Izgleda li svaka čarter kompanija isto?


Standardnom klijentu sve čarter kompanije nekako izgledaju isto. Rijetki su oni koji se znaju razlikovati od svoje konkurencije. Jeste li spremni napraviti promjenu i istaknuti se u mnoštvu?

Svatko govori istu stvar – i nitko ne sluša. To je stvarnost u većini industrija, ne samo kod čarter kompanija. Svi kopiraju jedni od drugih, dok na kraju iz perspektive kupca svi ne izgledaju jednako. A kada se to dogodi kupcima tada ne preostaje drugo nego birati uslugu prema cijeni ili prema nečemu što su zadnje zapamtili iz reklama.

Kako to obično biva u svakoj industriji, tako i u čarteru postoje već uobičajeni ciklusi. Trenutno su čarteraši završili svoj najdraži ciklus, onaj kreativni. Tako je, kreativni! Kreirani su cjenici i ponude novih plovila u flotama za sljedeću sezonu.  

Većina će pomisliti kako čarter sezona počinje s uskršnjim praznicima kao u ostatku “Lijepe Naše”. No, na sreću to ovdje nije slučaj. U ovom trenutku prikupljaju se nove rezervacije punom parom i sada je pravo vrijeme za postaviti pravila nove igre jer nova sezona 2023. je zapravo već počela!

I dok se još zbrajaju prodajni rezultati ove sezone, vlasnici čartera trebaju znati na čemu su, koliko je sezona stvarno bila uspješna, pa će tek onda razmisliti i donijeti odluku što i kako dalje u marketinškom i prodajnom smislu. Za kvalitetno pripremiti novu sezonu trebali bi pravovremeno odreagirati. Znači kako već sada kasnite!

Izgleda li svaka čarter kompanija isto?

Nova sezona, nova plovila i nove cijene. A klijenti? Novi ili stari? Hoće li se stari klijenti vratiti i hoćete li privući nove klijente?

Uz to što sa pripremom nove sezone ne bi smjeli kasniti morate uzeti u obzir što konkurencija radi. Jer i prvi konkurent ima iste brodove, flota mu je smještena u istoj marini kao i vaša i ima gotovo iste 'extrase' u cjeniku. Popusti su više manje isti i naizgled sve je isto. Jedina je razlika možda u buking listi. Njegova je bolje popunjena!

Je li konkurencija pametnija?

Normalno je pitati se - kako je to moguće? Kako je moguće, kad radite s istim prodajnim kanalima i istim agentima i istim rezervacijskim sustavima? Tješite se kako je to stvar prezasićenosti tržišta, jednostavno ima previše ponude, premalo klijenta. I jednostavno u nekim terminima ne možete dobiti rezervaciju ni ako “brod date mukte”.

I tako vi imate dobar izgovor. I sve je super i sve je OK, kad si muško i voliš nogomet…  

Ne, ne, ne, ipak nije to poanta - sve je super kada imate strategiju koja rastura i koja vam donosi željeni prodajni rezultat.

Jer jedan od učinkovitih načina za izdvojiti se od konkurencije je imati dobru marketing i prodajnu strategiju koja će zadržati stare i privući nove klijente. Jednostavno morate unaprijed znati što, kada, kako i kome komunicirati. To će vam omogućiti donositi pravovremene odluke i imati kontrolu nad situacijom koju je samo naizgled nemoguće kontrolirati.

 

Zaključit ćemo: Spremni ste za novu čarter sezonu i jasno se razlikujete od svoje konkurencije, zar ne?

Ako to baš i nije tako, ako trebate savjete vezano uz kreiranje strategije i marketinškog plana, slobodno nam se javite sigurno ćemo zajedno pronaći pravo rješenje.

Neprekidno ste u potrazi za poboljšanjem poslovanja svoje tvrtke? Prijavite se na naš newsletter i dobivajte informacije koje vam trebaju! 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

International Charter Expo slavi svoju 10. godišnjicu u Amsterdamu
International Charter Expo slavi svoju 10. godišnjicu u Amsterdamu

International Charter Expo (ICE) vratio se u Amsterdam ovog studenoga s posebnim razlogom za slavlje - svojom 10. godišnjicom. Više od 600 tvrtki iz više od 57 zemalja okupilo se na trodnevnim sastancima na visokoj razini, usmjerenim razgovorima o industriji i izraženom osjećaju zajedništva unutar globalne čarter zajednice.

ICE Open Forum 2025: Cijene, potražnja i budućnost čartera
ICE Open Forum 2025: Cijene, potražnja i budućnost čartera

Na ICE Open Forumu u Amsterdamu, susreli su se predstavnici čarter kompanija i agenata. Tema je, barem planirana, bila jednostavna: kako vratiti profitabilnost i zadovoljstvo gostiju u jedrenje. No već nakon prvih replika postalo je jasno da se zapravo razgovara o dvjema stvarima koje industrija godinama gura pod tepih: tko diktira tržište i kako ga usmjeriti u održivijem smjeru. Kao medijski partner, čarter.hr pratio je raspravu jer smatramo važnim da čarter tvrtke i posrednici koji nisu nazočili forumu jasno čuju poruke s obje strane.

Dosta vam je “sve je bilo super, ali…” recenzija?
Dosta vam je “sve je bilo super, ali…” recenzija?

Već ste više puta u recenzijama pročitali: “Sve je bilo super, ali…” Na prvu izgleda kao dobra recenzija, ali zapravo pokazuje kako nešto ne štima. Možda samo sitnica, ali dovoljna da se gost ne vrati više nikada - i to isto kaže i drugima.

Trebaju li čarter tvrtke ulagati u vlastiti CRM (ili je Excel još uvijek dovoljan)
Trebaju li čarter tvrtke ulagati u vlastiti CRM (ili je Excel još uvijek dovoljan)

Ako vam je ikad prošlo kroz glavu: "Možda je ovo ipak previše za Excel" ovaj tekst će vam pomoći to procijeniti sa sigurnošću. Mnoge čarter tvrtke oslanjaju se na tablice jer su jednostavne, poznate i "rade posao". No kako posao raste, raste i količina informacija i zadataka koje treba držati pod kontrolom, jer stvari brzo izmaknu kontroli.