Državno kreditno jamstvo za čarter tvrtke


Vlada Republike Hrvatske produljila je rok trajanja Programa dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u pandemiji COVID-a 19 i to do kraja godine, uz povećanje iznosa potpore.

Prema programu dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa i infrastrukture i povezanim djelatnostima je do 30. lipnja ove godine ukupno izdano 46 državnih jamstava ukupne vrijednosti preko 170 milijuna kuna. Izmjenama se produljuje rok dodjele potpora do 31. prosinca, a gornja granica iznosa potpore putem kreditnog jamstva raste s 800 tisuća na 1,8 milijuna eura uz povećanje iznosa pokrića jamstva s 90 na 100 posto.

Provoditelji ovog programa su HAMAG-BICRO za mikro, male i srednje poduzetnike te HBOR za velike poduzetnike.

Kreditno jamstvo traje minimalno 1 godinu i najdulje 5 godina. Računa se od dana prenošenja kredita u otplatu.

Tko ima pravo na potpore?

Pravo na ove potpore imaju poduzetnici koji su ostvarili značajan pad poslovnih prihoda u odgovarajućem razdoblju 2020. godine, odnosno 2021. godine u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i/ili kod kojih se na temelju pokazatelja poslovanja u prvih šest mjeseci 2020. godine (odnosno u prva tri mjeseca 2021. godine) može očekivati ostvarenje poslovnih prihoda za 2020. godinu, odnosno za 2021. godinu, na razini koja je značajno niža (najmanje 20%) od poslovnih prihoda ostvarenih u 2019. godini.

Također se prijaviti mogu pravne osobe koje su ostvarile fizički pad prometa i/ili prijevoza putnika i robe, rezervacija putovanja i turističkih posjeta i slično u 2020. godini, odnosno 2021. godini u odnosu na isto razdoblje 2019. godine i/ili su im otkazani ili na duže vrijeme odgođeni (na najmanje godinu dana) ranije ugovoreni i planirani poslovi i/ili druge poslovne aktivnosti sukladno poslovnim planovima za 2020. godinu, odnosno 2021. godinu

Potpore iz ovoga Programa ne mogu se dodijeliti poduzetnicima koji su u 2020. godini te u 2021. godini isplatili dobit/dividendu iz prethodnih razdoblja, osim ako se ne radi o zakonskoj obvezi.

Zahtjevi za jamstvo uz kredit se mogu podnositi u poslovnu banku do kraja važenja Programa, uz uvjet da jamstvo mora biti izdano do 31. 12. 2021.

Namjena kredita je financiranje obrtnih sredstava te za ulaganja u svrhu pripreme turističke sezone, kao i rješavanje problema izazvanih krizom kao posljedicom pandemije COVID-19.

Davatelji kredita su poslovne banke u Republici Hrvatskoj koje posluju u skladu sa Zakonom o kreditnim institucijama i HBOR.
Kamatna stopa na kredit mora biti barem 0,5 postotna boda niža od kamatne stope koju bi korisnik kredita imao da kredit nije osiguran jamstvom izdanim po Programu, pri čemu kod kredita s promjenjivom kamatnom stopom davatelj kredita tijekom otplate kredita ne smije povećavati maržu na ugovorenu referentnu stopu.  Ako davatelju kredita zbog propisa o državnim potporama nije moguće ugovoriti kamatnu stopu sukladno navedenim odredbama, dužan je s Korisnikom kredita ugovoriti najmanju kamatnu stopu koju dozvoljavaju navedeni propisi.

Naknada za jamstvo iznosi 0,25% od iznosa jamstva, neovisno o trajanju jamstva. Ona može biti plaćena iz kredita prilikom prvog korištenja kredita, i tu je važno napomenuti da jamstvo stupa na snagu tek nakon što korisnik kredita plati ovu naknadu. Sredstvo osiguranja kredita ovim jamstvom je zadužnica na iznos jamstva uvećan za pripadajuće kamate, naknade i troškove koja će glasiti na Republiku Hrvatsku, Ministarstvo turizma i sporta.

