Jeste li se ikada vratili s edukacije, radionice ili webinara puni ideja. I onda ste vrlo brzo shvatili, kada ste se vratili svom uobičajenom životu i poslu, kako su te ideje izblijedjele? Ovaj fenomen je poznat kao "praznina u učenju". Frustrira mnoge, ali postoji rješenje. Saznajte kako aktivno primijeniti sve što ste naučili i kako izvući najviše iz svake edukacije.
Jeste li ikada završili neku stručnu radionicu, edukaciju, konferenciju ili webinar osjećajući se "ko novi” i puni novih ideja?
Otišli ste s tim idejama i prepuni inspiracije. Ali kad ste se vratili u svoj ured za svoj stol, što se dogodilo?
Svi vaši planovi su nekud netragom nestali?
To se zove "praznina u učenju". I da, frustrirajuća je, ali događa se, osobito odraslim osobama.
Naravno, željeli bi ste iskoristiti sve ono što ste naučili na edukaciji. To su sve vrijedni resursi, a edukacija je zasigurno bila i svojevrstan trošak.
I sigurno ćete ostati razočarani, jer nećete imati pojma gdje ste izgubili sve ono što ste taj dan ili tih par sati naučili.
I mnogi drugi pohađaju edukacije s najboljim namjerama, ali se bore s time “što nakon”. Zapravo ne znaju kako se nositi s prazninom u učenju koja nastane ili kako naučeno primijeniti u stvarnom životu i poslovanju.
Ako dođe to “nakon” i vi niste u stanju posložiti svoje misli ili vam se kovitla previše podataka, ne brinite - niste sami u ovoj situaciji.
Postoji nekoliko glavnih razloga zašto postoje tzv. praznine u učenju.
Prvo, zaboravljanje je stvarno i svi se s time suočavamo. Bez aktivne primjene novih znanja, zadržavanje informacija značajno opada tijekom vremena.
Drugo, tradicionalni formati edukacije često uključuju preopterećenje informacijama. Bombardiranje s previše podataka nikako nije dobra taktika, jer zapravo otežava i pamćenje i primjenu bitnih zaključaka.
Edukacije koje promaše svoj cilj, kao posljedicu imaju i neangažiranost polaznika kao i zaboravljanje informacija s njihove strane.
Praznina u učenju muči gotovo sve – čak i iskusne profesionalce.
Malcolm Knowles, stručnjak za obrazovanje odraslih, naglašavao je važnost aktivnog sudjelovanja, ali i rješavanja specifičnih potreba.
Knowles je predložio četiri ključna andragoška načela:
Sada kada razumijete što je praznina u učenju, trebali biste znati kako je prevladati.
Evo 3 praktična savjeta kako biste svoj proces učenja učinili uspješnim, i primjenjivim:
Nemojte napustiti radionicu, edukaciju, konferenciju ili webinar praznih ruku. Prije nego što odete kući, odvojite malo vremena za izradu jasnog plana akcije.
Napravite svoje vlastite zaključke – napravite listu svega onoga što ste naučili, a što će imati najveći utjecaj na vaše poslovanje. Zatim, za svaki zaključak, popišite točne korake koje ćete provesti.
Budite konkretni i u tome što morate učiniti, kada ćete to učiniti i tko je odgovoran.
Nemojte se bojati tražiti mišljenje stručnjaka.
Vaši edukatori, voditelji ili čak i pojedini kontakti iz industrije mogu zapravo biti neprocjenjivi resursi, za usavršavanje vašeg plana akcije.
Iskreno, sve nas ponekad treba malo i pogurati.
Imati partnera koji će dijeliti s vama odgovornost, može činiti veliku razliku kada je u pitanju implementacija novih znanja.
Pronađite kolegu sa sličnim ciljevima ili stručnog edukatora iz industrije, postanite partneri u ostvarivanju vašeg plana.
Redovito se provjeravajte sa svojim partnerom, dijelite svoj napredak i držite jedno drugo odgovornim za provođenje vaših planova.
Učenje ne prestaje nakon završetka edukacije.
