Što sve skiper treba detaljno provjeriti prije plovidbe


Prije nego ste krenuli u plovidbu, potrebno je provjeriti mnoštvo detalja kako bi vaša posada, a i vi sami kao skiper, bili sigurni. Želimo vam detaljnije približiti sve na što trebate obratiti pažnju, kako bi ste se mogli adekvatno pripremiti.

Ono što kao skiper i nautičar trebate imati na umu je kako se štete na plovilima i nepredviđene situacije događaju svima. Unaprijed upoznati sa svim situacijama, sigurno ćete biti spremniji za slučajeve ako se nešto nepredviđeno i dogodi dok ste na pučini. Testirajte vašu čarter jahtu već prvog dana plovidbe, u nekoj nekritičnoj situaciji, kako biste vidjeli „kako diše“. Naglasit ćemo i činjenicu kako je potrebno obavezno detaljno educirati posadu o stanju čarter jahte, bez obzira koliko iskusna ona bila. Potrudite se kao skiper da cijela posada bude upućena u sve segmente plovidbe, a osobito u specifične situacije koje brzo mogu dovesti do ozljeda. 

Primopredaja i povrat plovila

Plovilo Baza Marina Čarter Najam Plovidba Korčula Korkyra

Skiper je osoba koja je odgovorna za plovilo od same primopredaje, te potvrđuje zatečeno stanje u zapisniku. Stoga je pri preuzimanju potrebno temeljito provjeriti plovilo. Treba imati na umu kako je sa stajališta čarter tvrtke, bilo koja šteta otkrivena nakon vašeg putovanja, po njima nastala vašom krivnjom. Jednostavno rečeno, ako postojeću štetu niste uočili pri preuzimanju plovila, ona postaje vaša. Zato odmah detaljno provjerite ima li izvana i u unutrašnjosti plovila vidljivih oštećenja. Temeljito provjerite trup sa svih strana, te stanje na gelacoatu, biminiju, sprayhoodu te pukotine na palubnim otvorima i sl.. Obavezno provjerite stanje pomoćnog čamca, kao i stanje namještaja, podova i kabina. Bilo bi poželjno to i dokumentirati, osobito ako na plovilu već postoje prijašnje štete. Dokumentiranje je najbolje učiniti mobilnim uređajem, jer njihove datoteke sadrže i datum kada je slika ili snimka nastala. 

Prilikom povrata vašeg plovila iz čarter najma, obavezni ste prijaviti probleme s kojima ste se susretali u plovidbi. Obavezno unaprijed obavijestite čarter bazu i svog osiguravatelja o eventualnim štetama koje su se dogodile. Njihova pravovremena reakcija uvelike ovisi i o tome koliko ste ih detaljno i unaprijed obavijestili, osobito ako će čarter morati naručivati rezervne dijelove i raditi popravke. Važno je pri povratu plovila, inzistirati na detaljnom pregledu i odobrenju stanja uz pisanu dokumentaciju te obaveznu napomenu kako se naknado uočena oštećenja neće prihvatiti. 

Provjerite i prebrojite sve, ali baš sve

Zapisnik Plovilo Skiper Dokumentiranje Šteta Povrat

Sigurni smo kako ste upoznati s izrekom kako je bolje spriječiti, nego liječiti, koja u plovidbi dobiva na višestrukom značenju. Sve propuste koje ste učinili mogli biste kasnije „platiti“ na nekoliko različitih strana, stoga je od esencijalne važnosti obratiti pažnju i na sitnice koje vam inače ne bi padale na pamet. Bilo bi idealno kada bi prije same plovidbe napravili popis svih stvari koje trebate provjeriti i podijeliti ih na ono što trebate učiniti čim uđete u plovilo, a što trebate nadzirati tijekom plovidbe. Naglasiti ćemo kako je važno ne žuriti pri provjeri stanja plovila koje preuzimate u čarteru, jer neka mala stvar koju ste previdjeli ili smatrali nevažnom, može vama i vašoj posadi zagorčati odmor, ali i dovesti do ozljeda. A to su dvije stvari za koje smo sigurni kako na odmoru želite izbjeći. 

Obavezno provjerite i prebrojite sve pojaseve za spašavanje i svu užad na plovilu te saznajte informaciju postoje li podvodne snimke plovila nakon posljednjeg čarter najma. Ako ste u čarteru s jedrilicom, obavezno provjerite ne samo jedra nego i funkciju sidrenog vitla.

