Turistička sezona 2021. u brojkama


Kako je turistička sezona 2021. izgledala u brojkama i kojih smjernica se trebamo držati za novu turističku sezonu.

U Hrvatskoj je tijekom 2021. godine ostvareno 13,8 milijuna dolazaka i 84,1 milijuna noćenja.

U usporedbi sa godinom prije, riječ je o 77% više dolazaka i 55% više noćenja nego u istom razdoblju 2020.

Pritom su strani turisti ostvarili 71,9 milijuna noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 12,3 milijuna noćenja. Nastavak je to trenda iz 2020. godine u kojem su domaći turisti drugu godinu zaredom prešli 15% svih dolazaka te imali u navedenom razdoblju  13,3% svih noćenja u 2020. te 14,5% godinu potom.

Promatrano u odnosu na predpandemijsko razdoblje, broj dolazaka u prethodnoj godini je bio slabiji u odnosu na 2015. kada je zabilježeno 3,5% dolazaka manje, odnosno pola milijuna turista više se tada odlučilo na dolazak.

Po broju noćenja su ostvareni rezultati iz recentnijih godina – bolje je jedino bilo u razdoblju 2017-2019. Protekla godina se približila 2017. na 2,4% razlike budući je u toj godini ostvareno 86,2 milijuna noćenja.

S druge strane 2021. je donijela rekord u veličini koja je cilj svake turističke politike – prosječan broj boravaka je prvi put u turističkoj povijesti premašio 6 noćenja po turistu. Štoviše, do kraja trećeg tromjesečja prosječan broj noćenja je  figurirao na vrijednosti od 6,7 noćenja odnosno jako blizu 7 dana prosječnog boravka. To govori o sve većoj zainteresiranosti turista za boravak u Lijepoj Našoj koja očito zahvaljujući trudu turističkih djelatnika, lokalnih zajednica i ugostiteljsko-turističkog sektora ima očito za ponuditi nešto više od sunca i mora.

Najviše je turističkih noćenja ostvareno u Istarskoj (23,5 milijuna), Splitsko-dalmatinskoj (15,5 milijuna) i  Primorsko-goranskoj županiji (15,3 milijuna). Zatim slijede Zadarska (12,7 milijuna noćenja), Šibensko-kninska (5,9 milijuna) i Dubrovačko-neretvanska županija (5,4 milijuna). Destinacije koje su privukle najviše posjetitelja su Zagreb (638.000 dolazaka), Rovinj (549.000), Dubrovnik (543.000), Split (529.000) i Poreč (431.000 dolazaka).

Dubrovnik Turistička destinacija Hrvatska

Gledano prema tržištima, u 2021. godini najviše su dolazaka ostvarili Nijemci (2,9 milijuna, rast 84% u odnosu na 2020.), domaći turisti (2,3 milijuna ili 41% više u odnosu na 2020.), Slovenci (1,2 milijuna, 18% rasta u odnosu na 2020.), Austrijanci (1,1 milijun, rast od 180% u odnosu na 2020.), Poljaci (1 milijun, rast od 50% u odnosu na 2020.) i Česi (775.00 ili 50% više u odnosu na 2020.). Također, u odnosu na 2020. godinu došlo je i 78% Talijana, 100% više Mađara, 168% više Francuza te čak 324% više Nizozemaca.

Srednja i Istočna Europa je naše glavno tržište i dalje, pogotovo u usporedbi s rekordnom  2019. godinom - Poljaci su ostvarili 8% više noćenja, Nijemci su na istom broju,Česi su ostvarili 97% predpandemijskih noćenja, dok su Slovenci i Austrijanci ostvarili oko 82% noćenja iz 2019. godine. 

