Stanje čarter tržišta u Hrvatskoj: Što se stvarno događa?


Kad krene sezona, svi imamo neka predviđanja - ide li bolje ili lošije. Ali rijetko tko zna točno koliko su cijene pale, gdje stojimo u odnosu na konkurenciju i kako gosti zapravo bukiraju. Donosimo vam izvještaj sa konkretnim brojkama - stvarni podaci iz sustava koji prati više od 4.000 plovila u Hrvatskoj.

U čarter industriji u kojoj se sve mijenja iz tjedna u tjedan, pouzdane informacije postaju rijetkost. Kada krene sezona, svi znamo otprilike "kako ide"ili “kako ne ide”, ali rijetko tko zna precizno koliko se cijene mijenjaju, gdje Hrvatska zaista stoji u usporedbi s konkurencijom i što podaci govore o ponašanju gostiju. 
Upravo zato nastao je ovaj izvještaj, kao pokušaj da donesemo više jasnoće, manje zbrke u informacijama.

Radi se o pregledu stanja tržišta čarter najma u Hrvatskoj za sezonu 2025., s naglaskom na razdoblje od 1. travnja do 1. studenog. Kroz analizu stvarnih podataka o cijenama i popunjenosti, pokušali smo dati odgovore na pitanja koja si svakodnevno postavljaju voditelji bukinga, vlasnici flota i ‘decision makeri’ u čarter tvrtkama.

U izvještaju je korišten agregirani skup podataka iz sustava Yacht Rent, koji trenutno sadrži informacije o više od 9.800 plovila globalno, a za hrvatsko tržište posebno je obrađeno više od 3.000 aktivnih plovila s ažuriranim buking listama. Time je osigurana solidna reprezentativnost, a podaci su analizirani na razini tjedna, po tipu plovila i kroz usporedbu sezona 2024. i 2025.

Jedan od glavnih problema hrvatskog čarter tržišta upravo je nedostatak dostupnih i ujednačenih informacija. Brojke koje se plasiraju javno često su izvađene iz konteksta, neujednačene po kriterijima ili se oslanjaju na ograničene uzorke. Osim što stvara zbrku, to otežava donošenje odluka svima koji upravljaju cijenama i planiranjem.

Prema provedenoj analizi, prosječna cijena najma katamarana u vršnoj sezoni (14.06.–30.08.) ove godine iznosi 10.202 eura, dok je lani iznosila 10.733 eura, što znači pad od gotovo 5 posto. S obzirom na visoke operativne troškove, visoku sezonalnost i mali broj tjedana u kojima se generira većina prihoda, ovakav pad ne treba olako shvaćati. I jedrilice bilježe nešto niže cijene u istom razdoblju, iako ukupne sezonske cijene pokazuju blagi rast, ponajviše zbog proširenja ponude luksuznijih plovila i motornjaka.

U izvještaju se posebno ističe i usporedba hrvatskog i grčkog tržišta. Iako Hrvatska još uvijek ima veći broj brodova, višu popunjenost i više cijene, razlika se sve više smanjuje. Grčka bilježi zdraviji omjer ponude i potražnje, a sezonski vrhunac dolazi tek početkom kolovoza, dok Hrvatska najveću popunjenost bilježi već sredinom lipnja.


Zahvala za realizaciju ovog izvještaja ide timu Yacht Rent, posebno gospodinu Nevenu Grubišiću, čija su spremnost na suradnju i dugogodišnje iskustvo u industriji bili ključni za formiranje podataka i konteksta koji izvještaj čine korisnim. Ovaj izvještaj ne bi bio moguć bez Yacht Rent sustava koji godinama prikuplja podatke o čarter ponudi i rezervacijama. 

Njihov alat za statistiku možete i sami istražiti na ovom linku: 🔗 https://www.yacht-rent.hr/statistika-najma-plovila-grafikoni


Za sve koji vode flote, odlučuju o prihodima ili pokušavaju planirati sezonu racionalnije – izvještaj je dostupan za besplatan download

 

Za dodatnu analizu ili pitanja, čarter.hr i Yacht Rent vam stoje na raspolaganju.

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Manje kukanja, više akcije - čarter ima udrugu, a vi možete do zajma
Manje kukanja, više akcije - čarter ima udrugu, a vi možete do zajma

Pedeseta kolumna Ivice Žure za čarter.hr stiže u trenutku kad se čini kako domaći čarter, umjesto da i dalje stoji, počinje tražiti vlastiti smjer. Simbolično ili ne, baš sada nastaje prva samostalna udruga čarter tvrtki, a paralelno stižu i konkretni zajmovi koji bi mogli pomoći onima koji ne žele čekati “bolja vremena”.

Automatizacija procesa i rezervacija - štedi li vrijeme ili stvara nove probleme?
Automatizacija procesa i rezervacija - štedi li vrijeme ili stvara nove probleme?

Ako ste ikada proveli dan u uredu čarter tvrtke tijekom sezone, znate kako to izgleda kada u isto vrijeme zvoni mobitel, zovu gosti, zovu agenti, mailovi stižu jedan za drugim… Uz sve to treba i iskoordinirati smjene, pripremu plovila i servise. Tko stigne sve to riješiti na vrijeme?

Grafički dizajner 101
Grafički dizajner 101

Kako izgleda svakodnevica jednog grafičkog dizajnera? Što sve ulazi u njegov opis posla - i što ne ulazi? Barbara Zec, dizajnerica s više od 20 godina iskustva, u svom novom autorskom članku za čarter.hr otkriva što zaista znači biti dizajner vizualnih komunikacija. Od alata, preko vještina, do stvarnih izazova koje ova profesija nosi, sve je konkretno objašnjeno iz prve ruke.

International Charter Expo (ICE) vraća se u Amsterdam s novim forumom i velikim slavljem
International Charter Expo (ICE) vraća se u Amsterdam s novim forumom i velikim slavljem

Najveći svjetski događaj posvećen nautičkom čarteru ponovno je tu. Od 12. do 14. studenoga 2025. International Charter Expo (ICE) ponovno će pretvoriti Amsterdam u globalno okupljalište čarter profesionalaca. Uz više od 600 tvrtki, potpuno novi ICE Forum i legendarnu zabavu ICE Rocks Party, ovogodišnje izdanje obilježava deset godina povezivanja čarter svijeta - snažnijeg, pametnijeg i povezanijeg nego ikad prije.