju Tripadvisor ističe u svom izvještaju je i ta kako 71,4% gostiju navodi želju da nivo trenutne higijene u objektima ostane i nakon pandemije. 

Obitelj Putovanje Selfie Croatia

Zaključak je kako su viđenja i prohtjevi gostiju postali drugačiji, ali i to kako je pandemija navela da se neke stvari promijene na bolje. Pretpostavka je da ćemo novonastale promjene osjećati godinama, ako ne i desetljećima, koje dolaze. 

Izvorni izvještaj možete pročitati na ovoj poveznici Travel Trend Report

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

ICE Open Forum 2025: Cijene, potražnja i budućnost čartera
ICE Open Forum 2025: Cijene, potražnja i budućnost čartera

Na ICE Open Forumu u Amsterdamu, susreli su se predstavnici čarter kompanija i agenata. Tema je, barem na planirana, bila jednostavna: kako vratiti profitabilnost i zadovoljstvo gostiju u jedrenje. No već nakon prvih replika postalo je jasno da se zapravo razgovara o dvjema stvarima koje industrija godinama gura pod tepih: tko diktira tržište i kako ga usmjeriti u održivijem smjeru. Kao medijski partner, čarter.hr pratio je raspravu jer smatramo važnim da čarter tvrtke i posrednici koji nisu nazočili forumu jasno čuju poruke s obje strane.

Dosta vam je “sve je bilo super, ali…” recenzija?
Dosta vam je “sve je bilo super, ali…” recenzija?

Već ste više puta u recenzijama pročitali: “Sve je bilo super, ali…” Na prvu izgleda kao dobra recenzija, ali zapravo pokazuje kako nešto ne štima. Možda samo sitnica, ali dovoljna da se gost ne vrati više nikada - i to isto kaže i drugima.

Trebaju li čarter tvrtke ulagati u vlastiti CRM (ili je Excel još uvijek dovoljan)
Trebaju li čarter tvrtke ulagati u vlastiti CRM (ili je Excel još uvijek dovoljan)

Ako vam je ikad prošlo kroz glavu: "Možda je ovo ipak previše za Excel" ovaj tekst će vam pomoći to procijeniti sa sigurnošću. Mnoge čarter tvrtke oslanjaju se na tablice jer su jednostavne, poznate i "rade posao". No kako posao raste, raste i količina informacija i zadataka koje treba držati pod kontrolom, jer stvari brzo izmaknu kontroli.

Manje kukanja, više akcije - čarter ima udrugu, a vi možete do zajma
Manje kukanja, više akcije - čarter ima udrugu, a vi možete do zajma

Pedeseta kolumna Ivice Žure za čarter.hr stiže u trenutku kad se čini kako domaći čarter, umjesto da i dalje stoji, počinje tražiti vlastiti smjer. Simbolično ili ne, baš sada nastaje prva samostalna udruga čarter tvrtki, a paralelno stižu i konkretni zajmovi koji bi mogli pomoći onima koji ne žele čekati “bolja vremena”.