Ljudi su najvažniji faktor uspjeha


Ekskluzivna plovila visoke kvalitete i ekipa koja zna prepoznati potrebe i želje klijenata te otići stepenicu više kako bi dobro korisničko iskustvo postalo vrhunsko. Tako bismo ukratko mogli predstaviti hrvatsku čarter tvrtku YACHT IN, specijaliziranu za prodaju i najam luksuznih plovila, isključivo s posadom.

Posvećeni su kreiranju nezaboravnog iskustva po mjeri za svakog gosta, bilo da je riječ o godišnjem odmoru ili vjenčanju na jahti. O važnosti osoblja, novim destinacijama u čarteru, svijetu koji im je otvorila digitalizacija, ali i o postavljanju realnih očekivanja od sezone pred nama, govori nam Barbara Grgurević Škoda, čarter menadžer u YACHT IN-u.

Čarter ste menadžer u YACHT IN-u. Čime se točno bavite i što najviše volite kod svog posla?

Moj je posao dinamičan, ali me jako ispunjava. Glavni zadatak mi je povećati broj rezervacija. To činim kroz prezentaciju čarter jahti na globalnom tržištu te poticanje interesa za plovila kod brokera, medija, direktnih klijenata. 

Od samog početka imam veliku potporu osnivača YACHT IN-a, Slavena Kneževića i Matije Zelića koji su mi dali slobodne ruke u kreiranju čarter odjela, izazov kojeg sam s oduševljenjem prihvatila. 

Postigli smo bitne ciljeve koje sam si zadala kad sam došla u firmu. Specijalizirali smo se za najam plovila isključivo s posadom u segmentu + 20 metara. Pridružili smo se MYBA Yachtfolio platformi, najistaknutijoj  B2B platformi za jahte i superjahte za čarter na globalnoj razini. Okrenuli smo se i čarter menadžmentu za plovila u segmentu + 40 metara i samim time si otvorili vrata za šire tržište Mediterana. 

CRN Yacht Lady Trudy Yacht IN 43 m čarter

Specijalizirani ste za područje luksuznih plovila, prodaju i najam. Svojim gostima od 2010. pružate i concierge usluge, sve što im je potrebno da njihov odmor uistinu bude fantastičan i bez brige na umu. Kako ste se odlučili okrenuti upravo tom segmentu i je li početak te dolazak do prvih gostiju bio težak?

U našem poslu često moramo izaći iz svojih okvira i biti spremni ponuditi rješenja na razne zahtjeve klijenata i vlasnika plovila. Concierge usluge samo su logičan slijed koji se nametnuo. Izvrsno se nadovezuju na naše primarne grane poslovanja: čarter – prodaja – menadžment luksuznih plovila.

U našem turističkom sektoru svi priželjkujemo goste koji su spremni platiti više no što im zapravo možemo ponuditi zauzvrat? Koliko je hrvatska infrastruktura dostatna da zadovolji potrebe takvog gosta, od plovila, preko smještaja, do cjelokupnog iskustva boravka?

U posljednjih desetak godina Hrvatska se izdigla na karti Mediterana kao poželjna destinacija za jahte i superjahte. Desetak restorana s Michelin star zvjezdicom, pretežno pozicioniranih na Jadranskoj obali, svakako su highlight i rado dodani prijedlog u svaki naš itinerer. Beach klubovi, vinarije i sve veći broj luksuznih vila i hotela koji nude posebne priče i doživljaje podižu čitavu sliku ponude i uspješno se kombiniraju s uslugama u luksuznom yacht charteru. Često mi brokeri koji su imali prilike ploviti Jadranom priznaju da im je Hrvatska jedna od najdražih destinacija za čarter jer ima sve i svi otoci su blizu jedan drugog.

Koji su, prema vašem mišljenju razlozi zbog kojih nam Grčka preuzima dio kolača kada su u pitanju čarter gosti? Što oni imaju ili rade bolje od nas? 

Upravo sam se vratila sa sajma u Grčkoj koji se održava svake godine početkom svibnja u Nafplionu (MEDYS). Na sajmu je prisustvovalo preko 90 čarter plovila iznad 24 metara dužine, a sigurno je polovica bila preko 35 metara. Ogromna flota koja će ploviti ovog ljeta Grčkom i to vrlo dobro popunjena.