Među prihvatljivim osnovnim djelatnostima su navedene i slijedeće:

  • 79.11 Djelatnosti putničkih agencija i organizatora putovanja (turoperatora)
  • 79.12 Djelatnosti organizatora putovanja (turoperatora)
  • 79.90 Ostale rezervacijske usluge i djelatnosti povezane s njima
  • 77.34 Iznajmljivanje i davanje u zakup (leasing) plovnih prijevoznih sredstava

Iznimno prihvatljivi mogu biti i korisnici kredita koji kao registriranu osnovnu djelatnost nemaju neke od navedenih ali su minimalno 40% poslovnih prihoda u 2019. ili iznimno u 2018. ostvarili obavljanjem nekih od njih a što će dokazati izjavom u okviru zahtjeva za jamstvo.

Hoće li se dodatno produljiti rok ovih jamstava i u slijedećoj godini, ostaje za vidjeti budući je Europski plan oporavka tek krenuo a zajedno s njime i domaći Nacionalni plan oporavka i otpornost 2021-2016.

Ukoliko trebate savjet i mišljenje o tome jeste li prihvatljiv korisnik i kako aplicirati za određena sredstva po ovom programu kontaktirajte nas.

  • Podijeli:

Ivica Žuro

Ivica Žuro

Ivica Žuro je konzultant u financijama, bankovnom poslovanju i upravljanju poduzećima. Vlasnik je MM Beneficium obrta za poslovno savjetovanje. Nakon duge karijere u bankarstvu gdje je uz ostalo bio dugogodišnji direktor za Srednju Dalmaciju u Splitskoj banci, odlučio je iskoristiti stečeno iskustvo u savjetovanju za financiranje i upravljanje. Uža specijalnost su mu financiranje poduzetništva te fizičkih osoba, kao i refinanciranje postojećih obveza povoljnijim kreditiranjem te organizacijska poboljšanja i uštede na troškovima poslovanja.

https://www.financiranje.net/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Rent-a-boat vs. nautički čarter - što trebate znati
Rent-a-boat vs. nautički čarter - što trebate znati

Jedna riječ, a dva potpuno različita posla? Primjer su rent-a-boat i nautički čarter, koji nisu isto. Zato je važno znati što nudite i kome. Granica između rent-a-boata i čartera nije uvijek jasna. A trebala bi biti.

CROYA 2025 - Split ponovno postaje centar globalne čarter industrije
CROYA 2025 - Split ponovno postaje centar globalne čarter industrije

Od 29. rujna do 1. listopada 2025. grad Split će po drugi put ugostiti CROYA Yacht Charter Show - jedinstven hrvatski B2B sajam koji promovira luksuzni nautički turizam. Ovaj prestižni trodnevni događaj okupit će u srcu Dalmacije vodeće predstavnike čarter industrije.

Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu
Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu

Sezona je pri kraju, ali sada počinje pravi posao. U svom novom članku za čarter.hr Selma Ćubara donosi temu zašto je prijelazno razdoblje ključno za analizu i planiranje, kako pametno iskoristiti sajmove, koje lekcije možemo naučiti od velikih platformi i što svaka čarter tvrtka može odmah primijeniti u digitalnom marketingu kako bi iduća sezona bila uspješnija.

Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?
Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?

Koliko puta ste u firmi čuli rečenicu: “Objavi nešto na Facebook, da nas ljudi vide”? Na prvu zvuči bezazleno, ali iza toga se krije ozbiljno pitanje - je li to stvarno vaš marketing? U čarter industriji sve više tvrtki ostaje na toj razini. Nekoliko fotografija, pokoji post i osjećaj da se “nešto radi”. No kada sezona završi i podvuče se crta, rezultat je isti - premalo je...