U Biogradu osnovana Udruga Chartera Hrvatske s ciljem standardizacije poslovanja i jačeg zajedničkog glasa industrije


Hrvatska čarter industrija dobila je svoj novi zajednički glas. Tijekom Biograd Boat Showa 23. listopada održana je osnivačka sjednica Udruge Chartera Hrvatske (UCH) - prvog samostalnog udruženja čarter kompanija izvan sustava HGK. Cilj nije samo formalno okupljanje, već uspostava jedinstvenih standarda poslovanja, jača suradnja među tvrtkama i stvarni iskoraci prema održivijem razvoju sektora.

U Biogradu je 23. listopada, u sklopu Biograd Boat Showa, održana osnivačka sjednica nove Udruge Chartera Hrvatske (UCH). Riječ je o prvom samostalnom udruživanju čarter kompanija izvan okvira Hrvatske gospodarske komore, s ciljem standardizacije poslovanja, jače suradnje i dugoročno održivog razvoja hrvatskog nautičkog turizma.

Tvrtke osnivačice su: Adriatic Sailing, Angelina Yachtcharter, Croatia Yachting, Dalmatia Charter, Euronautic, Euromarine, First Class Sailing, NCP Charter, Noa Yachting, Marina Hramina, Ultra i Pitter Yachtcharter, čiji je direktor Marin Katičin izabran za predsjednika udruge. Potpredsjednik je Hrvoje Katičić, a savjetnik Domagoj Milišić.

“Želimo sjesti za isti stol i tražiti rješenja”

U uvodnom govoru Marin Katičin naglasio je da je cilj nove udruge okupiti sve subjekte koji žele zajednički podići kvalitetu i prepoznatljivost hrvatskog čarter proizvoda.

“Mi smo generator ove industrije. Na nas je vezano stotine drugih poslovnih subjekata, a istodobno smo suočeni s izazovima – od sezonskog rada do odnosa s marinama i agencijama. Želimo više suradnje, više otvorenosti i više dijaloga među nama,” rekao je Katičin.

Posebno je istaknuo potrebu standardizacije čarter ugovora prema agencijama, uvođenje reda u opće uvjete poslovanja, te bolju regulaciju sezonskog rada. “Ne govorimo o monopolu, nego o kvaliteti koja mora biti brendirana i prepoznata,” dodao je.

 

“Svi dijelimo iste probleme i mali i veliki”

Na konferenciji je više puta naglašeno da udruga nije zamišljena kao konkurencija HGK, nego kao dodatni alat za bržu, stručniju i profesionalniju komunikaciju prema tržištu i institucijama.

“Bez obzira imate li pet ili petsto brodova, problemi su isti: održivost poslovanja, pritisak cijena, neujednačeni uvjeti s agentima. Cilj je zajednički tražiti rješenja,” rekao je Domagoj Milišić iz Croatia Yachtinga.

Plan udruge uključuje i zapošljavanje profesionalnog direktora koji bi vodio operativne poslove i zastupao sektor pred javnim institucijama. Upravo ova pitanja kao i visina članarine i načini pridruživanja rješavat će se u kratkom vremenu koje slijedi i javnost će biti informirana putem web stranice koja je u izradi i ostalih kanala priopćavanja.

Pitanja iz publike: HGK, mali čarteri i crne liste agenata

Tijekom dijela otvorenog za pitanja, iz publike su stigla tri ključna pitanja koja su izazvala raspravu:

  • Što će biti s postojećom udrugom pri HGK?
  • Kako će nova udruga štititi interese malih čarter tvrtki?
  • Hoće li se uvesti crne liste neodgovornih agenata i gostiju?

Katičin je odgovorio:
“Svi smo mi članovi HGK i to se neće mijenjati. Nova udruga ne zamjenjuje HGK, nego joj želi pomoći, brže, konkretnije i kroz profesionalni kadar. Što se tiče malih čarteraša, svi su dobrodošli. Broj brodova nije mjerilo, nego spremnost na poštivanje standarda.”

Nastavno na pitanje malih i velikih čartera Luka Šangulin iz Angelina Yachtchartera se dotaknuo i odnosa s marinama te nejednakih uvjeta koje čarter tvrtke imaju u usporedbi s privatnim vlasnicima plovila. Kako je istaknuo, čarteri često plaćaju iste komercijalne tarife, ali bez prava na popuste, parking ili druge pogodnosti koje imaju privatni vlasnici brodova.

