Pišete blog za svoj čarter? Evo što trebate znati.


Kada čujete za digitalnu marketinšku strategiju i content marketing, na što pomislite? Zvuči kao nešto nedorečeno? Ali zvuči stvarnije kada kažemo da imamo način da postanete uspješan bloger za svoju čarter tvrtku? Idemo vidjeti što možete učiniti sa svojim blog postovima.

Plan za uspješno pisanje blogova? Imamo ga ovdje! 
  
I to je bit pisanja bloga - ovaj "hook" ovdje. 
To znači da i mi moramo isporučiti obećano. 
  
Budimo iskreni – ukoliko je vaše poslovanje vezano za nautički čarter, onda ste vi osoba koja stvara sliku o plovidbi hrvatskim Jadranom. Vi ste ta osoba (bloger, pisac guru za tekstove... shvaćate već) koja će transformirati vašu web stranicu u direktan prolaz do tirkiznih voda i skrivenih uvala. 
  
Vidite, čarteri nisu samo puko iznajmljivanje brodova. 
Oni su tu kako bi ljudima omogućili nezaboravna iskustva
  
I pod nezaboravnim iskustvima podrazumijevaju se obilasci otoka, skrivenih uvala, iskusni kuhari koji stvaraju čarolije okusa i večeri provedene ispijajući lokalna vina pod nebom posutim zvijezdama. 
  
Problem? 
Većina čarter tvrtki (tj. vlasnici ili zaposlenici) ima poteškoća u prevođenju ovih iskustava u uvjerljiv online sadržaj. 
  
Što je sasvim u redu, jer nije svatko rođen s talentom za pisanje
  
Ali ipak... Jeste li spremni za izradu blog postova koji će potaknuti ljude da posegnu za svojim kreditnim karticama, spremni za buking? 
  
Ako zaista ne znate kako to učiniti – angažirajte nekoga da to učini umjesto vas, copywritera ili pravu agenciju za digitalni marketing.  
  
Ali ako se imalo osjećate spremnim, čitajte dalje.  
  

Moć storytellinga – pišite ono što će ljudi čitati 

Zamislite svoj blog kao tajno oružje – način za kreiranje narativa koji će zadiviti ljude i dati toliko živopisnu sliku da oni praktički mogu osjetiti povjetarac na licu. 
  
Uzmimo za primjer NP Mljet. Umjesto običnog, generičkog opisa Nacionalnog parka Mljet i njegove ljepote, pretvorite svoj blog u uzbudljivu avanturu. 
  
Opišite istraživanje bujnih šuma na otoku pješice, zatim nastavite s opisom ronjenja u kristalno čistom moru koje vrvi bujnim podvodnim životom. Priču završite opisujući zalazak sunca uz čašu lokalnog vina, gledajući dupine kako se igraju pored jahte. 
  
Tako da, pisanje bloga nadilazi samo opisivanje lokacija. 
Razmislite dobro o iskustvima koje nude vaše jahte. Ima li vaša jahta vrhunske kuhare? Napravite blog s temom "Dan u životu chefa na jahti". Pokažite sve njihove kulinarske kreacije i povežite to s jedinstvenim okusima regije. 
  
Uključuje li vaš itinerar mogućnost privatne degustacije vina u osamljenom vinogradu? Napišite blog s pojedinostima o tom iskustvu, s primamljivim opisima lokalnih sorti vina i prekrasnih pogledima na vinograde. 
  
Zapamtite, ljudi ne bukiraju samo čarter; bukiraju iskustva. 
  
Vaš blog je vaša prilika da postanete majstor pripovjedač, prenoseći potencijalne goste direktno u ono o čemu sanjaju, potičući njihovu želju da i sami saznaju kud plovi ovaj brod (umetni glazbu). 

Pisanje bloga podrazumijeva poznavanje želja svojih čitatelja. Napravite straetgiju za blog koja će pokriti teme u vašoj niši, ali biti više od pukih činjenica.  

Strategija sadržaja? Gledajte dalje od toga i napravite blogove po mjeri. 

Što stvarno potiče nečije snove i tjera ih da planiraju bukirati jahtu u čarteru? 
  
Imate li posla s ljubiteljima hrane? Napišite blog o obilasku lokalnih “pijaca” gdje mogu pronaći svježe namirnice.  
Želite dodatno začiniti sve to? Pozovite ih na tečaj kuhanja na brodu. 
  
