Dajte gostima dajte ono što traže (a vi profitirajte uz lokalne suradnje)


Većina čarter tvrtki i dalje posluje po modelu "najam broda i to je to". Brod se očisti, spremi, preda u čarter i to je kraj priče. Ali gosti više ne dolaze samo zbog mora i jedrenja. Dolaze jer žele doživjeti lokaciju. Žele vidjeti kako se stvarno živi na otocima, što rade ljudi koji tamo žive, gdje kupiti maslinovo ulje...

Sve je više gostiju koji izbjegavaju skupe restorane i traže male konobe s dnevnom ponudom. Traže vodiča koji ih neće provesti kroz atrakcije koje svi vide, nego im pokazati gdje se može popiti čaša dobrog vina. 

Realno, čarter koji ostaje na samo sa brodovima, gubi se u mnoštvu. Ne zato što je loš, nego zato što je zamjenjiv. 
Čarter flote su slične, cjenici također, a ponuda raste iz sezone u sezonu. 
A gosti? Oni će vas zapamtiti po tome kako su se osjećali. A to je najlakše postići kad im date iskustvo koje uključuje ljude, mjesta i navike tog kraja.

S vaše strane je dovoljna volja da se testira nešto novo. 
Jedan dogovor s domaćim proizvođačem vina, jedna večera u lokalnoj konobi, jedna jutarnja dostava svježeg voća - može biti početak koji će promijeniti sve. 
Ne morate odmah imati deset usluga. Počnite s dvije-tri koje se nadopunjavaju i koje možete pratiti i koje imaju smisla za vašu rutu. Na temelju njih možete razvijati dalje.

 

Zašto je lokalna povezanost važna za čarter industriju

Gostima koji dolaze su važni more, uvale i plaže. Ali sve više gostiju pita gdje se dobro jede, gdje je tržnica, gdje se može kupiti domaće vino ili ulje. 
Ne žele svaki dan kuhati, ali žele znati što jedu. 
Ne žele svakodnevno improvizirati s planovima, ali žele doživjeti nešto novo. 
I tu vaša čarter tvrtka postaje nešto više, postaje posrednik između gosta i mjesta.

I baš vaša lokalna povezanost omogućuje vam da gostu ponudite stvaran sadržaj
A stvaran sadržaj znači korak ispred konkurencije. I ne traži puno truda, nego traži dobar odnos s lokalnom zajednicom. A jednom kad ga izgradite, taj odnos počinje raditi za vas.

Lokalna povezanost ima i vrlo konkretne učinke:

  • Ne morate zapošljavati dodatne ljude ni ulagati u infrastrukturu. Radite s postojećim resursima oko sebe.
  • Svaki dogovor je opcija za proviziju, popust ili razmjenu usluge koja koristi obje strane.
  • Gosti imaju veći osjećaj povjerenja kad znaju da iza preporuke stoji netko tko živi od te destinacije.
  • Kad gost doživi nešto pozitivno, gotovo će sigurno to spomenuti u recenziji ili vas preporučiti drugima. A to je promocija koju ne možete platiti oglasom.

Primjeri suradnji koje funkcioniraju 

Ne treba vam velik budžet ni dodatni zaposlenici da biste počeli graditi strateške suradnje. Dovoljna je dobra volja i osnovna organizacija. 
Treba vam i volja za promijeniti način na koji gledate svoj posao. 

Čarter gosti ne traže masovne ture, već autentična, jednostavna iskustva koja nemaju svi. To je vaša prednost, ako je znate iskoristiti.

