Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.
Velike flote imaju široku ponudu i resurse, ali male čarter tvrtke mogu igrati na neku drugu kartu.
Fleksibilnost i osobni pristup su nešto što gosti znaju prepoznati i cijeniti.
Brža reakcija na upite i neposredna komunikacija mogu biti vaše najjače oružje u borbi s velikim konkurentima.
Koje su sve prednosti vaše male čarter tvrtke:
Primjer: Kao manja čarter tvrtka možete ponuditi gostima mogućnost privatnog skipera koji će i upravljati brodom, već i voditi goste na skrivena mjesta poznata samo lokalnom stanovništvu.

Veliki sustavi i velike tvrtke imaju svoj vlastiti ustroj, a ipak često funkcioniraju po šabloni.
I tu je vaša prilika - svakom gostu pružiti doživljaj skrojen po mjeri.
Gosti koji unajmljuju brod žele više od običnog odmora.
Oni žele osjećaj ekskluzivnosti, žele znati da je iskustvo prilagođeno samo njima i žele personalizirani pristup.
I baš male čarter tvrtke mogu ponuditi personalizirani pristup na način koji velike tvrtke jednostavno ne mogu kopirati.
Kako stvoriti nezaboravno iskustvo?

Vaša web stranica, društvene mreže i recenzije mogu biti vaša najveća prednost u natjecanju s velikima.
Velike tvrtke su u stanju uložiti ono što se iz vaše perspektive čini kao ogroman budžet, u digitalni marketing.
To nikako ne znači kako vi ne možete biti vidljivi.
Kvalitetan sadržaj, redovite objave i dobra SEO strategija mogu donijeti izvrsne rezultate.
Praktični savjeti za bolju online vidljivost:
Primjer: Kao mala čarter tvrtka možete koristiti društvene mreže, kako bi promovirali iskustva svojih gostiju, što može rezultirati povećanjem rezervacija putem preporuka i direktnih poruka.
Gosti žele više od samog iskustva plovidbe - žele doživjeti pravu Jadransku obalu, skrivena mjesta i domaću atmosferu.
Gosti ne dolaze samo radi plovidbe - žele osjetiti duh destinacije. Male čarter tvrtke imaju prednost u pružanju autentičnih doživljaja jer često bolje poznaju lokalne prilike, običaje, destinacije i sl.
Kako iskoristiti lokalnu autentičnost:
Ne morate biti najjeftiniji da biste privukli goste - bitno je da nudite pravu vrijednost za novac.
Konkurencija na tržištu često tjera čarter tvrtke na snižavanje cijena, ali to dugoročno nije održivo. Umjesto natjecanja tko će biti jeftiniji, fokusirajte se na stvaranje dodatne vrijednosti.
Kako postići balans između cijene i kvalitete:

Udružite snage s lokalnim restoranima, vinarijama i vodičima kako biste stvorili jedinstvene pakete koji će privući goste.
Konkurencija među čarter tvrtkama je velika, ali umjesto da ste sami na tržištu, pametnije je graditi strateška partnerstva. Suradnja s lokalnim tvrtkama donos obostranu korist, te će također unaprijediti vašu ponudu.
Primjeri korisnih partnerstava (a koje ujedno možete uključiti u čarter paket):
Primjer: Možete surađivati sa turističkim vodičima te tako ponudili gostima ture kroz Nacionalne parkove i Parkove prirode.
Ne ciljate sve ljude - ciljate one kojima vaša ponuda savršeno odgovara.
Jasna poruka, prava publika i pametna promocija mogu vas postaviti iznad velikih čarter tvrtki.
Nije važno privući što više upita – važno je privući prave goste.
Pravilno ciljanje tržišta i usklađivanje poruka s potrebama klijenata mogu značajno povećati popunjenost bez nepotrebnog trošenja budžeta.
Kako optimizirati marketing strategiju:

Umjesto da pokušavate imitirati velike sustave, može se istaknuti pružanjem jedinstvenih iskustava, sa fleksibilnošću i personaliziranom uslugom.
Autentičnost i neposredan kontakt s gostima danas su odličan alat za jačanje lojalnosti i skupljanje preporuka, što dugoročno može donijeti stabilan rast.
Osim toga, manje tvrtke mogu brže prilagoditi svoje poslovanje novim trendovima, dok one velike često sporo implementiraju promjene.
Korištenjem digitalnih alata za marketing, analizu tržišta i upravljanje klijentima, možete precizno i ciljano doprijeti do željene publike i izgraditi prepoznatljivost brenda.
Također, kroz suradnje s drugima možete stvoriti jedinstvene ponude koje se ne mogu pronaći kod konkurencije.
Na tržištu gdje često pobjeđuje iskustvo, kao mala čarter tvrtka imate priliku izgraditi dugoročan, održiv i profitabilan poslovni model.
Sve počinje od jasne vizije, strateškog pozicioniranja i dosljedne brige o gostima.

Ne znate kako ostvariti kvalitetnu online vidljivost ili kako posložiti svoje poslovanje? Kontaktirajte nas će danas i mi ćemo vam pomoći.
Obavezno se prijavite na naš newsletter, za novosti iz čarteri nautičke industrije.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Pedeseta kolumna Ivice Žure za čarter.hr stiže u trenutku kad se čini kako domaći čarter, umjesto da i dalje stoji, počinje tražiti vlastiti smjer. Simbolično ili ne, baš sada nastaje prva samostalna udruga čarter tvrtki, a paralelno stižu i konkretni zajmovi koji bi mogli pomoći onima koji ne žele čekati “bolja vremena”.
Ako ste ikada proveli dan u uredu čarter tvrtke tijekom sezone, znate kako to izgleda kada u isto vrijeme zvoni mobitel, zovu gosti, zovu agenti, mailovi stižu jedan za drugim… Uz sve to treba i iskoordinirati smjene, pripremu plovila i servise. Tko stigne sve to riješiti na vrijeme?
Kako izgleda svakodnevica jednog grafičkog dizajnera? Što sve ulazi u njegov opis posla - i što ne ulazi? Barbara Zec, dizajnerica s više od 20 godina iskustva, u svom novom autorskom članku za čarter.hr otkriva što zaista znači biti dizajner vizualnih komunikacija. Od alata, preko vještina, do stvarnih izazova koje ova profesija nosi, sve je konkretno objašnjeno iz prve ruke.
Najveći svjetski događaj posvećen nautičkom čarteru ponovno je tu. Od 12. do 14. studenoga 2025. International Charter Expo (ICE) ponovno će pretvoriti Amsterdam u globalno okupljalište čarter profesionalaca. Uz više od 600 tvrtki, potpuno novi ICE Forum i legendarnu zabavu ICE Rocks Party, ovogodišnje izdanje obilježava deset godina povezivanja čarter svijeta - snažnijeg, pametnijeg i povezanijeg nego ikad prije.