Možda je vaš idealan gost ovisnik o adrenalinu. Dakle, standardna izjava "imamo opremu za vodene sportove", kod njih neće upaliti. Napišite blog o otkrivanju skrivenih uvala savršenih za privatne kajakaške avanture i skrovitih stijena idealnih za skakanje s njih. 
A kao zaključak - spomenite svoje novo partnerstvo s lokalnim obrtima koji nude jet ski ture ili slično. 
  
Sjetite se i kulturnih entuzijasta. Prilagodite sadržaj i neka nadilazi generička nabrajanja o povijesnim lokacijama i turističkim hot-spotovima. 
  
Istaknite sve o privatnim obilascima drevnih rimskih lokacija sa stručnim povjesničarima i ekskluzivnim pristupom muzejima koji čuvaju povijesna blaga. Ne zaboravite spomenuti i npr. lokalne festivale ili folklorne skupine koji oživljavaju hrvatsku povijest i kulturu. 
  
Razumijevajući najdublje želje vašeg idealnog klijenta, možete izraditi blogove koji im se izravno obraćaju - učinite da se osjećaju kao da je čarter iskustvo krojeno baš po njihovoj mjeri.  

Raspalite želju za putovanjem u svojim čitateljima – nemojte ih uspavati. Pišite blogove koji hvataju emotivnu bit čarter iskustva baš ovdje, na jadranskoj obali.  

Pretvorite činjenični sadržaj i obične opise u želju za plovidbom 

Zaboravite na one uobičajene vodiče o destinacijama – koji su zanimljivi poput gledanja trave kako raste.  
 
Raspalite želju za putovanjem u svojim čitateljima – nemojte ih uspavati. 
  
Pišite blogove koji hvataju emotivnu bit čarter iskustva baš ovdje, na jadranskoj obali. 
  
Umjesto suhoparnog nabrajanja pješčanih plaža, živopisno opišite kakve su. Opišite osjećaj toplog pijeska među prstima dok šetate osamljenom plažom, blagih valova koji zapljuskuju obalu i osvježavajućeg mirisa borova u zraku. 
  
Vizuali visoke kvalitete vaše su tajno oružje. 
Nemojte koristiti stock fotografije, nego uložite u vrhunsku fotografiju i videa. Pokažite sve - kristalno čist Jadran, luksuznu udobnost vaših jahti i radost na licima vaših gostiju dok su na odmoru iz snova. 
  
Ne zaboravite snagu društvenog dokaza
Ako možete, uključite svjedočanstava gostiju u svoj blog. 
Neka stvarni ljudi kažu što imaju za reći o vašoj personaliziranoj usluzi, neočekivanim čarobnim trenucima koje su doživjeli i osjećaju čistog luksuza koji je vezan uz čarter jahte. 
  
Osmišljavanjem sadržaja koji nadilazi klasičan blog te uključuje i emocionalni učinak iskustva, navest ćete ljude da žude za plovidbom i stvaranjem vlastitih nezaboravnih avantura. 
  

Povećavanje dosega vašeg bloga? Promovirajte ga! Posvuda. 

Navikli ste samo objavljivati blogove na svojoj web stranici, i to je to? 
To više nije dovoljno! 
  
Stvorite ciljani sadržaj, objavite ga na svojoj web stranici, a zatim ga objavite i na svim društvenim mrežama i svim digitalnim kanalima koji su vam dostupni. 
  
Na primjer, ako postoji blog o vašim kuharima koji pripremaju gurmanska jela na jahti, upotrijebite Instagram story za malo “behind the scenes” sadržaja. 
Za ostale tekstove koristite slike skrivenih uvala koje ste napravili dronom ili isječke sretnih gostiju koji proživljavaju najljepše trenutke u životu.  
  
Organizirajte online pitanja i odgovore uživo s kapetanima, skiperima ili lokalnim stručnjacima i potaknite rasprave. Kasnije ih pretvorite u blogove. 
  
Danas je strateška suradnja postala norma. 
Surađujte s influencerima čiji se stil slaže s vašim brendom. 
Zajednički izradite blog u kojem influencer opisuje svoje iskustvo iznajmljivanja vaše jahte i prikazuje ekskluzivnost i luksuz koji nudite. 
Naravno, svi trebate podijeliti ovaj pothvat na platformama svojih društvenih mreža.  
  

Iako su priče samo srce vašeg bloga, jednostavno morate raditi i SEO (Searh Engine Optimization)

Nekoliko tehničkih detalja na koje morate obratiti pozornost 

Iako su zadivljujuće priče srž vašeg bloga, jednostavno morate raditi i SEO (Searh Engine Optimization). Pogotovo njegov tehnički dio. 