Evo nekoliko ideja koje se mogu uvesti bez velikih ulaganja, a mogu povećati vrijednost koju nudite (i prihod koji ostvarujete):

  • Tjedna dostava lokalnih proizvoda
    Povežite se s OPG-om koji može dostavit sezonsko voćem, povrće, siro, suhe smokve, vino, maslinovo ulje itd. Gosti to mogu naručiti unaprijed, preko forme na vašoj stranici. Time gost odmah na check-inu dobiva dojam da se misli na njega, a vi ste zaradili kroz maržu ili partnerski dogovor.
  • Rezervacije u autentičnim restoranima
    Umjesto da gost pretražuje recenzije i ide na sreću, vi mu možete peporučiti, pa čak i rezervirati restoran. S tim restoranom dogovorite posebni meni, piće dobrodošlice i sl. Neki restorani su spremni platiti proviziju, dok drugi jednostavno cijene preporuku i uzvrate kroz druge usluge.
  • Lokalni izleti s vodičem
    Ako u vašoj blizini postoji registrirani vodič koji radi manje grupe, vrijedi ga uključiti u vašu ponudu. 
    Gosti često žele znati više o povijesti mjesta koje posjećuju, ali ne žele sudjelovati u velikim turama. Ture kroz stare ribarske luke, vožnje biciklom do maslinika ili degustacije vina mogu biti organizirani bez vaše direktne uključenosti. Dovoljno je dogovoriti termin i dati kontakt.
  • Privatne radionice i doživljaji
    Sve više gostiju želi naučiti nešto novo, makar samo iz znatiželje. Maslinar koji pokaže kako se bere maslina, ribar koji ponudi gostima ga prate na ribarenju, ili domaćica koja vodi radionicu izrade tradicionalnih kolača. To su doživljaji koje ljudi pamte i o kojima pričaju.
  • Transferi i lokalna logistika
    Povežite se s lokalnim taksistima koji su spremni raditi po dogovorenoj cijeni. Neki gosti dolaze iz zračne luke i traže kako doći do  vaše marine. 
    Ako imate dogovoren prijevoz, sve ide brže, jednostavnije i ugodnije za gosta. A i manje su šanse za loša iskustva s nelicenciranim prijevozom.

Ništa od ovoga nisu neki komplicirani aranžmani, nego logične suradnje koje koriste i vama i lokalnoj zajednici. 
I to ne znači širenje u nove djelatnosti, nego ponuditi gostu ono što bi i sam tražio, ali bez gubljenja vremena i energije. 

 

Kako osmisliti atraktivnu ponudu kroz partnerstva

ao što smo već napisali, ne morate odmah nuditi 10 novih usluga. Počnite s jednostavnim.
Dovoljno je prepoznati za što gosti pokazuju interes i kako im možete pomoći doživjeti nešto više. 

A najbolje ideje često dolaze iz prakse. Sigurno tijekom sezone čujete ista pitanja više puta kao npr.:

  • Gdje možemo jesti domaće, ali ne preskupo?
  • Ima li neka vinarija na otoku?
  • Tko prodaje pravo maslinovo ulje?
  • Što preporučate za djecu?
  • Ima li neki događaj ovaj tjedan u blizini?

I samo na temelju ovih pitanja možete oblikovati konkretnu ponudu. Npr. ako znate za obiteljsku konobu s odličnom hranom, vinariju s degustacijama, maslinara koji može dostaviti ulje na brod, kontaktirajte ih i napravite dogovor s njima. Ili navedite njihove  podatke prilikom slanja informacija gostima prije dolaska. 
Ne morate sve rješavati vi osobno, ali možete biti poveznica.

Zapišite kontakte svojih potencijalnih suradnika i definirajte osnovne stvari:

Što gost dobiva?

  • Koja je cijena?
  • Kako se dogovara termin?
  • Kako se plaća?

Gost mora znati što može očekivati. Trebate jasno napisati “Degustacija vina traje 1 sat, uključuje 5 različitih vina i predjelo” te cijenu i načine plaćanja. Jasna ponuda daje osjećaj sigurnosti.

I skiperi su tu izuzetno važni. Oni je ti koje gosti pitaju “gdje idemo večeras” ili “imaš li broj neke vinarije”. Vaši skiperi moraju znati za dogovorene partnere, i da ih trebaju preporučiti. 

