Najveći izazov čarter društvima prilikom uvođenja EUR-a u RH


RH s početkom 2023.g. uvodi euro kao zakonsko sredstvo plaćanja. Znate li kako primijeniti izmjenu na primljene predujmove za 2023.g. i u čemu je zapravo razlika pri preračunavanju iznosa?

Sljedeće su činjenice sigurno već svima poznate:

  • Euro postaje službena novčana jedinica i zakonsko sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj na dan 1. siječnja 2023.
  • Fiksni tečaj konverzije određen je na 7,53450 kuna za jedan euro
  • Srednji tečaj Hrvatske narodne banke za kunu u odnosu na euro na dan 31.12.2022. jednak je fiksnom tečaju konverzije
  • Stanja u kuni prenesena iz poslovnih knjiga za 2022. godinu preračunavaju se u euro:
    • uz primjenu fiksnog tečaja konverzije i
    • sukladno pravilima za preračunavanje i zaokruživanje

Međutim, kako sve gore navedeno primijeniti na kategoriju obveze za primljene predujmove za 2023. godinu? Neke su uplate za sljedeću sezonu primljene u kunama, a neke u eurima – u čemu je razlika pri preračunavanju iznosa u EUR?

Primljene predujmove je potrebno razdvojiti na sljedeće tri kategorije:

  1. Predujmove primljene u kunama (Booking Confirmation u HRK)
  2. Predujmove primljene u kunama (Booking Confirmation u EUR)
  3. Predujmove primljene u EUR (Booking Confirmation u EUR)

Preračunavanje kuna/HRK u eure/€

  1. Predujmovi primljeni u kunama (Booking Confirmation u HRK)
    Ovakve je predujmove potrebno konvertirati iz HRK u EUR jednostavnom primjenom fiksnog tečaja konverzije.
  2. Predujmovi primljeni u kunama (Booking Confirmation u EUR)
    Ovo su zapravo predujmovi primljeni uz primjenu ugovorene valutne klauzule. Naime, iznos primljen u kunama odgovara zapravo točno definiranom iznosu u EUR.
    Ovakve je predujmove potrebno konvertirati iz HRK u EUR na način da se utvrdi točan iznos u EUR koji je zapravo plaćen te potom na taj iznos primijeniti fiksni tečaj konverzije.
  3. Predujmovi primljeni u EUR (Booking Confirmation u EUR)
    Budući da su u ovom slučaju predujmovi već primljeni u EUR, potrebno je samo iznos u EUR na 31.12.2022. iskazati u HRK primjenom fiksnog tečaja konverzije.

Što je s PDV-om plaćenim po računu za predujam?

Iznos PDV-a plaćen po računu za predujam nije potrebno usklađivati na 31.12.2022. godine.

Prilikom storniranja računa za predujam na završnom računu u 2023. godini, iznos PDV-a u predujmu (u EUR) će se utvrditi jednostavnom primjenom odgovarajuće stope PDV-a na iznos predujma utvrđen u EUR na način posebno opisan za svaku kategoriju.

Dakle, za ispravno vrednovanje predujma prilikom uvođenja EUR je potrebno prvo utvrditi ispravnu kategoriju kojoj pripada. Iskoristite ovu priliku (obvezu) da provjerite i sve vouchere izdane u vrijeme Covida: jesu li još uvijek iskoristivi ili su prestali važiti. Sukladno tome je potrebno napraviti i odgovarajuća knjiženja u 2022. godini.

 

  • Podijeli:

Katica Reljanović

Katica Reljanović

Katica Reljanović je direktorica i suosnivačica tvrtke Tax Planning Office, društva za porezno savjetništvo u Splitu. Ovlaštena je porezna savjetnica koja pruža domaćim i stranim pravnim osobama usluge poreznog savjetovanja na području poreza na dobit, poreza na dohodak i PDV-a. Sa uskom specijalizacijom u području turizma te turističkih agencija, ujedno je i redovna sudionica brojnih panela i konferencija. Osim što je vrsna poznavateljica pravilnika i zakona, te svih aktualnih vijesti na temu poreza i turizma, Katica je između ostaloga i izvorna govornica engleskog jezika.

https://www.financialoffice.hr/usluge/porezno-savjetovanje



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Što je UGC i kako ga možete koristiti za privlačenje (novih) gostiju
Što je UGC i kako ga možete koristiti za privlačenje (novih) gostiju

U moru sličnih ponuda, jedino čemu ljudi stvarno mogu vjerovati su iskustva drugih. U čarteru, gdje gosti planiraju mjesecima unaprijed i uz značajnu investiciju s njihove strane, važno je povjerenje. I upravo zato UGC - sadržaj kojeg spontano dijele vaši gosti - može igrati presudnu ulogu u tome da odaberu baš vaš čarter. Jer ljudi vjeruju ljudima.

Psihologija boja – značenje boja ovisi o kontekstu
Psihologija boja – značenje boja ovisi o kontekstu

Barbara Zec u svom novom članku za čarter.hr piše o bojama, ali ne onako kako ih inače doživljavamo. Umjesto klasičnih značenja, otkriva kako kontekst, kontrast i kombinacije boja mijenjaju sve. Boja sama po sebi ne znači ništa… dok ne vidimo gdje se nalazi, čime je okružena i što komunicira. Ovo je vodič koji povezuje dizajn, emocije i logiku, a sve kroz svakodnevne primjere.

Stanje čarter tržišta u Hrvatskoj: Što se stvarno događa?
Stanje čarter tržišta u Hrvatskoj: Što se stvarno događa?

Kad krene sezona, svi imamo neka predviđanja - ide li bolje ili lošije. Ali rijetko tko zna točno koliko su cijene pale, gdje stojimo u odnosu na konkurenciju i kako gosti zapravo bukiraju. Donosimo vam izvještaj sa konkretnim brojkama - stvarni podaci iz sustava koji prati više od 4.000 plovila u Hrvatskoj.

5 načina kako skalirati čarter poslovanje bez povećanja broja plovila
5 načina kako skalirati čarter poslovanje bez povećanja broja plovila

Kako rasti bez širenja flote? U čarter industriji često se podrazumijeva da rast znači - više brodova. No to nije jedini, ni najpametniji put. Skaliranje znači nešto drugo: kako od postojećih resursa - brodova, ljudi, sustava - izvući više. To uključuje bolje upravljanje cijenama, učinkovitiju organizaciju posla, dodavanje usluga koje vrijede gostima, a firmi donose prihod te korištenje alata koji olakšavaju svakodnevni rad. Tvrtka ne postaje veća na papiru, ali posluje bolje i pametnije.