Održavanje plovila može biti skupo. Ili pametna investicija. Što ako kvarove možete spriječiti na vrijeme? Digitalni alati, pravilno planiranje i sustavni pristup održavanju omogućuju učinkovitiji rad flote, koja posljedično troši manje i pouzdanija je. Saznajte kako optimizirati svoje radne procese, ali i uštedjeti, bez umanjivanja kvalitete usluge.
Preventivno održavanje plovila. Ili ga radite ili ne radite. Ako radite, preskočite ovaj dio. A ako ne radite...
Znate i sami kako je puno skuplje rješavati kvarove usred sezone nego ih spriječiti na vrijeme.
A tehnički problem tijekom plovidbe? Noćna mora za vas, a tek za goste. A dodatno nose i višestruko veće troškove zbog hitnih intervencija, skupljih dijelova i mogućih otkazanih rezervacija.
Preventivno održavanje ne znači samo povremeno pregledati motor ili očistiti trup. Potrebno je imati sustavan pristup; redovite inspekcije, preciznu evidenciju i tehnološka rješenja koja čak mogu i predvidjeti potencijalne probleme.
Primjeri koraka koji dugoročno mogu smanjiti troškove:
Tu dolazimo do pitanja kako moderni alati pomažu u prevenciji kvarova?
Koristite digitalne sustave za praćenje održavanja, poput softvera koji podsjeća na servise i evidentira sve popravke.
Uz pomoć ovakvih alata možete:
Dan izgubljen zbog nekog tehničkog problema ima puno veće posljedice - izgubljenu rezervaciju, ljute goste...
Dobro planiranje izravno utječe na profitabilnost. Kod flota koje broje desetak ili više plovila, svaka neplanirana intervencija znači i trošak popravka, potencijalnu naknadu gostima, neugodnost te narušeni ugled tvrtke.
Kako pravilno organizirati održavanje flote?
Jedan od najvažnijih koraka u optimizaciji troškova je planiranje svih tehničkih intervencija unaprijed.
To uključuje definiranje godišnjeg rasporeda servisa, pravilno upravljanje resursima i racionalno korištenje ljudskih i materijalnih kapaciteta.
Pitanje koje često dijeli čarter tvrtke: Imati vlastite mehaničare ili koristiti vanjske servise? Evo kako izgleda računica:
Vlastiti mehaničar ili tehničar
Vanjski servisi
Mnogi griješe kada čekaju nabavu rezervnih dijelova ili onog trenutka kada su im dijelovi potrebni.
Tada su cijene znaju biti više, a dobavljači zatrpani narudžbama, pogotovo u sezoni. Bolje je opcija je nabava unaprijed, tijekom zime, kada su cijene povoljnije, a servisi dostupniji.
Što uvijek treba imati na skladištu?
Gorivo je jedan od najvećih varijabilnih troškova u čarter industriji, a njegova potrošnja ne ovisi samo o motoru, već i o načinu plovidbe, opterećenju plovila i stanju trupa.
Često se zanemaruje činjenica da način upravljanja plovilom može smanjiti ili povećati potrošnju za 20% ili više.
Kako smanjiti potrošnju bez gubitka performansi?
Postoji izreka: "Nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari".
Ova tvrdnja posebno vrijedi u čarter industriji, gdje je pouzdanost plovila izravno povezana s kvalitetom korištenih dijelova.
Mnogi pokušavaju smanjiti troškove odabirom jeftinijih, neoriginalnih dijelova, ali to rezultira češćim kvarovima i većim troškovima popravaka.
Kada plovilo ostane izvan funkcije zbog kvara, ne gubi se samo vrijeme, već i novac – od otkazivanja rezervacija do skupih hitnih intervencija.
Kako izbjeći skupe greške pri nabavi dijelova:
Digitalizacija u nautičkoj industriji je postala nužna za sve one koji žele smanjiti troškove i povećati učinkovitost. Uvođenje softverskih alata omogućuje preciznije planiranje održavanja, smanjenje ljudskih pogrešaka i brže prepoznavanje potencijalnih kvarova.
Korištenje pametnih rješenja omogućuje bržu reakciju i bolju organizaciju servisa.
Kako digitalni alati pomažu u održavanju plovila:
Osim softverskih rješenja, sve veću primjenu imaju pametni senzori koji prate stanje vitalnih sustava na plovilima. Ovi uređaji omogućuju kontinuirani nadzor i šalju upozorenja u slučaju odstupanja od normalnih vrijednosti.
Kako uvesti digitalizaciju, a bez (pre)velikih ulaganja?
Upravljanje troškovima održavanja plovila u čarter industriji je i strateška odluka koja određuje profitabilnost poslovanja.
Čarter tvrtke koje na vrijeme planiraju održavanje, koriste kvalitetne dijelove i primjenjuju moderne tehnologije smanjuju troškove, stvaraju pouzdan i isplativ sustav rada.
Najveće uštede dolaze iz dugoročnog razmišljanja, a ne kratkoročnih rezanja troškova.
Automatizacija i digitalizacija više nisu samo alat za velike čarter tvrtke.
Senzori za praćenje rada motora, sustavi za nadzor goriva i softveri za upravljanje flotom danas su dostupni i manjim operaterima, a oni koji ih koriste ostvaruju značajne uštede i lakšu organizaciju održavanja.
Pravilno planiranje i pametna upotreba tehnologije nisu luksuz, već nešto što može čitavo poslovanje učiniti dugoročno stabilnim.
Održavanje plovila ne smije biti pasivan proces u kojem se problemi rješavaju tek kada postanu kritični. Pravilno održavana flota nije samo jeftinija za upravljanje, već je i pouzdanija, sigurnija i dugoročno profitabilnija.
Spremni za korištenje strategija optimizacije troškova koje će vam omogućiti veću profitabilnost bez žrtvovanja kvalitete usluge?
Pregledajte naše digitalne alate, pošaljite nam upit i stvorite sustav u kojem plovila rade više, a troškovi su manji.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.
Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?
Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.
Ako ste kao većina čarter tvrtki, društvene mreže su vam negdje pri dnu popisa. Objavite kad stignete, kad se nešto dogodi. Ili jednostavno ne stignete nikad. A onda dođe sezona i pomislite: “Trebali bismo nešto objaviti…” Ovaj vodič je tu da vam pokaže kako s minimalnim trudom napraviti jednostavan plan objava koji ima glavu i rep.