RH s početkom 2023.g. uvodi euro kao zakonsko sredstvo plaćanja. Znate li kako primijeniti izmjenu na primljene predujmove za 2023.g. i u čemu je zapravo razlika pri preračunavanju iznosa?
Sljedeće su činjenice sigurno već svima poznate:
Međutim, kako sve gore navedeno primijeniti na kategoriju obveze za primljene predujmove za 2023. godinu? Neke su uplate za sljedeću sezonu primljene u kunama, a neke u eurima – u čemu je razlika pri preračunavanju iznosa u EUR?
Primljene predujmove je potrebno razdvojiti na sljedeće tri kategorije:

Iznos PDV-a plaćen po računu za predujam nije potrebno usklađivati na 31.12.2022. godine.
Prilikom storniranja računa za predujam na završnom računu u 2023. godini, iznos PDV-a u predujmu (u EUR) će se utvrditi jednostavnom primjenom odgovarajuće stope PDV-a na iznos predujma utvrđen u EUR na način posebno opisan za svaku kategoriju.
Dakle, za ispravno vrednovanje predujma prilikom uvođenja EUR je potrebno prvo utvrditi ispravnu kategoriju kojoj pripada. Iskoristite ovu priliku (obvezu) da provjerite i sve vouchere izdane u vrijeme Covida: jesu li još uvijek iskoristivi ili su prestali važiti. Sukladno tome je potrebno napraviti i odgovarajuća knjiženja u 2022. godini.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Dok se bliži kraj godine, opet se vraćamo istom pitanju: na čemu zapravo stojimo? Neke brojke nas zateknu, druge su već dio standardnog repertoara, ali sve zajedno otkrivaju kamo ide naša mala ekonomija. Ivica Žuro nam u svom novom članku donosi podsjetnik na ono što izbjegavamo priznati, ali će mnogima zvučati poznato.
Fleksibilnost u poslovanju nije samo ideja, nego stvarna razlika između naporne i uspješne sezone. U čarter industriji, ona određuje koliko brzo reagirate, kako tim surađuje i kakav dojam ostavljate gostima. Ako želite stabilnije poslovanje i manje kaosa u sezoni, fleksibilnost postaje jedna od vaših najjačih vrijednosti. Želite saznati kako je razviti i pretvoriti u prednost?
Što imaju zajedničko hrvatski dizajneri interijera jahti, proizvođači električnih sustava i obiteljske firme s dugom tradicijom? Svi su ove godine nastupili na najvećem svjetskom sajmu nautičke opreme - METSTRADE. Brojke, dojmovi i nagrade koje donose kući govore jedno: hrvatska nautička industrija itekako ima što reći svijetu.
Novi članak Andreje Fazlić za čarter.hr donosi iskren pogled na najvažniju, a često zanemarenu dimenziju digitalne transformacije - čovjeka. Andreja nas podsjeća kako bez osobne promjene lidera, nijedna strategija ne može dugoročno uspjeti. Ako ozbiljno mislite rasti u 2026., ovo je tekst koji trebate pročitati.