Napomena: Ne dogovarajte ni s kim suradnju naslijepo. Sami isprobajte što nude. Otiđite na večeru, posjetite lokalnog vodiča, probajte vin, probajte ulje…  Ako nešto nije dovoljno dobro za vas, nije ni za vaše goste.

Praktične smjernice za pokretanje suradnje

Ako želite izvući dodatnu vrijednost iz svoje čarter ponude kroz suradnje s lokalnim partnerima, važno je krenuti pametno i postupno. 

Dovoljno je da počnete s jednom, ali dobro postavljenom suradnjom. Dugoročne suradnje najčešće počinju kroz vrlo jednostavne dogovore i razvijaju se organski, iz konkretne potrebe.

1. Napravite pregled lokalnih mogućnosti
Krenite doslovno s popisom poznatih imena. U krugu marine sigurno već znate tko što radi, tko ima dobru reputaciju i tko se uopće može osloniti na turizam kao izvor prihoda. Fokusirajte se na male i srednje proizvođače i ugostitelje jer su to najčešće ljudi koji mogu brzo reagirati i kojima vaša suradnja znači više nego velikom lancu.

Što tražiti:

  • OPG-ove koji nude domaće proizvode (sir, vino, med, ulje i sl.)
  • Konobe koje nemaju online booking, ali imaju dobru kuhinju i slobodne termine
  • Ljude koji vode tematske šetnje, ture biciklima ili kajacima, ribarske doživljaje
  • Vinare koji nude degustacije ili organiziraju večere za goste
  • Obrtnike i servise koji su dostupni gostima na lokaciji (mehaničari, frizeri, maseri)

2. Uspostavite osobni kontakt
U manjim sredinama komunikacija je još uvijek najjača kada je osobna. 
Umjesto slanja e-maila, otiđite osobno, predstavite se, objasnite svoju ideju i konkretnu potrebu. Npr.: “Gosti nas stalno pitaju gdje mogu jesti nešto domaće. Možete li vi primiti ljude jednom tjedno, uz rezervaciju?”

3. Isprobajte suradnju na malom uzorku
Prije nego bilo što ponudite gostima, testirajte suradnju. 
Dogovorite se za jednu narudžbu ili jednu večeru. Neka to bude probni slučaj u kojem će svi vidjeti kako sustav funkcionira. Pozovite i skipera da bude prisutan. Pitajte gosta za iskrenu povratnu informaciju. Ako sve prođe dobro, nastavite. Ako nešto zapne, odmah to riješite.

4. Jasno definirajte uvjete
Dobar dogovor štedi vrijeme (i živce) kasnije. 
I zato detaljno definirajte: 

  • Tko prima rezervacije i kako
  • Kako gost plaća (vama, partneru, unaprijed)
  • Što se događa ako gost otkaže
  • Kako se reklamacije rješavaju
  • Koliki je vaš dio u cijeloj priči 

Simboličan primjer: Ako partner nudi uslugu (večeru, degustaciju i ostalo) po cijeni od 50 €, možete se dogovoriti da vi naplatite gostu 60 € i zadržite 10 € za sebe. Ali to mora biti jasno i partneru i vama.

5. Uvedite ponudu u svoju komunikaciju
Ne treba vam ogromna marketing kampanja. Napravite letak s nazivima partnera, fotografijom, cijenom i opisom ponude. Stavite ga u brod, pošaljite ga u e-mailu, objasnite skiperu. Gosti koji dobiju informaciju unaprijed, lakše će se odlučiti isprobati ono što nudite i osjećaju će da ste razmišljali o njihovim potrebama.

6. Budite spremni na izmjene
Neće svaki dogovor biti ni održiv. Netko će prestati s radom, netko neće moći ispoštovati dogovoreno. To je u redu. Važno je da reagirate brzo i ne nudite gostima ono što više ne funkcionira. Bolje je imati dvije dobre i stabilne suradnje, nego deset na papiru, a koje nitko ne koristi.

