Brisanje jahti i brodica po službenoj dužnosti


U tijeku je postupak brisanja brodica i jahti po službenoj dužnosti, a koje procedure i po kojim prioritetima vlasnici takvih jahti i brodica trebaju proći donosimo u nastavku.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nedavno je izdalo priopćenje vezano za brisanje 6.363 jahti i brodica čiji vlasnici nisu platili naknadu za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja za 2019. i 2020. godinu.

Ministarstvo navodi da su rješenja vlasnicima brisanih objekata poslana poštom, a istovremeno su objavljena i na Elektroničkoj oglasnoj ploči upisnika brodova.

Obavijesti o brisanju bit će objavljene i na oglasnim pločama lučkih kapetanija.

Postupak brisanja jahti i brodica od strane lučkih kapetanija i ispostava lučkih kapetanija po službenoj dužnosti, u slučajevima ne plaćanja naknada za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja, dvije godine uzastopno, omogućen je izmjenama Pomorskog zakonika („Narodne novine“ broj 17/19).

O daljnjoj proceduri za vlasnike brisanih plovila resorno ministarstvo navodi da vlasnici mogu zahtjev za prvi upis podnijeti u lučkoj kapetaniji ili ispostavi lučke kapetanije u kojoj je brisani objekt bio prethodno upisan. 

Početni popis objavljen je u kolovozu prošle godine i ažurira se na tjednoj bazi prema zaprimanju uplata. S obzirom na određeni broj uplata, a koje nisu plaćene prema zadanim podacima za plaćanje naknade za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja, postoji mogućnost da će se i za takve jahte i brodice provesti postupak brisanja po službenoj dužnosti.

U takvoj situaciji potrebno je dostaviti dokaz o plaćanju kako bi se utvrdila i provela uplata te poništilo rješenje o brisanju po službenoj dužnosti.

Ukoliko vlasnik podnese zahtjev za upis tako brisane jahte ili brodice mora proći proceduru prvog upisa koji uključuje i obavljanje tehničkog pregleda.

Temeljem zahtjeva za upis i dokumentacije koja se nalazi u zbirci isprava, vlasnicima će se izdati rješenje o prvom upisu ili će se uputiti na ishođenje dodatnih dokumenata u Hrvatski registar brodova.

Kako bi se ubrzao postupak rješavanja zahtjeva stranaka za prvi upis brodice brisane po službenoj dužnosti, Hrvatski registar brodova je omogućio podnošenje zahtjeva online.

Na koordinacijskom sastanku koji je nedavno održan u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture predstavnici Ministarstva i Hrvatskog registra brodova dogovoreni su prioriteti rješavanja dodatnih zahtjeva za utvrđivanje tehničke prihvatljivosti.

Prema postignutom dogovoru prednost će imati zahtjevi za upis brodica za gospodarsku namjenu koje su u trenutku brisanja bile tehnički ispravne, i to sljedećim redoslijedom:

  1. ribarska namjena,
  2. iznajmljivanje i prijevoz putnika,
  3. ostale gospodarske svrhe te
  4. jahte.

Nakon toga će se rješavati zahtjevi vlasnika brodica i jahti za osobne potrebe koje su u trenutku brisanja bile tehnički ispravne.

U priopćenju Ministarstva navodi se da kada se obrade prethodno navedeni zahtjevi, istim redoslijedom prvenstva će se rješavati zahtjevi za prvi upis brodica i jahti koje u trenutku brisanja nisu bile tehnički ispravne i nisu imali valjane upisne listove.

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Što danas znači dobar boravak na brodu – i kako tehnologija tu pomaže
Što danas znači dobar boravak na brodu – i kako tehnologija tu pomaže

Vaši gosti žele mir. Žele da sve ide glatko i funkcionira te da im se ne mora tri puta objašnjavati gdje se što pali. Kad brod “zna” što gost treba, onda više ne govorimo o čarteru, nego o iskustvu koje ostaje. I tu počinje stvarna vrijednost pametnih tehnoloških rješenja na vašem plovilu.

AI alati i kako ih koristiti u svakodnevnom radu
AI alati i kako ih koristiti u svakodnevnom radu

AI više nije tema samo za velike firme i IT odjele. Sve više čarter tvrtki u Hrvatskoj potiho koristi AI alate u svakodnevnim poslovima. Od brzih prijevoda do boljeg planiranja sezone, ovi alati postaju korisni kao i dobra Excela tablica. Nisu čarobni i ne rade sve sami, ali znaju dobro pripomoći kad subotom krene kaos. U nastavku donosimo konkretne primjere gdje AI može stvarno olakšati život u čarter biznisu.

Marketing ne radi? Ili možda nikada nije ni postavljen kako treba
Marketing ne radi? Ili možda nikada nije ni postavljen kako treba

Što ako problem nije u tome da vam marketing ne radi, nego u tome da nikada nije ni bio postavljen kako treba? S kratkim pogledom na čarter industriju, Selma Ćubara, u svom novom članku za čarter.hr, donosi promišljanja o tome zašto mnoge tvrtke ostaju razočarane rezultatima svog marketinga i što zapravo znači izgraditi strategiju koja podržava rast – i u sezoni i izvan nje.

Kako koristiti newsletter (kako vas gosti ne bi zaboravili)
Kako koristiti newsletter (kako vas gosti ne bi zaboravili)

Zamislite da se vaša baza gostiju iz godine u godinu puni sama od sebe. Stari gosti vas se sjete i prije nego što počnu planirati svoj idući odmor. Potencijalni gosti koji su samo pregledavali vašu web stranicu sada vam šalju upite s pitanjem: “Koji termin je slobodan?” To je ono što dobro postavljen newsletter radi za čarter tvrtke.