Više je faktora koji utječu na to zašto se neki gost odlučuje za Grčku. Jedan su niže cijene čarter jahti te ostalih turističkih usluga. Također, nivo usluge na čarter plovilu je viši, ako je suditi prema broju članova posade. Primjerice, u Hrvatskoj će na jahti od 25 do 26 metara raditi četiri člana posade dok je u Grčkoj često slučaj da će ih biti i pet. Što je veći broj posade na brodu, klijent može očekivati i bolju uslugu. 

Performance Catamaran Skimmer Yacht IN

Tko su vaši gosti, odakle dolaze te što im je posebno bitno u cjelokupnom iskustvu boravka na našoj obali?

Amerikanci su tradicionalno naše najjače tržište, a zatim svi ostali. Ne smijemo izostaviti niti Ruse no na njih u Hrvatskoj, kao ni na ostatku Mediterana, ove godine ne možemo računati zbog ratnih događanja u Ukrajini. Kod luksuznog čartera, gostima je, pored broda, najvažnija posada. Ona je ključna u stvaranju čarter doživljaja za klijenta i u većini slučajeva, o njoj ovisi uspješnost samog čartera. Puno je malih detalja koji čine razliku između odličnog i vrhunskog, a ovise o spremnosti kapetana i njegove posade da ih prepoznaju i ispune. 

Svoje čarter usluge nudite diljem Jadranske obale, ali i diljem cijelog Mediterana. Gdje vaši gosti najviše vole ploviti kada je u pitanju hrvatska obala, što posjećivati?

Najpopularniji itinerer za čartere s posadom na našoj obali ruta je između Splita i Dubrovnika. Dubrovnik je must see destinacija i nezaobilazna točka svakog gosta koji po prvi puta dolazi u Hrvatsku. No iskusni jahtaši koji redovito dolaze na Jadran, već lagano zaziru od gužvi na Hvaru i Visu te se radije otiskuju na sjever. Lošinj je tako postao prava mala yachting oaza unazad nekoliko godina.

Koliko su gosti iz high-end sektora zadovoljni našom restoranskom te ponudom luksuznog smještaja? Kakav smještaj najviše priželjkuju i što im je posebno kod njega bitno? Zadovoljava li naša ponuda njihova visoka očekivanja?

Hrvatska mora još puno napredovati u svim segmentima turizma no pomaka ima - ide se prema naprijed. Često nam klijenti u čarteru kažu da je puno bolja hrana na jahti nego u restoranima. To je zapravo i logično jer im jahta pruža potpuno tailor-made iskustvo, a na raspolaganju im stoji privatan chef koji kuha samo za njih.

Predator 108 Quantum 33 m Yacht IN

Posebnost YACHT IN-a jest i ekskluzivno zastupništvo za RIBCO luksuzne RIB-ove te partnerstvo sa brodogradilištem Sanlorenzo, čiji ste ekskluzivni partner za after sales i garancije još od 2012. Koje značajke tih plovila biste istaknuli te što je vašim klijentima bitno kod njih?

Luksuzni RIB-ovi sve su popularniji u svijetu. YACHT IN je prepoznao potražnju za njima te smo 2020. preuzeli RIBCO predstavništvo za područje Jugoistočne Europe. RIBCO je uspio spojiti eleganciju i vrhunsku izradu sa sirovom snagom motora koja kod pojedinih RIBCO modela postiže brzinu veću od 60 čvorova. To je zaista nevjerojatno te jedan od glavnih aduta za sve kupce i goste koji se odluče čarterirati. YACHT IN u svojoj čarter ponudi ima 2 RIBCO modela, Seafarer 33 i Seafarer 36X koji su dostupni za dnevni ili tjedni najam.

Sanlorezno spada u sam vrh graditelja luksuznih jahti u segmentu 28 do 64 metra, a ističe se po inovativnom dizajnu i nenadmašnoj pažnji prema detaljima što su glavni razlozi zašto su uspjeli izboriti nišu kupaca za sebe. 

U sklopu yacht concierge usluga nudite i organizaciju evenata u čarteru. Kakva je potražnja za tim uslugama i koliko smo kao država prepoznali i taj vid turizma?

Obiteljske proslave, vjenčanja, putovanja za medeni mjesec, momački vikendi, djevojački vikendi, korporativne zabave, team building čarteri i ostali razni događaji neki su od upita s kojima se redovito susrećemo u čarteru. U sklopu concierge usluga koje pružamo u suradnji s vanjskim partnerima, možemo organizirati sve potrebno da bi taj događaj gostima ostao u trajnom sjećanju. No potražnje u toj domeni još je malo, a mislim i da Hrvatska nije dovoljno prepoznala taj vid turizma. Nedostaje nam brendiranje te zajednički rad svih aktera u tako specifičnoj niši. Kako sam već ranije spomenula, Hrvatska ima puno potencijala, ali treba zasukati rukave i raditi. 

