More nije dovoljno, našim gostima treba ponuditi više


Što je nautičarima potrebno da bi Hrvatsku doživjeli na jednoj višoj razini i kako se gradi brend koji odskače rekla nam je Maja Šironja, booking managerica u čarter tvrtci Under the Heavens Sailing.

Kroz deset godina rada u čarter branši čovjek nauči mnogo toga pa tako i vidi ono što može biti bolje.

Upravo je toliko u čarteru i Maja Šironja, booking managerica Under the Heavens Sailinga koji svojim gostima nudi iskustvo plovidbe višeg standarda. No, nisu luksuzna, vrhunski opremljena plovila njihov najjači adut. Ljudstvo i pristup poslovanju - pristup gostu, kojeg karakterizira maksimalna posvećenost, ono je što čini razliku. A u konačnici, donosi posao i gradi brend.

Tko onda može opstati na našem moru zasićenom brojnim brodovima, jesmo li kao destinacija dovoljno prepoznati te kako se ovaj brend, čiji je vlasnik Ukrajinac emotivno i poslovno nosi s trenutnom situacijom u Europi, iskreno  i „u sridu“ govori Maja Šironja. 

Dugo ste već u čarter branši. Što Vas posebno veseli u vašem poslu, što Vas motivira? Koje su vaše dužnosti u UTH Sailingu kao booking managera? 

Motiv mog dolaska u UTH bio je drugačiji način gledanja na čarter. Prvi smo uložili u veće brodove s puno opreme te smo htjeli pristup višeg standarda prema gostima i to ne samo što se tiče opremljenosti brodova. Prilikom nastanka štete od strane gosta puno smo fleksibilniji, voljni smo poslušati što se dogodilo. Pokušavamo gosta zadržati sretnim, ponekad čak zanemariti štetu i trošak.

Želimo da bude zadovoljan uslugom, nama kao ljudima, a moja dužnost i motivacija je da im to sve omogućim.

Pola godine radim u Zagrebu, a u svibnju odlazim u Marinu Kremik, a uz buking, na kojem radim s još dvije kolegice i prijateljice, bavim se još i organizacijom posla u bazi. 

Koji period u godini je najstresniji i priuštite li sebi kvalitetan godišnji odmor nakon uspješno odrađene sezone ili za to nema vremena jer se nakon jedne već sprema sljedeća sezona?

Ne znam je li stresnija sezona ili kada sve završi pa kreću projekcije za sljedeću sezonu – predviđanja, izračuni, sajmovi! 

Godišnji odmor nikada nije u potpunosti odmor jer se ne mogu ne javljati na telefon ili ignorirati mailove. No to mi nije problem jer uživam u svom poslu.

Imamo kolektivni godišnji u božićno vrijeme, a uz to prije sezone odem na neko putovanje. Vikende koristim za odmor, obično u prirodi i sportu s kojim se u zadnje vrijeme puno bavim. 

UTH Sailing u svojoj ponudi ima 34 luksuzne jedriličarske jahte, možda najbolje opremljene u Hrvatskoj. Je li to najveća snaga i prednost Vašeg brenda? Što Vas pokreće?

Ne bih rekla da su brodovi naša najveća snaga kao ni bilo što što se može kupiti novcem. Najveća snaga su moji kolege. Pokušavamo i vjerujem da uspijevamo u tome - biti korektni, radišni, ljubazni i pošteni.

Opremljenost brodova važan je dio naše vizije. Želimo biti drugačiji, pružiti veći standard gostima.

UTH boats in charter base

Vaša su plovila namijenjena onima koji gorljivo vole i žele ploviti i to više sportski, negoli turistički. Tko su Vaši gosti, u čemu najviše uživaju kada plove i što im je bitno kod vaše usluge?

Ovisno o periodu. Predsezona je popunjena jedriličarima koji dolaze radi dobrog vjetra i ljubavi prema jedrenju, u sportskom smislu. 

