Izazovi koji očekuju čarter tržište 2025. godine


Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?

Dok globalna ekonomija prolazi kroz turbulencije, čarter industrija se priprema za razdoblje koje zahtijeva posebnu pažnju i sposobnost prilagodbe
 
Prošla godina je donijela značajne poteškoće, posebno u regijama poput Hrvatske, dok su druga područja, poput Baltika i Balearskih otoka, zadržala relativnu stabilnost. 
 
Širi ekonomski uvjeti ostaju neizvjestan čimbenik, dok se čarter tvrtke i njihovi klijenti suočavaju s promjenama na tržištu. 

“Mješovita” godina za europske čarter regije  

Sezona 2024. godine donijela je značajne izazove u nekoliko popularnih nautičkih destinacija. 
 
Na primjer, Hrvatska je zabilježila značajan pad rezervacija tijekom vrhunca sezone, uglavnom zbog povećanja cijena u srpnju i kolovozu. To je dovelo do sniženja cijena u posljednji trenutak kako bi se potaknula potražnja, što izaziva zabrinutost zbog mogućnosti niže osnovne cijene za rezervacije 2025. g. 
 
Čak ni Grčka, koja obično bilježi dobre rezultate na čarter tržištu, nije postigla brojke iz prethodnih godina
 
Nasuprot tome, Baltička regija zadržala je stabilnost, dok su Balearski otoci uspješno održali prošlogodišnje razine, pružajući tračak nade za druge čarter destinacije. Ipak, šira ekonomska prognoza - posebno u Srednjoj Europi - postavlja pitanja o budućoj potražnji, s mnogima koji strahuju od mogućeg pogoršanja. 
 
S druge strane, potražnja za iznajmljivanjem jahti iz istočnoeuropskih zemalja pokazala je otpornost, što ukazuje da se industrija još uvijek može osloniti na određena tržišta kako bi nadoknadila regionalne poteškoće. 
 

Ekonomska nesigurnost i porast insolventnosti 

Ekonomska klima, posebno u Njemačkoj i Austriji, bilježi nagli porast insolventnosti.  
Ovo je snažan podsjetnik da su mnoge tvrtke u nautičkom sektoru, kao i u drugim industrijama, preživjele gospodarske šokove pandemije COVID-19 zahvaljujući vladinoj podršci
Budući da se te sigurnosne mreže sada povlače, financijska stabilnost poduzeća je pod sve većim nadzorom. 
 
U takvom okruženju, rastu zabrinutosti oko pouzdanosti čarter operatera. Nedavni istaknuti slučajevi prijevara unutar sektora - gdje su kupci izgubili depozite zbog insolventnosti - dodatno su naglasili potrebu za većom sigurnošću i transparentnošću. 
 
Ti incidenti ne samo kako su naštetili pojedinačnim gostima, već su i negativno utjecali na ugled cijele čarter industrije, čineći obnovu povjerenja važnijom nego ikad.

Jačanje povjerenja certificiranjem i sigurnošću   

Kako zabrinutost oko financijske stabilnosti raste, inicijative kao što je pečat kvalitete CHECKED&TRUSTED igraju ključnu ulogu u vraćanju povjerenja kupaca.   
Ovaj certifikat je postao jedan od najvažnijih pokazatelja pouzdanosti u čarter industriji, nudeći jamstvo financijskog zdravlja i operativne transparentnosti tvrtke.   
  
Za razliku od drugih certifikata u industriji, CHECKED&TRUSTED temelji se na rigoroznim procjenama poslovne prakse operatera flote, povratnim informacijama gostiju i, što je najvažnije, njihovoj financijskoj stabilnosti.     
Operatori flota i čarter agencije koje imaju CHECKED&TRUSTED potvrđeni su kao financijski zdravi, a njihov certifikat im pomaže istaknuti se na konkurentnom tržištu.  
 
Ovo također služi kao signal gostima da su njihove rezervacije sigurne i kako posluju s renomiranim tvrtkama koje su predane pružanju kvalitetne usluge. 
 

