Prethodna politika prema nautičkom turizmu bila je blago rečeno restriktivna, s ograničenim brojem potpora koje su ujedno bile i niske. Međutim, HAMAG BICRO, nakon znatne pauze, uvodi nove financijske programe. Izgleda kako je došlo do značajne promjene ili kako Ivica Žuro kaže “otopilo se hladno srce maćehe". Čitajte dalje i saznajte što zapravo ovi programi nude i kako možete iskoristiti ove konkurentne financijske poticaje.
Nakon što smo posljednji put utvrdili da po pitanju poticaja politika tretira nautički turizam maćehinski jer je za jedan jedini ozbiljan natječaj predviđen mali broj niskih potpora, sa otopljavanjem temperature, otopljava se i hladno srce maćehe.
Naime, nakon poprilično duge pauze, domaća agencija za poticanje malog poduzetništva HAMAG BICRO objavila je nove kreditne programe za poduzetnike i poljoprivrednike.
Ima tu raznih mogućnosti, ovisno o tome traže li se obrtna sredstva, ide li se uz njih možda i u neke investicije te kolika je visina i vrsta ulaganja.
Ono što je bitno je da je riječ o vrlo konkurentnim kamatama i postotcima pokrića kredita.
Naš fokus je na financiranju poduzetništva pa ćemo ovom prigodom o navedenim programima.
Iz Europskog fonda za regionalni razvoj financirat će se dvije vrste zajmova:
Malim zajmovima za investicije kreditirat će se subjekti malog gospodarstva i to kroz financiranje osnovnih sredstava (materijalna i nematerijalna imovina) te obrtna sredstva maksimalno do 30% iznosa zajma.
Maksimalni iznos je 100.000 eura i rok otplate 10 godina s počekom. Kamatna stopa je vrijedeća osnovna stopa za Republiku Hrvatsku na datum zaprimanja zahtjeva umanjena za 1 postotni bod.
To konkretno znači službenih 4,11% umanjeno za 1 postotni bod = 3,11% kamatne stope cijelo vrijeme otplate zajma.
Zajmovi za obrtna sredstva namijenjeni su isključivo za financiranje troškova poput pripreme proizvodnje, sirovina i materijala, troškova zaposlenih, zakupa poslovnog prostora, režijskih troškova, općih troškova i sl.
Maksimalni iznos Malog zajma za obrtna sredstva je 30.000 eura i rok otplate do 3 godine, a kamatna stopa je osnovna stopa koja vrijedi za Republiku Hrvatsku na datum zaprimanja zahtjeva umanjena za 0,5 postotna boda. Odnosno 3,61%.
Prihvatljivi tražitelji zajma u oba slučaja moraju među ostalim zadovoljiti navedene kriterije:
Za sve one koji idu u veće investicije - a nemaju recimo prihvatljivu razinu kolaterala u vidu slobodnih nekretnina ili čega drugog - stiže novost da je dodatno je produžen jamstveni program ove agencije za kredite poduzetništva prema bankama.
I ne samo to: navedeno jamstvo za investicije može ići s iznosom 2 milijuna eura pokriva 80% zaduženja!
Cilj ovih financijskih instrumenata je povećanje dostupnost zajmova i jamstava subjektima malog gospodarstva uz smanjenje kamatne stope i smanjenje razine potrebnih sredstava osiguranja.
Jamstveni program se odvija preko 2 mjere – A za već navedene investicije i B za obrtni kapital.
Nisu zaboravljena ni jamstva za obrtna sredstva za koje je predviđena Mjera B.
U sklopu nje u ponudi su jamstva za obrtna sredstva u maksimalnom iznosu do 1.000.000 eura uz postotak jamstva od 50%.
Cijela priča je vrlo tanka bez praktičnog primjera, a nećete nas hvatati na taj štos ;) pa ćemo opisati slučaj kako se primjenjuje Mjera A.
Recimo da imate ulaganje u poslovni objekt ili u uređaje i sklopove ukupne visine 800.000,00 eura. Poslovanje vam je OK – nije da se hvalite već je stvarno tako - cash flow pozitivan kao i poslovni model.
Niste bili osim u blokadi osim možda koji dan i sa objašnjivim razlogom (usijanih glava ne fali u nijednoj branši) i imate svojih bar 25% od investicije za uložiti.
Napravili ste investicijsku studiju i dokazali da imate kreditnu sposobnost.
Znači 200.000,00 eura vaših je tu, nedostaje 600.000,00 koje se nadate dobiti u banci, i sada dolazimo do onog ali…
Odnosno uz sve to ili nemate nekretninu koja će služiti kao osiguranje kredita, ili imate, ali ne vrijedi ni blizu tome da bi pokrilo 50% budućeg kredita.
Upravo za takve stvari i služi Mjera A.
Obzirom da sada pokriva 80% zaduženja – konkretno 480.000,00 eura je zagarantirano od strane HAMAGa.
Ostalih 120.000,00 eura će se pokriti ili nekretninom kakva već jest ili nekim drugim instrumentom osiguranja.
Stoga ako ste od investicije u osnovna sredstva – ako niste već ćete biti kad se posao dovoljno razvije – itekako dajte sebi ovu mogućnost za razmatranje.
Ako niste, imate navedene kredite za obrtna sredstva po dobroj cijeni.
Najskuplji je vlastiti kapital jer je prikupljan godinama i nije imao zaradu od kamate.
Srećom u nama imate pouzdanog partnera za sve aspekte Vašeg posla.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Marketing se u čarter industriji često doživljava kao brza intervencija: "trebamo booking, treba nam marketing". No je li to uopće realno? Ova kolumna donosi pregled ključnih zabluda: marketing nije prodaja, nije poslovna strategija, nije partnerstvo i nije čudotvorno rješenje kada poslovni model škripi. Ako nemamo definiran proizvod, diferencijaciju, ciljanu publiku i održive procese marketing ne može nadomjestiti ono što zapravo nedostaje. U novoj kolumni Selma Ćubara donosi konkretne situacije iz industrije te jasno ukazuje kada marketing postaje moćan alat, a kada ostaje samo skupa distrakcija. Za sve profesionalce u čarteru koji žele postaviti jasnije temelje, izbjeći tipične greške i razumjeti kako (i kada) marketing zaista donosi vrijednost.
Ono što goste privuče nije savršena slika, nego osjećaj da negdje, na nekom brodu, upravo sada nastaje priča stvorena samo za njih. Čarter tvrtke koje to shvate, ne trebaju se natjecati cijenom niti obećavati savršenstvo – dovoljno je pokazati plovidbu kakva ona jest. A bez pravog sadržaja teško je zainteresirati gosta za plovidbu. Ovaj tekst donosi konkretne, jednostavne savjete koje možete odmah isprobati – bez straha da nešto krivo radite.
Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.
Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?