Izgleda li svaka čarter kompanija isto?


Standardnom klijentu sve čarter kompanije nekako izgledaju isto. Rijetki su oni koji se znaju razlikovati od svoje konkurencije. Jeste li spremni napraviti promjenu i istaknuti se u mnoštvu?

Svatko govori istu stvar – i nitko ne sluša. To je stvarnost u većini industrija, ne samo kod čarter kompanija. Svi kopiraju jedni od drugih, dok na kraju iz perspektive kupca svi ne izgledaju jednako. A kada se to dogodi kupcima tada ne preostaje drugo nego birati uslugu prema cijeni ili prema nečemu što su zadnje zapamtili iz reklama.

Kako to obično biva u svakoj industriji, tako i u čarteru postoje već uobičajeni ciklusi. Trenutno su čarteraši završili svoj najdraži ciklus, onaj kreativni. Tako je, kreativni! Kreirani su cjenici i ponude novih plovila u flotama za sljedeću sezonu.  

Većina će pomisliti kako čarter sezona počinje s uskršnjim praznicima kao u ostatku “Lijepe Naše”. No, na sreću to ovdje nije slučaj. U ovom trenutku prikupljaju se nove rezervacije punom parom i sada je pravo vrijeme za postaviti pravila nove igre jer nova sezona 2023. je zapravo već počela!

I dok se još zbrajaju prodajni rezultati ove sezone, vlasnici čartera trebaju znati na čemu su, koliko je sezona stvarno bila uspješna, pa će tek onda razmisliti i donijeti odluku što i kako dalje u marketinškom i prodajnom smislu. Za kvalitetno pripremiti novu sezonu trebali bi pravovremeno odreagirati. Znači kako već sada kasnite!

Izgleda li svaka čarter kompanija isto?

Nova sezona, nova plovila i nove cijene. A klijenti? Novi ili stari? Hoće li se stari klijenti vratiti i hoćete li privući nove klijente?

Uz to što sa pripremom nove sezone ne bi smjeli kasniti morate uzeti u obzir što konkurencija radi. Jer i prvi konkurent ima iste brodove, flota mu je smještena u istoj marini kao i vaša i ima gotovo iste 'extrase' u cjeniku. Popusti su više manje isti i naizgled sve je isto. Jedina je razlika možda u buking listi. Njegova je bolje popunjena!

Je li konkurencija pametnija?

Normalno je pitati se - kako je to moguće? Kako je moguće, kad radite s istim prodajnim kanalima i istim agentima i istim rezervacijskim sustavima? Tješite se kako je to stvar prezasićenosti tržišta, jednostavno ima previše ponude, premalo klijenta. I jednostavno u nekim terminima ne možete dobiti rezervaciju ni ako “brod date mukte”.

I tako vi imate dobar izgovor. I sve je super i sve je OK, kad si muško i voliš nogomet…  

Ne, ne, ne, ipak nije to poanta - sve je super kada imate strategiju koja rastura i koja vam donosi željeni prodajni rezultat.

Jer jedan od učinkovitih načina za izdvojiti se od konkurencije je imati dobru marketing i prodajnu strategiju koja će zadržati stare i privući nove klijente. Jednostavno morate unaprijed znati što, kada, kako i kome komunicirati. To će vam omogućiti donositi pravovremene odluke i imati kontrolu nad situacijom koju je samo naizgled nemoguće kontrolirati.

 

Zaključit ćemo: Spremni ste za novu čarter sezonu i jasno se razlikujete od svoje konkurencije, zar ne?

Ako to baš i nije tako, ako trebate savjete vezano uz kreiranje strategije i marketinškog plana, slobodno nam se javite sigurno ćemo zajedno pronaći pravo rješenje.

Neprekidno ste u potrazi za poboljšanjem poslovanja svoje tvrtke? Prijavite se na naš newsletter i dobivajte informacije koje vam trebaju! 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Grafički dizajner 101
Grafički dizajner 101

Kako izgleda svakodnevica jednog grafičkog dizajnera? Što sve ulazi u njegov opis posla - i što ne ulazi? Barbara Zec, dizajnerica s više od 20 godina iskustva, u svom novom autorskom članku za čarter.hr otkriva što zaista znači biti dizajner vizualnih komunikacija. Od alata, preko vještina, do stvarnih izazova koje ova profesija nosi, sve je konkretno objašnjeno iz prve ruke.

International Charter Expo (ICE) vraća se u Amsterdam s novim forumom i velikim slavljem
International Charter Expo (ICE) vraća se u Amsterdam s novim forumom i velikim slavljem

Najveći svjetski događaj posvećen nautičkom čarteru ponovno je tu. Od 12. do 14. studenoga 2025. International Charter Expo (ICE) ponovno će pretvoriti Amsterdam u globalno okupljalište čarter profesionalaca. Uz više od 600 tvrtki, potpuno novi ICE Forum i legendarnu zabavu ICE Rocks Party, ovogodišnje izdanje obilježava deset godina povezivanja čarter svijeta - snažnijeg, pametnijeg i povezanijeg nego ikad prije.

U Biogradu osnovana Udruga Chartera Hrvatske s ciljem standardizacije poslovanja i jačeg zajedničkog glasa industrije
U Biogradu osnovana Udruga Chartera Hrvatske s ciljem standardizacije poslovanja i jačeg zajedničkog glasa industrije

Hrvatska čarter industrija dobila je svoj novi zajednički glas. Tijekom Biograd Boat Showa 23. listopada održana je osnivačka sjednica Udruge Chartera Hrvatske (UCH) - prvog samostalnog udruženja čarter kompanija izvan sustava HGK. Cilj nije samo formalno okupljanje, već uspostava jedinstvenih standarda poslovanja, jača suradnja među tvrtkama i stvarni iskoraci prema održivijem razvoju sektora.

Sigurnost, edukacija i okoliš: ključne teme CROSCA panela
Sigurnost, edukacija i okoliš: ključne teme CROSCA panela

Jesu li hrvatski propisi u korak s realnošću na moru? Tko stvarno čuva Jadran i po kojim pravilima? U sklopu Biograd Boat Showa, Udruga CROSCA okupila je stručnjake, kapetane i predstavnike struke kako bi otvoreno razgovarali o problemima i prijedlozima iz prve ruke.