Srećom, internet nudi mnoštvo resursa koji će vas držati angažiranima i pomoći u ostvarenju vašeg plana.
Iskoristite resurse koje su vam na edukaciji dali organizatori – slajdovi, brošure i snimke mogu biti dobra alat za “osvježavanje” vašeg pamćenja.
Još važnije, iskoristite snagu online zajednica. Pridružite se forumima i grupama koje vode osobe s etabliranim ugledom u industriji.
U tim zajednicama možete pronaći vrijedne informacije i podršku, a također možete podijeliti svoja iskustva i ono što se naučili s drugima, dodatno učvršćujući svoje znanje.
Zapamtite, pohađanje edukacija samo je prvi korak.
Da biste doista otključali potencijal ovih događaja, morate nešto poduzeti nakon njih.
Prava snaga ovih događaja ne leži u informacijama koje ste čuli i vidjeli, već u vašoj sposobnosti da naučeno pretvorite u djelo.
Slijedeći 3 djelotvorna savjeta koja smo istražili – izrada personaliziranog plana, pronalaženje odgovornog partnera i iskorištavanje online resursa – možete premostiti "jaz u učenju" i pretvoriti svoje ideje u opipljive rezultate.
Zapamtite - odrasli učenici napreduju uz pomoć praktične primjene.
Dakle, odbacite ulogu pasivnog sudionika, ne dopustite da vaše novostečeno znanje nestane - prihvatite aktivan pristup i gledajte kako vaš posao raste!
Jeste li spremni poduzeti sljedeći korak?
Preuzmite našu besplatnu checklistu i počnite provoditi svoj plan akcije već danas!
Napravite plan prije odlaska! Identificirajte koji su bili najvažniji zaključci edukacije i popišite korake za njihovu provedbu.
Pronađite partnera “za odgovornost” – kolegu ili edukatora – s kojim ćete se međusobno provjeravati i ostati na pravom putu.
Apsolutno! Iskoristite resurse kao što su slajdovi ili snimke edukacije. Osim toga, pridružite se online zajednicama za kontinuirano učenje i podršku.
Događa se! Usredotočite se na prepoznavanje najbitnijeg, a što možete primijeniti na vašu specifičnu poslovnu nišu.
Aktivno sudjelujte i ne ustručavajte se postavljati pitanja, osobito ako nešto ne razumijete. Nakon završetka edukacije, razmislite i o traženju dodatnih smjernica od edukatora, kako biste poboljšali svoj plan i imali jasniju sliku.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Možete li uopće tražiti financiranje - od banke, fonda ili države - ako ni sami ne vjerujete u posao koji vodite? Ivica Žuro u svom novom članku za čarter.hr, odgovara na ovo pomalo neugodno, ali bitno pitanje. Ali ne govori o procedurama i potrebnim papirima, nego o povjerenju. Povjerenju u svoj biznis, kojeg imate ili nemate…
U moru sličnih ponuda, jedino čemu ljudi stvarno mogu vjerovati su iskustva drugih. U čarteru, gdje gosti planiraju mjesecima unaprijed i uz značajnu investiciju s njihove strane, važno je povjerenje. I upravo zato UGC - sadržaj kojeg spontano dijele vaši gosti - može igrati presudnu ulogu u tome da odaberu baš vaš čarter. Jer ljudi vjeruju ljudima.
Barbara Zec u svom novom članku za čarter.hr piše o bojama, ali ne onako kako ih inače doživljavamo. Umjesto klasičnih značenja, otkriva kako kontekst, kontrast i kombinacije boja mijenjaju sve. Boja sama po sebi ne znači ništa… dok ne vidimo gdje se nalazi, čime je okružena i što komunicira. Ovo je vodič koji povezuje dizajn, emocije i logiku, a sve kroz svakodnevne primjere.
Kad krene sezona, svi imamo neka predviđanja - ide li bolje ili lošije. Ali rijetko tko zna točno koliko su cijene pale, gdje stojimo u odnosu na konkurenciju i kako gosti zapravo bukiraju. Donosimo vam izvještaj sa konkretnim brojkama - stvarni podaci iz sustava koji prati više od 4.000 plovila u Hrvatskoj.