Kako osnažiti svoj buking tim za uspješnu prodaju


Shvaćate li kako je važnost investiranja u edukaciju zaposlenika ključan čimbenik za uspjeh tvrtke? Znate li i koje sve teme uključuju edukaciju zaposlenika i što bi sve trebali učiniti kako bi osnažili svoj buking tim za trenutnu, ali i buduće sezone.

Kaže se kako je svaki lanac snažan kao njegova najslabija karika. Za uspješan buking tim je nužno osnažiti svakog njegovog člana. Naravno, pojedinci koji imaju slabije razvijene prodajne i komunikacijske vještina se uvijek mogu zamijeniti.  
 
No, nije li mnogo efektivnije i dugoročno isplativije osnažiti svoj postojeći vjerni tim? 
  

Kako naučiti zaposlenike prodajne vještine i tehnike 

Odakle uopće krenuti i što konkretno možete napraviti kako bi vaš tim sljedeće sezone oborio rekorde prodanih rezervacija? U nastavku vam donosimo nekoliko ideja za pristup buking timu koje možete isprobati već danas i dočekati iduću sezonu potpuno spremni za nove izazove:  
  
Upoznajte svoj buking tim 
Prije poduzimanja bilo kakvih koraka prema promjenama ili uvođenju novih aktivnosti ključno je razumjeti i prepoznati specifičnosti vašeg prodajnog tima. Ovo se ne odnosi samo na upoznavanje imena i pozicija, već uključuje detaljno razumijevanje osobina svakog pojedinca, njihovih prednosti i jedinstvenih kvaliteta, ali i prepoznavanje njihovih slabosti i područja na kojima su manje kompetentni. 

Kad ste upoznati s vještinama, slabostima i karakteristikama svakog člana svog prodajnog tima, moći ćete precizno odrediti što je potrebno za povećanje njihove produktivnosti. Na taj način, nećete gubiti dragocjeno vrijeme na isprobavanje različitih sistema koji možda nisu učinkoviti. Ili na forsiranje istih pristupa na svakog pojedinca, što može rezultirati nezadovoljstvom i manjom produktivnošću. 

Umjesto toga, personalizirani pristup svakom članu tima omogućava bolje rezultate, jer svaka osoba ima jedinstvene potrebe i stil učenja. Primjerice, nekome je možda potrebna dodatna podrška u tehničkim aspektima prodaje, dok je drugome potrebno više vremena za razvijanje međuljudskih vještina. 

Na taj način, upoznavanje vašeg prodajnog tima nije samo površinski zadatak, već zahtijeva investiranje vašeg vremena i energije kako bi se svakom pojedincu pružila prilika za poboljšanje svojih vještina. Samo tako mogu doprinijeti timu na najbolji mogući način. 
 
Informirajte buking tim o proizvodu 
Čak i najvještiji prodavač može se suočiti s neuspjehom ako detaljno ne razumije proizvod ili uslugu koju prodaje. Zato članovi vašeg buking tima trebaju razumjeti sve o uslugama i plovilima koje nudite. Oni bi trebali biti upućeni u tehničke specifikacije, jedinstvene značajke i prednosti, ali i u moguće nedostatke. 

Više od toga, vaš buking tim treba razumjeti povezanost između onoga što nude i rješenja koja pružaju kupcima te koju dodatnu vrijednost im daje. 

Ova duboka razina razumijevanja proizvoda i usluge omogućuje članovima tima pripremiti se pripreme za širok spektar pitanja i situacija koje mogu naići prilikom prodaje.  

Ne samo kako će to povećati njihovo samopouzdanje u svoje sposobnosti prodaje, već će također poboljšati njihovu sposobnost prezentacije. Potencijalnim gostima će moći bolje prezentirati unajmljivanje vaših plovila kao iskustvo koje ne smiju propustiti.  

Edukacija, edukacija, edukacija 
Ukoliko želite da vaš buking tim ostvari izvanredne prodajne rezultate, nema boljeg ulaganja od edukacije. Učenje i stalno usavršavanje znanja i vještina mijenja perspektivu zaposlenika. Ujedno podiže razinu njihovog samopouzdanja te im pruža esencijalne alate potrebne za uspješan rad. Kroz edukaciju, članovi vašeg tima mogu se bolje organizirati, optimizirati svoje vrijeme i steći potrebna znanja koja će im omogućiti biti proaktivni, samostalni i uspješni u komunikaciji s klijentima. 

