Tražite konzultanta za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?


Otkrijte najvažnije vještine koje treba imati poslovni savjetnik uz čiju pomoć možete u potpunosti transformirati svoje poslovanje. Želite razviti strategiju koja je usmjerena na potrebe vaših klijenata i/ili gostiju te dobiti praktična rješenja koja će potaknuti rast vaše tvrtke? Andreja Fazlić u svom novom članku donosi sve o vještinama koje takav konzultant treba posjedovati.

Poslovni savjetnik za strategiju i/ili digitalnu transformaciju može vam značajno pomoći u postizanju željenog uspjeha vaše tvrtke. A da bi tu ulogu igrao vrhunski, nužno je da bude i digitalni lider. Prije nego što nastavim o vještinama koje treba imati, prisjetimo se što zapravo znači human-centric strategija poslovanja i digitalna transformacija.

Human-centric strategija poslovanja stavlja ljude u središte svih poslovnih odluka i procesa. Fokusira se na razumijevanje i zadovoljavanje potreba korisnika, kupaca, zaposlenika i drugih dionika, stvarajući tako pozitivna iskustva i odnose koji potiču lojalnost i dugoročni uspjeh. Ova strategija obuhvaća prilagodbu proizvoda i usluga prema preferencijama korisnika, unapređenje radnog okruženja za zaposlenike te stalnu komunikaciju i suradnju s dionicima kako bi se osiguralo njihovo zadovoljstvo i angažman.

Digitalna transformacija je proces integracije digitalnih tehnologija u sve aspekte poslovanja. Cilj je poboljšati operativnu učinkovitost, unaprijediti korisničko iskustvo i potaknuti inovacije kroz korištenje modernih tehnoloških rješenja kao što su umjetna inteligencija, big data i cloud computing. 

Jeroen Kraaijenbrink u svojoj LinkedIn objavi navodi da digitalni lider treba imati kombinaciju tehnoloških, poslovnih i komunikacijskih vještina. 

  • Tehnološke vještine uključuju poznavanje najnovijih digitalnih trendova, procjenu kvalitete tehnologija, odabir pravih alata za specifične probleme, učinkovito korištenje za obavljanje zadataka te redovito ažuriranje ili odbacivanje zastarjelih rješenja.
  • Poslovne vještine obuhvaćaju razumijevanje strategije i njene povezanosti s digitalnim tehnologijama, procjenu i poboljšanje trenutnih planova, evaluaciju novih tehnologija, implementaciju potrebnih promjena te praćenje i prilagodbu smjera organizacije.
  • Komunikacijske vještine su iznimno važne za jasnoću strategije i angažiranje sudionika, što uključuje znanje o tome kada i kako komunicirati, pažljivo slušanje, jasno izražavanje ideja bez žargona, brzo rješavanje nesporazuma te učinkovito korištenje digitalnih alata u komunikaciji.

To znači da su njegove digitalne, poslovne i komunikacijske vještine značajno unaprijeđene i sveobuhvatne. A to neupitno poboljšava njegovu sposobnost vođenja vas i vaše tvrtke kroz složene transformacijske procese.

U nastavku ću dopuniti ovaj popis i detaljno objasniti specifične vještine poslovnog savjetnika koje smatram neophodnima kako bi vas mogao uspješno provesti kroz human-centric strategiju i digitalnu transformaciju vašeg poslovanja.

Sistematično razmišljanje, analitičke vještine i rješavanje složenih problema

Svaka uspješna strategija počiva na detaljnoj analizi i sposobnosti rješavanja problema. Konzultant mora biti vješt u razlaganju složenih situacija, identificiranju osnovnih uzroka i provođenju temeljitih analiza tržišta i konkurencije. 

Uz to, trebao bi znati sintetizirati velike količine podataka u korisne uvide i sveobuhvatna rješenja koja uzimaju u obzir sve aspekte vaše organizacije. A za to je važno da može sagledati širu sliku i razumjeti kako različiti dijelovi vašeg poslovnog ekosustava međusobno djeluju. 

Kombinacija kvalitativnih i kvantitativnih metoda omogućuje mu da vam ponudi inovativne prijedloge temeljene na digitalnim podacima i mjerljivim informacijama. Odnosno, da identificira ključne izazove i predložiti praktična rješenja koja podržavaju optimizaciju i/ili rast vašeg poslovanja. Poslovni savjetnik koji može navigirati ovom složenošću i predložiti koherentne strategije bit će vam neprocjenjiv član tima u postizanju željenog poslovnog uspjeha. 

 

Strateška vizija i poslovna oštroumnost

Poslovni savjetnik za strategiju i transformaciju treba imati jasnu poslovnu viziju i duboko razumijevanje poslovnih modela. To podrazumijeva praćenje industrijskih trendova, prepoznavanje tržišnih prilika i predviđanje budućih promjena. 

Strateška vizija omogućava mu kreiranje raznih dugoročnih strategija usklađenih s vašim ciljevima, dok njegova poslovna oštroumnost i agilnost osiguravaju da te strategije budu izvedive u promjenjivim uvjetima. Također, važno je da može brzo i agilno prilagoditi strategije i planove, kao odgovor na tehnološke inovacije i tržišne izazove.  

Upravljanje inovacijama uključuje prepoznavanje prilika za značajan rast i vođenje organizacija kroz cijeli životni ciklus inovacija. Osoba s ovim vještinama neupitno vas može uspješno voditi kroz transformacijske promjene i pomoći vam da održite konkurentsku prednost.