Najviše noćenja prema vrsti smještaja ostvareno u objektima u domaćinstvu (32,1 milijuna), kampovima (17,4 milijuna) i hotelima (15,7 milijuna). U charter segmentu nautike ostvareno je 3,1 milijuna noćenja. U odnosu na 2020. godinu, najveći rast prometa ostvaren je u hotelima (+124 posto), kampovima (+92 posto), nautici (+87 posto) te objektima u domaćinstvu (+45 posto).  

Prema podacima HNB-a, u prvih devet mjeseci 2021. prihodi od stranih turista iznosili su 8 milijardi i 268 milijuna eura što predstavlja rast od 90% prihoda iz istog razdoblja 2020. (prva korona-pandemijska godina). U usporedbi s prvih devet mjeseci 2019. ostvareno je 88% prihoda te godine. 

Tijekom ljetnih mjeseci odnosno trećeg tromjesečja 2021., prihodi od stranih turista iznosili su 6 milijardi i 775 milijuna eura, što predstavlja rast od 100% prihoda ostvarenih tijekom istog razdoblja 2020., a u odnosu na treće tromjesečje 2019., ostvaren je rast prihoda od 2%.

Što u 2022.? Tu je naravno ključno pripremiti sezonu na vrijeme, i za očekivati je kako će se nastaviti programi potpore u Planu oporavka EU kojeg je Hrvatska nedjeljiv dio. Isto tako se bitnim pokazalo omogućavanje kreditnih jamstava države za turistički sektor i stoga je u interesu cjelokupnog domaćeg gospodarstva da se takvi programi ne samo nastave već i prošire.

  • Podijeli:

Ivica Žuro

Ivica Žuro

Ivica Žuro je konzultant u financijama, bankovnom poslovanju i upravljanju poduzećima. Vlasnik je MM Beneficium obrta za poslovno savjetovanje. Nakon duge karijere u bankarstvu gdje je uz ostalo bio dugogodišnji direktor za Srednju Dalmaciju u Splitskoj banci, odlučio je iskoristiti stečeno iskustvo u savjetovanju za financiranje i upravljanje. Uža specijalnost su mu financiranje poduzetništva te fizičkih osoba, kao i refinanciranje postojećih obveza povoljnijim kreditiranjem te organizacijska poboljšanja i uštede na troškovima poslovanja.

https://www.financiranje.net/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Rent-a-boat vs. nautički čarter - što trebate znati
Rent-a-boat vs. nautički čarter - što trebate znati

Jedna riječ, a dva potpuno različita posla? Primjer su rent-a-boat i nautički čarter, koji nisu isto. Zato je važno znati što nudite i kome. Granica između rent-a-boata i čartera nije uvijek jasna. A trebala bi biti.

CROYA 2025 - Split ponovno postaje centar globalne čarter industrije
CROYA 2025 - Split ponovno postaje centar globalne čarter industrije

Od 29. rujna do 1. listopada 2025. grad Split će po drugi put ugostiti CROYA Yacht Charter Show - jedinstven hrvatski B2B sajam koji promovira luksuzni nautički turizam. Ovaj prestižni trodnevni događaj okupit će u srcu Dalmacije vodeće predstavnike čarter industrije.

Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu
Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu

Sezona je pri kraju, ali sada počinje pravi posao. U svom novom članku za čarter.hr Selma Ćubara donosi temu zašto je prijelazno razdoblje ključno za analizu i planiranje, kako pametno iskoristiti sajmove, koje lekcije možemo naučiti od velikih platformi i što svaka čarter tvrtka može odmah primijeniti u digitalnom marketingu kako bi iduća sezona bila uspješnija.

Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?
Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?

Koliko puta ste u firmi čuli rečenicu: “Objavi nešto na Facebook, da nas ljudi vide”? Na prvu zvuči bezazleno, ali iza toga se krije ozbiljno pitanje - je li to stvarno vaš marketing? U čarter industriji sve više tvrtki ostaje na toj razini. Nekoliko fotografija, pokoji post i osjećaj da se “nešto radi”. No kada sezona završi i podvuče se crta, rezultat je isti - premalo je...