Priprema za 2025. - prilagodba novim stvarnostima 

Kako se sezona 2025. približava, čarter operateri trebaju ostati agilni i prilagodljivi promjenjivom tržišnom okruženju. Lekcije iz 2024. godine naglašavaju važnost ne samo održavanja konkurentnih cijena već i pružanja veće sigurnosti i fleksibilnosti gostima. 
 
Nekoliko inovativnih mjera uvedeno je kako bi se podržale i tvrtke i gosti u ovom neizvjesnom razdoblju. Na primjer, napredni planovi zaštite plaćanja, koji štite od rizika insolventnosti, postaju sve važniji. 
 
Slično tome, novi osiguravateljski proizvodi, poput trenutnog osiguranja od otkazivanja (uključujući poremećaje povezane s pandemijom), pružaju sigurnost u svijetu koji se još uvijek suočava s posljedicama pandemije COVID-19. 
Drugi programi, poput inicijative FLY&SAIL, pojednostavljuju logistiku putovanja omogućujući ljudima rezervaciju letova uz najam jahti, uz dodatne sigurnosne mjere, kao što su zajamčene karte i zaštita od otkazivanja. Ove usluge dodaju vrijednost, dok istovremeno jačaju ukupnu privlačnost čarter iskustva. 
 
Pokretanje Novih općih uvjeta najma za 2025. godinu od strane Europske industrije plovidbe (EBI) i Međunarodnog vijeća pomorske industrije (ICOMIA) označava još jedan korak prema standardizaciji u industriji. Ova inicijativa osigurava veću jasnoću i pravednost u ugovornim odnosima između čarter operatera i njihovih klijenata, što je od izrazite važnosti dok tržište prolazi kroz ove nesigurne trenutke. 

 

Gledanje unaprijed - izgradnja povjerenja i stabilnosti 

Iako se čarter industrija suočava sa značajnim izazovima u nadolazećim godinama, postoje jasni putevi za održavanje stabilnosti i rasta. Transparentnost, financijska sigurnost i povjerenje gostiju bit će bitni za operatere koji se žele istaknuti na zasićenom i sve opreznijem tržištu. 
 
Kako rezervacije za 2025. počinju rasti, operateri flota i agencije moraju dati prioritet tim faktorima kako bi ostali konkurentni i zadržali lojalnost gostiju. 
 
U konačnici, iako budućnost može biti neizvjesna, sposobnost industrije za prilagodbu i inovacije, bit će ključ njenog dugoročnog uspjeha. Fokusirajući se na kvalitetu, sigurnost i povjerenje, čarter sektor može nastaviti napredovati čak i u izazovnim vremenima. 

  • Podijeli:

Marijan Dželalija

Marijan Dželalija

Marijanova povezanost sa brodovima kreće još od školskih dana kao zaljubljenika u jedrenje a kasnije i trenera u jedriličarskom klubu. Po završetku školovanja te stjecanja diplome Magistra Kineziologije na Sveučilištu u Zagrebu, kreće njegova avantura u Yacht-Pool-u u kojem upoznaje vrlo zanimljiv i izazovan svijet pomorskih osiguranja. Sa već više od 10 godina iskustva učenje novih znanja i vještina ne staje, a to je, ističe Marijan, i najbolji dio njegovog posla. 2016. godine upisuje te sredinom 2017. završava Postdiplomski studij u Londonu iz područja maritimnih osiguranja na Lloydovoj akademiji i World Maritime University. Njegova konstantna želja za učenjem, unapređenjem proizvoda i usluge prema klijentima u potpunosti se uklapaju u politiku Yacht-Pool-a International.

https://www.linkedin.com/in/marijan-d%C5%BEelalija-796071112/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Poboljšajte učinkovitost - KPI za čarter poslovanja
Poboljšajte učinkovitost - KPI za čarter poslovanja

U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.

Mogu li čarter tvrtke (kvalitetno i točno) izmjeriti ROI
Mogu li čarter tvrtke (kvalitetno i točno) izmjeriti ROI

ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?

Što (ni)je grafički dizajn i zašto (ni)je važan za vaše poslovanje
Što (ni)je grafički dizajn i zašto (ni)je važan za vaše poslovanje

Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.