Neki novi, ali stari gosti - trendovi u čarteru 2021. - Čarter.hr

Neki novi, ali stari gosti - trendovi u čarteru 2021.

Neki novi, ali stari gosti - trendovi u čarteru 2021.

Na online panelu "Trendovi u čarteru" u organizaciji Medskippers International razgovaralo se o protekloj čarter sezoni u Europi i trendovima koji su prevladavali.

Djelatnici u turizmu i uslužnim djelatnostima, pa tako i u čarteru, ističu činjenicu kako su protekle 2 sezone bile izazovne. Protekle su sezone zahtijevale prilagodbe prema novim očekivanjima gostiju te je također bilo potrebno poštovati niz novih mjera u sigurnosti. Takozvano novo normalno, predstavljalo je pravi ispit za sve sudionike u čarteru koji su morali pronaći nove načine kontrolirati situaciju u kojoj su se našli. Svi oni koji su se na vrijeme prilagodili su prosperirali, a osobito zato što je sezona 2021. oborila sve rekorde i predviđanja. 

Sve ovo bio je ujedno i povod za održavanje online panela u organizaciji Medskippers International koji se održao u studenom ove godine, a donio nam je rezime sezone 2021. kao i aktualne teme te nove trendove.

Na online panelu pod naslovom „Trendovi u čarteru“  kojeg je moderirao Philip Easthill iz udruženja European Boating Industry izlagali su: Martina Hršak – MMK Systems , Gonzalo León Álvarez – Zizooboats, Paris Loutriotis – Hellenic Professional Yacht Owners Bareboat Association i José Luís Fayos – Spanish Marine Trade Association, a u nastavku donosimo rezime njihovih uvida iz protekle sezone.

Potražnja veća od ponude

Da li je došlo kao iznenađenje ili je bilo za očekivati kako je sezona 2021. bila rekordna u svakom pogledu, o tome se može raspravljati. Jedno je sigurno -  potražnja za čarter jahtama koja je bila veća nego ponuda, dovela je do toga da ova sezona bude popunjena do maksimuma.

Neki izvještaji za sada pokazuju kako je u 2021. bilo gostiju i rezervacija kao i prijašnje dvije godine ukupno. Gosti su izrazili golemu potrebu za odmorom koji će biti izoliran, ali i siguran, a čarteri su se pokazali kao idealan izbor za takvu vrstu odmora.

Uz pojačane mjere i zdravstvene sigurnosne protokole bilo je moguće gostima osigurati potpuno bezbrižan odmor u okruženju vlastite obitelji ili prijatelja. Predviđa se kako će gosti prestati birati destinaciju prema vlastitim željama, nego će to činiti prema tome koja je destinacija sigurnija i koja pruža više mogućnosti od drugih. 

Neki drugačiji gosti

Možemo reći kako se sam koncept odmora u potpunosti promijenio. Lista stvari po kojoj su gosti odabirali destinaciju za odmor postala je nešto što nitko nije očekivao. Destinacija bliže vlastitom domu te što sigurnija destinacija koju je određivala sama pandemija, postali su ključni elementi.

Gosti su bili u iščekivanju koja će država otvoriti svoje granice te biti nisko na ljestvici kritičnih. Godišnji odmori su se nisu mogli planirati za nekoliko mjeseci ili čak i godinu unaprijed kao prije. Potrebe i želje gostiju su se promijenile, a usporedno s njima i potreba čartera da prilagode svoj način rada. 

Potreba za zajedničkim aktivnostima nakon dugog perioda izolacije, doveli su čartere na sam vrh liste najsigurnijih opcija za odmor. I to baš zbog čimbenika kao što su lako održiva zdravstvena sigurnost i privatnost na jahtama, ali i zbog propuštenih prilika u prijašnjim sezonama.

Gostima je postao bitan siguran, privatan i izoliran odmor, kojeg su na plovilu definitivno mogli imati. Manjak okruženosti drugim ljudima, osim onih iz vlastite grupe te izolacija su bili na vrhu liste potražnje, a za to je čarter bio idealan. 

Povećana potražnja sa skiperima

Posljedica povećane potražnje za čarterima, logično je dovela i do povećane potražnje za skiperima. Potražnja za plovilima sa skiperima, prema nekim izvorima povećala se za 10%.

Novi gosti, koji su po prvi puta iskusili čari plovidbe na duže staze, prepoznali su čarter kao sigurno mjesto za provođenje odmora. Kao takvi su imali potrebu za vođenim turama, jer su sami bili neiskusni u plovidbi. 

Vrhunski je skiper tu nezamjenjiv, jer je u stanju učiniti odmor nezaboravnim. Svojim znanjem i iskustvom ne samo da će voditi goste, nego im pokazati što su do sada propuštali. Gosti koji su već iskusili plovidbu sa skiperom, znaju kako je lako prepustiti se i uživati bez brige.

Agencije kao pouzdan izvor

Agencije su se pokazale kao esencijalan izbor u ovo doba gdje je sigurnost gosta bila važnija od svega ostalog. 

Prosjek rezervacija pokazuje kako je najveći udio rezervacija čartera išao preko agencija. Gosti se oslanjaju na agencije sve više, jer im vjeruju i s njima se osjećaju sigurnijima. 

