Aktualnosti na tržištu refinanciranja kredita


Na tržištu financiranja kako za pravne tako i za fizičke osobe i dalje je na djelu povećana aktivnost što se tiče refinanciranja postojećih obveza.

Novih investicija nema budući se ne samo u građevini već u svakoj aktivnosti koja ovisi o metalima i općenito prerađivačkoj industriji dogodio porast cijene, uz probleme s opskrbom koje su dodatno pogoršala zbivanja na istoku Europe.

Refinanciranja postojećih obveza koje se inače uredno otplaćuju i nisu prešle 1/3 roka otplate su vruća roba. No ima tu catch kojeg dužnici moraju biti svjesni da ne bi ušteda na kraju bila veća od inicijalnog troška.

U najvećem broju slučajeva prva polovica razdoblja otplate predstavlja u naravi veći udio otplate kamate u odnosu na glavnicu jer se koristi otplata u jednakim mjesečnim anuitetima. 

Primjerice imate investicijski kredit s početnim saldom 1,2 milijuna eura, na rok otplate 10 godina i s kamatnom stopom 4,00%, kod kojeg je prema otplatnom plan za navedeni kredit predviđeno plaćanje ukupne kamate u iznosu 258 tisuća eura. 

Nakon što ste ga otplaćivali 3 godine u većini banaka (rekli smo da se ide na otplatu u anuitetima) saldo kredita nije 800 tisuća eura već 89 tisuće eura više. U međuvremenu ste zajedno s glavnicom otplatili i 126 tisuća eura kamate.

Stoga dobro napraviti kalkulaciju isplati li Vam se ići refinancirati čak i uz znatno povoljniju kamatnu stopu ili ne. 

Opće je pravilo da je ušteda značajna ako se refinancira na razdoblje kraće ili jednako onom koji je preostalo za otplatu u originalnom kreditu, te ako je nova kamatna stopa manja za barem 0,4 postotna poena.

Čovjek radi kalkulaciju isplati li mu se ići refinancirati čak i uz znatno povoljniju kamatnu stopu ili ne. 

Ako ste se odlučili na kraju refinancirati, postoje potezi kojima se može dodatno ublažiti budući financijski teret. Navodimo ih u produžetku.

Obzirom da je pred nama vrlo izvjesno razdoblje porasta referentnih kamatnih stopa, ukoliko se buduće refinanciranje sastoji od razdoblja primjene fiksne pa varijabilne kamatne stope, tražite što duže početno razdoblje primjene fiksne kamatne stope. Taj rok ne bi smio biti manji od 3 godine, da se pokrijte na srednji do duži rok od iznenadnih skokova.

Nadalje ako financiranje podrazumijeva postojanje nekretnine ili pokretnine kao kolaterala, inzistirajte na priznavanju postojeće procjene vrijednosti tog sredstva osiguranja ako budući kreditor ne pokriva troškove procjene. 

Postojeća procjena koja je napravljena kod odobrenja ovog kredita kojeg već otplaćujete je bila dobra i pokazala opravdanost kreditiranja, tako da kad je dio otplaćen naravno da pogotovo vrijedi.

Također ako je navedena naknada za odobrenje kredita – što se sreće kod plasmana obrtima i poduzećima - uvijek i u svakoj prilici tražite smanjenje ili ukidanje naknade za odobrenje kredita.

Nadalje kad ugovorite kredit inzistirajte na isplati kredita krajem mjeseca kako bi vam interkalarna kamata (odnosno ona koja se plaća na korištenje kredita između datuma isplate i datuma prvog anuiteta) bila što manja.

Također se kao uvjet odobrenja navodi i prebacivanje dijela ili cjelokupnog platnog prometa na žiro-račun kod novog kreditora. To je trošak koji je neminovan i pored zarade od kamate ovog i budućih plasmana predstavlja glavnu motivaciju da Vas netko akvizira. I tu je logično tražiti manju naknadu od one koju ste imali.

Vi ste lovina, stoga je potrebno da se lovac potrudi za konačan ulov. Da niste zanimljivi svojim poslovanjem, ne bi se toliko trudili oko Vas. Imajte to na umu i izborite što bolju poziciju za sebe.

  • Podijeli:

Ivica Žuro

Ivica Žuro

Ivica Žuro je konzultant u financijama, bankovnom poslovanju i upravljanju poduzećima. Vlasnik je MM Beneficium obrta za poslovno savjetovanje. Nakon duge karijere u bankarstvu gdje je uz ostalo bio dugogodišnji direktor za Srednju Dalmaciju u Splitskoj banci, odlučio je iskoristiti stečeno iskustvo u savjetovanju za financiranje i upravljanje. Uža specijalnost su mu financiranje poduzetništva te fizičkih osoba, kao i refinanciranje postojećih obveza povoljnijim kreditiranjem te organizacijska poboljšanja i uštede na troškovima poslovanja.

https://www.financiranje.net/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Croatia Charter Expo 2023 - nezaobilazan događaj za čarter zajednicu
Croatia Charter Expo 2023 - nezaobilazan događaj za čarter zajednicu

Zašto je Biograd Boat Show toliko poseban? Ovo je najveći nautički sajam Srednje Europe, na kojem se svake godine premijerno predstavljaju mnogi modeli jahti i brodica, te okuplja veliki broj najrelevantnijih dobavljače nautičke opreme. Usprkos izazovima ovaj sajam nautike ne samo kako je opstao, već iz godine u godinu bilježi rekorde u broju izlagača i posjetitelja. Ove godine Biograd Boat Show slavi svoj 25. rođendan. Yacht Charter B2B - Croatia Charter Expo će i ove godine biti glavno mjesto za povezivanje fleet operatera, yacht charter agenata i dobavljača. 

Kako zatvoriti čarter tvrtku (i ostati u plusu)
Kako zatvoriti čarter tvrtku (i ostati u plusu)

Što je zapravo nautička čarter tvrtka? Viđenje “na van” je uvijek kako je čarter nedostižni luksuz za mnoge. Ali stvarnost je kako se svatko bori sa svojim vlastitim problemima. U slučaju ako problemi dođu “do grla”, imamo nekoliko savjeta za vas.

Uloga pomorskog prava u održivim praksama u čarteru
Uloga pomorskog prava u održivim praksama u čarteru

Znate li kako pravila i zakoni utječu na čarter i pomorsku industriju? Katarina Ćosić nam donosi sve o tome koju ulogu pomorsko pravo ima u oblikovanju održivih praksi. Od međunarodnih sporazuma do ugovora između vlasnika broda i čartera, saznajte kako pravo pomaže u očuvanju morskih ekosustava i promicanju održivosti.

Prednosti responzivnog web dizajna za vaš čarter
Prednosti responzivnog web dizajna za vaš čarter

U digitalnom svijetu, responzivna web stranica je obavezna za svaku čarter tvrtku. Osigurava besprijekorno korisničko iskustvo na svim uređajima, povećavajući mobilni i organski promet. To dovodi do viših stopa konverzije, jer korisnici mogu lako istražiti ponudu plovila i njihove cijene. Imate li responzivan web ili ste i dalje ostali na "starom"?