U sezoni pretežno imamo goste koji se žele odmoriti na lijepo opremljenim brodovima. Žele mir i tišinu što nije baš lako pronaći u sezoni. No svi naši brodovi imaju generatore, jako dobra sidra, neki i watermakere pa mogu bezbrižno par dana uživati u uvalama bez da idu u marine. 

U sezoni polovica gostiju angažira i naše skipere i hostese. Surađujemo s osam skipera te tri hostese koji rade cijelu sezonu s nama i poznaju u detalj kako brodove tako i arhipelag. 

Baze su Vam Primošten i Dubrovnik. Preferiraju li gosti razvikane destinacije poput Dubrovnika i Hvara ili su avanturističkog duha i vole istraživati neistražene prirodne i povijesne ljepote Hrvatske? 

Naši gosti definitivno više vole neistraženu prirodu, skrovite uvale i mir i tišinu.

Koliko ste vi kao brend koji organizira čarter putovanja, a i sami gosti, zadovoljni ostalim segmentima turizma u Hrvatskoj koji nužno čine dio vaše ponude? Pri tome mislim na ukupnu turističku ponudu namijenjenu gostima visoke platežne moći, od gastronomije, preko trgovina i sadržaja, do same kvalitete i razine usluge?

Teško pitanje o kojemu bih mogla danima pričati. Mislim da je van pansionska ponuda previše skupa, od restorana do marina i bova. Također, smatram da bi više toga trebalo ponuditi našim gostima - sveli smo se na more, ribu i peku. Upravo tu postoji problem jer UTH nudi visoki standard što ponekad ne prate ostale turističke ponude u Hrvatskoj. Uz čast izuzecima, koje, naravno, gostima onda i preporučim. 

UTH boats Dubrovnik

Vlasnik Under the Heavens Sailinga podrijetlom je iz Ukrajine. Kao brend, jasno ste se postavili i naglasili kako će rezervacije za goste iz Rusije i Ukrajine biti refundirane. U kolikoj mjeri rat u Ukrajini utječe na vaše poslovanje, broj rezervacija? Koji su Vam izazovi najveći trenutno?

Da, vlasnici su Ukrajinci i teško nam je prvenstveno s emotivne i ljudske strane. Proživljavamo to s njima. Što se tiče gostiju, nemamo puno onih iz Ukrajine i Rusije. Ukrajincima je u potpunosti refundiran novac čim je počeo rat, a Rusima „zamrznut“ do daljnjega, odnosno do kraja rata.

Na nedavnom predstavljanju svoje nove knjige u Zadru, naš poznati PR-ovac Božo Skoko izjavio je kako se mi kao destinacija, misleći pritom na državu, nismo dovoljno dobro brendirali u svijetu. Niti mi, a niti stranci ne mogu dati ujednačen odgovor na to što je za Hrvatsku prepoznatljivo. 

Koje je Vaše mišljenje i što Vam kaže iskustvo iz pozicije čarter branše, predstavlja li nam nedostatak nacionalne strategije u tom smislu veliki problem za daljnji razvoj?

Pokušat ću odgovoriti kroz primjer štanda HTZ-a u Dusseldorfu, na najvećem nautičkom sajmu u svijetu. Umjesto da se širimo, da nam štand bude sve veći, mi ga smanjujemo i kvaliteta ponude pada. Stalno vrtimo jedno te isto. Nemoguće je da smo jedino poznati po klapama, dalmatinskoj muzici, pršutu i siru. Gosti znaju da nam je more lijepo, ali ne znaju što raditi na otocima kada tamo dođu. Ne znaju da imamo jako puno glazbenih festivala, ponude sportskih aktivnosti, sjajnu gastronomiju. Naša velika prednost je što je Hrvatska sigurna zemlja, možda sigurnija od ostalih poznatih čarter destinacija.

