Yachting & Wine – susret suradnika koji dijele iste vrijednosti


I ove je godine pomorsko učilište Adria Libar održalo susret Yachting & Wine koje je okupilo predstavnike čarter industrije te zanimljive predavače. Dugo očekivani event u nautičkoj struci održao se u predivnom okruženju Vinarije Baraka, a organizatori kažu kako je cilj ovakvih susreta okupljati suradnike iz branše s kojima dijele iste vrijednosti.

Pomorsko učilište Adria Libar i Vinarija Baraka i ove godine su bili domaćini Yachting & Wine susreta. Okupili su oko 70 poslovnih partnera učilišta, predstavnika čarter industrije, kapetana, skipera, predavača, predstavnika medija i raznih institucija Šibensko – kninske županije. Na događaju koji se održao u četvrtak 27. travnja 2023. u Vinariji Baraka, iskoristili su predivan dan za odmak od uredske svakodnevnice za druženje nautičara. 
 
U domaćinskoj atmosferi u predivnom prirodnom okruženju Vinarije Baraka, kako to organizator već nekoliko godina čini, spojio se užitak posla i druženja. Nakon 2 godine neodržavanja zbog pandemijskih okolnosti, organizatori su prošle godine nastavili tradiciju, a ove godine se vratili na početnu ideju susreta.  


 
U ležerno-poslovnoj atmosferi informirali su nautičare o aktualnostima u poslu uz interesantne sugovornike na krajnje zanimljivom panelu, a druženje se nastavilo uz vrsna vina te velik izbor hrane koja se za uzvanike pripravljala na licu mjesta.  
 
Predstavnici Adria Libra kažu kako je namjera Yachting & Wine susreta okupljati suradnike iz branše s kojima dijele iste vrijednosti i razmišljanja o nautici u Hrvatskoj uz dugoročni razvoj. Poseban naglasak se stavlja na sigurnost, održivost i podizanje razine nautičke usluge. 
 
Uzvanike je na samom početku pozdravio domaćin Filip Baraka, vlasnik obiteljske butik vinarije Baraka koja trenutno proizvodi 30.000 butelja vina i uz obiteljsku povezanost s morem, uspješno spaja ljubav prema vinu i moru kroz doista jedinstvenu priču.  
 
Panel predavanje nastavilo se kroz ugodne razgovore u odličnom društvu sugovornika, koje je vodila Katarina Barić iz učilišta Adria Libar, a prema temama: 

  • Na što sve trebate paziti pri navigaciji nautičkim osiguranjem 
  • Financiranje poslova i razumijevanje poduzetnika u nautici 
  • Tko su "Skeneri" i koji su njihovi jedinstveni projekti 
     

Na što sve trebate paziti pri navigaciji nautičkim osiguranjem 

Sugovornik na početnom dijelu panela je bio Marijan Dželalija, koji je u nautici svima dobro poznat. Marijan, iako po struci diplomirani kineziolog, već je 13 godina u osiguranju nautičara, a inače je zaljubljenik u jedrenje i stručnjak u području maritimnih osiguranja. 
 
Marijan je uzvanicima predstavio Yacht-Pool International, tvrtku s 45 godina iskustva u osiguranju brodica, jahti i skipera na području Mediterana - u Hrvatskoj s uredom u Poreču. 
 
Brojni razgovori na sajmovima s kojima se konstantno susretao s učilištem i njegovim radom, nekako su prirodnim putem doveli Marijana ove godine na Yachting & Wine. Odgovarao je na pitanja vezana uz osiguranja plovila, skipera, kaska, skiperske odgovornosti i ostalih pokrića. U svom se izlaganju dodirnuo i „najosjetljivijeg“ pokrića gubitka prihoda u čarteru i pogonskih šteta. A ta je tema ujedno bila i posebno interesantna vlasnicima čartera. 
 

Financiranje poslova i razumijevanje poduzetnika u nautici 

Idućeg sugovornika panela nije trebalo posebno predstavljati. Ivica Žuro je, nakon svoje dugogodišnje karijere u bankarstvu, danas vrhunski savjetnik za financiranje i upravljanje u poduzetništvu u tvrtki MM Beneficium.  
 
