Što je nautičarima potrebno da bi Hrvatsku doživjeli na jednoj višoj razini i kako se gradi brend koji odskače rekla nam je Maja Šironja, booking managerica u čarter tvrtci Under the Heavens Sailing.
Kroz deset godina rada u čarter branši čovjek nauči mnogo toga pa tako i vidi ono što može biti bolje.
Upravo je toliko u čarteru i Maja Šironja, booking managerica Under the Heavens Sailinga koji svojim gostima nudi iskustvo plovidbe višeg standarda. No, nisu luksuzna, vrhunski opremljena plovila njihov najjači adut. Ljudstvo i pristup poslovanju - pristup gostu, kojeg karakterizira maksimalna posvećenost, ono je što čini razliku. A u konačnici, donosi posao i gradi brend.
Tko onda može opstati na našem moru zasićenom brojnim brodovima, jesmo li kao destinacija dovoljno prepoznati te kako se ovaj brend, čiji je vlasnik Ukrajinac emotivno i poslovno nosi s trenutnom situacijom u Europi, iskreno i „u sridu“ govori Maja Šironja.
Motiv mog dolaska u UTH bio je drugačiji način gledanja na čarter. Prvi smo uložili u veće brodove s puno opreme te smo htjeli pristup višeg standarda prema gostima i to ne samo što se tiče opremljenosti brodova. Prilikom nastanka štete od strane gosta puno smo fleksibilniji, voljni smo poslušati što se dogodilo. Pokušavamo gosta zadržati sretnim, ponekad čak zanemariti štetu i trošak.
Želimo da bude zadovoljan uslugom, nama kao ljudima, a moja dužnost i motivacija je da im to sve omogućim.
Pola godine radim u Zagrebu, a u svibnju odlazim u Marinu Kremik, a uz buking, na kojem radim s još dvije kolegice i prijateljice, bavim se još i organizacijom posla u bazi.
Ne znam je li stresnija sezona ili kada sve završi pa kreću projekcije za sljedeću sezonu – predviđanja, izračuni, sajmovi!
Godišnji odmor nikada nije u potpunosti odmor jer se ne mogu ne javljati na telefon ili ignorirati mailove. No to mi nije problem jer uživam u svom poslu.
Imamo kolektivni godišnji u božićno vrijeme, a uz to prije sezone odem na neko putovanje. Vikende koristim za odmor, obično u prirodi i sportu s kojim se u zadnje vrijeme puno bavim.
Ne bih rekla da su brodovi naša najveća snaga kao ni bilo što što se može kupiti novcem. Najveća snaga su moji kolege. Pokušavamo i vjerujem da uspijevamo u tome - biti korektni, radišni, ljubazni i pošteni.
Opremljenost brodova važan je dio naše vizije. Želimo biti drugačiji, pružiti veći standard gostima.
Ovisno o periodu. Predsezona je popunjena jedriličarima koji dolaze radi dobrog vjetra i ljubavi prema jedrenju, u sportskom smislu.
U sezoni pretežno imamo goste koji se žele odmoriti na lijepo opremljenim brodovima. Žele mir i tišinu što nije baš lako pronaći u sezoni. No svi naši brodovi imaju generatore, jako dobra sidra, neki i watermakere pa mogu bezbrižno par dana uživati u uvalama bez da idu u marine.
U sezoni polovica gostiju angažira i naše skipere i hostese. Surađujemo s osam skipera te tri hostese koji rade cijelu sezonu s nama i poznaju u detalj kako brodove tako i arhipelag.
Naši gosti definitivno više vole neistraženu prirodu, skrovite uvale i mir i tišinu.
Teško pitanje o kojemu bih mogla danima pričati. Mislim da je van pansionska ponuda previše skupa, od restorana do marina i bova. Također, smatram da bi više toga trebalo ponuditi našim gostima - sveli smo se na more, ribu i peku. Upravo tu postoji problem jer UTH nudi visoki standard što ponekad ne prate ostale turističke ponude u Hrvatskoj. Uz čast izuzecima, koje, naravno, gostima onda i preporučim.
Da, vlasnici su Ukrajinci i teško nam je prvenstveno s emotivne i ljudske strane. Proživljavamo to s njima. Što se tiče gostiju, nemamo puno onih iz Ukrajine i Rusije. Ukrajincima je u potpunosti refundiran novac čim je počeo rat, a Rusima „zamrznut“ do daljnjega, odnosno do kraja rata.
