Fiskalizacija 2.0 od 2026. mijenja način na koji će čarter tvrtke izdavati i primati račune. Više neće biti dovoljno samo “izdati račun”, sada sve ide kroz fiskalni sustav, od bankovnih uplata do eRačuna s KPD šiframa. Što to znači za najam brodova, suradnju s agentima i rad s inozemnim partnerima?
Od 1. siječnja 2026. godine u Hrvatskoj na snagu stupaju važne izmjene u sustavu fiskalizacije. Riječ je o najvećoj nadogradnji sustava od njegova uvođenja, a promjene će utjecati na sve poslovne subjekte - neovisno o djelatnosti ili veličini.
Zakon formalno stupa na snagu 1. rujna 2025., a prijelazno razdoblje do kraja godine predviđeno je za testiranja i prilagodbe.
Ovo su najvažnije novosti koje donosi Fiskalizacija 2.0:
Do sada su se fiskalizirali računi plaćeni gotovinom, karticama i drugim sredstvima. Od 2026., obveza fiskalizacije proširuje se i na sve transakcijske račune - dakle i one plaćene putem bankovnog računa. To znači kako će svaki račun fizičkoj i pravnoj osobi (neovisno o načinu plaćanja) morati biti fiskaliziran. Fiskalizacija uključuje i račune naplaćene putem transakcijskih računa i različitih digitalnih platnih servisa (npr. PayPal, Google Pay).
U Fiskalizaciji 1.0 u Hrvatskoj obveza je bila fiskalizirati račune putem fiskalnih blagajni i slati podatke direktno Poreznoj upravi, bez potrebe za posrednikom u obliku informacijskog posrednika.
Kod Fiskalizacije 2.0 prelazi se na potpunu digitalizaciju i fiskalizaciju u obliku eRačuna, gdje je nužno za poslovne subjekte imati ugovorenog informacijskog posrednika. On djeluje kao tehnička i sigurnosna poveznica između korisnika (tvrtke) i Porezne uprave, omogućavajući siguran, standardiziran i automatiziran prijenos, fiskalizaciju i evidenciju računa.
Od 1.1.2026. svi PDV obveznici ( i doo i obrti) moraju izdavati eRačune kad posluju s drugim tvrtkama.
Od 1.1.2027. isto će vrijediti i za poduzetnike koji nisu u sustavu PDV-a.
E-Računi se fiskaliziraju automatski prilikom slanja.
Od 2026. svaka tvrtka mora imati softver ili sustav koji omogućuje primitak i pregled eRačuna, čak i ako ih ne koristi često.
Za sve eRačune bit će obvezno korištenje šifri iz nove klasifikacije proizvoda i usluga - KPD 2025, koja zamjenjuje dosadašnje šifrarnike. To znači da će tvrtke morati prilagoditi svoje cjenike i kataloge te označiti sve proizvode i usluge odgovarajućim šiframa.

Iako se čini da promjene najviše pogađaju trgovce i veće sustave, čarter industrija nije izuzeta. Svi čarteri će morati imati mogućnost zaprimanja eRačuna, a evo što to konkretno znači:
Postoje slučajevi koji su ostali izuzeti iz novog Zakona o fiskalizaciji i fiskalizacije 2.0. a to su:
Što se tiče fiskaliziranja računa sa strancima, važno je razlikovati segment B2C (krajnja potrošnja) i B2B (transakcije između poduzetnika). Fiskalizacija računa usmjerena je na račune prema građanima (uključujući i strance kao krajnje potrošače).
Takvi računi moraju biti fiskalizirani na strani izdavatelja računa, a izdaje se potvrda s jedinstvenim identifikatorom računa (JIR). Fiskalizacija računa između poreznih obveznika i javnih tijela odnosi se uglavnom na poslovanje unutar Hrvatske.
U praksi, računi izdani stranim osobama (strancima) kao krajnjoj potrošnji podliježu fiskalizaciji prema istim pravilima kao i za domaće potrošače. Računi u poslovanju između poduzetnika (B2B) s inozemnim subjektima obično nisu predmet fiskalizacije u Hrvatskoj jer se radi o prekograničnim transakcijama, ali bitno je:

Za zaprimanje eRačuna mora se ispuniti nekoliko tehničkih zahtjeva, koji osiguravaju da poslovni subjekt može primati, obrađivati i arhivirati eRačune u skladu sa zakonskom regulativom:
Za čarter tvrtku to znači da mora imati tehničkog partnera (informacijskog posrednika) ili vlastiti sustav koji zadovoljava ove uvjete kako bi mogli neometano zaprimati eRačune od poslovnih partnera na pravno valjan i automatski prihvatljiv način.
Popis informacijskih posrednika koji su povezani na centralnu platformu i usklađeni s normom za e-račun možete pronaći na ovoj poveznici.
Fiskalizacija 2.0 ne znači samo novu tehnologiju, nego i dobru organizaciju. Zato je važno krenuti s pripremama već sada, kako bi do kraja 2025. sve bilo spremno i sustavi i zaposlenici.
Evo konkretnih koraka koje možete poduzeti:
Iskoristite ovo “prijelazno” razdoblje za testiranje. Od rujna do prosinca 2025. sustav se možete testirati za fiskalizaciju bankovnih uplata, slanje i primanje eRačuna, šifre proizvoda i prijenos podataka.

Uvođenje Fiskalizacije 2.0 donosi nova pravila i obaveze, ali je definitivno i važan korak prema standardiziranom i digitalno učinkovitijem poslovanju.
Ove promjene su i prilika za unapređenje poslovne discipline, a za čarter tvrtke to znači:
Pripremom na vrijeme, imat ćete i prednost pred konkurencijom tj. jasniju dokumentaciju, profesionalniji odnos prema gostima i manji rizik od pogrešaka i kazni.
Preporuka je da se na vrijeme savjetujete s računovođom ili knjigovođom koji prati propise i zna kako pravilno postaviti sustav.
Tako nećete samo ispuniti zakonske obveze, nego ćete osigurati i stabilnije poslovanje u idućim sezonama.

Priprema za Fiskalizaciju 2.0 ne odnosi se samo na računovodstveni softver, već i na booking sustave koje koriste čarter tvrtke. Dobavljači rješenja već rade na prilagodbama:
Za čarter tvrtke to znači da neće morati tražiti dodatne alate ‘izvana’ – booking sustavi koje već koriste postupno će postati tehnički spremni za sve što traži Fiskalizacija 2.0.
Ako niste sigurni kako će Fiskalizacija 2.0 utjecati na vaše poslovanje ili trebate pomoć u pripremi, kontaktirajte nas, uputit ćemo vas na relevantnog stručnjaka za ovo područje.
Želite redovito dobivati praktične informacije i savjete o novim pravilima u čarter industriji? Prijavite se na naš newsletter i budite među prvima koji će saznati sve važne novosti.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Novi članak Andreje Fazlić za čarter.hr donosi iskren pogled na najvažniju, a često zanemarenu dimenziju digitalne transformacije - čovjeka. Andreja nas podsjeća kako bez osobne promjene lidera, nijedna strategija ne može dugoročno uspjeti. Ako ozbiljno mislite rasti u 2026., ovo je tekst koji trebate pročitati.
Gost koji traži brod najčešće neće otvoriti vašu web stranicu. Prvo će pogledati što piše na Googleu. Ako vam profil izgleda ozbiljno, javi se vama. Ako nije ažuran ili nedostaje podataka, odlazi dalje. Saznajte što sve Google Business profil treba sadržavati i kako ga postaviti kako bi radio za vas, svaki dan.
International Charter Expo (ICE) vratio se u Amsterdam ovog studenoga s posebnim razlogom za slavlje - svojom 10. godišnjicom. Više od 600 tvrtki iz više od 57 zemalja okupilo se na trodnevnim sastancima na visokoj razini, usmjerenim razgovorima o industriji i izraženom osjećaju zajedništva unutar globalne čarter zajednice.
Na ICE Open Forumu u Amsterdamu, susreli su se predstavnici čarter kompanija i agenata. Tema je, barem planirana, bila jednostavna: kako vratiti profitabilnost i zadovoljstvo gostiju u jedrenje. No već nakon prvih replika postalo je jasno da se zapravo razgovara o dvjema stvarima koje industrija godinama gura pod tepih: tko diktira tržište i kako ga usmjeriti u održivijem smjeru. Kao medijski partner, čarter.hr pratio je raspravu jer smatramo važnim da čarter tvrtke i posrednici koji nisu nazočili forumu jasno čuju poruke s obje strane.