Upravo zato, naglasio je, nova udruga planira zajednički zastupati interese sektora pred marinama i institucijama, kroz profesionalnog predstavnika koji će govoriti u ime svih članica, neovisno o njihovoj veličini.
“Cilj je stvoriti tijelo koje će otvoreno i argumentirano razgovarati o realnim problemima , od odnosa s marinama do tržišnih praksi u kojima se čeka pad cijena da bi se bukinzi kupovali u pola vrijednosti. To su situacije koje pogađaju i velike i male čartere,” zaključio je Šangulin.

Publika je otvorila i temu “crnih lista” neodgovornih agenata i gostiju, što je naišlo na odobravanje prisutnih. Jedan od sudionika, predstavnik Kroki Chartera, prisjetio se slučajeva u kojima su čarter firme pretrpjele štetu zbog neplaćenih provizija i nereguliranih odnosa.

“Zašto ne bismo imali sustav ranog upozoravanja? Ako postoji agent koji ne plaća ili gost koji uništi brod, to treba biti poznato svima u industriji. Takve stvari štite i male i velike,” rekao je.

 

“Vrijeme je da sami preuzmemo odgovornost”

U zaključku, Katičin je ponovio da hrvatski čarter sektor već desetljećima održava visoke standarde koje treba jasnije komunicirati.

“Hrvatski čarter proizvod je svjetske razine. Vrijeme je da to prepoznamo i da sami preuzmemo odgovornost za smjer u kojem idemo. Otvoreni smo za sve koji dijele taj cilj.”

Na istom tragu, Katarina Vujević Babara iz Euronautica istaknula je da ova nova udruga nije tek formalno udruživanje, već zajednički iskorak prema stvarnim promjenama uz konkretne aktivnosti.

Osnivačka sjednica završila je pozivom svim čarter tvrtkama da se priključe udruzi i doprinesu stvaranju uređenijeg, transparentnijeg i održivijeg sustava.

Lokacija: Biograd Boat Show 2025 – čarter.hr je pratio događaj s lica mjesta.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Manje kukanja, više akcije - čarter ima udrugu, a vi možete do zajma
Manje kukanja, više akcije - čarter ima udrugu, a vi možete do zajma

Pedeseta kolumna Ivice Žure za čarter.hr stiže u trenutku kad se čini kako domaći čarter, umjesto da i dalje stoji, počinje tražiti vlastiti smjer. Simbolično ili ne, baš sada nastaje prva samostalna udruga čarter tvrtki, a paralelno stižu i konkretni zajmovi koji bi mogli pomoći onima koji ne žele čekati “bolja vremena”.

Automatizacija procesa i rezervacija - štedi li vrijeme ili stvara nove probleme?
Automatizacija procesa i rezervacija - štedi li vrijeme ili stvara nove probleme?

Ako ste ikada proveli dan u uredu čarter tvrtke tijekom sezone, znate kako to izgleda kada u isto vrijeme zvoni mobitel, zovu gosti, zovu agenti, mailovi stižu jedan za drugim… Uz sve to treba i iskoordinirati smjene, pripremu plovila i servise. Tko stigne sve to riješiti na vrijeme?

Grafički dizajner 101
Grafički dizajner 101

Kako izgleda svakodnevica jednog grafičkog dizajnera? Što sve ulazi u njegov opis posla - i što ne ulazi? Barbara Zec, dizajnerica s više od 20 godina iskustva, u svom novom autorskom članku za čarter.hr otkriva što zaista znači biti dizajner vizualnih komunikacija. Od alata, preko vještina, do stvarnih izazova koje ova profesija nosi, sve je konkretno objašnjeno iz prve ruke.

International Charter Expo (ICE) vraća se u Amsterdam s novim forumom i velikim slavljem
International Charter Expo (ICE) vraća se u Amsterdam s novim forumom i velikim slavljem

Najveći svjetski događaj posvećen nautičkom čarteru ponovno je tu. Od 12. do 14. studenoga 2025. International Charter Expo (ICE) ponovno će pretvoriti Amsterdam u globalno okupljalište čarter profesionalaca. Uz više od 600 tvrtki, potpuno novi ICE Forum i legendarnu zabavu ICE Rocks Party, ovogodišnje izdanje obilježava deset godina povezivanja čarter svijeta - snažnijeg, pametnijeg i povezanijeg nego ikad prije.