Kod edukacije je bitno naučiti i kako pravilno predstaviti tvrtku i istaknuti njen brand u sve većem i kompetitivnijem tržištu. Kvalitetna edukacija pruža zaposlenicima dublje razumijevanje tvrtke, njenih proizvoda ili usluga te misije i vizije, omogućavajući im uvjerljivo prenošenje informacija. 

Edukacija stvara osposobljen i dobro informiran prodajni tim, spreman za suočavanje sa svim izazovima i mogućnostima koje dolaze s poslovnim okruženjem. Dakle, kada razmišljate o unaprjeđenju svog buking tima, edukacija bi trebala biti na vrhu vašeg popisa prioriteta. 

Zašto je edukacija zaposlenika ključna za uspjeh

Kvalitetni i zadovoljni zaposlenici ono su što može stvoriti ili uništiti tvrtku, pogotovo oni zaposlenici koji su u direktnom kontaktu s gostima, kao što je vaš buking tim.  
 
Svojim zaposlenicima možete pokazati koliko su vam važni uz pomoć edukacija. Oni će naučiti bolje predstavljati i sebe i vašu čarter tvrtku. Zauzvrat ćete dobiti produktivnije, kreativnije i sposobnije zaposlenike. 
  
Za vašu se čarter tvrtku više isplati uložiti u redovne edukacije svog prodajnog tima, nego stalno mijenjanje zaposlenika. Osim što veliki obrtaj zaposlenika donosi veće troškove, izgleda i zabrinjavajuće novim potencijalnim zaposlenicima.  
 
Edukacija je isplativija, pogotovo kad uzmemo u obzir kako svatko može naučiti prodajne vještine i tehnike ako im pristupi na odgovarajući način. 
  
Osim toga, ulaganjem u njihovo obrazovanje zadržat ćete najbolje zaposlenike i pokazati im kako ih cijenite. Oni će povratno uložiti još više entuzijazma u ostvarivanje zajedničkih ciljeva. Takav odnos prema zaposlenicima privlačan je i budućim zaposlenicima koji će htjeti raditi u kvalitetnoj i organiziranoj tvrtki poput vaše. 
  
Na edukacijama vaši zaposlenici uče od stručnjaka koji su svoje vrijeme posvetili otkrivanju rješenja koja su testirana i dokazano funkcioniraju. Dobivaju konkretna znanja i praktične tehnike koje mogu već isti dan upotrijebiti na svom radnom mjestu. 

Korisne edukacije za uspješniju prodaju

  • Osnove psihologije
    Kako bi prodavači bilo što prodali, moraju znati na koji način razmišlja njihova ciljana skupina. Isto se odnosi i na vaš buking tim. Svaka odluka koju gost donese temelji se na njegovoj psihologiji. Stoga je za veću uspješnost prodaje rezervacija nužno razumijevanje osnova psihologije koje se mogu primijeniti u procesu bukinga. 

  • Kako znati slušati
    Možda se na prvu čini kako je cilj vašeg buking tima prodati što veći broj rezervacija, no njihov je posao zapravo riješiti problem potencijalnog gosta. Ujedno mu trebaju pružiti i dovoljnu vrijednosti za njegov novac, kako bi se poželio vratiti i postao lojalan gost
     
    Kako bi bilo koji prodavač mogao išta napraviti, nužno je znati aktivno slušati i biti svjesni što im gosti govore. Na taj način znat će pravovremeno odgovoriti na njihove nedoumice, dati im rješenja koja traže te posljedično povećati njihovo zadovoljstvo uslugom. A to na kraju znači veći broj rezervacija za vas! 

  • Vještine hladnih poziva i e-mailova
    Takozvani cold calling najteži je oblik prodaje i prodavači koji savladaju ovu vještinu sigurno će s lakoćom moći prodavati na sve ostale načine. Zvanje ili slanje e-mailova nepoznatim osobama, nije nešto što se inače u svakodnevici često radi. Prodavači pri tome mogu doživjeti velike strahove od javnog nastupa, odbijanja i neuspjeha koji ih mogu potpuno zablokirati. 
      
