Storytelling, odnosno pričanje priča se odavno provlači kroz sam proces prodaje. No, zašto je zapravo bitan i koji je cilj pričanje priča?
Pričanje priča se većinom koristi kroz pretprodajni proces kako bi se povećala osviještenost o samom brendu ili kompaniji. Vrlo koristan alat za nekoga koga želite upoznati sa svojom uslugom ili proizvodima.
Pričanje priča nije novina, od malih nogu slušamo priče o vuku i Crvenkapici, tri praščića, Snjeguljici i sličnim bajkama i basnama.
Ali kako se pretočilo to u prodaju?
Priče izazivaju emotivnu reakciju. Ako ste bombardirani samo sa surovim podacima, to će vas umoriti, zbuniti i nećete znati gdje početi sa odlukom. „Zamotate“ li te surove podatke u priču, vrlo lako možete zaintrigirati osobu za svoje usluge.
Primjerice- U Hrvatskoj svake godine možemo vidjeti sve veći broj jedriličara koji otkrivaju čari otoka i obale. Tirkizno plavo more u kombinaciji sa opojnim mirisom borova je jedna posebna vrsta putovanja. Nakon turbulentne dvije godine, vrijeme je za kompletnu relaksaciju.
Naša uloga je vrlo jednostavna, vaše putovanje s brodom pretvoriti u doživljaj. Na nesvjesnoj razini svaka osoba reagira na neku priču kojom se asocira. I ovaj članak je priča jedino što ne pripada u stroge okvire priča na koje smo navikli.
Vratimo se na moj primjer kako bismo ga malo raščlanili.
U Hrvatskoj svake godine možemo vidjeti sve veći broj jedriličara koji otkrivaju čari otoka i obale. Tirkizno plavo more u kombinaciji sa opojnim mirisom borova je jedna posebna vrsta putovanja. Nakon turbulentne dvije godine, vrijeme je za kompletnu relaksaciju.
Naša uloga je vrlo jednostavna, vaše putovanje s brodom pretvoriti u doživljaj.
Primijetili ste da sam koristila opisne rečenice kako bi približila samu lokaciju čitaocu te stvorila osjećaj želje i probudila maštu. Također sam postavila rečenice na način da spomenem (ne konkretno) zadnje dvije godine kao „negativce“ u priči, a samu sebe kao „junaka“ koji ih spašava u zadnji tren.
Ako niste do sada primijetili, svaka priča koja nam je bila pričana u mladosti ima isti slijed:
Primjer Snjeguljice:
Kakva god bila vaša priča (ne treba nužno pratiti sve ove korake) trebate ju ispričati.
Najbolji način da se približite vašim gostima je da probudite emocije u njima. Nakon toga možete prijeći na konkretne podatke, no s emocijama ste već na pola puta.
A svatko voli dobru priču, zar ne?
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Vaši gosti žele mir. Žele da sve ide glatko i funkcionira te da im se ne mora tri puta objašnjavati gdje se što pali. Kad brod “zna” što gost treba, onda više ne govorimo o čarteru, nego o iskustvu koje ostaje. I tu počinje stvarna vrijednost pametnih tehnoloških rješenja na vašem plovilu.
AI više nije tema samo za velike firme i IT odjele. Sve više čarter tvrtki u Hrvatskoj potiho koristi AI alate u svakodnevnim poslovima. Od brzih prijevoda do boljeg planiranja sezone, ovi alati postaju korisni kao i dobra Excela tablica. Nisu čarobni i ne rade sve sami, ali znaju dobro pripomoći kad subotom krene kaos. U nastavku donosimo konkretne primjere gdje AI može stvarno olakšati život u čarter biznisu.
Što ako problem nije u tome da vam marketing ne radi, nego u tome da nikada nije ni bio postavljen kako treba? S kratkim pogledom na čarter industriju, Selma Ćubara, u svom novom članku za čarter.hr, donosi promišljanja o tome zašto mnoge tvrtke ostaju razočarane rezultatima svog marketinga i što zapravo znači izgraditi strategiju koja podržava rast – i u sezoni i izvan nje.
Zamislite da se vaša baza gostiju iz godine u godinu puni sama od sebe. Stari gosti vas se sjete i prije nego što počnu planirati svoj idući odmor. Potencijalni gosti koji su samo pregledavali vašu web stranicu sada vam šalju upite s pitanjem: “Koji termin je slobodan?” To je ono što dobro postavljen newsletter radi za čarter tvrtke.