Što je čarter nego jedinstvena i uzbudljiva prilika s kojom svojim korisnicima možete pružiti nezaboravna iskustva? Ali bilo koja čarter tvrtka mora ulagati u ono bitno - sveobuhvatne trening programe. A odabirom pravog pružatelja obuke osiguravate dugoročnu korist takvog ulaganja.
Dobra obuka ključna je za osiguravanje sigurnosti vaših gostiju i članova posade te za pružanje izvrsne usluge krajnjim korisnicima. Ovo je ujedno i ključna komponenta uspješnog i profitabilnog poslovanja čartera.
Ali kako možete pravilno obučiti svoje osoblje? Mnoge čarter tvrtke često odabiru najjednostavnije rješenje za sebe – in-house treninge.
Ovo je najučinkovitiji način obuke - instruktori dolaze na vašu lokaciju, kao što je vaša baza, i pružaju obuku prilagođenu vašim specifičnim potrebama. Ovaj pristup je koristan za čarter tvrtke koje žele obučiti veliki broj zaposlenika ili imaju posebne zahtjeve koji se ne mogu pokriti u standardnim programima obuke.
Tijekom ovakvog internog programa obuke, instruktori blisko surađuju s vašim čarterom kako bi razvili sveobuhvatan plan koji zadovoljava specifične potrebe vaše tvrtke. To može uključivati kombinaciju predavanja, praktične obuke i edukacije na radnom mjestu.
Pomorska učilišta nude sveobuhvatne trening programe, koji pripremaju vaše zaposlenike za različite uloge u čarter industriji. To uključuje obuke skipera, hostesa, radnika u bazi, luxury yacht crew obuku, kao i tečajeve prve pomoći i sigurnosti u plovidbi.
Međutim, slanje zaposlenika na "vanjske” trenning programe može biti dugotrajno, ali i izazovno za organizaciju. In-house programi nude prilagođeno i isplativo rješenje za čarter tvrtke koje žele ulagati u svoje zaposlenike. Uostalom, što je obuka zaposlenika ako ne investicija?
Prvo, dobra obuka izravno utječe na zadovoljstvo korisnika, odnosno vaših gostiju, i poslovni uspjeh. Čarter tvrtke koje ulažu u obuku osoblja imaju veću vjerojatnost za pružiti izuzetno korisničko iskustvo, i u konačnici izgraditi bazu lojalnih kupaca.
Pomorsko učilište može osmisliti programe koji zadovoljavaju vaše potrebe i rješavaju izazove specifične baš za vašu tvrtku. Ova razina prilagodbe nije uvijek moguća s vanjskim programima obuke. Interni trening programi nude nekoliko prednosti u odnosu na vanjske programe obuke, od kojih neke uključuju sljedeće:
In-house trening programi su isplativi
Zamislite situaciju u kojoj svoje zaposlenike morate poslati na eduakciju izvan mjesta rada. Troškovi putovanja i smještaja brzo se nakupe, osobito kada je potrebno obučiti više zaposlenika odjednom. In-house obuka se provodi na licu mjesta, čime se eliminiraju ovakvi dodatni troškovi.
To može biti posebno korisno za čarter tvrtke koje imaju više baza ili nekolicinu luksuznih plovila, što može otežati okupljanje osoblja na jednoj lokaciji.
Poboljšanje timske dinamike i komunikacije
Imate problema u međusobnoj komunikaciji vašeg tima? Trening programi u vašoj bazi mogu poboljšati timsku dinamiku i komunikaciju. Zaposlenici uče zajedno, razvijaju bolje razumijevanje ciljeva i vrijednosti tvrtke te bolje razumiju jedni druge. To također može pomoći u poticanju snažne timske povezanosti i dugoročnom poboljšanju cijelokupne izvedbe.
Fleksibilnost u planiranju i izvršenju
Za razliku od vanjskih programa vezanih uz točno određeno vrijeme i datume, interni treninzi nude fleksibilnost u rasporedu i izvedbi. Možete odabrati najbolje vrijeme i mjesto za sebe i svoje zaposlenike te prilagoditi obuku svom rasporedu i potrebama. Instruktori i edukatori dolaze k vama sa svojim znanjem te vam mogu osigurati i materijale za obuku.
Coaching i podrška na radnom mjestu
Uz in-house program, instruktori rade izravno sa zaposlenicima na plovilu, kako bi ih obučili i mentorirali koristeći praktične primjere. To omogućuje vašim zaposlenicima primijeniti ono što su naučili u stvarnom okruženju i dobiti trenutnu povratnu informaciju i podršku. Na taj je način proces učenja lakši i učinkovitiji.
Povjerljivost i sigurnost
Trening programi koji se isporučuju na licu mjesta na vaš zahtjev i prema vašim željama, pružaju povjerljivost i sigurnost, što nije uvijek moguće sa “off-site” programima. Ovako možete kontrolirati tko može pristupiti vašim internim podacima i osigurati da se ne dijele izvan vaše organizacije. Osim toga, možete nadzirati sudionike i, naravno, sami sudjelovati.
