Želite biti pronađeni na Google-u i vidljivi svojim potencijalnim gostima? Tu je Google Google Business profil obavezan. Jača vašu online prisutnost i daje vam kredibilitet. Još ga nemate? Provjerite kako ga možete postaviti i kako vam može koristiti.
Zamislite ovo: netko planira svoj odmor, sanjajući o nezaboravnoj avanturi na brodu. Odabrao je destinaciju. Guglat će "yachts for rent in Croatia”. Ili će pretraživati ciljano, npr. “yacht charters in marina Biograd/Sukošan/Trogir”.
I tu bi vi trebali biti, na vrhu popisa. Sa vašim čarterom, s vašim plovilima poredanima u marini, i sa izvrsnim recenzijama.
Dok vaši potencijalni gosti maštaju o svom sljedećem odmoru, vi razmišljate kako doći do njih. A to možete postići uz Google Business profil (ranije poznat kao Google My Business).
Pa pogledajmo kako možete iskoristiti ovaj alat u vašu korist.
Na dugom popisu online marketinških alata, Google poslovni profil ističe se kao "broj jedan alat". Onaj koji ima moć dovesti vam potencijalne goste. I to veliku moć.
U suštini, Google profil je besplatan alat jednostavan za korištenje. Omogućava tvrtkama upravljanje svojom online prisutnošću na Googleovoj platformi. Na svom mobilnom uređaju ga možete postaviti pomoću aplikacije Google Maps. Na računalu možete upravljati svojim profilom izravno na Google pretraživaču.
Ali zašto je taj profil potreban vašoj čarter tvrtki? Zašto biste ga trebali postaviti odmah čim pokrenete svoje čarter poslovanje?
Zamislite samo koji potencijal imate jer ste vidiljivi online, u trenutku kada potencijalni gosti donose svoju odluku.
Profil tvrtke na Googleu ne samo što povećava vašu vidljivost, već i daje legitimitet vašem poslovanju. Prikazuje važne informacije - vaša plovila i usluge, radno vrijeme, lokaciju i još mnogo, mnogo toga.
Postavljanje profila tvrtke na Googleu pomoću Google Maps na vašem mobilnom uređaju je jednostavan postupak. Pojednostavnit ćemo vam ovaj proces te ga objasniti korak po korak:
Evo također i kratkog vodiča kako posatviti poslovni profil na računalu:
Naš savjet je – prije slanja podataka na verifikaciju, provjerite još jednom jesu li svi podatci točni.
I zapamtite - prvi dojam je najvažniji.
Profil koji je dobro postavljen, a izgleda profesionalno i transparentno može činiti razliku između uspješne rezervacije i propuštene prilike.
S postavljenim profilom, vrijeme je za povećanje online vidljivosti.
Ovdje su ključne riječi vaši najbolji prijatelji. Na primjer, umjesto samo "iznajmljivanje broda/jahte", probajte "iznajmljivanje luksuzne jahte u [vašem gradu]" ili "plovila prikladna odmor s obitelji u [područje]". Tako proširujete vaš doseg, ali i ciljate određene demografske skupine.
Pomoću Google profila vaše tvrtke potencijalnim gostima možete prenijeti širok raspon informacija:
Snaga Googleovih recenzija postala je neusporediva. Pozitivne recenzije djeluju kao svjedoci kvalitete vaše usluge. One ujedno pokazuju vašu predanost zadovoljstvu gostiju te stalnom poboljšanju vaše usluge.
Potaknite zadovoljne goste neka vam ostave Google recenzije dok su još u bazi ili ih kasnije podsjetite putem e-maila ili izravne poruke.
Uvijek odgovarajte na recenzije, pozitivne i negativne. Zahvalite svakoj osobi na povratnoj informaciji i izravno i odmah riješite sve nedoumice. Ponudite rješenja i pokažite svojim gostima, kao i onima koji će to tek postati, svoju predanost vrhunskoj usluzi.
Također, nemojte “bježati” od negativnih recenzija. Odgovorite na njih i obećajte da ćete popraviti situaciju. Ako je moguće. Ako je greška vaša, potrudite se ispraviti je. Sve ako i nije, potrudite se neka se situacija riješi na miran i pristojan način.
Danas je vaša online prisutnost jednako važna kao i što je nekada bilo imati fizičku trgovinu. Profil tvrtke na Googleu djeluje kao svojevrsni izlog, koji bi trebao privući ljude već pri letimičnom pogledu na vašu ponudu.
Ali - nemojte stati samo na postavljanju profila. Nemojte zaboraviti na njega, jer ga “imate”. Redovito ga ažurirajte novim fotografijama i pri svakoj promjeni u vašoj ponudi.
Uključite se u sekciju Q&A (Pitanja i odgovori), gdje potencijalni gosti mogu tražiti informacije i postavljati pitanja o vašim brodovima u čarteru.
U biti je vaš profil tvrtke na Googleu, kada njime pravilno upravljate, odličan (i besplatan) promotivni alat. Redovito ga ažurirajte kako bi uvijek privlačio goste. I opet iznova. I tako dalje.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Ako ste skiper, dio posade, vlasnik čarter tvrtke ili jednostavno netko kome je stalo do budućnosti Jadrana, zabilježite datum 22. listopada. Očekuje vas prilika iz prve ruke čuti što stručnjaci iz nautike planiraju za sigurniju i održiviju plovidbu.
Od 22. do 26. listopada 2025. u Biogradu na Moru, u Marini Kornati, održat će se 27. izdanje Biograd Boat Showa. Radi se o najvećem nautičkom sajmu u Hrvatskoj i središnjem sajmu ovakve vrste u Srednjoj i Istočnoj Europi. Ove godine sajam donosi još jedno rekordno izdanje, s desecima tisuća posjetitelja i stotinama izlagača, potvrđujući status Biograda kao europske nautičke prijestolnice.
Na trećoj Čarter ćakuli raspravljalo se o izazovima, ali i rješenjima za uspješniju budućnost čater industrije. Panelisti su naglasili važnost ljudi i timske organizacije, digitalnih alata i drugačijeg pristupa tržištu. Zaključak je jasan - značajna promjena je nužna već od iduće sezone.
Rast minimalne plaće u Hrvatskoj postao je vruća tema. Jedni ga vide kao zaštitu radnika, drugi kao uteg koji potapa konkurentnost tvrtki. U svom novom članku Ivica Žuro secira državne intervencije, uspoređuje hrvatski model s europskim i otvara pitanje - kamo nas vodi ova politika?