Yacht Alalya 47,5 m Yacht IN

Cijeli tim YACHT IN-a strastven je oko plovidbe i svog posla u cijelosti. Nailazite li ipak na kakve poteškoće u svakodnevnom funkcioniranju, komunikaciji i kako ih rješavate?

Kroz svaki posao koji sam do sada radila naučila sam da su ljudi najvažniji faktor uspjeha. Bez pravih ljudi oko sebe, ne može se napredovati. Sretna sam da radim u okruženju u kojem se informacije dijele i iskustva razmjenjuju. Neslaganja ima, ali prednost tvrtke poput YACHT IN-a je u tome što se i svi problemi brzo riješe. Nema nepotrebne hijerarhije, slanja mailova i čekanja na odgovore.

Koje digitalne alate koristite da olakšavaju vaše poslovanje, a pogotovo proces bukiranja smještaja? Koliko je digitalna razvijenost i dostupnost bitna gostima visoke platežne moći?

Custom CRM rješenje i Yachtfolio platforma glavni su alati koje koristimo u prodaji čartera. Yachtfolio platforma otvorena je samo za kvalificirane yacht charter brokere i čarter menadžere koji udovoljavaju visokim zahtjevima MYBA udruženja (Mediterranean Yacht Broker Association). Nudi listing od preko 1800 plovila s najtočnijim podacima o dostupnosti, cijeni, području plovidbe. 

YACHT IN itekako vodi računa o digitalnim trendovima. Za svoja plovila u Yacht Managementu već duži niz godina koristimo posebno dizajniranu aplikaciju koja nam omogućava upravljanje plovilom u realnom vremenu, praćenje budžeta i troškova, obavljanje financijskih transakcija, APA management - ukoliko je brod i u čarteru. Najbolje od svega je, što su i vlasnici i kapetani direktno povezani te imaju pristup svakoj informaciji kad god oni to žele. 

Navetta 26 Friends Boat 26 m Yacht IN

Što bi jedan običan čarter koji u svojoj ponudi ima luksuzna plovila trebao njegovati da dođe do gostiju više platežne moći?

Teško je dati pravi odgovor na to pitanje. Mislim da treba krenuti od poslovne filozofije tvrtke. Imati jasno postavljene vrijednosti koje će svi djelatnici u tvrtki njegovati. Zatim slijedi sve ostalo.

Za kraj, kako predviđate razvoj ove sezone, je li pred nama rekordno dobra godina? Hoće li situacija u Europi utjecati na sezonu i na infrastrukturu gostiju u čarteru?

Prošle dvije pandemijske godine, luksuzni segment čartera nije patio, naprotiv, sezone su bile puno bolje nego se očekivalo. Booking za 2022. krenuo je vrlo rano, no nakon početka rata u Ukrajini osjetili smo laganu stagnaciju u broju upita i realizaciji bookinga da bi se nakon Uskrsa sve ponovo aktiviralo. Kako će se to odraziti na čitavu sezonu, tek moramo vidjeti. Činjenica je da Rusi neće putovati zbog uvedenih sankcija, a Amerikanci su se prepali rata u Europi. To su okolnosti kojih moramo biti svjesni te prema tome i smanjiti očekivanja koja smo imali na početku godine. 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!
Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!

Imate društvene mreže za svoj čarter, i mislite kako je to dovoljno. No, za to vrijeme vaša konkurencija uspijeva u stvarima u kojima vi ne uspijevate, jer mislite kako vam nisu potrebne ili za njih nemate vremena. Saznajte što točno trebate raditi kako bi osvojili svoje ciljano tržište.

Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru
Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru

Može li se reći kako se uspješnost čarter tvrtke mjeri brojem iznajmljenih brodova, odnosno prodanih rezervacija? Možemo. A ako je booking plovila najodgovornija pozicija u čarter kompaniji, onda je i booking agent jedna je od najodgovornijih radnih pozicija. Ali što je zapravo zadatak booking agenata. I kako postati jedan od (uspješnih) booking agenata?

11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!
11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!

Bez obzira na to koliko ste dugo na tržištu, koliko iskustva imate ili koliko su luksuzna vaša plovila, nikada ne smijete izgubiti iz vida ono najvažnije - goste. Želite li da vas gosti lakše nađu? Sigurno da. Ako je to slučaj, onda provjerite kojih 11 stvari nikako ne smijete propustiti.

Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac
Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac

Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?