Smjer u kojem će tvrtka, organizacija ili zaposlenici ići, uvelike ovisi o pojedincu i njegovu umijeću leadershipa. Sve ovisi o kvalitetama i vještinama pojedinca te hoće li moći opravdati tu odgovornost i povjerenje. No, koje vještine trebaju imati oni najbolji?
Sigurno ste primijetili kako se u današnjoj poslovnoj literaturi dosta priča o kompetencijama koje trebaju imati najbolji vođe te kako ih postići. To zasigurno ne iznenađuje jer su osobe na vodećim mjestima u kompanijama svakodnevno odgovorne za sudbine mnogih, a uvijek imaju prostora za napredak kako biti još bolje u svom poslu.
Zaista nije lako odvesti tim ljudi do uspjeha, a pritom ostati voljen od njegovih članova i upravo zato smo se potrudili sažeti top 5 vještina koje stvaraju najbolje vođe. Navedena lista utemeljena je na istraživanjima kompetencija upravitelja, voditelja i ostalih tipova lidera s desetljećima iskustva iza sebe te mnogobrojnim poslovnim, ali i privatnim postignućima.
Leadership uključuje donošenje promišljenih, čvrstih i vrlo često teških odluka, kreiranje i prenošenje jasne vizije, utvrđivanje ostvarivih ciljeva te dijeljenje znanja i alata potrebnih za ostvarivanje tih ciljeva sa ostalim članovima tima.
Vođe su potrebni u svim aspektima društva, od poslovnog svijeta i politike do lokalnih organizacija i grupa prijatelja te privatnih kućanstava. Ponekad ulogu vođe preuzima onaj tko je adekvatan izbor u određenom trenutku izazova, no oni tipovi lidera o kojima ćemo danas pričati unaprijed su izabrani te taj posao obavljaju na duže vrijeme.
Izvrsnost vođe postaje najjasnija jednom kad on ode – ako tim ili organizacija nastave postizati visoku razinu performansa i bez njega, znači kako je uistinu uložio u ljude te im dao znanje potrebno za ostvarivanje poslovnih uspjeha.
Moćan vođa sposoban je stvoriti viziju i potaknuti druge da ulože svoje vrijeme i energiju u ostvarivanje te vizije, a oni najbolji rade to prepoznajući tuđe kvalitete i inspirirajući ih da ih upotrijebe za ostvarenje zajedničkih ciljeva. Uz odgovarajući oblik vodstva i liderske vještine prepreke se lako savladavaju i sve je moguće - upravo je zato kvalitetan leadership važan za uspjeh različitih oblika poslovanja.
Vrstan vođa nastaje suptilnim miješanjem brojnih vještina kojima na radnom mjestu stvara uvjete za angažman i produktivnost svojih zaposlenika, ali i njihovo zadovoljstvo i motiviranost.
Kako je svaka osoba unikatna, tako će i pojedini voditelji imati svoj jedinstveni stil vodstva koji odgovara njihovoj osobnosti, no ipak postoje neke generalne vještine koje su se kroz povijest pokazale kao poželjne karakteristike vođa:
Do sada su mnogobrojna istraživanja pokazala kako je na samom vrhu poželjnih osobina ljudi koji nas vode na radnim mjestima – empatija. Empatija je sposobnost prepoznavanja tuđih emocija i razumijevanja njihove perspektive, a studije su pokazale kako empatično vodstvo ima izravan utjecaj na produktivnost, odanost i angažman zaposlenika. Takvi zaposlenici osjećaju se prihvaćeno i potvrđeno, što gradi povjerenje i dovodi do boljeg radnog učinka.
Vođe mogu prakticirati empatiju prema članovima svog tima na 2 načina:
Bez obzira koji pristup odabrali u osobnom prakticiranju empatije, najbolje rezultate imat će oni vođe koji izražavaju svoju zabrinutost i izravno se raspituju o izazovima koje imaju zaposlenici - a zatim uistinu slušaju njihove odgovore.
Ljudima ponekad zna zavladati uvjerenje kako će za poslovanje biti najproduktivnije ako sve sami naprave ili sve razviju točno u detalj. A ako članovi tima nešto trebaju obaviti, onda to trebaju zahtijevati od njih. Takav pristup vrlo često donosi upravo suprotne rezultate od željenih, uz povremeni burnout osoba na vodećim pozicijama.
Istinski vođe nemaju potrebu za nametanjem svoje volje, nego znaju prepoznati jake strane članova svog tima i na osnovu toga raspodijeliti poslove. Prakticiranjem delegiranja zadataka osnažuju se svi članovi tima, raste im samopouzdanje i gradi se povjerenje. Pri tome vođe uče kako prepoznati tko je najbolji izbor za pojedini zadatak.
Delegacija je vještina i aktivnost koja treba postati ugodna svima koji žele izvući maksimum iz sebe i ostalih članova organizacije.
