Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama


Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.

Velike flote imaju široku ponudu i resurse, ali male čarter tvrtke mogu igrati na neku drugu kartu.  
 
Fleksibilnost i osobni pristup su nešto što gosti znaju prepoznati i cijeniti.  
Brža reakcija na upite i neposredna komunikacija mogu biti vaše najjače oružje u borbi s velikim konkurentima. 
 
Koje su sve prednosti vaše male čarter tvrtke:  

  • Mogućnost dogovora o individualnim rutama i vremenu isplovljavanja 
  • Brzo rješavanje zahtjeva i problema, bez složene birokratske procedure 
  • Direktna komunikacija s vlasnikom ili menadžerom, što gostima ulijeva povjerenje 
  • Fokus na kvalitetu usluge umjesto kvantitete brodova 
  • Osobni pristup gostima – prepoznavanje njihovih preferencija i prilagođavanje ponude njihovim željama 
  • Mogućnost dogovora posebnih aranžmana za obitelji, grupe prijatelja ili poslovne timove 

Primjer: Kao manja čarter tvrtka možete ponuditi gostima mogućnost privatnog skipera koji će i upravljati brodom, već i voditi goste na skrivena mjesta poznata samo lokalnom stanovništvu.  

Guest experience - personalizirana usluga koja ostavlja dojam 

Veliki sustavi i velike tvrtke imaju svoj vlastiti ustroj, a ipak često funkcioniraju po šabloni. 
I tu je vaša prilika - svakom gostu pružiti doživljaj skrojen po mjeri.  
 
Gosti koji unajmljuju brod žele više od običnog odmora.  
Oni žele osjećaj ekskluzivnosti, žele znati da je iskustvo prilagođeno samo njima i žele personalizirani pristup.   
I baš male čarter tvrtke mogu ponuditi personalizirani pristup na način koji velike tvrtke jednostavno ne mogu kopirati. 
 
Kako stvoriti nezaboravno iskustvo

  • Dočekajte goste uz lokalne specijalitete ili ručno pisanu dobrodošlicu 
  • Budite fleksibilni u pogledu preuzimanja i vraćanja plovila 
  • Pomoć u planiranju rute s preporukama za skrivene uvale i autentična lokalna mjesta 
  • Omogućite im dodatne usluge, poput brige o dostavi namirnica na brod ili organizacije posebnih događaja 
  • Dajte im informacije o najboljim restoranima, lokalnim atrakcijama i tradicionalnim manifestacijama 
     

Online vidljivost - kako se istaknuti u digitalnom moru 

Vaša web stranica, društvene mreže i recenzije mogu biti vaša najveća prednost u natjecanju s velikima. 
Velike tvrtke su u stanju uložiti ono što se iz vaše perspektive čini kao ogroman budžet, u digitalni marketing
To nikako ne znači kako vi ne možete biti vidljivi.  
Kvalitetan sadržaj, redovite objave i dobra SEO strategija mogu donijeti izvrsne rezultate. 
 
Praktični savjeti za bolju online vidljivost: 

  • Optimizirajte web stranicu za mobilne uređaje i neka bude brza 
  • Redovito objavljujte sadržaj i blogove s korisnim savjetima za čarter goste 
  • Koristite društvene mreže za izravnu komunikaciju i storytelling 
  • Potaknite goste da ostavljaju recenzije (i odgovarajte na njih) 
  • Koristite Google Ads i Facebook Ads za ciljane kampanje

Primjer: Kao mala čarter tvrtka možete koristiti društvene mreže, kako bi promovirali iskustva svojih gostiju, što može rezultirati povećanjem rezervacija putem preporuka i direktnih poruka. 
 

Lokalna priča - autentičnost je moćna 

Gosti žele više od samog iskustva plovidbe - žele doživjeti pravu Jadransku obalu, skrivena mjesta i domaću atmosferu.  
Gosti ne dolaze samo radi plovidbe - žele osjetiti duh destinacije. Male čarter tvrtke imaju prednost u pružanju autentičnih doživljaja jer često bolje poznaju lokalne prilike, običaje, destinacije i sl. 
 