Provedba in-house trening programa zahtijeva pažljivo planiranje i koordinaciju sa svih strana. Pomorsko učilište se obično priprema unaprijed, ali i vi se također morate biti spremni kako bi osigurali uspjeh obuke.
Imamo nekoliko važnih savjeta koji mogu pomoći vašoj čarter tvrtki zkako bi uspješno provela in-house program:
Identificiranje specifičnih potreba za obukom: prije implementacije trening programa (ili više njih), provjerite jeste li upoznati sa prioritetima svoje tvrtke. Morate znati svoje specifične potrebe i osigurati da svi zaposlenici budu “on board” s idejom.
Pravi pružatelj obuke: odabir pravog pružatelja obuke ključan je za uspjeh programa.
Adria Libar, na primjer, ima veliko iskustvo s programima obuke u čarter industriji te su odradili i mnoštvo obuka za renomirane tvrtke s luksuznim jahtama.
Komunikacija sa zaposlenicima i prihvaćanje: neka vaši zaposlenici budu spremni za promjene. Realizacija programa ovisi o predanosti vašeg osoblja, stoga je ključno osigurati njihovo puno sudjelovanje.
Evaluacija i praćenje: svakako provodite stalne procjene i praćenje, jer su neophodne kako bi se osigurala učinkovitost treninga te kako bi zaposlenici mogli primijeniti ono što su naučili.
In-house programi obično uključuju fazu planiranja i konzultacija, nakon čega slijedi razvoj i implementacija prilagođenog plana obuke. Tijekom faze planiranja, učilište blisko surađuje s vama kako bi identificiralo specifične potrebe obuke i razvilo sveobuhvatan plan.
Kao što smo već spomenuli, plan obuke može uključivati predavanja, praktičnu obuku i obuku na radnom mjestu. Pomorsko učilište Adria Libar ima i unaprijed isplanirane i spremne materijale te obuku koja se može provoditi s vašim zaposlenicima i prilagoditi vašim potrebama.
In-house trening programi mogu pokriti širok raspon tema, ovisno o specifičnim potrebama vaše čarter tvrtke. Primjeri tema obuke koje se mogu pokriti su:
Dobro obučeno osoblje donosi dugoročnu korist ne samo za vas, već i za cijelu industriju nautičkog čartera.
Adria Libar nudi obuku za "osnovna" zanimanja u čarteru i specijalizirane programe kao što su:
Skiperi - čija je uloga temeljna u čarter industriji. Njihove dužnosti uključuju osiguravanje sigurnosti gostiju i članova posade, upravljanje plovilom, upravljanje posadom i pružanje izuzetne korisničke usluge. Adria Libar sveobuhvatni trening programi za skipere detaljno pokrivaju sve od navedenog.
Hostese - koje igraju ključnu ulogu u pružanju izuzetne usluge gostima na brodu. Programi obuke za hostese pokrivaju komunikaciju, međuljudske vještine, bonton i obraćanje pažnje na detalje.
Radnici u bazi – koji su odgovorni za nesmetan rad čarter baze. Jednostavno rečeno, uključeni su u sve, a njihov trening pokriva sve aspekte upravljanja čarter bazom.
Prva pomoć i obuka u hitnim slučajevima - koja bitna je za sve zaposlenike u čarterima. Ovi programi pokrivaju osnovnu prvu pomoć, protokole za hitne slučajeve i sigurnosne postupke.
Specijalizirani programi obuke za posade luksuznih jahti – koji uključuju naprednu obuku iz ugostiteljstva i bontona. Obraćanje pažnje na detalje i standarde usluge ključni su za posade na luksuznim jahtama. Pokriva sve od čistoće plovila do personalizirane usluge za svakog pojedinog gosta. Ovaj program obuke pokriva i sve oblike usluge VIP gostima, uključujući komunikaciju, odijevanje i standarde usluge.
Putem in-house treninga i prilika za obrazovanje trebali biste osigurati vašim zaposlenicima biti u tijeku s trendovima u industriji i najboljim praksama.
Adria Libar in-house trening programi su također i vrijedna investicija za vaš čarter. Veća je vjerojatnost kako ćete na taj način pružiti iznimno korisničko iskustvo i izgraditi bazu lojalnih gostiju.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.
Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?
Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.
Ako ste kao većina čarter tvrtki, društvene mreže su vam negdje pri dnu popisa. Objavite kad stignete, kad se nešto dogodi. Ili jednostavno ne stignete nikad. A onda dođe sezona i pomislite: “Trebali bismo nešto objaviti…” Ovaj vodič je tu da vam pokaže kako s minimalnim trudom napraviti jednostavan plan objava koji ima glavu i rep.