Storytelling, odnosno pričanje priča se odavno provlači kroz sam proces prodaje. No, zašto je zapravo bitan i koji je cilj pričanje priča?
Pričanje priča se većinom koristi kroz pretprodajni proces kako bi se povećala osviještenost o samom brendu ili kompaniji. Vrlo koristan alat za nekoga koga želite upoznati sa svojom uslugom ili proizvodima.
Pričanje priča nije novina, od malih nogu slušamo priče o vuku i Crvenkapici, tri praščića, Snjeguljici i sličnim bajkama i basnama.
Ali kako se pretočilo to u prodaju?
Priče izazivaju emotivnu reakciju. Ako ste bombardirani samo sa surovim podacima, to će vas umoriti, zbuniti i nećete znati gdje početi sa odlukom. „Zamotate“ li te surove podatke u priču, vrlo lako možete zaintrigirati osobu za svoje usluge.
Primjerice- U Hrvatskoj svake godine možemo vidjeti sve veći broj jedriličara koji otkrivaju čari otoka i obale. Tirkizno plavo more u kombinaciji sa opojnim mirisom borova je jedna posebna vrsta putovanja. Nakon turbulentne dvije godine, vrijeme je za kompletnu relaksaciju.
Naša uloga je vrlo jednostavna, vaše putovanje s brodom pretvoriti u doživljaj. Na nesvjesnoj razini svaka osoba reagira na neku priču kojom se asocira. I ovaj članak je priča jedino što ne pripada u stroge okvire priča na koje smo navikli.
Vratimo se na moj primjer kako bismo ga malo raščlanili.
U Hrvatskoj svake godine možemo vidjeti sve veći broj jedriličara koji otkrivaju čari otoka i obale. Tirkizno plavo more u kombinaciji sa opojnim mirisom borova je jedna posebna vrsta putovanja. Nakon turbulentne dvije godine, vrijeme je za kompletnu relaksaciju.
Naša uloga je vrlo jednostavna, vaše putovanje s brodom pretvoriti u doživljaj.
Primijetili ste da sam koristila opisne rečenice kako bi približila samu lokaciju čitaocu te stvorila osjećaj želje i probudila maštu. Također sam postavila rečenice na način da spomenem (ne konkretno) zadnje dvije godine kao „negativce“ u priči, a samu sebe kao „junaka“ koji ih spašava u zadnji tren.
Ako niste do sada primijetili, svaka priča koja nam je bila pričana u mladosti ima isti slijed:
Primjer Snjeguljice:
Kakva god bila vaša priča (ne treba nužno pratiti sve ove korake) trebate ju ispričati.
Najbolji način da se približite vašim gostima je da probudite emocije u njima. Nakon toga možete prijeći na konkretne podatke, no s emocijama ste već na pola puta.
A svatko voli dobru priču, zar ne?
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.
Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?
Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.
Ako ste kao većina čarter tvrtki, društvene mreže su vam negdje pri dnu popisa. Objavite kad stignete, kad se nešto dogodi. Ili jednostavno ne stignete nikad. A onda dođe sezona i pomislite: “Trebali bismo nešto objaviti…” Ovaj vodič je tu da vam pokaže kako s minimalnim trudom napraviti jednostavan plan objava koji ima glavu i rep.