U tijeku je postupak brisanja brodica i jahti po službenoj dužnosti, a koje procedure i po kojim prioritetima vlasnici takvih jahti i brodica trebaju proći donosimo u nastavku.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nedavno je izdalo priopćenje vezano za brisanje 6.363 jahti i brodica čiji vlasnici nisu platili naknadu za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja za 2019. i 2020. godinu.
Ministarstvo navodi da su rješenja vlasnicima brisanih objekata poslana poštom, a istovremeno su objavljena i na Elektroničkoj oglasnoj ploči upisnika brodova.
Obavijesti o brisanju bit će objavljene i na oglasnim pločama lučkih kapetanija.
Postupak brisanja jahti i brodica od strane lučkih kapetanija i ispostava lučkih kapetanija po službenoj dužnosti, u slučajevima ne plaćanja naknada za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja, dvije godine uzastopno, omogućen je izmjenama Pomorskog zakonika („Narodne novine“ broj 17/19).
O daljnjoj proceduri za vlasnike brisanih plovila resorno ministarstvo navodi da vlasnici mogu zahtjev za prvi upis podnijeti u lučkoj kapetaniji ili ispostavi lučke kapetanije u kojoj je brisani objekt bio prethodno upisan.
Početni popis objavljen je u kolovozu prošle godine i ažurira se na tjednoj bazi prema zaprimanju uplata. S obzirom na određeni broj uplata, a koje nisu plaćene prema zadanim podacima za plaćanje naknade za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja, postoji mogućnost da će se i za takve jahte i brodice provesti postupak brisanja po službenoj dužnosti.
U takvoj situaciji potrebno je dostaviti dokaz o plaćanju kako bi se utvrdila i provela uplata te poništilo rješenje o brisanju po službenoj dužnosti.
Ukoliko vlasnik podnese zahtjev za upis tako brisane jahte ili brodice mora proći proceduru prvog upisa koji uključuje i obavljanje tehničkog pregleda.
Temeljem zahtjeva za upis i dokumentacije koja se nalazi u zbirci isprava, vlasnicima će se izdati rješenje o prvom upisu ili će se uputiti na ishođenje dodatnih dokumenata u Hrvatski registar brodova.
Kako bi se ubrzao postupak rješavanja zahtjeva stranaka za prvi upis brodice brisane po službenoj dužnosti, Hrvatski registar brodova je omogućio podnošenje zahtjeva online.
Na koordinacijskom sastanku koji je nedavno održan u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture predstavnici Ministarstva i Hrvatskog registra brodova dogovoreni su prioriteti rješavanja dodatnih zahtjeva za utvrđivanje tehničke prihvatljivosti.
Prema postignutom dogovoru prednost će imati zahtjevi za upis brodica za gospodarsku namjenu koje su u trenutku brisanja bile tehnički ispravne, i to sljedećim redoslijedom:
Nakon toga će se rješavati zahtjevi vlasnika brodica i jahti za osobne potrebe koje su u trenutku brisanja bile tehnički ispravne.
U priopćenju Ministarstva navodi se da kada se obrade prethodno navedeni zahtjevi, istim redoslijedom prvenstva će se rješavati zahtjevi za prvi upis brodica i jahti koje u trenutku brisanja nisu bile tehnički ispravne i nisu imali valjane upisne listove.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.
ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?
Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.