Suradnja u čarter sektoru: kako znati s kim poslujete


Što svaki čarter treba znati ako želi naći kompatibilnu agenciju za booking? Na što booking agenti trebaju pripaziti kod suradnje s čarterima? Saznajte na koje sve pojedinosti treba obratiti pažnju ako želite ući u suradnju s nekim.

U potrazi ste za tvrtkom s kojom želite ostvariti suradnju? Svjesni ste kako postoji mnoštvo važnih stvari na koje trebate obratiti pažnju i uzeti u obzir. Sigurno imate želju poslovati s tvrtkom koja ima reputaciju jednako vrijednu vašoj, među kolegama i suradnicima, ali i zaposlenicima. 
 
Što biste zapravo trebali činiti ako želite pomno istražiti tvrtku za buduću suradnju te na koje pojedinosti treba pripaziti? Za početak trebate istražiti online prisustvo tvrtke, web stranicu i recenzije. Ako je moguće zatražite i preporuke, razgovarajte sa sadašnjim, pa i bivšim zaposlenicima kako biste stekli dojam o strukturi tvrtke, načinu rada i radnom okruženju.  
 
Ključno je uzeti u obzir stručnost i iskustvo tvrtke, kao i njezine dosadašnje rezultate. Komunikacija je također jedan od čimbenika koje trebate uzeti u obzir, jer bi trebala biti učinkovita s obje strane te se trebaju jasno razumjeti međusobni ciljevi. 
 
Konačno, trebali biste provjeriti poštuje li tvrtka sve relevantne zakone i propise te ima li sve potrebne licence i dozvole za rad. Temeljitim istraživanjem i provjerom potencijalnih partnera i suradnika možete izbjeći neugodne situacije, ali i probleme. Osim toga, važno je znati je li tvrtka financijski stabilna i ima li solidan poslovni plan.  
 

Graf koji objašnjava metode s kojima možete unaprijed utvrditi jeste li kompatibilni s tvrtkom s kojom imate u planu surađivati.

Kako utvrditi je li tvrtka s kojom želite surađivati kompatibilna

Kako biste saznali sve relevantne podatke, potrebno je uložiti volje i vremena, ali na duge staze, svako se istraživanje isplati, jer ćete tako lakše znati s kim imate posla.  
 
Naravno, postoje metode s kojima možete unaprijed utvrditi jeste li kompatibilni s tvrtkom s kojom imate u planu surađivati: 
 
Istraživanje: istražite reputaciju tvrtke s kojom želite surađivati kao i online recenzije njenih kupaca i klijenata te njenu online prisutnost. Potražite povratne informacije od drugih tvrtki s kojima je surađivala, kako biste dobili uvid u njen način poslovanja i reputaciju iz prve ruke. Danas, veliku većinu poslovanja možete istražiti i sami online, provjeriti njene web stranice te njeno financijsko poslovanje.  
 
Preporuke: preporuke od drugih tvrtki ili profesionalaca u industriji su uvijek dobrodošle. Osobito ako su preporuke od strane nekog u koga već imate povjerenje. Provjerite jesu li tvrtke članice nekih vama relevantnih udruženja ili grupa, s kojima su etablirale svoju poziciju u industriji.  
 
Ciljevi: bitno je znati jesu li ciljevi tvrtke s kojom želite ostvariti suradnju usklađeni s vašima. Ide li zapravo u istom sjeru kao i vi, prema uspjehu. Radi li i na zadovoljstvu svojih klijenata, suradnika i zaposlenika, kao i vi. Provjerite jesu li ciljevi i strategije vaših tvrtki slične i nadopunjavaju li se. Ako su ciljevi suprotstavljeni, vjerojatno neće biti mogućnosti za uspješnu suradnju.  
 
Poslovni procesi: trebate razumjeti poslovne modele i procese potencijalnih suradnika, kako biste utvrdili jeste li kompatibilni. Provjerite kvalitetu proizvoda i usluga tvrtke ili obrta, kako biste se uvjerili jesu li u skladu s vašim standardima. Provjerite komercijalne uvjete suradnje, uključujući rokove isporuke, garancije i načine plaćanja. 
 
