RH s početkom 2023.g. uvodi euro kao zakonsko sredstvo plaćanja. Znate li kako primijeniti izmjenu na primljene predujmove za 2023.g. i u čemu je zapravo razlika pri preračunavanju iznosa?
Sljedeće su činjenice sigurno već svima poznate:
Međutim, kako sve gore navedeno primijeniti na kategoriju obveze za primljene predujmove za 2023. godinu? Neke su uplate za sljedeću sezonu primljene u kunama, a neke u eurima – u čemu je razlika pri preračunavanju iznosa u EUR?
Primljene predujmove je potrebno razdvojiti na sljedeće tri kategorije:
Iznos PDV-a plaćen po računu za predujam nije potrebno usklađivati na 31.12.2022. godine.
Prilikom storniranja računa za predujam na završnom računu u 2023. godini, iznos PDV-a u predujmu (u EUR) će se utvrditi jednostavnom primjenom odgovarajuće stope PDV-a na iznos predujma utvrđen u EUR na način posebno opisan za svaku kategoriju.
Dakle, za ispravno vrednovanje predujma prilikom uvođenja EUR je potrebno prvo utvrditi ispravnu kategoriju kojoj pripada. Iskoristite ovu priliku (obvezu) da provjerite i sve vouchere izdane u vrijeme Covida: jesu li još uvijek iskoristivi ili su prestali važiti. Sukladno tome je potrebno napraviti i odgovarajuća knjiženja u 2022. godini.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Čarter industrija funkcionira po sličnim pravilima: poznata imena, provizije, sajmovi i ponuda. Ali ako ste i vi u istom krugu, znate da to više nije dovoljno. Agenti danas traže puno više od liste cijena i slobodnih termina. U svom novom članku Selma Ćubara donosi konkretan vodič o tome kako ozbiljno postaviti B2B marketing u čarteru, privući agente koji vrijede - i zadržati ih.
Većina čarter tvrtki i dalje posluje po modelu "najam broda i to je to". Brod se očisti, spremi, preda u čarter i to je kraj priče. Ali gosti više ne dolaze samo zbog mora i jedrenja. Dolaze jer žele doživjeti lokaciju. Žele vidjeti kako se stvarno živi na otocima, što rade ljudi koji tamo žive, gdje kupiti maslinovo ulje...
U novom članku za čarter.hr, Ivica Žuro secira naš omiljeni nacionalni sport: javno žaljenje nad cijenama, turistima, kavama i vlastitom državom. Ali možda je došao trenutak da se pitamo - jesmo li stvarno toliko loši, ili samo tako zvučimo?
Vaši gosti žele mir. Žele da sve ide glatko i funkcionira te da im se ne mora tri puta objašnjavati gdje se što pali. Kad brod “zna” što gost treba, onda više ne govorimo o čarteru, nego o iskustvu koje ostaje. I tu počinje stvarna vrijednost pametnih tehnoloških rješenja na vašem plovilu.