U listopadu je u Biogradu održana prva konferencija Udruge čarter agencija 'Boat Charter Agency Association' (BCAA). Saznajte zašto je ova udruga važna i koje promjene donosi za čarter industriju.
Udruga je relativno nedavno osnovana i misija joj je razvijati i održavati pošteno tržište najma plovila za klijente, agencije i vlasnike ili operatere plovila. Stoga smo iskoristili priliku i razgovarali smo s jednom od članica upravnog odbora, Lu de Boer, kako bismo saznali što planiraju i zašto je ovo važan događaj za sve koji su uključeni u čarter industriju.
U rujnu 2019., tijekom promotivnog putovanja Hrvatske turističke zajednice u kojem se okupilo 12 različitih nacionalnosti iz čarter industrije, javila se potražnja za zajedničkim znanjem. Manje od mjesec dana kasnije, gospodin Staffan Francke pokrenuo je inicijativu za otvaranje posebne Facebook grupe samo za agencije.
Ova FB grupa je brzo rasla u prvim danima, otprilike više od 500 pratitelja, ali Staffan ju je dosta pročistio i definirao nekoliko osnovnih pravila za nove agencije.
Trenutno imamo oko 200 ozbiljnih članova iz cijelog svijeta, ali uglavnom iz Europe.
Naš glavni cilj je bolja suradnja između charter kompanija i agenata, čime se postavljaju standardi u B2B odnosima koji mogu osigurati zajednički rast i prosperitet kako agencija tako i čarter operatera.
Članovi BCAA su samo agenti. Dobrodošli su i oni s malom flotom u vlastitoj zemlji, ali koji najveći prihod ostvaruju na posredničkim uslugama.
Trenutno formiramo odbor s devet članova iz različitih dijelova tržišta. Naša udruga je mnogo više od banke informacija. Također planiramo napraviti neke male prilagodbe članstvu u bliskoj budućnosti.
Zbog Covid-19 nismo se mogli prije susretati u živo, pa je ovo bila i lijepa prilika da vidimo neke od BCAA članova. Biograd Boat Show je bio pažljivo i profesionalno organiziran, a prvi dan je bio vrlo produktivan kada smo imali naš BCAA kongres. Osim toga, puno je značio i susret s operaterima flota i njihovo upoznavanje s našim ciljem u BCAA. Neki su se u početku, recimo, "plašili" naše grupe, ali većina je prozrela naš zajednički cilj, te možemo reći da je Biograd bio veliki uspjeh s mnogo pozitivnih ideja za budućnost zajedničkih brokersko-flotnih operatera.
Pa, ponekad osjećamo da se borimo s konkurencijom koja bi zapravo trebala biti naš partner/prijatelj. Čarter operaterima dovodimo NAŠE klijente, ali u isto vrijeme neki od njih koriste njihove kontakt podatke kako bi ih izravno kontaktirali i ponudili im dodatne popuste povrh redovne cijene, narušavajući posao koji radimo s klijentima.
I jedno i drugo, i to ne čudi jer nas još ne poznaju kao udrugu. No reakcije su svakako bile oduševljene nakon saznanja da želimo unaprijediti cijelo tržište.
No, da vidimo STVARNO što možemo učiniti zajedno kako bismo dobili više zadovoljnih kupaca i MANJE šteta/odšteta uglavnom zato što klijenti nisu spremni na ono što mogu očekivati tijekom svog jedrenja. Još je puno posla pred svima nama.
Zbog Covid mjera i nemogućnosti putovanja, rezervacije su počele kasno. Ova situacija je svima bila nova, ali dobro smo je prošli. Nadajmo se da će se klijenti usuditi donijeti odluku prije. To bi uštedilo mnogo stresa s last minute aranžmanima. Mi, kao agenti, očekujemo eksplozivnu 2022./2023. Budući da svi koji nisu putovali u prošloj godini sada žele otići na odmor, no to će također ovisiti o velikom poskupljenju. Mnogi si to više ne mogu priuštiti pa će doći do pomaka na tržištu. Jedrenje će spadati u skupinu potrošača s još većim prihodima – ljudi koji nemaju vremena za tečaj, ali si mogu priuštiti odmor na jedrenju. Dobivate: kupce "sve je na prodaju". Tako si strastveni jedriličar "srednje klase" ovo više neće moći priuštiti. Ovo je također dobra točka za razmišljanje.
Sljedeći tjedan pozvani smo na MMK Summit, nakon toga božićnu verziju ICE u Beču. Organiziramo poseban dan BCAA agenta u Bootu u Dusseldorfu.
Nadamo se da ćemo zajedno s čarter tvrtkama moći raditi na NAŠOJ BUDUĆNOSTI!
Kao i u svakoj drugoj industriji, uvijek postoji prostor za napredak. Smatramo da bi se čarter tvrtke trebale usmjeriti na unapređenje svoje osnovne djelatnosti, održavanje jahti i iznajmljivanje plovila vlasnika u charter managementu.
Zaista je potrebno educirati klijente da najam broda nije isto poput odlaska u hotel gdje uživaju u uslugama na jednom (stabilnom) mjestu; treba ih ispravno savjetovati. Želimo izbjeći nepripremljene klijente i podići poslovanje na najviše moguće standarde.
Ovaj članak možete pročitati i na engleskom jeziku.
What is BCAA, and why is it essential for the charter industry.pdf
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.
ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?
Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.