Financijska stabilnost: provjerite i financijsku stabilnost kako biste bili sigurni u ispunjavanje budućih obveza. Provjerite poštuje li tvrtka sve relevantne zakone i propise. Možete provjeriti i pravnu evidenciju druge tvrtke, kao i financijsku stabilnost i povijest plaćanja. Tvrtke koje ne plaćaju uredno svoje račune neće biti kvalitetan suradnik, jer će iste stvari događati i vama.  
 
Veličina i struktura: veličina i struktura tvrtke može utjecati na dinamiku suradnje. Ako jedna tvrtka je puno veća od druge, može biti teško uspostaviti ravnotežu u suradnji. Osobito ako u velikoj tvrtki komunicirate svaki put s drugom osobom, jer nije jasna hijerarhija ili se dugo mora čekati na odobrenje neke odluke. 
  
Osobni odnosi: na kraju, važno je razmisliti o osobnim odnosima između obje tvrtke. Ako postoji poštovanje i razumijevanje, uspjeh je vjerojatniji. Na prvom ćete sastanku, bio on uživo ili virtualan, već moći znati u kojem će smjeru vaš odnos ići. Moći ćete procijeniti profesionalnost, komunikacijske vještine, ali i ukupnu pouzdanost potencijalnog suradnika.  
 
Sve ove metode svaka tvrtka i svaki čarter može upotrijebiti kao smjernice za uspješnu suradnju. Bilo to s agencijom za marketing, novim dobavljačem, obrtom za čišćenje ili agencijom za booking. 
 

Graf koji opisuje što sve treba uzeti u obzir i kada tražite agenciju za booking s kojom kao čarter želite poslovati,

Poslovanje čartera s agencijama za booking 

Sve ove stavke treba uzeti u obzir i kada tražite agenciju za booking s kojom kao čarter želite poslovati, ali još je nekoliko stvari na koje trebate obratiti pažnju.  
 
Procijenite komunikaciju i vremenske reakcije agencije, to će biti ključno u vašem budućem odnosu. Trebate biti sigurni kako će agencija moći učinkovito i djelotvorno promovirati vaš čarter i flotu. 
 
Provjerite iskustvo agencije u čarter branši i vrste tvrtki s kojima obično rade. Svoje povjerenje možete, naravno dati i nekoj novoosnovanoj agenciji koja vas je osvojila svojim entuzijazmom ili poslovnim planom, ali imajte na umu kako neiskustvo često igra glavnu ulogu u prekidima suradnje dvaju poslovanja.  
 
Pažljivo pregledajte uvjete bilo kojeg ugovora s agencijom kako biste bili sigurni kako su u skladu s očekivanjima vašeg čarter poslovanja.  
 
Također možete pregledati i povijest rezervacija agencije za druge čartere koji imaju flotu sličnu vašoj. To će vam dati najbolji uvid u stvarno stanje stvari i informaciju koliko je agencija zapravo sposobna ostvariti vam prihod.   
 

Graf: Kao agencija za booking također imate privilegiju odabrati i znati hoće li se čarter tvrtka s kojom planirate poslovati uklapati u vaše poslovne procese i ciljeve.

Kako će agencija za booking znati je li čarter tvrtka dobra za nju 

Kao agencija za booking također imate privilegiju odabrati i znati hoće li se čarter tvrtka s kojom planirate poslovati, uklapati u vaše poslovne procese i ciljeve.  
 
Nije teško provjeriti online recenzije ili komentare na društvenim mrežama i tako saznati je li ta čarter tvrtka sposobna gostima pružiti visokokvalitetno iskustvo. 
 
Prema gore navedenim smjernicama možete sami izgraditi realnu sliku stvari, ili istraživanjem ili sa nekoliko telefonskih poziva kolegama agentima koji su prije surađivali s tim čarterom.  
 
No, ono što bi vama kao agentu trebalo biti jednako bitno je: 

  • Stanje flote 
  • Cijene 
  • Lokacija 
  • Licence 
     

Flota: dobro procijenite stanje flote čarter tvrtke, kako biste bili sigurni što možete ponuditi svojim klijentima, a to bi trebalo biti kvalitetna plovila i vrhunska usluga gostima. Najbolji način zaprocjenu je osobni pristup i posjet čarter tvrtci u njihovoj bazi. Na taj način ćete imati najbolji uvid u pravo stanje flote.  
 