Pokušat ću odgovoriti kroz primjer štanda HTZ-a u Dusseldorfu, na najvećem nautičkom sajmu u svijetu. Umjesto da se širimo, da nam štand bude sve veći, mi ga smanjujemo i kvaliteta ponude pada. Stalno vrtimo jedno te isto. Nemoguće je da smo jedino poznati po klapama, dalmatinskoj muzici, pršutu i siru. Gosti znaju da nam je more lijepo, ali ne znaju što raditi na otocima kada tamo dođu. Ne znaju da imamo jako puno glazbenih festivala, ponude sportskih aktivnosti, sjajnu gastronomiju. Naša velika prednost je što je Hrvatska sigurna zemlja, možda sigurnija od ostalih poznatih čarter destinacija.
Mislim da vizija postoji, ali ju ne provodimo. Mi iz čarter branše se nalazimo svake godine, no malo se toga mijenja. Stalno pričamo kako ne treba davati tolike popuste, kako trebamo držati cijene te nuditi kvalitetu. U praksi, jako malo čartera to uistinu i radi. Mi smo svojim načinom poslovanja pokazali da gosti žele veći standard, ljubaznije ophođenje te stalne sugestije koje im dajemo.
Ne bih tu izdvojila Hrvatsku, mislim da je više-manje i u drugim državama slično.
Možda bi bilo korisno uvesti neka pravila od strane države, u smislu vrednovanja kvalitetnih čarter tvrtki i onih koje to nisu. To bi sigurno unijelo puno više ozbiljnosti u generalno poslovanje u Hrvatskoj. Ovako postoji nekolicina tvrtki koje ne posluju u korektnom smislu te ne poštuju kvalitetu usluge koju (ne) pružaju.
Nema mjesta za sve i to se pokazuje svake godine. Svake godine, kvalitetni čarteri napreduju dok oni s manjom kvalitetom usluge nestaju. More svakako nije dovoljno. Trebamo shvatiti da je gostu bitno da se s njim lijepo ophodi, moramo ga cijeniti i uvijek, bez iznimke pružati maksimum.
Mi još uvijek spadamo u manje čarter tvrtke no itekako koristimo digitalne alate. Svake godine unapređujemo web stranicu, ulažemo u Facebook i Instagram marketing. Najviše ipak ovisimo agentima koji nas bukiraju te tu suradnju cijenimo. S njima imamo jako korektan odnos te mislim da smo u odnosu na druge brži u odgovaranju na mailove, dostupniji te dajemo jako puno informacija.
Koristimo više booking sustava te se svakodnevno koristimo istraživanjem tržišta i konkurencije. U budućnosti nam je plan implementirati CRM i pojednostaviti fazu bukinga. No sve korak po korak.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Vaši gosti žele mir. Žele da sve ide glatko i funkcionira te da im se ne mora tri puta objašnjavati gdje se što pali. Kad brod “zna” što gost treba, onda više ne govorimo o čarteru, nego o iskustvu koje ostaje. I tu počinje stvarna vrijednost pametnih tehnoloških rješenja na vašem plovilu.
AI više nije tema samo za velike firme i IT odjele. Sve više čarter tvrtki u Hrvatskoj potiho koristi AI alate u svakodnevnim poslovima. Od brzih prijevoda do boljeg planiranja sezone, ovi alati postaju korisni kao i dobra Excela tablica. Nisu čarobni i ne rade sve sami, ali znaju dobro pripomoći kad subotom krene kaos. U nastavku donosimo konkretne primjere gdje AI može stvarno olakšati život u čarter biznisu.
Što ako problem nije u tome da vam marketing ne radi, nego u tome da nikada nije ni bio postavljen kako treba? S kratkim pogledom na čarter industriju, Selma Ćubara, u svom novom članku za čarter.hr, donosi promišljanja o tome zašto mnoge tvrtke ostaju razočarane rezultatima svog marketinga i što zapravo znači izgraditi strategiju koja podržava rast – i u sezoni i izvan nje.
Zamislite da se vaša baza gostiju iz godine u godinu puni sama od sebe. Stari gosti vas se sjete i prije nego što počnu planirati svoj idući odmor. Potencijalni gosti koji su samo pregledavali vašu web stranicu sada vam šalju upite s pitanjem: “Koji termin je slobodan?” To je ono što dobro postavljen newsletter radi za čarter tvrtke.