Jeste li ikada razmišljali o tome kako vas ljudi pronalaze? Znate li što je to lokalni SEO? Znate li i koliko je važan? Dajemo vam odgovor na to pitanje, kao i smjernice kako da uvijek ostanete relevantni. Barem na lokalnoj razini.
Usred ogromne količine digitalnog sadržaja, ali i ogromne konkurencije, bitno je istaknuti se. I da vas ljudi mogu pronaći i saznati više vašoj tvrtki.
I zato postoji lokalni SEO (Search Engine Optimisation).
Lokalni SEO vam pomaže biti bolje rangirani u lokalnim rezultatima pretraživanja.
Još jednostavnije rečeno, možete na to gledati kao na svoj osobni GPS koji vodi ljude (vaše potencijalne i buduće goste), koji su online, a u vašoj blizini - pravo na vaša vrata.
Lokalni SEO je jedna od bitnijih strategija digitalnog marketinga. Osmišljen je kako bi povećao vidljivost poslovanja u lokalnim online pretraživanjima.
Dakle, kada je netko online i traži usluge "near me/u mojoj blizini" ili navodi točnu lokaciju npr. “tikovina za brod Zadar”, veća je vjerojatnost kako će se vaša tvrtka pojaviti na boljoj, višoj poziciji u rezultatima pretraživanja (ako vam je lokalni SEO dobro postavljen, naravno).
Lokalni SEO-a smatra se nužnim jer vam pomaže doći do potencijalnih kupaca/klijenata/gostiju u vašoj blizini.
Online prisutnost je ta koja danas određuje opstanak i rast poduzeća, pa je i lokalni SEO postao osnovna potreba.
To posebno vrijedi za tvrtke koje posluju na lokalnoj razini, kao što su restorani, fizičke trgovine te, na kraju, nautičke i čarter tvrtke.
Svaka čarter tvrtka ima svoj cilj - doći do potencijalnih gostiju. Kako to uspješno učinit i ako ste okruženi konkurencijom?
Ali čarter se, kao i čitav nautički sektor, također može uvelike osloniti i na lokalnu interakciju i angažman, a ne samo na strane goste.
Postoji određeni broj gostiju u čarteru koji traže specifične usluge “u blizini”, točnije usluge na točno određenoj lokaciji. Zbog toga vam je neophodna jaka lokalna online prisutnost.
Kada vaši potencijalni gosti pretražuju pojmove kao što su "čarter tvrtke u mojoj blizini" ili "najam jahte u Zadru/Sukošanu/Biogradu/Trogiru", na rezultate prikaza uvelike utječe lokalni SEO.
I zato, lokalni SEO može biti upravo ono što će vašu tvrtku istaknuti u moru drugih.
Kako zapravo implementirati lokalni SEO u svoj marketing i tako poboljšati svoju čarter tvrtku?
Pri implementaciji lokalnog SEO-a, da bi on bio kvalitetan, treba napraviti nekoliko stvari (istovremeno):
Za početak, postavite svoju čarter tvrtku na Google Maps (nekad se to radilo putem Google My Business-a). Neka svih podatci o vašoj čarter tvrtki budu potpuni, točni i aktualni.
Koristite lokalnih ključnih riječi, a to su fraze koje uključuju zemljopisne lokacije ili čak i regionalni govor. Koristite i specifične fraze poput "najam luksuzne jahte u [naziv grada]" ili "najbolji čarter u [naziv grada]".
Radite na prikupljanju autentičnih recenzija vaših gostiju te ih uredno i vodite. To znači kako trebate zahvaliti na svakoj ocjeni (ma kakva ona bila) te odgovarati na upite. U slučaju negativne recenzije, potrudite se objasniti situaciju i riješiti eventualni problem na miran i ljubazan način. Recenzije također služe i kao "social proof”,dodaju kredibilitet vašem poslovanju.
"Skupljate” lokalne backlinkove. Backlinkovi su hiperveze drugih (lokalnih) tvrtki na vašu web stranicu, a također služe i za poboljšanje vaše digitalne reputacije.
