Stanje čarter tržišta u Hrvatskoj: Što se stvarno događa?


Kad krene sezona, svi imamo neka predviđanja - ide li bolje ili lošije. Ali rijetko tko zna točno koliko su cijene pale, gdje stojimo u odnosu na konkurenciju i kako gosti zapravo bukiraju. Donosimo vam izvještaj sa konkretnim brojkama - stvarni podaci iz sustava koji prati više od 4.000 plovila u Hrvatskoj.

U čarter industriji u kojoj se sve mijenja iz tjedna u tjedan, pouzdane informacije postaju rijetkost. Kada krene sezona, svi znamo otprilike "kako ide"ili “kako ne ide”, ali rijetko tko zna precizno koliko se cijene mijenjaju, gdje Hrvatska zaista stoji u usporedbi s konkurencijom i što podaci govore o ponašanju gostiju. 
Upravo zato nastao je ovaj izvještaj, kao pokušaj da donesemo više jasnoće, manje zbrke u informacijama.

Radi se o pregledu stanja tržišta čarter najma u Hrvatskoj za sezonu 2025., s naglaskom na razdoblje od 1. travnja do 1. studenog. Kroz analizu stvarnih podataka o cijenama i popunjenosti, pokušali smo dati odgovore na pitanja koja si svakodnevno postavljaju voditelji bukinga, vlasnici flota i ‘decision makeri’ u čarter tvrtkama.

U izvještaju je korišten agregirani skup podataka iz sustava Yacht Rent, koji trenutno sadrži informacije o više od 9.800 plovila globalno, a za hrvatsko tržište posebno je obrađeno više od 3.000 aktivnih plovila s ažuriranim buking listama. Time je osigurana solidna reprezentativnost, a podaci su analizirani na razini tjedna, po tipu plovila i kroz usporedbu sezona 2024. i 2025.

Jedan od glavnih problema hrvatskog čarter tržišta upravo je nedostatak dostupnih i ujednačenih informacija. Brojke koje se plasiraju javno često su izvađene iz konteksta, neujednačene po kriterijima ili se oslanjaju na ograničene uzorke. Osim što stvara zbrku, to otežava donošenje odluka svima koji upravljaju cijenama i planiranjem.

Prema provedenoj analizi, prosječna cijena najma katamarana u vršnoj sezoni (14.06.–30.08.) ove godine iznosi 10.202 eura, dok je lani iznosila 10.733 eura, što znači pad od gotovo 5 posto. S obzirom na visoke operativne troškove, visoku sezonalnost i mali broj tjedana u kojima se generira većina prihoda, ovakav pad ne treba olako shvaćati. I jedrilice bilježe nešto niže cijene u istom razdoblju, iako ukupne sezonske cijene pokazuju blagi rast, ponajviše zbog proširenja ponude luksuznijih plovila i motornjaka.

U izvještaju se posebno ističe i usporedba hrvatskog i grčkog tržišta. Iako Hrvatska još uvijek ima veći broj brodova, višu popunjenost i više cijene, razlika se sve više smanjuje. Grčka bilježi zdraviji omjer ponude i potražnje, a sezonski vrhunac dolazi tek početkom kolovoza, dok Hrvatska najveću popunjenost bilježi već sredinom lipnja.


Zahvala za realizaciju ovog izvještaja ide timu Yacht Rent, posebno gospodinu Nevenu Grubišiću, čija su spremnost na suradnju i dugogodišnje iskustvo u industriji bili ključni za formiranje podataka i konteksta koji izvještaj čine korisnim. Ovaj izvještaj ne bi bio moguć bez Yacht Rent sustava koji godinama prikuplja podatke o čarter ponudi i rezervacijama. 

Njihov alat za statistiku možete i sami istražiti na ovom linku: 🔗 https://www.yacht-rent.hr/statistika-najma-plovila-grafikoni


Za sve koji vode flote, odlučuju o prihodima ili pokušavaju planirati sezonu racionalnije – izvještaj je dostupan za besplatan download

 

Za dodatnu analizu ili pitanja, čarter.hr i Yacht Rent vam stoje na raspolaganju.

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Kako do novih gostiju u čarteru? Prilagodite iskustvo novim generacijama
Kako do novih gostiju u čarteru? Prilagodite iskustvo novim generacijama

Jeste li razmišljali da mlađe generacije možda nisu samo još jedna skupina gostiju u nizu, nego prilika za vaše čarter poslovanje? Njihove navike, vrijednosti i način planiranja putovanja izgledaju potpuno drugačije. Ako vas zanima kako im se približiti na pravi način, nastavite čitati – jer rješenja možda nisu ona koja očekujete.

Manje stresa, više bukinga - digitalni alati koji spašavaju sezonu
Manje stresa, više bukinga - digitalni alati koji spašavaju sezonu

Upravljanje čarterom više nije (ili ne bi trebalo biti) "imaš to sve u onoj tablici”. Gosti su zahtjevniji i žele više, vlasnici brodova informiraniji i traže više, a konkurencija bolja i bukira više… A vi? Radne procedure su vam i dalje kao da je 2015. godina?

Ako vjerujete u vlastiti biznis – i banke će vas podržati
Ako vjerujete u vlastiti biznis – i banke će vas podržati

Možete li uopće tražiti financiranje - od banke, fonda ili države - ako ni sami ne vjerujete u posao koji vodite? Ivica Žuro u svom novom članku za čarter.hr, odgovara na ovo pomalo neugodno, ali bitno pitanje. Ali ne govori o procedurama i potrebnim papirima, nego o povjerenju. Povjerenju u svoj biznis, kojeg imate ili nemate…

Što je UGC i kako ga možete koristiti za privlačenje (novih) gostiju
Što je UGC i kako ga možete koristiti za privlačenje (novih) gostiju

U moru sličnih ponuda, jedino čemu ljudi stvarno mogu vjerovati su iskustva drugih. U čarteru, gdje gosti planiraju mjesecima unaprijed i uz značajnu investiciju s njihove strane, važno je povjerenje. I upravo zato UGC - sadržaj kojeg spontano dijele vaši gosti - može igrati presudnu ulogu u tome da odaberu baš vaš čarter. Jer ljudi vjeruju ljudima.