Kao što smo rekli na početku, zadatak je vođe stvoriti viziju i onda potaknuti ostale članove tima da zajedničkim radom dođu do ostvarenja te vizije. Motiviranje i inspiriranje zaposlenika te aktiviranje i zadržavanje njihovog entuzijazma za projekt na kojem rade neizostavan je aspekt izvrsnog vodstva.
Takvo pristupanje ključno je za uspjeh određenog projekta ili poslovanja u kompaniji općenito jer ništa ne može zamijeniti motivirane i zainteresirane zaposlenike.
Kako bi inspirirali ostale za rad na njihovoj viziji, lideri trebaju posegnuti duboko u sebe i svoju motivaciju za ostvarenjem projekta te prezentirati svoje zašto. Snažan osjećaj smisla i odgovornosti za kreiranje pozitivnih promjena mogu aktivirati svakoga kako bi uložio najbolje od sebe u pojedini projekt, a na vođi je zadaća probuditi taj osjećaj u drugima.
Pravi lideri svjesni su kako učenje i osobni razvoj ne staju jednom kad dođu na željenu poziciju. Kako bi nastavili rasti i postajali sve bolji u svom poslu, kvalitetni vođe znaju kako moraju redovito ulagati u svoj osobni i profesionalni razvoj.
Posebno su inspirativni oni lideri koji su svjesni sebe te shvaćaju kako imaju ograničenja te ih prihvaćaju, znajući kako nisu najpametniji i najsposobniji na svijetu. Tako pokazuju i sebi i drugima kako uvijek ima prostora za napredak i kako treba tražiti načine za poboljšanje, promatrajući svaku situaciju kao priliku za učenje i rast.
Komunikacija dolazi u različitim oblicima, a oni koji žele biti uspješni i voljeni vođe trebaju naučiti kako koristiti sve njezine oblike za učinkovito prenošenje poruke. To znači aktivno slušati, ignorirati distrakcije i držati kontakt očima dok pričaju s drugima, kako bi im pokazali da su važni članovi tima.
Isto tako, kad je vrijeme za teške razgovore i negativne povratne informacije, vješti vođe trebaju znati to komunicirati zaposlenicima bez gubljenja osjećaja vlastite vrijednosti i motivacije za rad. Razvijene komunikacijske vještine pomažu liderima otkriti uzroke kad netko ne ispunjava svoje obveze te povećati povjerenje.
Također, pravilnim komuniciranjem brže će shvatiti kako mogu biti najbolja podrška članovima svog tima i koje im alate trebaju dati kako bi oni ostvarili uspjeh.
Sve ove vještine univerzalne su i mogu ih naučiti osobe na odgovornim pozicijama u svakom području, pa tako i u nautičkom čarteru. Želite li se okružiti odanim zaposlenicima i suradnicima s kojima će biti užitak prolaziti put do ostvarenja zajedničke vizije, potrudite se uskladiti svoje poslovanje te maksimalno primjenjivati vještine koje stvaraju najbolje vođe.
Budite im pristupačni i slušajte što vam govore te zavolite delegaciju i redovito ju primjenjujte. Uz to, nastavite ulagati u svoj razvoj, iskreno prenesite zašto želite ostvariti određene ciljeve i pripazite na efektivno korištenje svih oblika komunikacije.
Nijedan vođa nije savršen, ali svatko se može potruditi biti najbolji što može u pojedinom trenutku – i za sebe i za ostale članove svog tima.
Mislite li kako su vam potrebne baš sve ove gore navedene vještine ili želite dodatno raditi na njima, slobodno nas kontaktirajte.
Prijavite se i na naš newsletter, kako biste na vrijeme dobili sve informacije koje vam trebaju.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Želite li stvoriti svoj jedinstveni identitet ili osvojiti pažnju ciljane publike, potrebne su vam između ostaloga, autentična priča i odabir pravih kanala komunikacije. Saznajte kako privući "prave" goste i kako potaknuti prodaju, ali i kako pravilno upravljati resursima za generiranje prihoda.
Jeste li svjesni kako su zaposlenici u vašoj čarter tvrtki oni koji su direktno zaslužni za njen uspjeh i rast? Iskazujete li im svoju zahvalnost i dajete li im do znanja kako su vrijedni i cijenjeni? Osobito u ovo vrijeme kada je jako teško pronaći zaposlenike u cijelom turističkom sektoru, a ne samo u čarteru.
International Charter Expo (ICE ‘23) i ove godine najavljuje još jedan događaj koji će obarati rekorde. Svi zainteresirani mogu se prijaviti za sudjelovanje te iskoristiti priliku za još jedno umrežavanje sa istomišljenicima i partnerima u nautičkoj industriji.
Web stranica je ključna za svako poslovanje, a osobito za čarter tvrtke jer je putem nje moguće generirati i prodaju. Ali ako vam je web stranica zastarjela ili nije dobro postavljena za krajnjeg korisnika, možete izgubiti puno više nego što mislite...