Uža specijalnost su mu financiranje, refinanciranje povoljnijim kreditiranjem, organizacijska poboljšanja, uštede na troškovima poslovanja. O tim je temama Ivica i govorio na panelu te se stavio na raspolaganje poduzetnicima u nautici za pomoć.  
 
Osim što je zabavan sugovornik, Ivica je i strastveni kvizaš, bivši košarkaš, a njegov poseban stil pisanja lako je primjetljiv kroz njegove blogove što na društvenim mrežama, ali i kroz brojne ciljane medije i platforme.  
 
Sve ono složeno u temama kao što su financiranje putem banaka, fondova, potpora, investicijske studije i elaborati, Ivica opisuje razumljivim jezikom. U svom izlaganju Ivica je posebno pohvalio Šibensko – kninsku županiju kao jednu od aktivnijih po pitanju potpore poduzetnicima, subvencioniranju kamate, te općenito sluhu i razumijevanju za poduzetnike.  
 

Tko su "Skeneri" i koji su njihovi jedinstveni projekti 

Na susretu Yachting & Wine ove su se godine predstavili Beti Puž, voditeljica marketinga i Petar Kir Hromatko, direktor i suosnivač Skener Yachtinga. Ovi su mladi poduzetnici i diplomirani kineziolozi, organizatore oduševili već pri prvom susretu prošle godine na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu.  
 
Unikatnim idejama i projektom koji nudi nešto drugačije u nautici s ciljem produženja nautičke sezone i originalnom ponudom, primjer su mladih koji razmišljaju kako ostati živjeti, ali i raditi u Hrvatskoj.  
 
Skiperi tvrtke Skener Yachting, redom diplomirani kineziolozi, spojili su pedagogiju i svoja dosadašnja znanja sa posebnim vještinama u kojima su specijalizirani kao instruktori. Dakle vještine kao što su jedrenje na dasci, joga, fitness, masaža te plivanje u jedinstvenu nautičku ponudu koja spaja aktivan odmora i animaciju. 
 

Yachting & Wine i tradicionalna kuhinja na moderan način

Nakon službenog programa susreta Yachting & Wine, duženje sa uzvanicima i gostima govornicima se nastavilo na terasi vinarije uz degustacije vina i lokalne hrane u idealnoj atmosferi vinarije i njenih vinograda.  
 
Organizatori su željeli ujedno i potaknuti nautičare u isticanju lokalne gastronomske ponude budući kako su upravo nautičari promotori destinacija. 
 
Chef Mate Sučić je podijelio svoje kuharsko umijeće sa oduševljenim uzvanicima, ali ujedno i svoje zadovoljstvo sa nagradom za Mladog Chefa 2023, koje mu je samo nekako dana prije ovog susreta, u Zagrebu uručio Gault & Millau. 
 
Ako je suditi prema specifičnom okruženju u njegovom restoranu Campanelo u kojem gradi svoju obiteljsku priču i ponudu te ljubavi koju gaji prema kuharskom pozivu i lokalnim namirnicama, sigurni smo kako će se za ovog mladog chefa još mnogo toga dobroga čuti.  
 
Prema reakcijama uzvanika, domaćini Adria Libar i Vinarija Baraka su i ove godine pružili poseban doživljaj. Kako i ne bi, jer povezujući ljubav prema nautici i podneblju u kojem razvijaju posao, grade posebne odnose kroz okupljanja i druženja u zajednici nautičara
 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Poboljšajte učinkovitost - KPI za čarter poslovanja
Poboljšajte učinkovitost - KPI za čarter poslovanja

U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.

Mogu li čarter tvrtke (kvalitetno i točno) izmjeriti ROI
Mogu li čarter tvrtke (kvalitetno i točno) izmjeriti ROI

ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?

Što (ni)je grafički dizajn i zašto (ni)je važan za vaše poslovanje
Što (ni)je grafički dizajn i zašto (ni)je važan za vaše poslovanje

Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.