  • Nadiđite osnovno gomilanje ključnih riječi - istražite i koristite dugačke ključne riječi (long-tail keywords) koje ciljaju na specifična čarter iskustva u Hrvatskoj, poput "najam jahti s vodenim sportovima", "najam jahti za obitelji" ili "jedrenje za parove". 
  • Integrirajte ove ključne riječi kroz svoj blog prirodno - ali dajte prednost čitljivosti nad pretrpavanjem ključnim riječima. 
  • Napravite uvjerljive meta opise - kratak tekst koji se pojavljuje ispod naslova vašeg bloga u rezultatima pretraživanja bi trebao biti kratak sažetak bloga. Treba potaknuti ljude da ga pročitaju - na kraju krajeva, za to i postoji.  
    Koristite jake glagole i istaknite jedinstvena iskustva koja nudite sa svojom flotom, i to sve unutar ograničenja broja znakova (oko 155 znakova). 
  • Optimizirajte i slike – vizuali su ključni za osvajanje čitatelja, ali također imaju i svoju ulogu u SEO-u. Slike unutar bloga možete opisati koristeći relevantne ključne riječi.  
    To pomaže tražilicama kao što je Google, da razumiju vaš sadržaj i povećava šanse da se vaš blog pojavi u rezultatima pretraživanja slika. 
  • Radite interno povezivanje - ne dopustite da vaši blogovi stoje izolirani. Stvorite mrežu veza strateškim povezivanjem s drugim relevantnim sadržajem na vašoj web stranici.  
    To održava posjetitelje angažiranima i pomaže u distribuciji "snage" SEO-a na cijelom webu. 
  • Neka sadržaj bude svjež - tražilice favoriziraju web stranice s dosljednim sadržajem. Napravite kalendar sadržaja i držite se rutine u objavljivanju. To će zadržati vašu publiku angažiranom i signalizirati tražilicama da je vaša web stranica "živa" (kao što bi trebala biti). 

Cilj pisanja bloga je postupno povećavati vidljivost vašeg weba i privući više kvalificiranih potencijalnih kupaca – znate već kojih - ljudi spremnih za avanturu na jahti u Hrvatskoj. 

  

Long-tail ključne riječi za nišu čarter industrije  

Pisanje bloga je više od pukog znanja kako pisati; također treba koristiti SEO i long-tail ključne riječi. 
  
Ove ključne riječi nisu samo nasumična pretraživanja; to su izravne veze s ljudima koji sanjaju o čarter iskustvu. A njih možete osvojiti – svojim blogom
  
Usredotočite li se na određene fraze kao što su "island hopping Dalmacija" ili "wine tasting Hvar", izravno se povezujete s ljudima koji traže baš to. 
  
Čak i korištenjem nišnih ključnih riječi, poput "Is it bad luck to rename a boat?", dopirete do ljudi koji su ovu činjenicu tražili na Googleu
  
Korištenje preciznih ključnih riječi, kao što su long-tail ključne riječi, pomaže da vaš sadržaj ima odjeka kod ciljane publike. Također poboljšava vašu vidljivost i povećava vjerojatnost za buking. 
 

Vaš cilj pisanja bloga? Pretvorite početnu znatiželju posjetitelja na vašem webu u odlučan upit.   Kako to možete postići? S inovativnim CTA-ima i interaktivnim magnetima (lead magnets). 

Poboljšanje sadržaja u svrhu stila 

Vaš cilj pisanja bloga? Pretvorite početnu znatiželju posjetitelja na vašem webu u odlučan upit. 
Kako to možete postići? S inovativnim CTA-ima i interaktivnim magnetima (lead magnets) koji nadilaze standarde. 
  
Krenimo s primjerima stila. Primjerima sa stilom? Nema veze... 

  • CTA sa stilom 

Pokušajte nešto drugačije osim uobičajenih gumba "kontaktirajte nas"
Vaš poziv na akciju (call to action - CTA) mora biti personaliziran kao i iskustva koja nudite. 
Na primjer, nakon detaljnog opisa luksuzna na vašoj jahte ili uzbudljivog plana puta, zašto ne upotrijebiti CTA koji kaže: "Rezervirajte privatnu konzultaciju"

Ovo postavlja temelje za personaliziranu uslugu odmah na početku. 
Neki drugi primjeri CTA-a koji mogu potaknuti angažman ljudi? 

  • "Prilagodite svoju avanturu ovdje" – savršeno nakon komunikacije o raznim čarter destinacijama. 
  • "Zatražite svoj ekskluzivni popust za ranu rezervaciju" – idealno za sezonske promocije. 
  • "Počnite planirati svoj itinerar već danas" – izvrsno za blogove o specifičnim turama ili raznim aktivnostima poput island hoppinga. 

