Zašto je fleksibilnost ključ uspjeha u poslovanju?


Postići fleksibilnost u poslovanju nije jednostavno, ali je nužno za uspjeh. Znate li koliko zapravo vaša fleksibilnost utječe na razvoj vaše tvrtke i zadovoljstvo vaših zaposlenika?

Navike i poznate rutine nužne su u svakodnevici jer daju životu strukturu i određenu predvidljivost koja ulijeva sigurnost kako biste se mogli baviti osobnim i poslovnim razvojem.

No, u toj zoni komfora se krije i prijetnja stagnacije koja se brzo može pretvoriti u nazadovanje. Kako biste spriječili negativne efekte ograničavajućih pravila i rutina u svom poslovanju, nužna je određena razina fleksibilnosti koja može biti baš onaj ključ uspjeha u poslovanju kojeg tražite. 

Što fleksibilnost znači u poslu?

U svakom poslovanju postoje određena pravila kad, gdje i kako se posao obavlja. Fleksibilnost u poslu znači imati volju i sposobnost prilagoditi ta pravila nepredviđenim okolnostima i biti spreman prihvaćati promjene koje bi mogle dovesti do veće produktivnosti. Kad se govori o fleksibilnom poslovanju, misli se na radna mjesta gdje se veća pozornost stavlja na rezultat rada umjesto pravila gdje, kada i kako će taj rad biti izvršen.

To znači kako i zaposlenici i poslodavci trebaju biti otvorenog uma za promjene i spremni prilagoditi se različitim okolnostima i očekivanjima. Od prakticiranja fleksibilnosti u poslu dugoročno obje strane imaju koristi – npr. ako zaposlenici dobiju više kontrole nad strukturom svog radnog dana, poslodavci će posljedično imati korist u vidu povećane produktivnosti zaposlenika.

Prilikom zapošljavanja posebnu pozornost obratite na to imaju li vaši potencijalni budući zaposlenici karakteristiku fleksibilnosti jer upravo ona može biti onaj faktor koji stvara dugoročan i uspješan radni odnos.

Fleksibilni zaposlenici neće samo otpisati nove zadatke parolom “to nije u opisu mog posla” nego će biti otvoreni sagledati jedinstvenost svake situacije te pregovarati uvjete koji će odgovarati objema stranama.

Fleksibilnost u vašem poslovanju može biti ključ uspjeha, ali će s vaše strane također biti potrebno pokazati fleksibilnost prema svojim zaposlenicima.  

Što je fleksibilnost upravljanja?

Upravljanje je samo po sebi izazovno, no kad na to dodamo još i potrebu za fleksibilnosti dobijemo misiju balansiranja na granici tradicionalnih načina poslovanja i prilagođavanja konkretnim trenutnim situacijama.

To znači kako bi oni koji imaju vodeće i upravljačke pozicije trebali znati razlikovati suptilne trenutke kada poštovati pravila tradicionalnog načina poslovanja, a kada je moguće zaposlenicima dopustiti slobodu odlučivanja. Mjerilo uspješnosti takvih odluka su, naravno, rezultati.

Fleksibilnost upravljanja znači pristupati onima kojima upravljate sa svjesnošću da su oni individualna ljudska bića s različitim osobinama, preferencijama, potrebama i stilovima rada. Tako ćete npr. onima koji trebaju vanjske potvrde češće davati povratne informacije na njihov rad, pogotovo ako su one pozitivne. Ili ćete strože strukturirati radni raspored pojedincima koji trebaju jasne granice, dok ćete onima koji bolje funkcioniraju radeći samostalno dati više privatnosti i slobode.

No fleksibilnost u poslu ne mora se odnositi samo na fleksibilnost odnosa poslodavca i zaposlenika. Ona bi trebala biti u srži svake kompanije kao jedna od glavnih vrijednosti, jer njezin nedostatak može ozbiljno naštetiti tvrtkama, pa i onima najvećima.

Tvrtke koje su rigidne u svojim pravilima i ne dopuštaju promjene, teško se i prilagođavaju pa svaki izazov s kojim se susretnu crpi velike količine sredstava te je samo pitanje vremena kad će se dogoditi jedan kojeg neće preživjeti.

Fleksibilna organizacija se ne boji promjena, nego kroz njih raste i evoluira, što je pogotovo moguće u današnje vrijeme brzog napretka tehnologije.

Također, fleksibilne tvrtke lakše se prilagođavaju nesigurnim vremenima kad se pravila igre mijenjaju i potrebno ih je brzo naučiti i prilagoditi svom poslovanju. Tome pogotovo svjedočimo u najnovijoj globalnoj krizi kad je fleksibilnost i prilagodljivost konstantnim promjenama uvjeta, ključ uspjeha poslovanja i preživljavanja na tržištu. 

Zašto je fleksibilnost važna u poslu?

Sad kad otprilike imate ideju što fleksibilnost može značiti za vaš posao i gdje ona može donijeti velike pozitivne promjene, želimo se osvrnuti i na pitanje od kojeg sve počinje – zašto je fleksibilnost uopće važna u poslu?

