Jeste li tradicionalna ili moderna čarter tvrtka?


Kao netko tko se bavi čarter poslovanjem, vrlo ste vjerojatno čuli različite priče koliko je dobro biti tradicionalna ili moderna čarter tvrtka. Stručnjaci se još uvijek razilaze što je bolje.

Potpuno modernizirati svoje poslovanje ili ostaviti nešto od tradicionalnog? Naravno, svoje poslovanje nećete ostaviti na razini od prije dvadesetak godina, jer modernizacija nekih dijelova je neophodna, ali pitanje je koliko ste “moderni”? Ako razmišljate o potpunoj modernizaciji i reorganizaciji vaše tvrtke, donosimo vam nekoliko osnovnih razlika između modernih i tradicionalnih čarter tvrtki kako biste lakše uvidjeli koliko vam se reorganizacija isplati i odlučili je li ista dobra za vaše poslovanje.

Tko je na vrhu, a tko na dnu piramide?

Turizam, kao manje-više svi sektori, stalno je podložan različitim trendovima i promjenama, pa je nerijetko potrebno prilagoditi se tim trendovima kako bi određena tvrtka potpuno ispunila svoj potencijal. Međutim, tu se postavlja pitanje koliko se prilagoditi? 

Modernizacija nije dobra za svaku čarter tvrtku. Tradicionalne čarter tvrtke u Hrvatskoj, osnovane uglavnom osamdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća nerijetko kritiziraju one moderne kao ranjive i nestabilne i oklijevaju kada treba napraviti važne promjene. 

Ako vaša tvrtka još uvijek ima strogu hijerarhijsku strukturu, dakle strogo se zna “tko je na vrhu, a tko na dnu piramide”, onda se za vašu tvrtku kaže da je tradicionalna. Kod vas vlada stroga podjela rada. Ako ste manja tvrtka, onda vaši zaposlenici imaju strogo definirane dužnosti, a ako ste veća, onda to isto imaju odjeli. 

Nerijetko, odnosi u ovakvim čarter tvrtkama su fiksni i rigidni. Je li tako i kod vas? Donosite li prije svega planove koje je kasnije teško promijeniti? Sve to karakterizira jednu tradicionalnu čarter tvrtku sa strogo definiranim odnosima.

Osam crvenih šahovskih figurica i jedna smeđa ispred svih predstavljaju vodstvo i hijerarhiju.

 

Meke vještine za konkurentnost

U modernim čarter tvrtkama toliko stroge organizacije nema. Istina, pravila postoje, ali nisu toliko oštra. Kod modernih čarter tvrtki događa se da, ovisno o opsegu posla, svi rade različito. Ako vlasnik obično ugovara iznajmljivanje i prodaju jahti, pa dođe do povećanja posla, vrlo se lako može dogoditi da njegov posao preuzmu (bar privremeno) i ostali zaposlenici ili partneri. Slično je i kod ostalih situacija. 

Moderne čarter tvrtke imaju sve uvjete za inovacije. Vrlo često, ove tvrtke su nove i brzorastuće. Rijetko je koja, bar u današnje vrijeme, čarter tvrtka koja je nova i ima tradicionalne principe. U međunarodnom okruženju koje se stalno mijenja to jednostavno ne ide. 

Glavni koncept moderne čarter tvrtke je diversifikacija njezinih aktivnosti, te umrežavanje - sve u cilju svladavanja novih izazova. Koliko ste vi spremni na svladavanje takvih izazova? Kakve pristupe koristite? Razmišljate li izvan okvira? Sve je ovo važno kako biste odredili u kojem smjeru se kreće vaša čarter tvrtka - onom tradicionalnom ili onom modernom. 

Kakav ste vi tip menadžera? Jeste li “klasični šef” koji samo izdaje naredbe svojim zaposlenicima ili ste više voditeljski tip. Moderni menadžment u čarter tvrtki dosta ovisi i o takozvanim mekim vještinama

Kao menadžer vi trebate uvijek biti spremni na izgradnju konsenzusa, umrežavanje, stvaranje veza, aktivno slušanje i razumijevanje, ali i sve to prenijeti na tim koji vodite. Stoga, nije rijetka pojava da baš menadžeri organiziraju dodatne edukacije kako bi se ove vještine usavršile.

Jahta usidrena na Jadranskoj obali

Tradicionalno ili moderno?

Recimo da imamo dvije čarter tvrtke. Nazovimo ih Yacht d.o.o. i Nautica d.o.o. Prva, Yacht je na tržištu prisutna više od trideset godina, dok je Nautica osnovana prije tek tri godine. Pogađate vjerojatno, prva je tradicionalna čarter tvrtka, a druga moderna brzorastuća mlada tvrtka. Većina ljudi će Yacht smatrati stabilnijom tvrtkom u branši nautičkog turizma, sa sigurnijim mogućnostima za napredak, negoli je to slučaj kod Nautice. Ipak, ova druga organizacija je dinamičnija i lakše će se od prve prilagoditi promjenama u međunarodnom okruženju. 

