Najveći izazov čarter društvima prilikom uvođenja EUR-a u RH


RH s početkom 2023.g. uvodi euro kao zakonsko sredstvo plaćanja. Znate li kako primijeniti izmjenu na primljene predujmove za 2023.g. i u čemu je zapravo razlika pri preračunavanju iznosa?

Sljedeće su činjenice sigurno već svima poznate:

  • Euro postaje službena novčana jedinica i zakonsko sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj na dan 1. siječnja 2023.
  • Fiksni tečaj konverzije određen je na 7,53450 kuna za jedan euro
  • Srednji tečaj Hrvatske narodne banke za kunu u odnosu na euro na dan 31.12.2022. jednak je fiksnom tečaju konverzije
  • Stanja u kuni prenesena iz poslovnih knjiga za 2022. godinu preračunavaju se u euro:
    • uz primjenu fiksnog tečaja konverzije i
    • sukladno pravilima za preračunavanje i zaokruživanje

Međutim, kako sve gore navedeno primijeniti na kategoriju obveze za primljene predujmove za 2023. godinu? Neke su uplate za sljedeću sezonu primljene u kunama, a neke u eurima – u čemu je razlika pri preračunavanju iznosa u EUR?

Primljene predujmove je potrebno razdvojiti na sljedeće tri kategorije:

  1. Predujmove primljene u kunama (Booking Confirmation u HRK)
  2. Predujmove primljene u kunama (Booking Confirmation u EUR)
  3. Predujmove primljene u EUR (Booking Confirmation u EUR)

Preračunavanje kuna/HRK u eure/€

  1. Predujmovi primljeni u kunama (Booking Confirmation u HRK)
    Ovakve je predujmove potrebno konvertirati iz HRK u EUR jednostavnom primjenom fiksnog tečaja konverzije.
  2. Predujmovi primljeni u kunama (Booking Confirmation u EUR)
    Ovo su zapravo predujmovi primljeni uz primjenu ugovorene valutne klauzule. Naime, iznos primljen u kunama odgovara zapravo točno definiranom iznosu u EUR.
    Ovakve je predujmove potrebno konvertirati iz HRK u EUR na način da se utvrdi točan iznos u EUR koji je zapravo plaćen te potom na taj iznos primijeniti fiksni tečaj konverzije.
  3. Predujmovi primljeni u EUR (Booking Confirmation u EUR)
    Budući da su u ovom slučaju predujmovi već primljeni u EUR, potrebno je samo iznos u EUR na 31.12.2022. iskazati u HRK primjenom fiksnog tečaja konverzije.

Što je s PDV-om plaćenim po računu za predujam?

Iznos PDV-a plaćen po računu za predujam nije potrebno usklađivati na 31.12.2022. godine.

Prilikom storniranja računa za predujam na završnom računu u 2023. godini, iznos PDV-a u predujmu (u EUR) će se utvrditi jednostavnom primjenom odgovarajuće stope PDV-a na iznos predujma utvrđen u EUR na način posebno opisan za svaku kategoriju.

Dakle, za ispravno vrednovanje predujma prilikom uvođenja EUR je potrebno prvo utvrditi ispravnu kategoriju kojoj pripada. Iskoristite ovu priliku (obvezu) da provjerite i sve vouchere izdane u vrijeme Covida: jesu li još uvijek iskoristivi ili su prestali važiti. Sukladno tome je potrebno napraviti i odgovarajuća knjiženja u 2022. godini.

 

  • Podijeli:

Katica Reljanović

Katica Reljanović

Katica Reljanović je direktorica i suosnivačica tvrtke Tax Planning Office, društva za porezno savjetništvo u Splitu. Ovlaštena je porezna savjetnica koja pruža domaćim i stranim pravnim osobama usluge poreznog savjetovanja na području poreza na dobit, poreza na dohodak i PDV-a. Sa uskom specijalizacijom u području turizma te turističkih agencija, ujedno je i redovna sudionica brojnih panela i konferencija. Osim što je vrsna poznavateljica pravilnika i zakona, te svih aktualnih vijesti na temu poreza i turizma, Katica je između ostaloga i izvorna govornica engleskog jezika.

https://www.financialoffice.hr/usluge/porezno-savjetovanje



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Kako izgraditi B2B marketing u čarter industriji: što agenti stvarno traže i kako otvoriti nova tržišta
Kako izgraditi B2B marketing u čarter industriji: što agenti stvarno traže i kako otvoriti nova tržišta

Čarter industrija funkcionira po sličnim pravilima: poznata imena, provizije, sajmovi i ponuda. Ali ako ste i vi u istom krugu, znate da to više nije dovoljno. Agenti danas traže puno više od liste cijena i slobodnih termina. U svom novom članku Selma Ćubara donosi konkretan vodič o tome kako ozbiljno postaviti B2B marketing u čarteru, privući agente koji vrijede - i zadržati ih.

Dajte gostima dajte ono što traže (a vi profitirajte uz lokalne suradnje)
Dajte gostima dajte ono što traže (a vi profitirajte uz lokalne suradnje)

Većina čarter tvrtki i dalje posluje po modelu "najam broda i to je to". Brod se očisti, spremi, preda u čarter i to je kraj priče. Ali gosti više ne dolaze samo zbog mora i jedrenja. Dolaze jer žele doživjeti lokaciju. Žele vidjeti kako se stvarno živi na otocima, što rade ljudi koji tamo žive, gdje kupiti maslinovo ulje...

Svi u Europi dižu cijene, ali samo mi dižemo paniku
Svi u Europi dižu cijene, ali samo mi dižemo paniku

U novom članku za čarter.hr, Ivica Žuro secira naš omiljeni nacionalni sport: javno žaljenje nad cijenama, turistima, kavama i vlastitom državom. Ali možda je došao trenutak da se pitamo - jesmo li stvarno toliko loši, ili samo tako zvučimo?

Što danas znači dobar boravak na brodu – i kako tehnologija tu pomaže
Što danas znači dobar boravak na brodu – i kako tehnologija tu pomaže

Vaši gosti žele mir. Žele da sve ide glatko i funkcionira te da im se ne mora tri puta objašnjavati gdje se što pali. Kad brod “zna” što gost treba, onda više ne govorimo o čarteru, nego o iskustvu koje ostaje. I tu počinje stvarna vrijednost pametnih tehnoloških rješenja na vašem plovilu.