Nautički čarter u Hrvatskoj 2021: Pregled stanja i trendova – što smo naučili?


Platforma čarter.hr predstavlja svoj e-book sa pregledom stanja i trendova 2021. godine. U njemu saznajte što smo to naučili u prošloj čarter sezoni te jesu li se i kako trendovi u čarteru promijenili.

Čarter su se tvrtke suočile sa mnoštvom izazova i sa neizvjesnošću koju je nosio svaki novi dan. Otkazivanja rezervacija, restrikcije pri putovanjima te nedostatak kvalitetne radne snage navele su čartere bolje povezati svoje poslovne procese u digitalnom obliku.

Mogućnost prilagodbe novonastaloj situaciji bila je neminovna, a pokazalo se kako je sigurnost u plovidbi postala esencijalna na jedan sasvim novi način. Jednostavnije pridržavanje posebnih mjera kao i mogućnost provođenja odmora u privatnom, zatvorenom krugu ljudi, istakli su čarter kao nezaobilaznu priliku. 

Kako su potencijalni gosti provodili 2020. godinu skoro u potpunim izolacijama, što je dovelo do potpunog pada turizma, na koncu je došlo do izražene želje za zdravstvenom sigurnošću pri odmoru. Baš u tome segmentu čarter je imao lako održiva rješenja.

Čarter tvrtke koje su bile spremne prilagoditi se novim smjernicama te zadovoljiti potrebe gostiju na načine na koji su oni očekivali, ostvarile su rekordne uspjehe. 

Gostima je bilo osnovno biti sigurni te znati mogu li putovati i gdje, tako da se smanjila važnost destinacije, a povećala vrijednost ljudskog faktora. Gosti su postali željni novih iskustava i bijega iz trenutne situacije, što je zapravo promijenilo tradicionalnu sliku odmora. 

Sezona 2021. koja je započela kasno u usporedbi ostalim sezonama, ipak je bila izvrsna što pokazuju sve statistike. Definitivno se može reći kako su sva ulaganja i marketinške strategije ostvarile željene rezultate.

Jedan od najzanimljivijih podataka čarter sezone 2021. je taj kako je ostvaren rast od 50,89% kod prvih prijava jahti. Usporedimo li sezonu 2021. godine sa pretpandemijskom 2019., sa iako sa brojčano smanjenom flotom, ukupno gledano popunjenost je bila oko 90%. Brojke pokazuju ukupan dolazak od skoro 432 000 čarter gostiju do kraja rujna. 

Statistike koje možete pregledati u našem e-booku pokazuju kako je Hrvatska itekako konkurentna ostalim čarter tržištima. Dio je zbog idealnog položaja za plovidbu i blizine auto destinacije, ali i zbog činjenice kako su hrvatski čarteri uspjeli i odlično se snašli u novonastalim okolnostima koje je donijela 2021. godina. 

Ono što je prošla sezona definitivno pokazala je kako su digitalni kanali postali izvrsna prilika za rast. Svi čarteri, ali i ostali, koji su se pravovremeno okrenuli što boljoj sinkronizaciji svojih aktivnosti, ostvarili su zavidnu prednost. Istaknuli su se iznad drugih kvalitetnom online prisutnošću, digitalizacijom osnovnih radnih procesa te dobrim marketinškim strategijama. 

Besplatno preuzmite ebook Nautički čarter u Hrvatskoj 2021. Pregled stanja i trendova 2021 – što smo naučili?

 

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Poboljšajte učinkovitost - KPI za čarter poslovanja
Poboljšajte učinkovitost - KPI za čarter poslovanja

U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.

Mogu li čarter tvrtke (kvalitetno i točno) izmjeriti ROI
Mogu li čarter tvrtke (kvalitetno i točno) izmjeriti ROI

ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?

Što (ni)je grafički dizajn i zašto (ni)je važan za vaše poslovanje
Što (ni)je grafički dizajn i zašto (ni)je važan za vaše poslovanje

Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.