Kako lokalne suradnje pretvaraju najam broda u doživljaj

Ljudi traže nešto zbog čega će se osjećati kao da su stvarno upoznali kraj kroz koji plove. 
Ne žele samo upute za navigaciju i prenoćište, nego i preporuku gdje pojesti nešto stvarno lokalno, gdje se mogu okupati bez gužve. 

Kad vi kao čarter tvrtka imate te odgovore spremne, to vas izdvaja. Više ne izgledate gostima kao netko tko samo iznajmljuje plovila, nego kao netko tko zna što radi i tko je povezan sa svojom okolinom.

I ako gost dobije informaciju koja mu štedi vrijeme, daje mu nešto novo i pomaže mu da se bolje snađe, on to zapamti. A kad nešto zapamti, onda o tome i priča. I kad priča, onda se stvara lanac ljudi koji žele isto. Upravo se tu krije snaga suradnje.

Strateška suradnja je jedan od najlogičnijih načina da povećate vrijednost vlastite ponude, bez velikih troškova. 
Zapravo je cilj povezati se s ljudima koji već rade i kojima samo treba kanal prema novim gostima.

Bitno je početi graditi mrežu koja ima smisla za vas i vašu flotu.

Ovo je i generalno isplativ potez. Vaš čarter dobiva dodatnu vrijednost, lokalna zajednica jača, a gost odlazi zadovoljan i s osjećajem da je doživio nešto stvarno. 
Iduće će se godine vratiti i zbog vaše flote, ali i zbog svega što ste mu omogućili da doživi na svoj način.

Sve što trebate je sjesti za stol, nazvati nekoliko ljudi i započeti razgovor. Ostalo dolazi samo od sebe.


Provjerite s kim se možete povezati. Čarter.hr vam pomaže stvoriti ponudu koju gosti pamte. 
Prijavite se na naš newsletter i saznajte najnovije informacije, alate i prilike za povezivanje u čarter industriji. 

 

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Kako izgraditi B2B marketing u čarter industriji: što agenti stvarno traže i kako otvoriti nova tržišta
Kako izgraditi B2B marketing u čarter industriji: što agenti stvarno traže i kako otvoriti nova tržišta

Čarter industrija funkcionira po sličnim pravilima: poznata imena, provizije, sajmovi i ponuda. Ali ako ste i vi u istom krugu, znate da to više nije dovoljno. Agenti danas traže puno više od liste cijena i slobodnih termina. U svom novom članku Selma Ćubara donosi konkretan vodič o tome kako ozbiljno postaviti B2B marketing u čarteru, privući agente koji vrijede - i zadržati ih.

Svi u Europi dižu cijene, ali samo mi dižemo paniku
Svi u Europi dižu cijene, ali samo mi dižemo paniku

U novom članku za čarter.hr, Ivica Žuro secira naš omiljeni nacionalni sport: javno žaljenje nad cijenama, turistima, kavama i vlastitom državom. Ali možda je došao trenutak da se pitamo - jesmo li stvarno toliko loši, ili samo tako zvučimo?

Što danas znači dobar boravak na brodu – i kako tehnologija tu pomaže
Što danas znači dobar boravak na brodu – i kako tehnologija tu pomaže

Vaši gosti žele mir. Žele da sve ide glatko i funkcionira te da im se ne mora tri puta objašnjavati gdje se što pali. Kad brod “zna” što gost treba, onda više ne govorimo o čarteru, nego o iskustvu koje ostaje. I tu počinje stvarna vrijednost pametnih tehnoloških rješenja na vašem plovilu.

AI alati i kako ih koristiti u svakodnevnom radu
AI alati i kako ih koristiti u svakodnevnom radu

AI više nije tema samo za velike firme i IT odjele. Sve više čarter tvrtki u Hrvatskoj potiho koristi AI alate u svakodnevnim poslovima. Od brzih prijevoda do boljeg planiranja sezone, ovi alati postaju korisni kao i dobra Excel tablica. Nisu čarobni i ne rade sve sami, ali znaju dobro pripomoći kad subotom krene kaos. U nastavku donosimo konkretne primjere gdje AI može stvarno olakšati život u čarter biznisu.