Cijene: usporedite cijene čarter jahti sa sličnim jahtama na istoj ili obližnjoj lokaciji. Tako ćete utvrditi je li tvrtka konkurentna cijenama i možete li i vi i oni ostvariti zadovoljavajući profit od bookinga. 
 
Lokacija: procijenite lokaciju i dostupnost čarter tvrtke i marine u kojoj se nalazi, je li to lokacija koja će biti poželjna gostima, kakva je prometna povezanost, infrastruktura i slično - dakle sve one “sitnice” koje su gostima važne. 
 
Licence: provjerite ima li čarter tvrtka sve potrebne licence i dozvole za zakonito poslovanje. Sigurno ne biste željeli surađivati s nekim tko nema sve potrebne dozvole za rad te tako sebe i svoje suradnike dovesti u nepovoljnu situaciju.  
 

Znati s kim poslujete odnosno odlučiti se na poslovanje s nekim, odlučit će faktori kao što su komunikacija, vrijednosti, radna etika i

Zaključak 

Znati s kim poslujete odnosno odlučiti se na poslovanje s nekim, odlučit će jedan od najvažnijih faktora – komunikacija. Kaže se kako je komunikacija ključna, pa procijenite odgovara li vam način interakcije te je li je istu moguće kvalitetno i obavljati. Jedino tako će dugoročna suradnja moći biti učinkovita.  
 
Procijenite ima li tvrtka vrijednosti i radnu etiku koja vama odgovara ili koja je najsličnija vašoj. Znajte kako razlike u kulturi i svjetonazoru mogu otežavati zajedničko poslovanje. 
 
Ono što je najbitnije je “kemija” koju ćete imati s osobama s kojima ćete direktno surađivati, koliko su osobe s kojima ćete komunicirati otvorene, ali i sposobne za suradnju. Dobra međusobna poslovna komunikacija s vremenom izrodi i prijateljstva, proširenje suradnje i nove zajedničke projekte.  
 
Bitno je i ne forsirati stvari ako shvatite kako neki segment suradnje ne funkcionira, bilo to iz opravdanog ili nekog sasvim banalnog razloga. Treba znati i kada se zahvaliti na pažnji te se okrenuti nekim novim projektima i suradnicima. 
 
Znate i sami - dovoljan je zapravo jedan telefonski poziv kako biste dobili uvid u stvarno stanje stvari, ali konačnu odluku donosite sami na temelju uzajamnog povjerenja i uspješnosti postizanja rezultata.  
 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Posljednje putovanje - što kada jahte više nisu za plovidbu
Posljednje putovanje - što kada jahte više nisu za plovidbu

Plovidba, jahting i jedrenje, postali su sinonim za luksuz, avanturu i slobodu kretanja. Ipak, nalazimo se u vremenu kada pomorska zajednica suočava se s velikim izazovom. Otpad iz mora, posebno iz nautičkog sektora, pretvara se u krizu koja zahtijeva hitnu pažnju.

U potrazi ste za konzultantom za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?
U potrazi ste za konzultantom za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?

Otkrijte najvažnije vještine koje treba imati konzultant uz čiju pomoć možete u potpunosti transformirati svoje poslovanje. Želite razviti strategiju koja je usmjerena na potrebe vaših klijenata i/ili gostiju te dobiti praktična rješenja koja će potaknuti rast vaše tvrtke? Andreja Fazlić u svom novom članku donosi sve o tome što je i zašto vam treba konzultant.

Što je VOC u marketingu i zašto bi ga vaša čarter tvrtka trebala razumjeti
Što je VOC u marketingu i zašto bi ga vaša čarter tvrtka trebala razumjeti

Zamislite situacije u kojima vaša čarter tvrtka može kontinuirano poboljšavati svoje usluge. Zamislite i kako reagirate na povratne informacije svojih gostiju i mjerite utjecaj promjena koje ste napravili. Čitajte dalje kako biste saznali kako proaktivno unaprijediti korisničko iskustvo i izgraditi snažnije, i otpornije, poslovanje.

Ugovori u charter industriji
Ugovori u charter industriji

Koji su ugovori primjenjivi u charter industriji, kakav je njihov sadržaj i na što konkretno trebate obratiti pažnju kako biste uskladili svoje poslovanje s pravilnom primjenom propisa, saznajte u ovom članku.