  

Interaktivni lead magneti 

Kako biste doista osvojili ljude i pretvorili ih u potencijalne goste, zamijenite bazičan sadržaj s interaktivnim sadržajem.  
  
Interaktivni sadržaj pružaj zabavne i zanimljive načine na koje se ljudi mogu povezati s vama, a omogućuju vam i prikupljanje vrijednih informacija o tome što oni stvarno žele. 
  
Želite neke ideje? 

  • Kviz "Kreirajte sami svoju rutu iz snova" - ljudi mogu odgovoriti na pitanja o svojim specifičnim željama i dobiti od vas prilagođeni itinerar. Tekst se može povezati s raznim rutama, gastronomskim doživljajima ili ekskluzivnim mjestima i događanjima duž hrvatske obale. 
  • Upitnik "Pronađite svoju savršenu jahtu" - kroz niz pitanja o veličini, stilu i preferencijama oko sadržaja na plovilu, ljudi mogu pronaći jahtu koja odgovara njihovim potrebama. 
  • Anketa "Moja idealna jahta za odmor" - neka ljudi glasaju o svojim omiljenim karakteristikama i sadržajima na jahtama. To će ih držati angažiranima, a vama dati podatke o popularnim trendovima i preferencijama. 
      

Vaš blog bi trebali biti iznimni tekstovi koje će vaša ciljana publika pročitati, razumjeti i smatrati korisnima i inspirativnima

Uspješan blog ima trajno nasljeđe 

Uspješno pisanje bloga za čarter tvrtku ne bi trebalo biti samo stvaranje standardiziranog sadržaja. 
Trebali bi biti iznimni tekstovi koje će vaša ciljana publika pročitati, razumjeti i smatrati korisnima i inspirativnima (i, u konačnici, potaknuti ih da rezerviraju jahtu – jer to je krajnji cilj). 
  
Doista moćan blog? 
Sadržaj toliko dobar da osvaja ljude isprve, i tjera ih da zamisle sve o čemu pišete. 
  
Snaga iznimnog sadržaja? 
Ljude može pretvoriti u vjerne zagovornike brenda, željne ponovnog bukiranja jahte i ponovnog istraživanja jadranske obale. 
  
Sada kada imate plan za uspješno pisanje bloga, sjetite se našeg savjeta - za blog je bitna kvaliteta, a ne samo kvantiteta. 

  
Trebate pomoć u stvaranju blogova koji će sve zadiviti? Ili jednostavno trebate savjet? 
Kontaktirajte nas, a mi ćemo vam detaljnije objasniti. 
Pretplatite se na naš newsletter i pratite nas na našim društvenim mrežama Facebooku, Instagramu i LinkedInu.  

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Posljednje putovanje - što kada jahte više nisu za plovidbu
Posljednje putovanje - što kada jahte više nisu za plovidbu

Plovidba, jahting i jedrenje, postali su sinonim za luksuz, avanturu i slobodu kretanja. Ipak, nalazimo se u vremenu kada pomorska zajednica suočava se s velikim izazovom. Otpad iz mora, posebno iz nautičkog sektora, pretvara se u krizu koja zahtijeva hitnu pažnju.

U potrazi ste za konzultantom za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?
U potrazi ste za konzultantom za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?

Otkrijte najvažnije vještine koje treba imati konzultant uz čiju pomoć možete u potpunosti transformirati svoje poslovanje. Želite razviti strategiju koja je usmjerena na potrebe vaših klijenata i/ili gostiju te dobiti praktična rješenja koja će potaknuti rast vaše tvrtke? Andreja Fazlić u svom novom članku donosi sve o tome što je i zašto vam treba konzultant.

Što je VOC u marketingu i zašto bi ga vaša čarter tvrtka trebala razumjeti
Što je VOC u marketingu i zašto bi ga vaša čarter tvrtka trebala razumjeti

Zamislite situacije u kojima vaša čarter tvrtka može kontinuirano poboljšavati svoje usluge. Zamislite i kako reagirate na povratne informacije svojih gostiju i mjerite utjecaj promjena koje ste napravili. Čitajte dalje kako biste saznali kako proaktivno unaprijediti korisničko iskustvo i izgraditi snažnije, i otpornije, poslovanje.

Ugovori u charter industriji
Ugovori u charter industriji

Koji su ugovori primjenjivi u charter industriji, kakav je njihov sadržaj i na što konkretno trebate obratiti pažnju kako biste uskladili svoje poslovanje s pravilnom primjenom propisa, saznajte u ovom članku.