Pojačana sigurnost i higijena, koje nisu do sada bile potrebne u tolikoj mjeri, dovele su do činjenice da je gostima bilo potrebno znati kako i koliko su zaštićeni. Tu su činjenicu željeli znati i osjećati na svakom koraku, te su se htjeli čim više osloniti na pouzdane izvore, a to su im u ovom slučaju bile agencije. 

Ekspanzija nove flote 

Veći raspoloživi prihodi koje gosti nisu iskoristili u prijašnjoj sezoni, zbog nemogućnosti napuštanja vlastitih domova i slično, doveli su do povećanja potražnje za nautičkim aktivnostima

Iako je kriza utjecala na turizam i ugostiteljstvo u svim oblicima, čarteri su se uspjeli izdignuti iznad svega baš zbog drugačije vrste odmora koju pružaju. Ekspanzija u proizvodnji novih plovila, realno je nastala zbog velike potražnje. A potražnja je velika jer u svom sigurnom okruženju i u svom vlastitom svijetu, čarter zaista i jest najsigurnija opcija za odmor. 

Porast u razvoju čarter industrije doveo je do toga da se navodi kako se nove jahte neće moći isporučivati sve do 2023. Isporuka neće biti moguća zbog prevelike potražnje za novim plovilima za čarter flote. Najveća povećanja u potražnji za novom flotom pokazuju Grčka, te za njom Italija, Turska i Hrvatska. 

Europa i dalje predvodi cjelokupno svjetsko tržište čartera, a osobito mediteranske zemlje. Nije teško pogoditi kako su prirodne ljepote i povoljna klima ključni, ali to nije jedini razlog. 

Stalno proširivanje flote i mogućnost prilagodbe svakoj novonastaloj situaciji dokazali su kako iskustvo i sposobnost uvijek prevladaju krizne situacije. 

Potrebe se mijenjanju

Čarter tvrtke su prošlih sezona morale izaći u susret raznim izazovima, a to je bila prilika za uvidjeti prednosti koje donosi fleksibilnosti te saznati vlastite mogućnost.

Ono što se najviše istaknulo je povećana potreba za dugoročnijim najmom jahti u  čarterima. 

Prema podacima dostupnim iz rezervacijskog sustava, u čarterima su 2021. dominirale sedmodnevne ture sa čak 80% ukupnih rezervacija, dok su ostalih 20% činile ture od po 3-4 dana ili manje. To je podatak koji zapravo i ne iznenađuje, jer je potreba za dužim i sigurnim odmorom bila primarna. 

Gosti su željeli iskoristiti svaku priliku i sve što im je bilo na raspolaganju. Uz duži boravak na moru, ekvivalentno se povećao i prosječni popust koji su čarteri davali svojim gostima. Kao i u svakoj nepredvidivoj situaciji, naravno da su svi htjeli ugoditi svojim gostima te ih na neki način privući, osobito na početku sezone kada je situacija još bila izuzetno neizvjesna. Popust je i dalje osnovna prodajna tehnika kojim se čarter tvrtke koriste.

Konstanta koja je ostala u 2021. je ta kako je subota još uvijek najbolji dan sa najviše čarter rezervacija. Iza njega je petak, ali situacija je pokazala kako je mogućnost prilagodbe čartera bila ključna. Ako se pokazala potreba da bilo koji drugi dan u tjednu bude potreban za početak čartera, tako je bilo omogućeno. 

Sve je ovo zapravo svojevrsna najava za sezonu 2022. godine, koja bi po svim preliminarnim pokazateljima trebala biti izvrsna. No to ne isključuje da će čarteri i srodne djelatnosti, trebati i dalje biti spremni za neku novu vrstu gostiju i za dodatne prilagodbe na nove situacije. 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Strah od prodaje: Je li prodaja stvarno veliki (zločesti) vuk u biznisu?
Strah od prodaje: Je li prodaja stvarno veliki (zločesti) vuk u biznisu?

Bio jednom veliki zločesti vuk koji se pretvarao da je mila bakica kako bi pojeo Crvenkapicu. Svi znamo kako ide ova priča te kako ista završava, no da li je prodaja stvarno veliki zločesti vuk dok se pretvara da je mila bakica?

Prezentacija čarter usluga online: Kako se istaknuti uz pomoć 3D vizuala?
Prezentacija čarter usluga online: Kako se istaknuti uz pomoć 3D vizuala?

Većini je čarter tvrtki postalo jasno da klijenti traže plovila za najam online te da je njihovo prisustvo ondje postalo nužno žele li biti konkurentni.

Brodska oprema: Garmin uređaji za vrhunski performans
Brodska oprema: Garmin uređaji za vrhunski performans

Kad je u pitanju nautički turizam, fokus čarter tvrtki često odnesu marketing i ispunjavanje očekivanja gostiju. No da bi ti isti gosti mogli u potpunosti uživati u iskustvu svog ljetovanja, na plovilima koja iznajmljuju potrebna je pouzdana i kvalitetna brodska oprema.

Prodajni rječnik vol 2: Hot ili cold lead?
Prodajni rječnik vol 2: Hot ili cold lead?

Leadovi, odnosno potencijalni gosti su svi oni koji su u jednom trenutku unutar svog procesa traženja bili zainteresirani za vaše usluge. Kolika je razlika između toplog i hladnog leada te može li hladni lead postati vrući lead?