Stanje čarter tržišta u Hrvatskoj: Što se stvarno događa?


Kad krene sezona, svi imamo neka predviđanja - ide li bolje ili lošije. Ali rijetko tko zna točno koliko su cijene pale, gdje stojimo u odnosu na konkurenciju i kako gosti zapravo bukiraju. Donosimo vam izvještaj sa konkretnim brojkama - stvarni podaci iz sustava koji prati više od 4.000 plovila u Hrvatskoj.

U čarter industriji u kojoj se sve mijenja iz tjedna u tjedan, pouzdane informacije postaju rijetkost. Kada krene sezona, svi znamo otprilike "kako ide"ili “kako ne ide”, ali rijetko tko zna precizno koliko se cijene mijenjaju, gdje Hrvatska zaista stoji u usporedbi s konkurencijom i što podaci govore o ponašanju gostiju. 
Upravo zato nastao je ovaj izvještaj, kao pokušaj da donesemo više jasnoće, manje zbrke u informacijama.

Radi se o pregledu stanja tržišta čarter najma u Hrvatskoj za sezonu 2025., s naglaskom na razdoblje od 1. travnja do 1. studenog. Kroz analizu stvarnih podataka o cijenama i popunjenosti, pokušali smo dati odgovore na pitanja koja si svakodnevno postavljaju voditelji bukinga, vlasnici flota i ‘decision makeri’ u čarter tvrtkama.

U izvještaju je korišten agregirani skup podataka iz sustava Yacht Rent, koji trenutno sadrži informacije o više od 9.800 plovila globalno, a za hrvatsko tržište posebno je obrađeno više od 3.000 aktivnih plovila s ažuriranim buking listama. Time je osigurana solidna reprezentativnost, a podaci su analizirani na razini tjedna, po tipu plovila i kroz usporedbu sezona 2024. i 2025.

Jedan od glavnih problema hrvatskog čarter tržišta upravo je nedostatak dostupnih i ujednačenih informacija. Brojke koje se plasiraju javno često su izvađene iz konteksta, neujednačene po kriterijima ili se oslanjaju na ograničene uzorke. Osim što stvara zbrku, to otežava donošenje odluka svima koji upravljaju cijenama i planiranjem.

Prema provedenoj analizi, prosječna cijena najma katamarana u vršnoj sezoni (14.06.–30.08.) ove godine iznosi 10.202 eura, dok je lani iznosila 10.733 eura, što znači pad od gotovo 5 posto. S obzirom na visoke operativne troškove, visoku sezonalnost i mali broj tjedana u kojima se generira većina prihoda, ovakav pad ne treba olako shvaćati. I jedrilice bilježe nešto niže cijene u istom razdoblju, iako ukupne sezonske cijene pokazuju blagi rast, ponajviše zbog proširenja ponude luksuznijih plovila i motornjaka.

U izvještaju se posebno ističe i usporedba hrvatskog i grčkog tržišta. Iako Hrvatska još uvijek ima veći broj brodova, višu popunjenost i više cijene, razlika se sve više smanjuje. Grčka bilježi zdraviji omjer ponude i potražnje, a sezonski vrhunac dolazi tek početkom kolovoza, dok Hrvatska najveću popunjenost bilježi već sredinom lipnja.


Zahvala za realizaciju ovog izvještaja ide timu Yacht Rent, posebno gospodinu Nevenu Grubišiću, čija su spremnost na suradnju i dugogodišnje iskustvo u industriji bili ključni za formiranje podataka i konteksta koji izvještaj čine korisnim. Ovaj izvještaj ne bi bio moguć bez Yacht Rent sustava koji godinama prikuplja podatke o čarter ponudi i rezervacijama. 

Njihov alat za statistiku možete i sami istražiti na ovom linku: 🔗 https://www.yacht-rent.hr/statistika-najma-plovila-grafikoni


Za sve koji vode flote, odlučuju o prihodima ili pokušavaju planirati sezonu racionalnije – izvještaj je dostupan za besplatan download

 

Za dodatnu analizu ili pitanja, čarter.hr i Yacht Rent vam stoje na raspolaganju.

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Svi u Europi dižu cijene, ali samo mi dižemo paniku
Svi u Europi dižu cijene, ali samo mi dižemo paniku

U novom članku za čarter.hr, Ivica Žuro secira naš omiljeni nacionalni sport: javno žaljenje nad cijenama, turistima, kavama i vlastitom državom. Ali možda je došao trenutak da se pitamo - jesmo li stvarno toliko loši, ili samo tako zvučimo?

Što danas znači dobar boravak na brodu – i kako tehnologija tu pomaže
Što danas znači dobar boravak na brodu – i kako tehnologija tu pomaže

Vaši gosti žele mir. Žele da sve ide glatko i funkcionira te da im se ne mora tri puta objašnjavati gdje se što pali. Kad brod “zna” što gost treba, onda više ne govorimo o čarteru, nego o iskustvu koje ostaje. I tu počinje stvarna vrijednost pametnih tehnoloških rješenja na vašem plovilu.

AI alati i kako ih koristiti u svakodnevnom radu
AI alati i kako ih koristiti u svakodnevnom radu

AI više nije tema samo za velike firme i IT odjele. Sve više čarter tvrtki u Hrvatskoj potiho koristi AI alate u svakodnevnim poslovima. Od brzih prijevoda do boljeg planiranja sezone, ovi alati postaju korisni kao i dobra Excel tablica. Nisu čarobni i ne rade sve sami, ali znaju dobro pripomoći kad subotom krene kaos. U nastavku donosimo konkretne primjere gdje AI može stvarno olakšati život u čarter biznisu.

Marketing ne radi? Ili možda nikada nije ni postavljen kako treba
Marketing ne radi? Ili možda nikada nije ni postavljen kako treba

Što ako problem nije u tome da vam marketing ne radi, nego u tome da nikada nije ni bio postavljen kako treba? S kratkim pogledom na čarter industriju, Selma Ćubara, u svom novom članku za čarter.hr, donosi promišljanja o tome zašto mnoge tvrtke ostaju razočarane rezultatima svog marketinga i što zapravo znači izgraditi strategiju koja podržava rast – i u sezoni i izvan nje.