Fleksibilnost u poslovanju, u radnom danu je zapravo esencijalna jer:  

  • Smanjuje stres i povećava produktivnost 
  • Povećava vjernost zaposlenika 
  • Razvija povjerenje 
  • Ubrzava rast 
  • Priprema za nepoznato 

Fleksibilnost smanjuje stres, ali i povećava produktivnost 

Fleksibilnost prirodno stvara opušteniju radnu atmosferu jer potpuno uklanja stres koji se pojavljuje kad se cijelo vrijeme treba držati rigidnih pravila. Npr. zaposlenik koji ima slobodu stvoriti sam svoj raspored odabrat će onakav koji će njemu najviše odgovarati i zbog toga se neće morati uzrujavati kako postići visoku razinu produktivnosti u vremenima kad to za njega, iz bilo kojeg razloga nije moguće. 

Vaša fleksibilnost utječe i na vjernost zaposlenika 

Tvrtke kojima je stalo do svojih zaposlenika toliko da su spremni prilagoditi pravila poslovanja njihovim potrebama, dobit će vjerne zaposlenike koji će dodatno širiti dobar glas tvrtki te preporučivati isto tako kvalitetne zaposlenike. 

Razvija povjerenje kod vaših zaposlenika 

Zaposlenici će osjetiti da im vjerujete kako mogu završiti svoj zadatak na vrijeme bez vaše konstantne kontrole i postavljanja pravila. Zbog toga će se osjećati podržano i neće htjeti izdati vaše povjerenje. Iz istog razloga može im porasti i samopouzdanje što će dovesti do još boljih i kvalitetnijih rezultata

Fleksibilnost ubrzava rast vaše tvrtke

Fleksibilne tvrtke puno će brže rasti od onih koje se drže rigidnih struktura jer uvijek traže nove načine i metode kako posao obavljati bolje, brže i uspješnije. Budući kako se ne boje testiranja ni promjena, lakše uočavaju prilike za napredak i iskorištavaju prednosti novih tehnologija

Fleksibilnost vas priprema za nepoznato 

Događaji koji su započeli proteklih par sezona, svakako su pokazali koliko je tvrtki bilo nespremno za nesigurna vremena i neizvjesnost. Kada svoj posao organizirate kako bi bio fleksibilan u mirnim vremenima, puno ste spremniji na iznenadne događaje i promjene koji se mogu dogoditi u budućnosti, bile one pozitivne ili negativne. 

Kako čarter poslovanje može biti fleksibilno?

Kad je riječ o čarter poslovanju, fleksibilnost se može postići u svim aspektima poslovanja – kod zaposlenika, suradnika ili samih klijenata koji iznajmljuju vaša plovila.

Na primjer, svojim zaposlenicima možete pružiti više kontrole nad radnim vremenom ili im dati slobodnih dana izvan sezone. Na taj način će u jeku sezone kad je njihov fokus i spremnost na rad najpotrebniji, biti odmorni i spremni uzvratiti uslugu.

Sa svojim klijentima i potencijalnim budućim gostima također budite fleksibilni prateći njihove potrebe kako se one mijenjaju kroz vrijeme. Na društvenim mrežama i ostalim kanalima digitalnog marketinga ponudite im sadržaj koji će im biti aktualan i zanimljiv te ga mijenjate kako se okolnosti mijenjaju.

Posebnu pozornost obratite na jedinstvenost prilikom iznajmljivanja – postavljajte dodatna pitanja, upoznajte svoje goste i pružite im nezaboravno iskustvo pristupajući im individualno.

Ponudite im dodatne usluge, popuste ili sitne znakove pažnje zbog kojih će se osjećati prepoznato i ugodno te vam se sigurno vratiti sljedeće sezone.

Kad ste spremni promijeniti perspektivu, način na koji nudite svoje čarter usluge, kada ste spremni isprobati nove tehnologije i pratiti trendove te promatrati svoje zaposlenike i klijente kao individualne osobe - fleksibilnost postaje jezgra vašeg poslovanja.

Što ste fleksibilniji i sigurniji u svoje sposobnosti prilagođavanja okolnostima, manje će vas te iste okolnosti moći izbaciti iz putanje rasta i širenja poslovanja. Rigidnost i tvrdoglavo poštivanje pravila više ne jamče sigurnost. U današnje vrijeme brzih promjena fleksibilnost znači sigurnost.

 

Trebate li dodatne smjernice o tome kako poboljšati svoju fleksibilnost ili kako razviti povjerenje kod zaposlenika i potencijalnih gostiju, slobodno nas kontaktirajte.

Prijavite se i na naš newsletter kako biste na vrijeme dobili sve informacije koje vam trebaju! 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!
Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!

Imate društvene mreže za svoj čarter, i mislite kako je to dovoljno. No, za to vrijeme vaša konkurencija uspijeva u stvarima u kojima vi ne uspijevate, jer mislite kako vam nisu potrebne ili za njih nemate vremena. Saznajte što točno trebate raditi kako bi osvojili svoje ciljano tržište.

Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru
Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru

Može li se reći kako se uspješnost čarter tvrtke mjeri brojem iznajmljenih brodova, odnosno prodanih rezervacija? Možemo. A ako je booking plovila najodgovornija pozicija u čarter kompaniji, onda je i booking agent jedna je od najodgovornijih radnih pozicija. Ali što je zapravo zadatak booking agenata. I kako postati jedan od (uspješnih) booking agenata?

11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!
11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!

Bez obzira na to koliko ste dugo na tržištu, koliko iskustva imate ili koliko su luksuzna vaša plovila, nikada ne smijete izgubiti iz vida ono najvažnije - goste. Želite li da vas gosti lakše nađu? Sigurno da. Ako je to slučaj, onda provjerite kojih 11 stvari nikako ne smijete propustiti.

Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac
Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac

Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?