Fleksibilnost

Moderne čarter tvrtke se uvijek fokusiraju na tim, te po potrebi mijenjaju tijek obavljanja posla. One se ne drže ustaljenih pravila. Menadžeri modernih čarter tvrtki imaju stalnu potrebu za poboljšanjem svojih vještina i obavljanja posla, dok je u tradicionalnim organizacijama sve fiksno i unaprijed određeno. Je li vi više preferirate obaviti posao u točno određenom roku ili biti konkurentni na tržištu? Moderne čarter tvrtke na prvo mjesto stavljaju ovo drugo.

Pet zaposlenika u uredu bacaju papire u zrak u znak sreće

Hijerarhija i timski rad

Jeste li šef koji puno drži do hijerarhije u svojoj tvrtki? Jesu li odnosi kod vas slični kao u vojsci? Ako vam tajnica radi administraciju, računovođa financije, a ona studentica prije turističke sezone poziva potencijalne klijente, vaša je tvrtka tradicionalna. Međutim, ako kod vas postoje sastanci, razmjena ideja, brainstorming, timsko svladavanje izazova i sl., onda ste svi zajedno dio jedne moderne organizacije.

Moral zaposlenika

Često, tradicionalne čarter tvrtke, zbog neiskustva uprave i nedostatka potrebnih znanja i vještina, stvaraju odnose temeljene na strahu. Takvi odnosi nerijetko dovode i do puno većih problema, pa je održavanje morala zaposlenika u ovakvim okruženjima veliki izazov. Moderne čarter tvrtke izazov morala zaposlenika mnogo lakše svladavaju, jer u njima postoji mnogo veća sloboda, fleksibilnost, te različitost pristupa rješavanju problema.

Upravljanje rizikom

Iako menadžeri različitih organizacija ovome pristupaju različito, upravljanje rizikom se pokazalo kvalitetno i kod modernih i kod tradicionalnih čarter tvrtki. U oba primjera je potrebno iskustvo i znanje, pa se s izazovima rizika može vrlo lako nositi. Međutim, ako vi u vašoj čarter tvrtki problemu rizika pristupate hrabrije, tj. stvarate okruženje u kojem je lako bez dodatne edukacije nositi se s bilo kojim problemom, onda upravljate modernom čarter tvrtkom.

Sretna žena koja upravlja brodom i pokazuje prstom smjer gdje treba krenuti je analogija za upravljanje uspješnim poslovanjem.

Diversifikacija i tehnologija

Kada je riječ o poslovnim politikama, tradicionalne čarter tvrtke držat će se strogo unaprijed određenog plana. Ako se u vašoj tvrtki pravila u vezi, recimo, plovidbe, turističke sezone ili nautičkog turizma sprovode u točno određeno vrijeme i točno određenim intenzitetom, vi ste šef tradicionalne čarter tvrtke. 

Međutim, ako ste uvijek spremni, u cilju povećanja učinkovitosti, mijenjati pravila, rasporede, način rada, te prihvatiti tehnološke inovacije, vaša tvrtka posluje na moderan način. Uzmite u obzir i da se tradicionalne čarter tvrtke vrlo rijetko odlučuju na veće tehnološke promjene.

Stoga, ovo su neki od najvažnijih principa i jednog i drugog tipa čarter tvrtki. Vjerujemo, kao iskusan menadžer određenih vještina i znanja, da će vas ovo potaknuti da razmislite i od navedenog izaberete ono što će za vašu čarter tvrtku biti najbolje. Znate i sami da se ne morate strogo držati principa samo jedne poslovne filozofije. Nekad se i kombinacija pokaže vrlo uspješnim rješenjem.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

5 koraka kojima ćete povećati broj recenzija s pet zvjezdica
5 koraka kojima ćete povećati broj recenzija s pet zvjezdica

Vaši potencijalni gosti uvelike ocjenjuju vašu uslugu prema online recenzijama koje pronađu. One su postale vrlo važne za svako poslovanje. No, znate li kao postići čim više (pozitivnih) recenzija?

Kako pripremiti temelje za online rast čarter poslovanja
Kako pripremiti temelje za online rast čarter poslovanja

Razmišljajte kako postati što dostupniji potencijalnim klijentima, gostima i poslovnim partnerima? Željeli biste ponudili svoje usluge, a pri tome to učiniti uz minimalni trošak? Inbound marketing omogućava privući veću publiku nego što ste to mogli do sada.

Najveći izazov čarter društvima prilikom uvođenja EUR-a u RH
Najveći izazov čarter društvima prilikom uvođenja EUR-a u RH

RH s početkom 2023.g. uvodi euro kao zakonsko sredstvo plaćanja. Znate li kako primijeniti izmjenu na primljene predujmove za 2023.g. i u čemu je zapravo razlika pri preračunavanju iznosa?

Jesu li čarteri izuzetak kod optimizacije web stranice
Jesu li čarteri izuzetak kod optimizacije web stranice

SEO je često izuzet iz čarter poslovanja. No, dok jedni smatraju kako im optimizacija za tražilice ne treba, drugi je rade. I vrlo su uspješni u tome. Ako ste u nedoumici, saznajte što je SEO i što točno podrazumijeva.