Je li profitabilno ulaziti u čarter biznis?


Prije samog ulaska u čarter biznis, naići ćete na mnoge izazove i na mnoštvo pitanja koji zahtijevaju odgovor. Saznajte je li profitabilno ući u poduhvat otvaranja čarter tvrtke i što je sve potrebno učiniti čak i prije prvog koraka.

Sektor turizma je jako širok s mnogo mogućnosti, posebno otkako se Hrvatska razvila kao jedna od omiljenih destinacija za goste svakog cjenovnog ranga. Međutim, nautički čarter je taj koji više privlači od nekih drugih branši. Najviše zbog profila gostiju i onog što oni traže.  
 
Potencijalni gosti u čarteru uglavnom žele “nešto više” od odmora, a spremni su to i platiti. Njima nije važan novac, nego kvaliteta te će za nju izdvojiti taj novac. Stoga, nije teško zaključiti kako u čarter poslovanju nećete trebati misliti o jeftinijim ponudama, kao što biste mislili u nekoj drugoj turističkoj branši za goste manje platežne moći.  
 
Čarter biznis je poslovanje uglavnom s gostima koji ne plaćaju ni jahte ni smještaj ni uslugu, nego mir i relaksaciju. Na prvi pogled to izgleda sjajno, ali ako se okrene druga strana medalje, dosta je poduzetnika propalo ili jedva opstaje baš u ovoj branši.  
  
Čarter biznis, ako se ne isplanira korak po korak, može donijeti probleme vlasniku, a s time i gubitke. Što napraviti? 

 

Fiksni i varijabilni troškovi čarter poslovanja

Kad sve prethodno navedeno uzmete u obzir, sasvim je jasno kako ćete si postavljati pitanja poput: “Je li profitabilno ulaziti u čarter biznis?” ili “Koliko je profitabilno ulaganje u određenim aspektima čartera?”.  
  
U mnogim industrijama na ovakva pitanja je relativno jednostavno odgovoriti, ali kad se radi o čarteru, odgovori ovise o nizu stvari. Zbog toga, ako razmišljate o ulasku u čarter biznis, potrebno je uzeti u obzir cijeli niz detalja, kao i izazove na koje možete naići.  

Jedrilica privezana na rivi u dalmatinskom gradu

Prvo trebate analizirati vaše ciljno tržište, njegovu geografsku lokaciju te poslovni model koji namjeravate uvesti. Od toga počnite.  
 
Važno pitanje je koliko je opravdana cijena tjednog/mjesečnog najma plovila? Možda će se nekim gostima činiti previsoka bez obzira na njihovu platežnu moć.  
 
Zatim, koliki je trošak održavanja tog plovila? Trošak osoblja? Eventualni tehnički troškovi? Sve to možete usporediti s cijenom i vrlo lako dobiti odgovor na postavljena pitanja.  
  
Trošak održavanja plovila uvelike ovisi o lokaciji, tj. mjestu gdje se plovilo održava. Ne možete očekivati kako ćete imati isti trošak održavanja u Monte Carlu ili Dubaiju. Tako isto vrijedi i za hrvatske marine. Negdje će održavanje biti povoljnije, negdje ne.  
  
Trebate razmisliti s kakvim plovilima ćete poslovati. Imati u floti jedrilice, motorne jahte ili katamarane nije isto. Različite vrste plovila zahtijevaju različito održavanje.  
  
Osim toga, važno je razmisliti i o nabavnoj cijeni plovila. Ona također utječe na profitabilnost vašeg biznisa.  
  
Dakle, kako biste odredili je li vaš biznis profitabilan, trebate sagledati sve fiksne i varijabilne troškove. Ako vam treba pomoć kod sastavljanja poslovnog plana, marketinški savjeti i slično, preporučamo unajmiti profesionalnu agenciju kako biste iz svega izvukli maksimum, tj. očuvali svoj kapital i spasili se nepotrebnih gubitaka. 

 

Odabir pravih plovila za čarter

Ako mislite uspješno poslovati u branši nautičkog turizma, odabir pravog plovila je prva zapovijed ovog biznisa. Ono mora udovoljavati svim zahtjevima, od tehničkih pa sve do želja, potreba i zahtjeva vaših gostiju.  
  
Gotovo svaki čarter profesionalac će vam prije ovog koraka preporučiti napraviti dobru procjenu prije nego što kupite plovilo. Ako niste dovoljno stručni, zauzeti ste, nemate vremena, nesigurni ste - unajmite profesionalca. Novac uložen u pravog stručnjaka će vam se itekako vratiti.   

Čovjek koji potpisuje dokumente.

Ako želite privući manje izletničke skupine koje preferiraju tihi odmor, jahta se čini kao razumno rješenje. Ako pak želite privući veće skupine ljudi koji ne znaju sami ploviti, trebali biste razmisliti o kupnji barem jednog manjeg katamarana jer za takve goste jahte neće biti privlačne.  
  
