U tijeku je postupak brisanja brodica i jahti po službenoj dužnosti, a koje procedure i po kojim prioritetima vlasnici takvih jahti i brodica trebaju proći donosimo u nastavku.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nedavno je izdalo priopćenje vezano za brisanje 6.363 jahti i brodica čiji vlasnici nisu platili naknadu za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja za 2019. i 2020. godinu.
Ministarstvo navodi da su rješenja vlasnicima brisanih objekata poslana poštom, a istovremeno su objavljena i na Elektroničkoj oglasnoj ploči upisnika brodova.
Obavijesti o brisanju bit će objavljene i na oglasnim pločama lučkih kapetanija.
Postupak brisanja jahti i brodica od strane lučkih kapetanija i ispostava lučkih kapetanija po službenoj dužnosti, u slučajevima ne plaćanja naknada za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja, dvije godine uzastopno, omogućen je izmjenama Pomorskog zakonika („Narodne novine“ broj 17/19).
O daljnjoj proceduri za vlasnike brisanih plovila resorno ministarstvo navodi da vlasnici mogu zahtjev za prvi upis podnijeti u lučkoj kapetaniji ili ispostavi lučke kapetanije u kojoj je brisani objekt bio prethodno upisan.
Početni popis objavljen je u kolovozu prošle godine i ažurira se na tjednoj bazi prema zaprimanju uplata. S obzirom na određeni broj uplata, a koje nisu plaćene prema zadanim podacima za plaćanje naknade za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja, postoji mogućnost da će se i za takve jahte i brodice provesti postupak brisanja po službenoj dužnosti.
U takvoj situaciji potrebno je dostaviti dokaz o plaćanju kako bi se utvrdila i provela uplata te poništilo rješenje o brisanju po službenoj dužnosti.
Ukoliko vlasnik podnese zahtjev za upis tako brisane jahte ili brodice mora proći proceduru prvog upisa koji uključuje i obavljanje tehničkog pregleda.
Temeljem zahtjeva za upis i dokumentacije koja se nalazi u zbirci isprava, vlasnicima će se izdati rješenje o prvom upisu ili će se uputiti na ishođenje dodatnih dokumenata u Hrvatski registar brodova.
Kako bi se ubrzao postupak rješavanja zahtjeva stranaka za prvi upis brodice brisane po službenoj dužnosti, Hrvatski registar brodova je omogućio podnošenje zahtjeva online.
Na koordinacijskom sastanku koji je nedavno održan u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture predstavnici Ministarstva i Hrvatskog registra brodova dogovoreni su prioriteti rješavanja dodatnih zahtjeva za utvrđivanje tehničke prihvatljivosti.
Prema postignutom dogovoru prednost će imati zahtjevi za upis brodica za gospodarsku namjenu koje su u trenutku brisanja bile tehnički ispravne, i to sljedećim redoslijedom:
Nakon toga će se rješavati zahtjevi vlasnika brodica i jahti za osobne potrebe koje su u trenutku brisanja bile tehnički ispravne.
U priopćenju Ministarstva navodi se da kada se obrade prethodno navedeni zahtjevi, istim redoslijedom prvenstva će se rješavati zahtjevi za prvi upis brodica i jahti koje u trenutku brisanja nisu bile tehnički ispravne i nisu imali valjane upisne listove.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Mnoge male čarter tvrtke krenu s nekoliko brodova i puno volje, ali bez jasnog plana što dalje. Neki se oslanjaju samo na agencije, drugi kopiraju što rade veći. I onda sve postane isto. Želite biti drugačiji? Želite raditi pametnije? Razumjeti kome se zapravo obraćate? Onda je ovaj tekst za vas.
Marijan Dželalija iz GrECo Marine Insurancea, godinama radi s čarter tvrtkama i jako dobro poznaje svakodnevne izazove s kojima se nautička industrija susreće. U razgovoru s čarter.hr podijelio je svoje iskustvo, način na koji gleda na osiguranje u nautici i kako gleda na izazove s kojima se čarter tvrtke susreću kada krene sezona.
Dok se bliži kraj godine, opet se vraćamo istom pitanju: na čemu zapravo stojimo? Neke brojke nas zateknu, druge su već dio standardnog repertoara, ali sve zajedno otkrivaju kamo ide naša mala ekonomija. Ivica Žuro nam u svom novom članku donosi podsjetnik na ono što izbjegavamo priznati, ali će mnogima zvučati poznato.
Fleksibilnost u poslovanju nije samo ideja, nego stvarna razlika između naporne i uspješne sezone. U čarter industriji, ona određuje koliko brzo reagirate, kako tim surađuje i kakav dojam ostavljate gostima. Ako želite stabilnije poslovanje i manje kaosa u sezoni, fleksibilnost postaje jedna od vaših najjačih vrijednosti. Želite saznati kako je razviti i pretvoriti u prednost?