Kad krene sezona, svi imamo neka predviđanja - ide li bolje ili lošije. Ali rijetko tko zna točno koliko su cijene pale, gdje stojimo u odnosu na konkurenciju i kako gosti zapravo bukiraju. Donosimo vam izvještaj sa konkretnim brojkama - stvarni podaci iz sustava koji prati više od 4.000 plovila u Hrvatskoj.
U čarter industriji u kojoj se sve mijenja iz tjedna u tjedan, pouzdane informacije postaju rijetkost. Kada krene sezona, svi znamo otprilike "kako ide"ili “kako ne ide”, ali rijetko tko zna precizno koliko se cijene mijenjaju, gdje Hrvatska zaista stoji u usporedbi s konkurencijom i što podaci govore o ponašanju gostiju.
Upravo zato nastao je ovaj izvještaj, kao pokušaj da donesemo više jasnoće, manje zbrke u informacijama.
Radi se o pregledu stanja tržišta čarter najma u Hrvatskoj za sezonu 2025., s naglaskom na razdoblje od 1. travnja do 1. studenog. Kroz analizu stvarnih podataka o cijenama i popunjenosti, pokušali smo dati odgovore na pitanja koja si svakodnevno postavljaju voditelji bukinga, vlasnici flota i ‘decision makeri’ u čarter tvrtkama.
U izvještaju je korišten agregirani skup podataka iz sustava Yacht Rent, koji trenutno sadrži informacije o više od 9.800 plovila globalno, a za hrvatsko tržište posebno je obrađeno više od 3.000 aktivnih plovila s ažuriranim buking listama. Time je osigurana solidna reprezentativnost, a podaci su analizirani na razini tjedna, po tipu plovila i kroz usporedbu sezona 2024. i 2025.
Jedan od glavnih problema hrvatskog čarter tržišta upravo je nedostatak dostupnih i ujednačenih informacija. Brojke koje se plasiraju javno često su izvađene iz konteksta, neujednačene po kriterijima ili se oslanjaju na ograničene uzorke. Osim što stvara zbrku, to otežava donošenje odluka svima koji upravljaju cijenama i planiranjem.
Prema provedenoj analizi, prosječna cijena najma katamarana u vršnoj sezoni (14.06.–30.08.) ove godine iznosi 10.202 eura, dok je lani iznosila 10.733 eura, što znači pad od gotovo 5 posto. S obzirom na visoke operativne troškove, visoku sezonalnost i mali broj tjedana u kojima se generira većina prihoda, ovakav pad ne treba olako shvaćati. I jedrilice bilježe nešto niže cijene u istom razdoblju, iako ukupne sezonske cijene pokazuju blagi rast, ponajviše zbog proširenja ponude luksuznijih plovila i motornjaka.
U izvještaju se posebno ističe i usporedba hrvatskog i grčkog tržišta. Iako Hrvatska još uvijek ima veći broj brodova, višu popunjenost i više cijene, razlika se sve više smanjuje. Grčka bilježi zdraviji omjer ponude i potražnje, a sezonski vrhunac dolazi tek početkom kolovoza, dok Hrvatska najveću popunjenost bilježi već sredinom lipnja.
Zahvala za realizaciju ovog izvještaja ide timu Yacht Rent, posebno gospodinu Nevenu Grubišiću, čija su spremnost na suradnju i dugogodišnje iskustvo u industriji bili ključni za formiranje podataka i konteksta koji izvještaj čine korisnim. Ovaj izvještaj ne bi bio moguć bez Yacht Rent sustava koji godinama prikuplja podatke o čarter ponudi i rezervacijama.
Njihov alat za statistiku možete i sami istražiti na ovom linku: 🔗 https://www.yacht-rent.hr/statistika-najma-plovila-grafikoni
Za sve koji vode flote, odlučuju o prihodima ili pokušavaju planirati sezonu racionalnije – izvještaj je dostupan za besplatan download.
Za dodatnu analizu ili pitanja, čarter.hr i Yacht Rent vam stoje na raspolaganju.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Kako rasti bez širenja flote? U čarter industriji često se podrazumijeva da rast znači - više brodova. No to nije jedini, ni najpametniji put. Skaliranje znači nešto drugo: kako od postojećih resursa - brodova, ljudi, sustava - izvući više. To uključuje bolje upravljanje cijenama, učinkovitiju organizaciju posla, dodavanje usluga koje vrijede gostima, a firmi donose prihod te korištenje alata koji olakšavaju svakodnevni rad. Tvrtka ne postaje veća na papiru, ali posluje bolje i pametnije.
Marketing se u čarter industriji često doživljava kao brza intervencija: "trebamo booking, treba nam marketing". No je li to uopće realno? Ova kolumna donosi pregled ključnih zabluda: marketing nije prodaja, nije poslovna strategija, nije partnerstvo i nije čudotvorno rješenje kada poslovni model škripi. Ako nemamo definiran proizvod, diferencijaciju, ciljanu publiku i održive procese marketing ne može nadomjestiti ono što zapravo nedostaje. U novoj kolumni Selma Ćubara donosi konkretne situacije iz industrije te jasno ukazuje kada marketing postaje moćan alat, a kada ostaje samo skupa distrakcija. Za sve profesionalce u čarteru koji žele postaviti jasnije temelje, izbjeći tipične greške i razumjeti kako (i kada) marketing zaista donosi vrijednost.
Ono što goste privuče nije savršena slika, nego osjećaj da negdje, na nekom brodu, upravo sada nastaje priča stvorena samo za njih. Čarter tvrtke koje to shvate, ne trebaju se natjecati cijenom niti obećavati savršenstvo – dovoljno je pokazati plovidbu kakva ona jest. A bez pravog sadržaja teško je zainteresirati gosta za plovidbu. Ovaj tekst donosi konkretne, jednostavne savjete koje možete odmah isprobati – bez straha da nešto krivo radite.
Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.