Standardnom klijentu sve čarter kompanije nekako izgledaju isto. Rijetki su oni koji se znaju razlikovati od svoje konkurencije. Jeste li spremni napraviti promjenu i istaknuti se u mnoštvu?
Svatko govori istu stvar – i nitko ne sluša. To je stvarnost u većini industrija, ne samo kod čarter kompanija. Svi kopiraju jedni od drugih, dok na kraju iz perspektive kupca svi ne izgledaju jednako. A kada se to dogodi kupcima tada ne preostaje drugo nego birati uslugu prema cijeni ili prema nečemu što su zadnje zapamtili iz reklama.
Kako to obično biva u svakoj industriji, tako i u čarteru postoje već uobičajeni ciklusi. Trenutno su čarteraši završili svoj najdraži ciklus, onaj kreativni. Tako je, kreativni! Kreirani su cjenici i ponude novih plovila u flotama za sljedeću sezonu.
Većina će pomisliti kako čarter sezona počinje s uskršnjim praznicima kao u ostatku “Lijepe Naše”. No, na sreću to ovdje nije slučaj. U ovom trenutku prikupljaju se nove rezervacije punom parom i sada je pravo vrijeme za postaviti pravila nove igre jer nova sezona 2023. je zapravo već počela!
I dok se još zbrajaju prodajni rezultati ove sezone, vlasnici čartera trebaju znati na čemu su, koliko je sezona stvarno bila uspješna, pa će tek onda razmisliti i donijeti odluku što i kako dalje u marketinškom i prodajnom smislu. Za kvalitetno pripremiti novu sezonu trebali bi pravovremeno odreagirati. Znači kako već sada kasnite!

Nova sezona, nova plovila i nove cijene. A klijenti? Novi ili stari? Hoće li se stari klijenti vratiti i hoćete li privući nove klijente?
Uz to što sa pripremom nove sezone ne bi smjeli kasniti morate uzeti u obzir što konkurencija radi. Jer i prvi konkurent ima iste brodove, flota mu je smještena u istoj marini kao i vaša i ima gotovo iste 'extrase' u cjeniku. Popusti su više manje isti i naizgled sve je isto. Jedina je razlika možda u buking listi. Njegova je bolje popunjena!
Normalno je pitati se - kako je to moguće? Kako je moguće, kad radite s istim prodajnim kanalima i istim agentima i istim rezervacijskim sustavima? Tješite se kako je to stvar prezasićenosti tržišta, jednostavno ima previše ponude, premalo klijenta. I jednostavno u nekim terminima ne možete dobiti rezervaciju ni ako “brod date mukte”.
I tako vi imate dobar izgovor. I sve je super i sve je OK, kad si muško i voliš nogomet…
Ne, ne, ne, ipak nije to poanta - sve je super kada imate strategiju koja rastura i koja vam donosi željeni prodajni rezultat.
Jer jedan od učinkovitih načina za izdvojiti se od konkurencije je imati dobru marketing i prodajnu strategiju koja će zadržati stare i privući nove klijente. Jednostavno morate unaprijed znati što, kada, kako i kome komunicirati. To će vam omogućiti donositi pravovremene odluke i imati kontrolu nad situacijom koju je samo naizgled nemoguće kontrolirati.
Zaključit ćemo: Spremni ste za novu čarter sezonu i jasno se razlikujete od svoje konkurencije, zar ne?
Ako to baš i nije tako, ako trebate savjete vezano uz kreiranje strategije i marketinškog plana, slobodno nam se javite sigurno ćemo zajedno pronaći pravo rješenje.
Neprekidno ste u potrazi za poboljšanjem poslovanja svoje tvrtke? Prijavite se na naš newsletter i dobivajte informacije koje vam trebaju!
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Ako vam je ikad prošlo kroz glavu: "Možda je ovo ipak previše za Excel" ovaj tekst će vam pomoći to procijeniti sa sigurnošću. Mnoge čarter tvrtke oslanjaju se na tablice jer su jednostavne, poznate i "rade posao". No kako posao raste, raste i količina informacija i zadataka koje treba držati pod kontrolom, jer stvari brzo izmaknu kontroli.
Pedeseta kolumna Ivice Žure za čarter.hr stiže u trenutku kad se čini kako domaći čarter, umjesto da i dalje stoji, počinje tražiti vlastiti smjer. Simbolično ili ne, baš sada nastaje prva samostalna udruga čarter tvrtki, a paralelno stižu i konkretni zajmovi koji bi mogli pomoći onima koji ne žele čekati “bolja vremena”.
Ako ste ikada proveli dan u uredu čarter tvrtke tijekom sezone, znate kako to izgleda kada u isto vrijeme zvoni mobitel, zovu gosti, zovu agenti, mailovi stižu jedan za drugim… Uz sve to treba i iskoordinirati smjene, pripremu plovila i servise. Tko stigne sve to riješiti na vrijeme?
Kako izgleda svakodnevica jednog grafičkog dizajnera? Što sve ulazi u njegov opis posla - i što ne ulazi? Barbara Zec, dizajnerica s više od 20 godina iskustva, u svom novom autorskom članku za čarter.hr otkriva što zaista znači biti dizajner vizualnih komunikacija. Od alata, preko vještina, do stvarnih izazova koje ova profesija nosi, sve je konkretno objašnjeno iz prve ruke.