Educirajte svoju posadu i informirajte se

Educiranje Posada Nautička Karta Pličine Opasnost Skiper Čarter Charter Plovilo

Prilikom primopredaje plovila, od čarter tvrtke je obavezno dobiti detaljne upute za svaki pojedini nadzor ili održavanje koje trebate obavljati tijekom plovidbe. Tako ćete izbjeći eventualne štete koje mogu nastati zbog propusta, koje u konačnici mogu prilično mnogo novčano iznositi, a većinom ih osiguranje ne pokriva. Dokumentirajte sve u dnevnik te napravite detaljan brifing posade i pravila sigurnosti prije plovidbe, te ukažite na sva područja koja su osjetljiva na oštećenja. Također, definirajte sve rizike od ozljeda koje mogu nastati.

Prije početka plovidbe informirajte se u čarter bazi o postojećim pličinama i opasnim vodama na vašoj ruti na koje biste trebali obratiti pažnju te zabilježite te podatke na nautičkoj karti. Informirajte se o kalibraciji dubinomjera, jer ultrazvučni dubinomjer vrši mjerenja s površine, a kada uzmete u obzir i plimu, prikazana dubina odgovara pravoj dubini prikazanoj na karti. Najčešće se za čarter jahte koristi mjerenje ispod kobilice, a postavljeno je tako iz sigurnosnih razloga, no iako daje uvid u preostalu dubinu, može biti zbunjujuće. Budite oprezni pri vožnji krmom u lukama i uvalama, jer senzor dubinomjera postavljen u pramcu pokazuje dovoljno dubine, dok kormilo već može biti i u kontaktu s tlom. 

Na što još trebate obratiti pažnju

Skiper Autopilot Provjera Navigacija

Svi brodski motori troše motorno ulje, stoga se moguće štete mogu spriječiti redovitim pregledima njegove razine. Bitno je saznati od čarter tvrtke detalje oko izmjene i kontrole ulja, te sve detaljno evidentirajte kako kasnije ne bi imali nepreviđenih situacija.

Provjerite jesu li ključ za paljenje ili prekidač za uključivanje i isključivanje ispravni i da li propisno rade. Njih također ne biste nikada trebali koristiti dok motor radi. Obratite pažnju i na to kako ne bi trebali okretati prekidač akumulatora dok motor radi, jer to može uništiti regulator generatora. Nakon zaustavljanja motora, vratite prekidač ili ključ za napajanje na poziciju „isključeno“, inače će se akumulator isprazniti. Pripazite na tu pojedinost, jer ako se akumulator isprazni na taj način, veoma se često potpuno uništi.

Ako je moguće čim prije provjerite i funkcije autopilota. On je najkorisniji kad ste na kursu duže vremena, npr. dok motor radi tijekom bonace, stoga nemojte previše očekivati od njega. Pri jedrenju, u slučaju jakog pritiska na kormilo ili jakih valova, autopilot može imati problema sa stalnim ispravcima kursa i može se oštetiti. Međutim u smjeru niz vjetar, autopilot će možda biti i bolji od kormilara, ali pazite i na voltažu baterije, jer je autopilotu potrebno dosta struje.

Ploter ili tablet-PC nisu nautičke karte, iako mnogi misle tako, nego samo služe kao ispomoć, jer njihove indikacije mogu biti netočne. Povremeno olovkom dokumentirajte svoju poziciju, vrijeme i kurs u nautičkoj karti. Zapamtite kako štetu nastalu pri navigaciji bez nautičke karte osiguravatelj broda može odbiti, a kao razlog može navesti kršenje dužnosti ili nemar.

Na čarter jedrilici gledajte da površinu jedara uvijek prilagodite sukladno vremenu, jer više jedara ne znači nužno i više brzine. Štete na jedru se često događaju zbog prevelike površine jedara, te bi trebali kratiti jedro na vrijeme kada zamijetite dolazak promjene vremena. Ako ste u nedoumici kada je „na vrijeme“, ravnajte se po starom mornarskom pravilu koje glasi kako bi kraćenje trebali napraviti u trenutku kada na to prvi put pomislite. 

Manevriranje i vlastita sigurnost

Manevriranje Sigurnost Upravljanje Jedrenje Plovilo Plovidba Jedrilica

Pri ulazu i izlazu iz luka potreban je poseban oprez, osobito pri pristajanju na sam vez. Iako oštećenja trupa i nasukavanja mogu nastati pri svim brodskim manevrima, budite iznimno oprezni tijekom pristajanja jer su to situacije u kojima nastaje najveći broj šteta. Nikada nemojte pristajati s otvorenom platformom za kupanje, jer možete napraviti vrlo veliku i skupu štetu, koju će osiguranje smatrati grubom nepažnjom.

