Jeste li se ikada vratili s edukacije, radionice ili webinara puni ideja. I onda ste vrlo brzo shvatili, kada ste se vratili svom uobičajenom životu i poslu, kako su te ideje izblijedjele? Ovaj fenomen je poznat kao "praznina u učenju". Frustrira mnoge, ali postoji rješenje. Saznajte kako aktivno primijeniti sve što ste naučili i kako izvući najviše iz svake edukacije.
Jeste li ikada završili neku stručnu radionicu, edukaciju, konferenciju ili webinar osjećajući se "ko novi” i puni novih ideja?
Otišli ste s tim idejama i prepuni inspiracije. Ali kad ste se vratili u svoj ured za svoj stol, što se dogodilo?
Svi vaši planovi su nekud netragom nestali?
To se zove "praznina u učenju". I da, frustrirajuća je, ali događa se, osobito odraslim osobama.
Naravno, željeli bi ste iskoristiti sve ono što ste naučili na edukaciji. To su sve vrijedni resursi, a edukacija je zasigurno bila i svojevrstan trošak.
I sigurno ćete ostati razočarani, jer nećete imati pojma gdje ste izgubili sve ono što ste taj dan ili tih par sati naučili.
I mnogi drugi pohađaju edukacije s najboljim namjerama, ali se bore s time “što nakon”. Zapravo ne znaju kako se nositi s prazninom u učenju koja nastane ili kako naučeno primijeniti u stvarnom životu i poslovanju.
Ako dođe to “nakon” i vi niste u stanju posložiti svoje misli ili vam se kovitla previše podataka, ne brinite - niste sami u ovoj situaciji.
Postoji nekoliko glavnih razloga zašto postoje tzv. praznine u učenju.
Prvo, zaboravljanje je stvarno i svi se s time suočavamo. Bez aktivne primjene novih znanja, zadržavanje informacija značajno opada tijekom vremena.
Drugo, tradicionalni formati edukacije često uključuju preopterećenje informacijama. Bombardiranje s previše podataka nikako nije dobra taktika, jer zapravo otežava i pamćenje i primjenu bitnih zaključaka.
Edukacije koje promaše svoj cilj, kao posljedicu imaju i neangažiranost polaznika kao i zaboravljanje informacija s njihove strane.
Praznina u učenju muči gotovo sve – čak i iskusne profesionalce.
Malcolm Knowles, stručnjak za obrazovanje odraslih, naglašavao je važnost aktivnog sudjelovanja, ali i rješavanja specifičnih potreba.
Knowles je predložio četiri ključna andragoška načela:
Sada kada razumijete što je praznina u učenju, trebali biste znati kako je prevladati.
Evo 3 praktična savjeta kako biste svoj proces učenja učinili uspješnim, i primjenjivim:
Nemojte napustiti radionicu, edukaciju, konferenciju ili webinar praznih ruku. Prije nego što odete kući, odvojite malo vremena za izradu jasnog plana akcije.
Napravite svoje vlastite zaključke – napravite listu svega onoga što ste naučili, a što će imati najveći utjecaj na vaše poslovanje. Zatim, za svaki zaključak, popišite točne korake koje ćete provesti.
Budite konkretni i u tome što morate učiniti, kada ćete to učiniti i tko je odgovoran.
Nemojte se bojati tražiti mišljenje stručnjaka.
Vaši edukatori, voditelji ili čak i pojedini kontakti iz industrije mogu zapravo biti neprocjenjivi resursi, za usavršavanje vašeg plana akcije.
Iskreno, sve nas ponekad treba malo i pogurati.
Imati partnera koji će dijeliti s vama odgovornost, može činiti veliku razliku kada je u pitanju implementacija novih znanja.
Pronađite kolegu sa sličnim ciljevima ili stručnog edukatora iz industrije, postanite partneri u ostvarivanju vašeg plana.
Redovito se provjeravajte sa svojim partnerom, dijelite svoj napredak i držite jedno drugo odgovornim za provođenje vaših planova.
Učenje ne prestaje nakon završetka edukacije.
Srećom, internet nudi mnoštvo resursa koji će vas držati angažiranima i pomoći u ostvarenju vašeg plana.
Iskoristite resurse koje su vam na edukaciji dali organizatori – slajdovi, brošure i snimke mogu biti dobra alat za “osvježavanje” vašeg pamćenja.
Još važnije, iskoristite snagu online zajednica. Pridružite se forumima i grupama koje vode osobe s etabliranim ugledom u industriji.
U tim zajednicama možete pronaći vrijedne informacije i podršku, a također možete podijeliti svoja iskustva i ono što se naučili s drugima, dodatno učvršćujući svoje znanje.
Zapamtite, pohađanje edukacija samo je prvi korak.
Da biste doista otključali potencijal ovih događaja, morate nešto poduzeti nakon njih.
Prava snaga ovih događaja ne leži u informacijama koje ste čuli i vidjeli, već u vašoj sposobnosti da naučeno pretvorite u djelo.
Slijedeći 3 djelotvorna savjeta koja smo istražili – izrada personaliziranog plana, pronalaženje odgovornog partnera i iskorištavanje online resursa – možete premostiti "jaz u učenju" i pretvoriti svoje ideje u opipljive rezultate.
Zapamtite - odrasli učenici napreduju uz pomoć praktične primjene.
Dakle, odbacite ulogu pasivnog sudionika, ne dopustite da vaše novostečeno znanje nestane - prihvatite aktivan pristup i gledajte kako vaš posao raste!
Jeste li spremni poduzeti sljedeći korak?
Preuzmite našu besplatnu checklistu i počnite provoditi svoj plan akcije već danas!
Napravite plan prije odlaska! Identificirajte koji su bili najvažniji zaključci edukacije i popišite korake za njihovu provedbu.
Pronađite partnera “za odgovornost” – kolegu ili edukatora – s kojim ćete se međusobno provjeravati i ostati na pravom putu.
Apsolutno! Iskoristite resurse kao što su slajdovi ili snimke edukacije. Osim toga, pridružite se online zajednicama za kontinuirano učenje i podršku.
Događa se! Usredotočite se na prepoznavanje najbitnijeg, a što možete primijeniti na vašu specifičnu poslovnu nišu.
Aktivno sudjelujte i ne ustručavajte se postavljati pitanja, osobito ako nešto ne razumijete. Nakon završetka edukacije, razmislite i o traženju dodatnih smjernica od edukatora, kako biste poboljšali svoj plan i imali jasniju sliku.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.
Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?
Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.
Ako ste kao većina čarter tvrtki, društvene mreže su vam negdje pri dnu popisa. Objavite kad stignete, kad se nešto dogodi. Ili jednostavno ne stignete nikad. A onda dođe sezona i pomislite: “Trebali bismo nešto objaviti…” Ovaj vodič je tu da vam pokaže kako s minimalnim trudom napraviti jednostavan plan objava koji ima glavu i rep.