    Strah je uobičajena i prirodna emocionalna reakcija koju osobe mogu osjetiti u stresnim situacijama. Stoga je mudro ranije izdvojiti vrijeme za trening i edukaciju, kako bi članovi vašeg tima naučili kako efektivno upravljati strahom i iskoristiti ga kao sredstvo za poboljšanje svojih performansi. Ovakav pristup ne samo kako pomaže u povećanju samopouzdanja, već i pridonosi zadovoljstvu njihovim vlastitim nastupom kada dođe vrijeme za izvršenje važnih zadataka. 

Poželjne edukacije iz marketinga

Ako vaši zaposlenici do sada nisu imali priliku naučiti osnove marketinga, bilo tijekom formalnog obrazovanja ili u vlastitom aranžmanu, svakako se pobrinite to im omogućiti. Poznavanje osnova marketinga važno je bez obzira na to koji način oglašavanja odabrali koristiti primarno u svojoj tvrtki, tradicionalni ili digitalni marketing. 
  
No, smatramo kako je digitalni marketing trenutno definitivno povoljniji pristup koji zaista dopire do korisnika, a dostupan je svima. Zato je svakako poželjno da članovi vašeg buking tima prođu neke od sljedećih edukacija: 

    • Digitalni marketing u turizmu: iskoristite moć interneta i društvenih mreža za kreiranje snažnog brenda i privlačenje novih klijenata.
    • Upravljanje društvenim mrežama: društvene mreže su iznimno bogato tlo za pronalazak klijenata i gostiju. Stoga je važno educirati vaš buking tim o efikasnom upravljanju društvenim mrežama kako bi efektivno identificirali i privukli one s kojima želite surađivati.
    • Kreiranje digitalnog sadržaja: izgradite put prema novim klijentima kroz kreiranje zanimljivog i vrijednog sadržaja. Sadržaj koji je relevantan i koristan ciljanoj publici ne samo što povećava vidljivost vašeg brenda na pretraživačima i društvenim mrežama, već gradi i povjerenje i ugled. 
    • E-mail marketing: kako mnogi gosti preferiraju komunikaciju putem e-maila, važno vaš tim osposobiti za pisanje upečatljivih e-mailova. Edukacija vaših zaposlenika o pisanju privlačnih naslova e-mailova i drugih trikova, može znatno povećati stopu otvaranja vaših e-mailova. Jednako tako mogu i istaknuti vaš brand među ostalim porukama u inboxu. 

Kojom god vrstom edukacije odlučili obogatiti znanje svog buking tima, imajte na umu kako se uvijek možete dogovoriti za edukacije prilagođene potrebama tvrtke. Bez obzira na to koja je trenutna razina znanja vaših zaposlenika.  
 
Zato se nemojte ograničavati na postojeće edukacije nego tražite ono što je članovima prodajnog tima trenutno potrebno kako bi postizali najbolje moguće rezultate i podržali rast vaše čarter tvrtke. 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!
Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!

Imate društvene mreže za svoj čarter, i mislite kako je to dovoljno. No, za to vrijeme vaša konkurencija uspijeva u stvarima u kojima vi ne uspijevate, jer mislite kako vam nisu potrebne ili za njih nemate vremena. Saznajte što točno trebate raditi kako bi osvojili svoje ciljano tržište.

Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru
Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru

Može li se reći kako se uspješnost čarter tvrtke mjeri brojem iznajmljenih brodova, odnosno prodanih rezervacija? Možemo. A ako je booking plovila najodgovornija pozicija u čarter kompaniji, onda je i booking agent jedna je od najodgovornijih radnih pozicija. Ali što je zapravo zadatak booking agenata. I kako postati jedan od (uspješnih) booking agenata?

11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!
11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!

Bez obzira na to koliko ste dugo na tržištu, koliko iskustva imate ili koliko su luksuzna vaša plovila, nikada ne smijete izgubiti iz vida ono najvažnije - goste. Želite li da vas gosti lakše nađu? Sigurno da. Ako je to slučaj, onda provjerite kojih 11 stvari nikako ne smijete propustiti.

Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac
Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac

Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?