I za kraj znajte i to, kako je na čarter brodovima osim adekvatne odjeće, potrebno imati posebnu obuću sa tankim, finim, gumenim potplatom. Oni bi trebali biti svijetle boje, kako ne bi ostavljali tamne tragove na palubi, te ravni kako ne bi nakupljali sitno kamenje u potplate koji bi mogli oštetiti palubu. Neprikladnu obuću u plovidbi morate izbjegavati radi vlastite sigurnosti. 

Ovo su neki od savjeta koji vjerujemo da će vam koristiti prije kretanja na plovidbu, a na koje štete i rizke morate paziti za vrijeme plovidbe čitajte  u našem sljedećem članku.

  • Podijeli:

Marijan Dželalija

Marijan Dželalija

Marijanova povezanost sa brodovima kreće još od školskih dana kao zaljubljenika u jedrenje a kasnije i trenera u jedriličarskom klubu. Po završetku školovanja te stjecanja diplome Magistra Kineziologije na Sveučilištu u Zagrebu, kreće njegova avantura u Yacht-Pool-u u kojem upoznaje vrlo zanimljiv i izazovan svijet pomorskih osiguranja. Sa već više od 10 godina iskustva učenje novih znanja i vještina ne staje, a to je, ističe Marijan, i najbolji dio njegovog posla. 2016. godine upisuje te sredinom 2017. završava Postdiplomski studij u Londonu iz područja maritimnih osiguranja na Lloydovoj akademiji i World Maritime University. Njegova konstantna želja za učenjem, unapređenjem proizvoda i usluge prema klijentima u potpunosti se uklapaju u politiku Yacht-Pool-a International.

https://www.linkedin.com/in/marijan-d%C5%BEelalija-796071112/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Čarter ćakula 2024 - gdje se ozbiljne teme miješaju s dobrim društvom
Čarter ćakula 2024 - gdje se ozbiljne teme miješaju s dobrim društvom

Dok se nautička sezona približava svom kraju, čarter.hr je organizirao Čarter ćakulu – opušteno druženje uz panel o budućnosti čarter industrije. Ovaj događaj okupio je poznata lica iz čartera i nautike, uz goste kao što su Ivica Žuro, Iva Bencun, Ivana Zec, i Vicko Ozretić. Kroz zanimljivi panel raspravljalo se o ključnim izazovima s kojima se industrija suočava, a uz razmjenu iskustava i opušten razgovor, svi sudionici su imali priliku postaviti svoja pitanja. Saznajte kako je prošla još jedna naša ćakula i što nas sve očekuje u budućnosti nautičkog sektora.

Porezna reforma – više diskriminira po dobi i adresi nego što je solidarna i pravedna
Porezna reforma – više diskriminira po dobi i adresi nego što je solidarna i pravedna

Najavljene porezne reforme u Hrvatskoj izazivaju burne reakcije. Ali dok vlada tvrdi kako pokušava biti pravedna, mnogi građani i stručnjaci vide "između redova”, kao i potencijalne nepravde. Hoće li obećano povećanje osobnog odbitka zaista pomoći ili je to samo kap u moru inflacije? I što pad kamatnih stopa znači za običnog građanina? Ivica Žuro nam u svom novom članku razotkriva što nas zaista čeka iza kulisa ove financijske predstave.

Zašto NE miješati različite usluge na istoj web stranici
Zašto NE miješati različite usluge na istoj web stranici

Na prvi pogled, kombiniranje svih vaših usluga na jednoj web stranici – najma plovila, popravka brodova, najma apartmana – djeluje poprilično učinkovito, zar ne? Uostalom, zašto ne ponuditi sve na jednom mjestu? Ipak... Pokušaj pružanja usluga za više različitih tržišta, odjednom i na jednom mjestu, može oslabiti vaš brend. Umjesto da izgledate kao stručnjak u više područja, djelovat ćete kao stručnjak ni u jednom. Provjerite zašto su fokus i specijalizacija pametniji put.

INBOUND 2024: HubSpotova AI (r)evolucija
INBOUND 2024: HubSpotova AI (r)evolucija

U svom najnovijem članku na čarter.hr, Andreja Fazlić nam otkriva novi HubSpot AI alat Breeze, predstavljen na konferenciji INBOUND 2024. Ovaj inovativni sustav obećava dramatično povećanje učinkovitosti marketinških, prodajnih i timova za podršku, ali dolazi s važnim razmatranjima o privatnosti i usklađenosti s propisima. Otkrijte kako Breeze može transformirati vaše poslovanje i koje korake trebate poduzeti prije nego ga implementirate.