Prirodne resurse imamo, a kako ih koristimo, vrijeme će pokazati. Ne samo u čarteru, već i u svim segmentima turizma. Što je, prema Vama, potrebno da se hrvatski čarter popne na ljestvicu više? Gdje uopće želimo i možemo doći, kroz neko vrijeme – postoji li neka vizija za razvoj hrvatskog čartera zajednička svim akterima na toj sceni?

Mislim da vizija postoji, ali ju ne provodimo. Mi iz čarter branše se nalazimo svake godine, no malo se toga mijenja. Stalno pričamo kako ne treba davati tolike popuste, kako trebamo držati cijene te nuditi kvalitetu. U praksi, jako malo čartera to uistinu i radi. Mi smo svojim načinom poslovanja pokazali da gosti žele veći standard, ljubaznije ophođenje te stalne sugestije koje im dajemo.

Ne bih tu izdvojila Hrvatsku, mislim da je više-manje i u drugim državama slično.

Možda bi bilo korisno uvesti neka pravila od strane države, u smislu vrednovanja kvalitetnih čarter tvrtki i onih koje to nisu. To bi sigurno unijelo puno više ozbiljnosti u generalno poslovanje u Hrvatskoj. Ovako postoji nekolicina tvrtki koje ne posluju u korektnom smislu te ne poštuju kvalitetu usluge koju (ne) pružaju. 

Kako vidite svoju poziciju u odnosu na druge, konkurentske čarter tvrtke? Jesu li naše more, naši resursi dovoljni da „izdrže“ najveću čarter flotu na svijetu? Ima li mjesta za sve i ako da, na koji način?

Nema mjesta za sve i to se pokazuje svake godine. Svake godine, kvalitetni čarteri napreduju dok oni s manjom kvalitetom usluge nestaju. More svakako nije dovoljno. Trebamo shvatiti da je gostu bitno da se s njim lijepo ophodi, moramo ga cijeniti i uvijek, bez iznimke pružati maksimum.

Je li digitalizacija poslovanja u čarteru danas nužna i može li biti adut u odnosu na konkurenciju? Koje digitalne alate vi koristite u svom poslovanju i kako vam pomažu, koje benefite donose?

Mi još uvijek spadamo u manje čarter tvrtke no itekako koristimo digitalne alate. Svake godine unapređujemo web stranicu, ulažemo u Facebook i Instagram marketing. Najviše ipak ovisimo agentima koji nas bukiraju te tu suradnju cijenimo. S njima imamo jako korektan odnos te mislim da smo u odnosu na druge brži u odgovaranju na mailove, dostupniji te dajemo jako puno informacija. 

Koristimo više booking sustava te se svakodnevno koristimo istraživanjem tržišta i konkurencije. U budućnosti nam je plan implementirati CRM i pojednostaviti fazu bukinga. No sve korak po korak.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!
Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!

Imate društvene mreže za svoj čarter, i mislite kako je to dovoljno. No, za to vrijeme vaša konkurencija uspijeva u stvarima u kojima vi ne uspijevate, jer mislite kako vam nisu potrebne ili za njih nemate vremena. Saznajte što točno trebate raditi kako bi osvojili svoje ciljano tržište.

Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru
Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru

Može li se reći kako se uspješnost čarter tvrtke mjeri brojem iznajmljenih brodova, odnosno prodanih rezervacija? Možemo. A ako je booking plovila najodgovornija pozicija u čarter kompaniji, onda je i booking agent jedna je od najodgovornijih radnih pozicija. Ali što je zapravo zadatak booking agenata. I kako postati jedan od (uspješnih) booking agenata?

11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!
11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!

Bez obzira na to koliko ste dugo na tržištu, koliko iskustva imate ili koliko su luksuzna vaša plovila, nikada ne smijete izgubiti iz vida ono najvažnije - goste. Želite li da vas gosti lakše nađu? Sigurno da. Ako je to slučaj, onda provjerite kojih 11 stvari nikako ne smijete propustiti.

Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac
Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac

Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?