Komunikacijske i interpersonalne vještine

Uspješan poslovni savjetnik je izvanredan komunikator, sposoban jasno i uvjerljivo artikulirati složene i apstraktne ideje. Efikasna komunikacija podrazumijeva kako pisanu, tako i usmenu sposobnost prezentiranja ideja i izgradnje odnosa s ljudima u timu. 

Osim toga, poželjno je da konzultant zna navigirati među različitim interesnim skupinama, facilitirati radionice i poticati suradnju. Interpersonalne vještine ključne su za izgradnju povjerenja i osiguravanje da se svi bitni sudionici i razni donositelji odluka u vašoj organizaciji slažu oko strateških ciljeva.

Upravljanje projektima i organizacijske sposobnosti

Poslovni savjetnik kojeg tražite mora biti izvrstan i u upravljanju projektima. Neophodno je da posjeduje snažne organizacijske sposobnosti, pažnju na detaljima i sposobnost simultanog upravljanja višestrukim radnim tokovima. 

Poznavanje metodologija upravljanja projektima i alata omogućava mu koordinaciju napora među timovima, učinkovito upravljanje resursima i održavanje projekata na pravom putu unatoč promjenjivim prioritetima.

Angažman sudionika i izgradnja konsenzusa

Efikasan angažman sudionika i sposobnost izgradnje konsenzusa također su vitalne vještine. Konzultant mora biti vješt u facilitiranju rasprava, upravljanju konfliktima i izgradnji koalicija za vođenje strateških inicijativa i projekata. Nužno je da može razumjeti i da ima sposobnost utjecanja na različite perspektive sudionika. 

Također, njegova uloga je voditi primjerom u projektu, inspirirati povjerenje i poticati timsku suradnju. Ova vještina uključuje mentorstvo članova tima, poticanje kulture izvrsnosti i učinkovito upravljanje strateškim projektima. 

Inovativnost i kreativno razmišljanje

U današnjem svijetu gdje je disruptivnost norma, nužno je da poslovni savjetnik o kojem pišem bude nositelj inovacija i kreativnog razmišljanja. Ove vještine podrazumijevaju izazivanje statusa quo, generiranje novih ideja i stvaranje okruženja u kojem se kreativnost može razvijat. 

Dok vas polako i sigurno gura van granica vašeg poslovnog komfora, takav konzultant se s lakoćom nosi s kratkoročnim nejasnoćama i dizajnira jedinstvena rješenja za vaše najhitnije izazove. 

Prilagodljivost i agilnost u učenju

Konzultantski krajolik stalno se mijenja, a onaj poslovni savjetnik koji želi biti izvrstan mora biti iznimno prilagodljiv i agilan u učenju kako bi zadržao prednost. To znači da je otvoren za nova iskustva, brzo usvaja nove informacije i kontinuirano ažurira svoje vještine. 

Prilagodljivost je ta koja mu omogućuje da vam pruži relevantne i pravovremene savjete u stalno mijenjajućim poslovnim okolnostima. 

 

 

Zaključak

Ako tražite poslovnog savjetnika za strategiju i digitalnu transformaciju, važno je da on posjeduje širok spektar vještina kako bi bio izvrstan u svojoj ulozi. Navedena lepeza vještina omogućuju mu da vas i vašu tvrtku sigurno vodi kroz kompleksne promjene i pomaže vam u postizanju željenog cilja.  

Prilikom svog odabira, tražite osobu koji posjeduje ove vještine i sposobnosti kako biste osigurali da vaši strateški ciljevi budu učinkovito ostvareni.

 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Rent-a-boat vs. nautički čarter - što trebate znati
Rent-a-boat vs. nautički čarter - što trebate znati

Jedna riječ, a dva potpuno različita posla? Primjer su rent-a-boat i nautički čarter, koji nisu isto. Zato je važno znati što nudite i kome. Granica između rent-a-boata i čartera nije uvijek jasna. A trebala bi biti.

CROYA 2025 - Split ponovno postaje centar globalne čarter industrije
CROYA 2025 - Split ponovno postaje centar globalne čarter industrije

Od 29. rujna do 1. listopada 2025. grad Split će po drugi put ugostiti CROYA Yacht Charter Show - jedinstven hrvatski B2B sajam koji promovira luksuzni nautički turizam. Ovaj prestižni trodnevni događaj okupit će u srcu Dalmacije vodeće predstavnike čarter industrije.

Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu
Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu

Sezona je pri kraju, ali sada počinje pravi posao. U svom novom članku za čarter.hr Selma Ćubara donosi temu zašto je prijelazno razdoblje ključno za analizu i planiranje, kako pametno iskoristiti sajmove, koje lekcije možemo naučiti od velikih platformi i što svaka čarter tvrtka može odmah primijeniti u digitalnom marketingu kako bi iduća sezona bila uspješnija.

Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?
Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?

Koliko puta ste u firmi čuli rečenicu: “Objavi nešto na Facebook, da nas ljudi vide”? Na prvu zvuči bezazleno, ali iza toga se krije ozbiljno pitanje - je li to stvarno vaš marketing? U čarter industriji sve više tvrtki ostaje na toj razini. Nekoliko fotografija, pokoji post i osjećaj da se “nešto radi”. No kada sezona završi i podvuče se crta, rezultat je isti - premalo je...