Kako izvršni direktori i poduzetnici mogu preobraziti svoje poslovanje kroz digitalne strategije? Zašto toliko mnogo tvrtki zapravo ne uspijeva potaknuti svoj rast? Imate li prave alate za uspjeh? Odgovore na ta, ali i druga pitanja nam u trećoj sezoni svoje kolumne donosi Andreja Fazlić.
Nova, treća sezona moje kolumne za čarter.hr-u upravo počinje.
U prošloj sezoni, fokusirala sam se na predstavljanje i demistificiranje digitalne transformacije i revenue flywheel-a. O tome mi je namjera pisati i dalje, međutim već neko vrijeme mi se kao tema nameće jedno pitanje. A to je - zašto toliko mnogo tvrtki ipak ne uspijeva optimizirati svoje poslovanje i potaknuti rast.
Ova tema otvara brojne aspekte razmatranja i pruža dubok uvid u temeljne izazove s kojima se suočavaju izvršni direktori i poduzetnici u suvremenom poslovanju. Kroz svoje profesionalno iskustvo koje obuhvaća rad s brojnim vlasnicima i direktorima malih i srednje velikih poduzeća, imam priliku svakodnevno svjedočiti kako digitalne tehnologije mogu potaknuti revoluciju u poslovanju.
Digitalna transformacija, iako nudi brojne prednosti, put je ispunjen izazovima i zamkama. U tom kontekstu svjedočim i činjenici da mnogi rukovoditelji nisu svjesni prepreka koje stoje na tom putu rasta.
Kako biste provjerili jeste li spremni za to putovanje i bolje se pripremili za njega, predlažem da razmislite o sljedećim pitanjima:
Između ostalog, uspjeh vaše tvrtke ovisi i o tome kako i koliko se ističe u odnosu na konkurenciju.
Bitno je imati jasno definiranu i jedinstvenu ponudu (Unique Selling Proposition - USP) koja privlači kupce i stavlja vas korak ispred ostalih.
Ovo može biti inspirativna brend priča, inovativan proizvod, izuzetna usluga, jedinstveno korisničko iskustvo ili bilo koja druga karakteristika koja vas čini nezaboravnim u očima vaših kupaca.

Postavljanje realnih i ostvarivih ciljeva prihoda ključno je za vođenje i mjerenje uspjeha poslovanja.
Ovi ciljevi trebaju biti utemeljeni na realnoj analizi tržišta, vaših kapaciteta i povijesnih rezultata. Pritom je važno razmišljati ne samo o povećanju prihoda, već i o strategijama za zadržavanje i povećanje vrijednosti postojećih kupaca.
Vaš financijski plan za generiranje prihoda treba biti usklađen s vašim ciljevima.
To znači da trebate uložiti dovoljno sredstava u ključne aspekte poslovanja kao što su marketing, prodaja i korisnička podrška, da biste zaradili koliko ste planirali.
Ulaganje u ova područja treba biti strateško i ciljano, s fokusom na aktivnosti koje će donijeti najveći povrat investicije.
Redovito praćenje ključnih pokazatelja performansi, kao što su posjećenost web stranice, broj potencijalnih kupaca i stopa zatvaranja prodaje, omogućuje vam da razumijete kako vaše trenutne strategije funkcioniraju.
Ovo je osnova za identifikaciju područja gdje možete poboljšati učinkovitost i povećati prihode.
Razvijanje jasnog, učinkovitog i optimiziranog prodajnog procesa ključno je za pretvaranje potencijalnih kupaca u stvarne kupce.
Ovo uključuje sve, od prvog kontakta do zatvaranja prodaje, i zahtjeva kontinuiranu evaluaciju i prilagodbe kako biste ostali relevantni i konkurentni.

Izbor pravih alata za podršku vašim marketinškim, prodajnim i korisničkim aktivnostima može značajno utjecati na vaše ostvarenje ciljeva.
Ovo uključuje alate za upravljanje odnosima s klijentima (CRM), automatizaciju marketinga, analitičke alate i druge tehnološke resurse koji će optimizirati vaše poslovne procese i poboljšati iskustvo vaših klijenata.
Razumijevanje i odgovaranje na ova pitanja može brzo otkriti jeste li spremni povesti svoju organizaciju na put uspjeha kroz digitalnu transformaciju i izgradnju revenue flywheel.
Digitalna transformacija nudi iznimne mogućnosti za inovacije i rast u poslovanju.
Međutim, ona je više od puke tehnološke promjene; ona zahtijeva vizionarsko vodstvo, strateško planiranje, kulturu koja prihvaća promjene, razvoj digitalnih vještina, agilnost u planiranju i izvođenju, integraciju tehnologije s poslovnim strategijama, usmjerenost na kupca, učinkovito upravljanje promjenama i odlučivanje temeljeno na podacima.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Već ste više puta u recenzijama pročitali: “Sve je bilo super, ali…” Na prvu izgleda kao dobra recenzija, ali zapravo pokazuje kako nešto ne štima. Možda samo sitnica, ali dovoljna da se gost ne vrati više nikada - i to isto kaže i drugima.
Ako vam je ikad prošlo kroz glavu: "Možda je ovo ipak previše za Excel" ovaj tekst će vam pomoći to procijeniti sa sigurnošću. Mnoge čarter tvrtke oslanjaju se na tablice jer su jednostavne, poznate i "rade posao". No kako posao raste, raste i količina informacija i zadataka koje treba držati pod kontrolom, jer stvari brzo izmaknu kontroli.
Pedeseta kolumna Ivice Žure za čarter.hr stiže u trenutku kad se čini kako domaći čarter, umjesto da i dalje stoji, počinje tražiti vlastiti smjer. Simbolično ili ne, baš sada nastaje prva samostalna udruga čarter tvrtki, a paralelno stižu i konkretni zajmovi koji bi mogli pomoći onima koji ne žele čekati “bolja vremena”.
Ako ste ikada proveli dan u uredu čarter tvrtke tijekom sezone, znate kako to izgleda kada u isto vrijeme zvoni mobitel, zovu gosti, zovu agenti, mailovi stižu jedan za drugim… Uz sve to treba i iskoordinirati smjene, pripremu plovila i servise. Tko stigne sve to riješiti na vrijeme?