Surađujte s tvrtkama u vašem okruženju, blogerima i news portalima – i neka svi oni povezuju na vašu stranicu. To jača vaš online autoritet, osobito unutar vaše lokalne industrije.
Uložite vrijeme i budžet u stvaranje kvalitetnog sadržaja za web koji je ujedno i specifičan za vašu lokaciju. Redovito objavljujte blogove, članke ili videa koji će biti zanimljivi vašoj lokalnoj publici.
Davanje jedinstvenih informacija o lokalnim događanjima, marinama, pa čak i nautički savjeti, su ono što poboljšava vaš SEO i pozicionira vašu čarter tvrtku kao autoritet u regiji.
I da, trebali bi mjeriti učinkovitost i utjecaj lokalnog SEO-a, a to uključuje praćenje nekoliko stvari, kao što su:
Nije teško izraditi plan lokalnog SEO-a za vašu čarter tvrtku, samo treba vremena i znanja. Evo što možete učiniti kako biste kreirali kvalitetnu (i dinamičnu) strategiju za lokalni SEO:
Lokalni SEO nije nešto što se postavi pa zaboravi, neophodno je i redovito praćenje. Analizirajte promjene prometa na web stranici, rang i angažman publike.
Budite spremni i ponovno podestiti što je potrebno, kad je to potrebno.
Tajna dobre strategije za lokalni SEO je u pažnji prema detaljima i pravilnoj implementaciji. A pomaže i ako ste stvorili i jedinstvenu čarter uslugu.
Ne bi trebali samo biti viđeni; radi se o tome kako bi vas trebali vidjeti pravi ljudi u pravo vrijeme, na pravom mjestu.
Javite nam se za konzultacije ili detaljniju SEO analizu – zajedno možemo raditi na vašem lokalnom SEO-u.
Pratite i naše društvene mreže - Facebook, Instagram i Linekdin – i prijavite se na naš newsletter s najnovijim trendovima i alatima u čarter industriji.
SEO je sastavni dio svake strategije digitalnog marketinga. Mogli bismo ga nazvati i najvažnijim dijelom.
SEO pomaže vašem čarteru steći vidljivost i povećava organski promet na webu. Ujedno poboljšava mogućnost pretvaranja običnih posjetitelja u ponovne i lojalne goste.
SEO, posebno lokalni SEO, povećava vašu vidljivost na lokalnoj razini. Pomaže vam privući potencijalne goste (također i lokalno stanovništvo) koji traže vaše usluge, što u konačnici potiče rast poslovanja.
Lokalni SEO optimizira vaš sadržaj za specifična geografska područja, čime omogućuje da vas potencijalni gosti pronađu dok pretražuju fraze poput "čarter brodovi blizu mene" ili "najam plovila [lokacija]". To povećava relevantan promet i dovodi klijente izravno do vas.
Elementi uključuju optimizaciju Google My Business profila, korištenje lokalnih ključnih riječi, uključivanje recenzija gostiju, izgradnju backlinkova s lokalnih stranica. Neka vaš kontakt i sve ostale informacije budu dosljedne na svim kanalima.
Google My Business omogućuje vašoj tvrtki pojavljivanje u lokalnim rezultatima pretraživanja, uključujući i Google maps. Profil popunite svim mogućim informacijama, poput radnog vremena, lokacije i fotografija.
Pozitivne recenzije povećavaju vašu vjerodostojnost i vidljivost u rezultatima pretraživanja. Google daje prednost tvrtkama s većim brojem kvalitetnih recenzija.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.
Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?
Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.
Ako ste kao većina čarter tvrtki, društvene mreže su vam negdje pri dnu popisa. Objavite kad stignete, kad se nešto dogodi. Ili jednostavno ne stignete nikad. A onda dođe sezona i pomislite: “Trebali bismo nešto objaviti…” Ovaj vodič je tu da vam pokaže kako s minimalnim trudom napraviti jednostavan plan objava koji ima glavu i rep.