Jeste li se ikada vratili s edukacije, radionice ili webinara puni ideja. I onda ste vrlo brzo shvatili, kada ste se vratili svom uobičajenom životu i poslu, kako su te ideje izblijedjele? Ovaj fenomen je poznat kao "praznina u učenju". Frustrira mnoge, ali postoji rješenje. Saznajte kako aktivno primijeniti sve što ste naučili i kako izvući najviše iz svake edukacije.
Jeste li ikada završili neku stručnu radionicu, edukaciju, konferenciju ili webinar osjećajući se "ko novi” i puni novih ideja?
Otišli ste s tim idejama i prepuni inspiracije. Ali kad ste se vratili u svoj ured za svoj stol, što se dogodilo?
Svi vaši planovi su nekud netragom nestali?
To se zove "praznina u učenju". I da, frustrirajuća je, ali događa se, osobito odraslim osobama.
Naravno, željeli bi ste iskoristiti sve ono što ste naučili na edukaciji. To su sve vrijedni resursi, a edukacija je zasigurno bila i svojevrstan trošak.
I sigurno ćete ostati razočarani, jer nećete imati pojma gdje ste izgubili sve ono što ste taj dan ili tih par sati naučili.
I mnogi drugi pohađaju edukacije s najboljim namjerama, ali se bore s time “što nakon”. Zapravo ne znaju kako se nositi s prazninom u učenju koja nastane ili kako naučeno primijeniti u stvarnom životu i poslovanju.
Ako dođe to “nakon” i vi niste u stanju posložiti svoje misli ili vam se kovitla previše podataka, ne brinite - niste sami u ovoj situaciji.
Postoji nekoliko glavnih razloga zašto postoje tzv. praznine u učenju.
Prvo, zaboravljanje je stvarno i svi se s time suočavamo. Bez aktivne primjene novih znanja, zadržavanje informacija značajno opada tijekom vremena.
Drugo, tradicionalni formati edukacije često uključuju preopterećenje informacijama. Bombardiranje s previše podataka nikako nije dobra taktika, jer zapravo otežava i pamćenje i primjenu bitnih zaključaka.
Edukacije koje promaše svoj cilj, kao posljedicu imaju i neangažiranost polaznika kao i zaboravljanje informacija s njihove strane.
Praznina u učenju muči gotovo sve – čak i iskusne profesionalce.
Malcolm Knowles, stručnjak za obrazovanje odraslih, naglašavao je važnost aktivnog sudjelovanja, ali i rješavanja specifičnih potreba.
Knowles je predložio četiri ključna andragoška načela:
Sada kada razumijete što je praznina u učenju, trebali biste znati kako je prevladati.
Evo 3 praktična savjeta kako biste svoj proces učenja učinili uspješnim, i primjenjivim:
Nemojte napustiti radionicu, edukaciju, konferenciju ili webinar praznih ruku. Prije nego što odete kući, odvojite malo vremena za izradu jasnog plana akcije.
Napravite svoje vlastite zaključke – napravite listu svega onoga što ste naučili, a što će imati najveći utjecaj na vaše poslovanje. Zatim, za svaki zaključak, popišite točne korake koje ćete provesti.
Budite konkretni i u tome što morate učiniti, kada ćete to učiniti i tko je odgovoran.
Nemojte se bojati tražiti mišljenje stručnjaka.
Vaši edukatori, voditelji ili čak i pojedini kontakti iz industrije mogu zapravo biti neprocjenjivi resursi, za usavršavanje vašeg plana akcije.
Iskreno, sve nas ponekad treba malo i pogurati.
Imati partnera koji će dijeliti s vama odgovornost, može činiti veliku razliku kada je u pitanju implementacija novih znanja.
Pronađite kolegu sa sličnim ciljevima ili stručnog edukatora iz industrije, postanite partneri u ostvarivanju vašeg plana.
Redovito se provjeravajte sa svojim partnerom, dijelite svoj napredak i držite jedno drugo odgovornim za provođenje vaših planova.
Učenje ne prestaje nakon završetka edukacije.
Srećom, internet nudi mnoštvo resursa koji će vas držati angažiranima i pomoći u ostvarenju vašeg plana.
Iskoristite resurse koje su vam na edukaciji dali organizatori – slajdovi, brošure i snimke mogu biti dobra alat za “osvježavanje” vašeg pamćenja.
Još važnije, iskoristite snagu online zajednica. Pridružite se forumima i grupama koje vode osobe s etabliranim ugledom u industriji.
U tim zajednicama možete pronaći vrijedne informacije i podršku, a također možete podijeliti svoja iskustva i ono što se naučili s drugima, dodatno učvršćujući svoje znanje.
Zapamtite, pohađanje edukacija samo je prvi korak.
Da biste doista otključali potencijal ovih događaja, morate nešto poduzeti nakon njih.
Prava snaga ovih događaja ne leži u informacijama koje ste čuli i vidjeli, već u vašoj sposobnosti da naučeno pretvorite u djelo.
Slijedeći 3 djelotvorna savjeta koja smo istražili – izrada personaliziranog plana, pronalaženje odgovornog partnera i iskorištavanje online resursa – možete premostiti "jaz u učenju" i pretvoriti svoje ideje u opipljive rezultate.
Zapamtite - odrasli učenici napreduju uz pomoć praktične primjene.
Dakle, odbacite ulogu pasivnog sudionika, ne dopustite da vaše novostečeno znanje nestane - prihvatite aktivan pristup i gledajte kako vaš posao raste!
Jeste li spremni poduzeti sljedeći korak?
Preuzmite našu besplatnu checklistu i počnite provoditi svoj plan akcije već danas!
Napravite plan prije odlaska! Identificirajte koji su bili najvažniji zaključci edukacije i popišite korake za njihovu provedbu.
Pronađite partnera “za odgovornost” – kolegu ili edukatora – s kojim ćete se međusobno provjeravati i ostati na pravom putu.
Apsolutno! Iskoristite resurse kao što su slajdovi ili snimke edukacije. Osim toga, pridružite se online zajednicama za kontinuirano učenje i podršku.
Događa se! Usredotočite se na prepoznavanje najbitnijeg, a što možete primijeniti na vašu specifičnu poslovnu nišu.
Aktivno sudjelujte i ne ustručavajte se postavljati pitanja, osobito ako nešto ne razumijete. Nakon završetka edukacije, razmislite i o traženju dodatnih smjernica od edukatora, kako biste poboljšali svoj plan i imali jasniju sliku.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.
ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?
Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.