Izgleda li svaka čarter kompanija isto?


Standardnom klijentu sve čarter kompanije nekako izgledaju isto. Rijetki su oni koji se znaju razlikovati od svoje konkurencije. Jeste li spremni napraviti promjenu i istaknuti se u mnoštvu?

Svatko govori istu stvar – i nitko ne sluša. To je stvarnost u većini industrija, ne samo kod čarter kompanija. Svi kopiraju jedni od drugih, dok na kraju iz perspektive kupca svi ne izgledaju jednako. A kada se to dogodi kupcima tada ne preostaje drugo nego birati uslugu prema cijeni ili prema nečemu što su zadnje zapamtili iz reklama.

Kako to obično biva u svakoj industriji, tako i u čarteru postoje već uobičajeni ciklusi. Trenutno su čarteraši završili svoj najdraži ciklus, onaj kreativni. Tako je, kreativni! Kreirani su cjenici i ponude novih plovila u flotama za sljedeću sezonu.  

Većina će pomisliti kako čarter sezona počinje s uskršnjim praznicima kao u ostatku “Lijepe Naše”. No, na sreću to ovdje nije slučaj. U ovom trenutku prikupljaju se nove rezervacije punom parom i sada je pravo vrijeme za postaviti pravila nove igre jer nova sezona 2023. je zapravo već počela!

I dok se još zbrajaju prodajni rezultati ove sezone, vlasnici čartera trebaju znati na čemu su, koliko je sezona stvarno bila uspješna, pa će tek onda razmisliti i donijeti odluku što i kako dalje u marketinškom i prodajnom smislu. Za kvalitetno pripremiti novu sezonu trebali bi pravovremeno odreagirati. Znači kako već sada kasnite!

Izgleda li svaka čarter kompanija isto?

Nova sezona, nova plovila i nove cijene. A klijenti? Novi ili stari? Hoće li se stari klijenti vratiti i hoćete li privući nove klijente?

Uz to što sa pripremom nove sezone ne bi smjeli kasniti morate uzeti u obzir što konkurencija radi. Jer i prvi konkurent ima iste brodove, flota mu je smještena u istoj marini kao i vaša i ima gotovo iste 'extrase' u cjeniku. Popusti su više manje isti i naizgled sve je isto. Jedina je razlika možda u buking listi. Njegova je bolje popunjena!

Je li konkurencija pametnija?

Normalno je pitati se - kako je to moguće? Kako je moguće, kad radite s istim prodajnim kanalima i istim agentima i istim rezervacijskim sustavima? Tješite se kako je to stvar prezasićenosti tržišta, jednostavno ima previše ponude, premalo klijenta. I jednostavno u nekim terminima ne možete dobiti rezervaciju ni ako “brod date mukte”.

I tako vi imate dobar izgovor. I sve je super i sve je OK, kad si muško i voliš nogomet…  

Ne, ne, ne, ipak nije to poanta - sve je super kada imate strategiju koja rastura i koja vam donosi željeni prodajni rezultat.

Jer jedan od učinkovitih načina za izdvojiti se od konkurencije je imati dobru marketing i prodajnu strategiju koja će zadržati stare i privući nove klijente. Jednostavno morate unaprijed znati što, kada, kako i kome komunicirati. To će vam omogućiti donositi pravovremene odluke i imati kontrolu nad situacijom koju je samo naizgled nemoguće kontrolirati.

 

Zaključit ćemo: Spremni ste za novu čarter sezonu i jasno se razlikujete od svoje konkurencije, zar ne?

Ako to baš i nije tako, ako trebate savjete vezano uz kreiranje strategije i marketinškog plana, slobodno nam se javite sigurno ćemo zajedno pronaći pravo rješenje.

Neprekidno ste u potrazi za poboljšanjem poslovanja svoje tvrtke? Prijavite se na naš newsletter i dobivajte informacije koje vam trebaju! 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Rent-a-boat vs. nautički čarter - što trebate znati
Rent-a-boat vs. nautički čarter - što trebate znati

Jedna riječ, a dva potpuno različita posla? Primjer su rent-a-boat i nautički čarter, koji nisu isto. Zato je važno znati što nudite i kome. Granica između rent-a-boata i čartera nije uvijek jasna. A trebala bi biti.

CROYA 2025 - Split ponovno postaje centar globalne čarter industrije
CROYA 2025 - Split ponovno postaje centar globalne čarter industrije

Od 29. rujna do 1. listopada 2025. grad Split će po drugi put ugostiti CROYA Yacht Charter Show - jedinstven hrvatski B2B sajam koji promovira luksuzni nautički turizam. Ovaj prestižni trodnevni događaj okupit će u srcu Dalmacije vodeće predstavnike čarter industrije.

Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu
Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu

Sezona je pri kraju, ali sada počinje pravi posao. U svom novom članku za čarter.hr Selma Ćubara donosi temu zašto je prijelazno razdoblje ključno za analizu i planiranje, kako pametno iskoristiti sajmove, koje lekcije možemo naučiti od velikih platformi i što svaka čarter tvrtka može odmah primijeniti u digitalnom marketingu kako bi iduća sezona bila uspješnija.

Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?
Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?

Koliko puta ste u firmi čuli rečenicu: “Objavi nešto na Facebook, da nas ljudi vide”? Na prvu zvuči bezazleno, ali iza toga se krije ozbiljno pitanje - je li to stvarno vaš marketing? U čarter industriji sve više tvrtki ostaje na toj razini. Nekoliko fotografija, pokoji post i osjećaj da se “nešto radi”. No kada sezona završi i podvuče se crta, rezultat je isti - premalo je...