Kako iskoristiti lokalnu autentičnost: 

  • Ponudite rute koje uključuju male konobe, otočke restorane i obiteljske vinarije 
  • Organizirajte susrete s lokalnim ribarima ili vodičima 
  • Uključite u ponudu proizvode lokalnih OPG-ova kako bi gostima omogućili degustaciju domaćih proizvoda  
     

Cijene koje imaju smisla - pametan pristup umjesto utrke  

Ne morate biti najjeftiniji da biste privukli goste - bitno je da nudite pravu vrijednost za novac.  
Konkurencija na tržištu često tjera čarter tvrtke na snižavanje cijena, ali to dugoročno nije održivo. Umjesto natjecanja tko će biti jeftiniji, fokusirajte se na stvaranje dodatne vrijednosti
 
Kako postići balans između cijene i kvalitete: 

  • Istaknite što vaša usluga uključuje u odnosu na konkurenciju 
  • Napravite pakete koji nude dodane vrijednosti, poput gastronomskih tura ili transfera 
  • Pružite transparentnost kod cijena i izbjegavajte skrivene troškove 
     

Partnerstva čine razliku - suradnja umjesto "konkurencije” 

Udružite snage s lokalnim restoranima, vinarijama i vodičima kako biste stvorili jedinstvene pakete koji će privući goste.  
Konkurencija među čarter tvrtkama je velika, ali umjesto da ste sami na tržištu, pametnije je graditi strateška partnerstva. Suradnja s lokalnim tvrtkama donos obostranu korist, te će također unaprijediti vašu ponudu. 
 
Primjeri korisnih partnerstava (a koje ujedno možete uključiti u čarter paket): 

  • Partnerstvo s lokalnim restoranima za posebne popuste gostima 
  • Suradnja s vodičima za ekskluzivne izlete i obilaske 
  • Povezivanje s agencijama koje nude transfere  

Primjer: Možete surađivati sa turističkim vodičima te tako ponudili gostima ture kroz Nacionalne parkove i Parkove prirode.  
 

Marketing koji privlači prave goste - kako se pozicionirati  

Ne ciljate sve ljude - ciljate one kojima vaša ponuda savršeno odgovara.  
Jasna poruka, prava publika i pametna promocija mogu vas postaviti iznad velikih čarter tvrtki.  
 
Nije važno privući što više upita – važno je privući prave goste.  
Pravilno ciljanje tržišta i usklađivanje poruka s potrebama klijenata mogu značajno povećati popunjenost bez nepotrebnog trošenja budžeta. 
 
Kako optimizirati marketing strategiju: 

  • Definirajte idealnog gosta i prilagodite komunikaciju 
  • Koristite precizno targetirane oglase umjesto masovnog oglašavanja 
  • Stvorite atraktivan sadržaj kroz priče i iskustva zadovoljnih gostiju 
     

Mala čarter tvrtka ne mora biti u sjeni velikih 

Umjesto da pokušavate imitirati velike sustave, može se istaknuti pružanjem jedinstvenih iskustava, sa fleksibilnošću i personaliziranom uslugom.  
Autentičnost i neposredan kontakt s gostima danas su odličan alat za jačanje lojalnosti i skupljanje preporuka, što dugoročno može donijeti stabilan rast. 
  
Osim toga, manje tvrtke mogu brže prilagoditi svoje poslovanje novim trendovima, dok one velike često sporo implementiraju promjene.  
 
Korištenjem digitalnih alata za marketing, analizu tržišta i upravljanje klijentima, možete precizno i ciljano doprijeti do željene publike i izgraditi prepoznatljivost brenda.  
Također, kroz suradnje s drugima možete stvoriti jedinstvene ponude koje se ne mogu pronaći kod konkurencije. 
  
 
Na tržištu gdje često pobjeđuje iskustvo, kao mala čarter tvrtka imate priliku izgraditi dugoročan, održiv i profitabilan poslovni model.  
Sve počinje od jasne vizije, strateškog pozicioniranja i dosljedne brige o gostima. 


 
Ne znate kako ostvariti kvalitetnu online vidljivost ili kako posložiti svoje poslovanje? Kontaktirajte nas će danas i mi ćemo vam pomoći. 
Obavezno se prijavite na naš newsletter, za novosti iz čarteri nautičke industrije.  


 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Kako se istaknuti - Top 7 grešaka koje rade čarter tvrtke
Kako se istaknuti - Top 7 grešaka koje rade čarter tvrtke

Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.

Švicarska je rekla "dosta" Booking.com-u, može li i čarter industrija podvući crtu?
Švicarska je rekla "dosta" Booking.com-u, može li i čarter industrija podvući crtu?

Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?

Posao raste, ali ne i profit, odnosno jedva preživljavate? Ima pomoći.
Posao raste, ali ne i profit, odnosno jedva preživljavate? Ima pomoći.

Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.

Social media kalendar za čarter tvrtke: Što, kada i zašto objavljivati?
Social media kalendar za čarter tvrtke: Što, kada i zašto objavljivati?

Ako ste kao većina čarter tvrtki, društvene mreže su vam negdje pri dnu popisa. Objavite kad stignete, kad se nešto dogodi. Ili jednostavno ne stignete nikad. A onda dođe sezona i pomislite: “Trebali bismo nešto objaviti…” Ovaj vodič je tu da vam pokaže kako s minimalnim trudom napraviti jednostavan plan objava koji ima glavu i rep.