Kako graditi dobre i dugoročne odnose s našim klijentima u čarteru i na koji način postići da imamo vjerne klijente koji će se uvijek rado vratiti u naš čarter?
Upitate li zaposlenika nekog hotela tko su njihovi gosti, prva pomisao bit će im uglavnom ljudi koji trenutno odsjedaju u njihovom hotelu. Jednako tako u nautičkom turizmu, često se klijentima smatraju samo osobe koje se u tom trenutku nalaze na plovilu.
No, je li zaista tako? Gradimo li dobre odnose sa našim gostima, oni će ostati naši klijenti i kada napuste plovilo pa čak i kada dođu ovako teška vremena poput pandemije kada je svaka sezona neizvjesna.
Imati klijente znači održavati dobre odnose s njima i onda kada ne koriste naše usluge. Klijenti u nautičkom turizmu su svi oni koji su ikada koristili nautičke usluge. Odlaskom sa plovila ne završava i naš odnos s njima.
Dapače, održavanje odnosa sa gostima nakon korištenja usluga iznimno je važno za ovu industriju, jer se na taj način grade vjerni klijenti koji će se rado vratiti i ponoviti svoje iskustvo, i još važnije- preporučiti nas drugima. A to je bit svakog poslovanja!
Gosti s nama komuniciraju različitim kanalima, a razvojem društvenih mreža komunicirati je postalo jednostavnije . No, direktna komunikacija emailom ili porukama i dalje je ostala jedna od važnijih i učinkovitijih kanala. Razlog tomu je svakako mogućnost personalizacije koja doprinosi kvalitetnijem povezivanju s gostima.
Svaki od kanala ima svoje prednosti, ali nemaju svi klijenti iste navike. Zato se pobrinite da se prilagodite svojim klijentima i komunikaciju ostvarite njihovim željenim kanalima.
Ako ne znate kako održati komunikaciju sa svojim gostima nakon odlaska sa plovila, dajemo vam nekoliko savjeta i ideja:
1. Prije svega, ne propustite prikupiti klijentove podatke tijekom rezervacije ili upita- to će vam olakšati kasniju interakciju sa njima. Nemojte pretpostavljati, pitajte ih koji su im preferirani kanali komunikacije. To mogu biti e-mail, dopis, viber… klijenti će vam rado dati tu informaciju.
2. Ukoliko su vaši gosti ostavili svoj komentar na nekoj platformi, svakako se potrudite odgovoriti na njega , bez obzira je li komentar pozitivan ili negativan. Osim što ćete tom gestom pokazati da cijenite svaki feedback, potencijalnim budućim gostima koji čitaju recenzije ćete uliti dodatno povjerenje.
3. Iskoristite svaku priliku da kontaktirate svoje klijente:
4. Svakako zamolite svoje goste da vas prate na društvenim mrežama i redovito objavljujte na svom profilu. Nemojte se ograničavati samo na jednu mrežu i prilagodite objave svakom kanalu.
5. Prije sezone ponudite svojim gostima posebne ponude i pakete skrojene prema njihovoj potrebi. To ne znači uvijek dati popuste, nego skrojiti ponudu koja bi njima odgovarala.
6. Podsjetite ih na važnost pravovremene rezervacije prije sezone i olakšajte im taj proces sa uputama na koje sve načine mogu napraviti rezervaciju.
Danas postoji puno alata pomoću kojih možemo ostvariti potpuno personalizirani kontakt. I pri tome se ne podrazumijeva samo oslovljavanje prezimenom, nego je to potpuna prilagodba komunikacije klijentovim navikama i ponašanju tijekom korištenja naših usluga: omiljenih restorana koje su posjetili, njihovih plovidbenih ruta, posebnih zahtjeva i sl.
Iskoristite sve prednosti današnje tehnologije i odaberite alate koji odgovaraju vašem stilu poslovanja.
Emocije i iskustvo su glavni faktori nautičkog turizma, i svakako vrijedi iskoristiti svaku priliku podsjetiti svoje goste na nezaboravno iskustvo. I ne zaboravite da gosti i kada odu sa plovila su i dalje naši KLIJENTI!
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.
ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?
Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.