Digitalna transformacija i revenue flywheel: vodič za CEO-e i poduzetnike


Kako izvršni direktori i poduzetnici mogu preobraziti svoje poslovanje kroz digitalne strategije? Zašto toliko mnogo tvrtki zapravo ne uspijeva potaknuti svoj rast? Imate li prave alate za uspjeh? Odgovore na ta, ali i druga pitanja nam u trećoj sezoni svoje kolumne donosi Andreja Fazlić.

Nova, treća sezona moje kolumne za čarter.hr-u upravo počinje. 
 
U prošloj sezoni, fokusirala sam se na predstavljanje i demistificiranje digitalne transformacije i revenue flywheel-a. O tome mi je namjera pisati i dalje, međutim već neko vrijeme mi se kao tema nameće jedno pitanje. A to je - zašto toliko mnogo tvrtki ipak ne uspijeva optimizirati svoje poslovanje i potaknuti rast.  
 
Ova tema otvara brojne aspekte razmatranja i pruža dubok uvid u temeljne izazove s kojima se suočavaju izvršni direktori i poduzetnici u suvremenom poslovanju. Kroz svoje profesionalno iskustvo koje obuhvaća rad s brojnim vlasnicima i direktorima malih i srednje velikih poduzeća, imam priliku svakodnevno svjedočiti kako digitalne tehnologije mogu potaknuti revoluciju u poslovanju
 
Digitalna transformacija, iako nudi brojne prednosti, put je ispunjen izazovima i zamkama. U tom kontekstu svjedočim i činjenici da mnogi rukovoditelji nisu svjesni prepreka koje stoje na tom putu rasta.  
 
Kako biste provjerili jeste li spremni za to putovanje i bolje se pripremili za njega, predlažem da razmislite o sljedećim pitanjima:  

Izdvajate li se među istima?  

Između ostalog, uspjeh vaše tvrtke ovisi i o tome kako i koliko se ističe u odnosu na konkurenciju.

Bitno je imati jasno definiranu i jedinstvenu ponudu (Unique Selling Proposition - USP) koja privlači kupce i stavlja vas korak ispred ostalih.

Ovo može biti inspirativna brend priča, inovativan proizvod, izuzetna usluga, jedinstveno korisničko iskustvo ili bilo koja druga karakteristika koja vas čini nezaboravnim u očima vaših kupaca.

 

Znate li postaviti ciljeve? 

Postavljanje realnih i ostvarivih ciljeva prihoda ključno je za vođenje i mjerenje uspjeha poslovanja.

Ovi ciljevi trebaju biti utemeljeni na realnoj analizi tržišta, vaših kapaciteta i povijesnih rezultata. Pritom je važno razmišljati ne samo o povećanju prihoda, već i o strategijama za zadržavanje i povećanje vrijednosti postojećih kupaca. 

Koliko vam novaca vam je potrebno da biste ostvarili svoje ciljeve? 

Vaš financijski plan za generiranje prihoda treba biti usklađen s vašim ciljevima.

To znači da trebate uložiti dovoljno sredstava u ključne aspekte poslovanja kao što su marketing, prodaja i korisnička podrška, da biste zaradili koliko ste planirali.

Ulaganje u ova područja treba biti strateško i ciljano, s fokusom na aktivnosti koje će donijeti najveći povrat investicije. 

Evaluirate li ono što radite? 

Redovito praćenje ključnih pokazatelja performansi, kao što su posjećenost web stranice, broj potencijalnih kupaca i stopa zatvaranja prodaje, omogućuje vam da razumijete kako vaše trenutne strategije funkcioniraju.

Ovo je osnova za identifikaciju područja gdje možete poboljšati učinkovitost i povećati prihode

Znate li kako vaš kupac kupuje? 

Razvijanje jasnog, učinkovitog i optimiziranog prodajnog procesa ključno je za pretvaranje potencijalnih kupaca u stvarne kupce.

Ovo uključuje sve, od prvog kontakta do zatvaranja prodaje, i zahtjeva kontinuiranu evaluaciju i prilagodbe kako biste ostali relevantni i konkurentni. 

Imate li prave alate za uspjeh? 

Izbor pravih alata za podršku vašim marketinškim, prodajnim i korisničkim aktivnostima može značajno utjecati na vaše ostvarenje ciljeva.

Ovo uključuje alate za upravljanje odnosima s klijentima (CRM), automatizaciju marketinga, analitičke alate i druge tehnološke resurse koji će optimizirati vaše poslovne procese i poboljšati iskustvo vaših klijenata
 

Razumijevanje i odgovaranje na ova pitanja može brzo otkriti jeste li spremni povesti svoju organizaciju na put uspjeha kroz digitalnu transformaciju i izgradnju revenue flywheel.  
 
Digitalna transformacija nudi iznimne mogućnosti za inovacije i rast u poslovanju.

Međutim, ona je više od puke tehnološke promjene; ona zahtijeva vizionarsko vodstvo, strateško planiranje, kulturu koja prihvaća promjene, razvoj digitalnih vještina, agilnost u planiranju i izvođenju, integraciju tehnologije s poslovnim strategijama, usmjerenost na kupca, učinkovito upravljanje promjenama i odlučivanje temeljeno na podacima. 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Knjiga grafičkih standarda – osnova za dosljedan vizualni identitet brenda
Knjiga grafičkih standarda – osnova za dosljedan vizualni identitet brenda

Zašto neki brendovi uvijek izgledaju profesionalno i dosljedno, dok drugi ostavljaju dojam improvizacije? Razlika je knjizi grafičkih standarda. Barbara Zec nam , u svom novom članku, objašnjava što jedna takva sadrži, zašto vam štedi vrijeme i kako osigurava da vaš brend ostane dosljedan u svakoj prilici.

Fiskalizacija 2.0 i čarter - što donose nova pravila od 2026.
Fiskalizacija 2.0 i čarter - što donose nova pravila od 2026.

Fiskalizacija 2.0 od 2026. mijenja način na koji će čarter tvrtke izdavati i primati račune. Više neće biti dovoljno samo “izdati račun”, sada sve ide kroz fiskalni sustav, od bankovnih uplata do eRačuna s KPD šiframa. Što to znači za najam brodova, suradnju s agentima i rad s inozemnim partnerima?

Leadership: Top 5 vještina koje stvaraju najbolje vođe (i jedna bonus)
Leadership: Top 5 vještina koje stvaraju najbolje vođe (i jedna bonus)

Smjer u kojem tvrtka, organizacija ili zaposlenici idu često je rezultat djelovanja samo jedne osobe - vođe. Njegovo ili njezino umijeće leadershipa ne utječe samo na poslovne rezultate, već i na zadovoljstvo, motivaciju i rast svih članova tima.

Čarter.hr - vaš partner za uspjeh i rast
Čarter.hr - vaš partner za uspjeh i rast

Čarter.hr je vodeća digitalna platforma posvećena osnaživanju tvrtki u nautičkom sektoru. Kroz sveobuhvatan pristup koji uključuje specijaliziranu edukaciju, ciljane strategije digitalnog marketinga, stručno poslovno savjetovanje i učinkovito oglašavanje, platforma pomaže čarter tvrtkama, nautičkim servisima i srodnim poslovanjima da postignu veću vidljivost, izgrade snažne veze i ostvare dugoročni poslovni uspjeh.