Novi poduzetnici u čarteru vrlo često čine veliku grešku birajući plovila po svom ukusu. To nije pravi pristup! Ukusi vašeg ciljnog tržišta ne moraju biti isti kao vaši. Odabir plovila sličan je odabiru automobila. Prvo što potencijalni kupac vidi je njegov izgled. Je li lijep ili nije? Tek onda gleda sve ostalo. Isto je i s plovilom, ali kako ga ne kupujete u privatne svrhe, trebate razmisliti bi li isti prošao kod vaših klijenata.  
  
Odabirom pravog plovila povećat ćete i konkurentnost vaše čarter tvrtke te smanjiti troškove održavanja.     

Odabir pravog plovila je najisplativiji odabir.

 

Ulazak u čarter biznis

Napravili ste sve moguće analize, dobro razmislili, konzultirali stručnjake i sami sebi dali zeleno svjetlo. Odlučili ste – nautika će biti vaša branša i čarter će vam donositi profit. Odlično!  
  
Sljedeći korak jest planiranje. Kod planiranja je najbitnije voditi računa o dobroj organizaciji vašeg poslovanja te se istaknuti u odnosu na konkurenciju. Opet, ako niste sigurni ili dovoljno stručni o nekim stvarima, obratite se jednom od poslovnih savjetnika kako biste rizik smanjili na minimum

Žena koja broji da li je profitabilno ući u čarter biznis.

Trebate znati, nije isto biti u čarter biznisu kako biste ostvarili profit ili samo iznajmljivati plovilo kako biste pokrili trošak vlasništva. U prvom slučaju biznis je isplativ, dok poduzetnici-iznajmljivači znaju imati priličnih problema kako bi pokrili troškove vlasništva nad plovilom.  
  
Kada ste jednom ušli u biznis, marketing je ključna stvar. Imate li marketinški plan? Viziju svoje kampanje? Ako ne, profesionalna usluga je pravo rješenje. Dobra marketinška agencija će to besprijekorno odraditi - od istraživanja i planiranja pa sve do provedbe.  
 
Čarter je branša stalno podložna promjenama trendova. Digitalizacija i online prisutnost su upravo jedni od trendova. Kada donosite odluku o marketinškoj agenciji, trebali biste voditi računa da ona u svojoj ponudi ima sve usluge koje su vama potrebne.  
  
Iz svega navedenog, možemo zaključiti kako je u čarter biznis profitabilno ući, ali pod određenim uvjetima. Vaš glavni cilj je ostvarenje profita i stoga vi trebate biti oni koji će preuzeti inicijativu i zavladati svojim tržištem, a ne samo pokrivati troškove kako biste opstali.   

 

Kontaktirajte nas ako ste u potrazi za savjetom za svoje čarter poslovanje ili su vam potrebne marketinške usluge. 
   
Za sve informacije i novitete na čarter tržištu, prijavite se i na naš newsletter

 

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Kako do novih gostiju u čarteru? Prilagodite iskustvo novim generacijama
Kako do novih gostiju u čarteru? Prilagodite iskustvo novim generacijama

Jeste li razmišljali da mlađe generacije možda nisu samo još jedna skupina gostiju u nizu, nego prilika za vaše čarter poslovanje? Njihove navike, vrijednosti i način planiranja putovanja izgledaju potpuno drugačije. Ako vas zanima kako im se približiti na pravi način, nastavite čitati – jer rješenja možda nisu ona koja očekujete.

Manje stresa, više bukinga - digitalni alati koji spašavaju sezonu
Manje stresa, više bukinga - digitalni alati koji spašavaju sezonu

Upravljanje čarterom više nije (ili ne bi trebalo biti) "imaš to sve u onoj tablici”. Gosti su zahtjevniji i žele više, vlasnici brodova informiraniji i traže više, a konkurencija bolja i bukira više… A vi? Radne procedure su vam i dalje kao da je 2015. godina?

Ako vjerujete u vlastiti biznis – i banke će vas podržati
Ako vjerujete u vlastiti biznis – i banke će vas podržati

Možete li uopće tražiti financiranje - od banke, fonda ili države - ako ni sami ne vjerujete u posao koji vodite? Ivica Žuro u svom novom članku za čarter.hr, odgovara na ovo pomalo neugodno, ali bitno pitanje. Ali ne govori o procedurama i potrebnim papirima, nego o povjerenju. Povjerenju u svoj biznis, kojeg imate ili nemate…

Što je UGC i kako ga možete koristiti za privlačenje (novih) gostiju
Što je UGC i kako ga možete koristiti za privlačenje (novih) gostiju

U moru sličnih ponuda, jedino čemu ljudi stvarno mogu vjerovati su iskustva drugih. U čarteru, gdje gosti planiraju mjesecima unaprijed i uz značajnu investiciju s njihove strane, važno je povjerenje. I upravo zato UGC - sadržaj kojeg spontano dijele vaši gosti - može igrati presudnu ulogu u tome da odaberu baš vaš čarter. Jer ljudi vjeruju ljudima.