Base manager u čarter tvrtki ima cijelu listu stvari za koje je odgovoran kao i cijeli niz zadataka koje mora obaviti na dnevnoj bazi. Odgovaramo na pitanje koje vještine jedan base manager treba imati kako bi postao vrhunski voditelj.
Ako ste imalo upoznati sa poslovanjem jednog čartera onda sigurno znate i to kako base manager u čarter tvrtki ima beskrajan popis zadataka na svojoj “to-do” listi.
Osim što mu je posao briga o plovilima, opremi i rezervnim dijelovima, kao voditelj poslovanja je odgovoran i za rješavanje intervencija na moru. Njegova su odgovornost i štete koje nastanu dok je plovilo u čarteru, kao i rješavanje situacija s gostima, ali i zaposlenicima.
Uz to, base manager nerijetko komunicira i s vlasnicima brodova koji svoja plovila daju čarter tvrtkama na upravljanje i brigu. A to je samo po sebi zahtjevan zadatak.
Ako obavljate dužnosti base managera, ali ste ujedno i vlasnik čarter tvrtke, količina obveza i odgovornosti višestruko se povećava.
Upravo zato je važno znati koje vještine treba posjedovati dobar voditelj poslovanja u čarteru, odnosno base manager. To će vam pomoći posvetiti na onim vještinama koje će vam olakšati posao, a smanjiti količinu stresa s kojim se najvjerojatnije suočavate svaki dan.
Za base managera su organizacijske vještine iznimno važne, pa ako ih nemate ili su vam manjkave - trebali biste ih dodatno uvježbati. Organizacijske vještine su ključne zbog opsega posla s kojim baratate na dnevnoj bazi.
Kvalitetan voditelj sposoban je organizirati i isplanirati plan rada za sve djelatnike u čarter bazi, pratiti raspoloživost kapaciteta flote, organizirati pripremu plovila za najam te nadzirati primopredaju brodova gostima.
Sve nabrojeno zvuči kao posao za nekoliko osoba, i to je istina. Ali organizacijske se vještine mogu razviti s vremenom, i u nekoliko područja te mogu biti:
Fizičke – odnose se npr. na održavanja poslovnog prostora urednim, vođenja pisane dokumentacije. Također i na sistemsko održavanje zapisa poslovnih transakcija i događanja, pa čak i održavanje virtualnog prostora čistim i organiziranim.
Mentalne – uključuju analitičko razmišljanje i planiranje, prikupljanje podataka i istraživanje, upravljanje vremenom, organiziranje sastanaka te upravljanje ljudskim potencijalima i sl.
Organizacijske vještine su važne, a neorganiziran base manager može dovesti u opasnost djelatnike u čarter tvrtki, ali i cjelokupno poslovanje. No, izvrsne su vijesti kako se organizacijske vještine mogu naučiti i kao što smo već napomenuli, uvježbati s vremenom. Primijeniti se mogu uvijek, ali najpotrebnije su za vrhunsku poslovnu produktivnost.
Usko povezane s organizacijskim vještinama, za izvrsnog voditelja bilo kojeg poslovanja, pa tako i čarter tvrtke, potrebne su i upravljačke vještine. Voditelj čarter baze treba biti kompetentan; znati kontrolirati i efikasno upravljati svim poslovima koji se obavljaju u čarter bazi:
Upravljanje projektima - sposobnost upravljanja projektima menadžerska je vještina koju s vremenom može razviti svatko. Bitno je naučiti ostvariti zadane ciljeve.
U čarter bazi projektom se može smatrati bilo što – od razvoja sistema rezervacija do provođenja konkretnog rasporeda odmora gostiju na brodu.
Kao neka okvirna “špranca” odrađivanja većine projekata može se smatrati planiranje, raspodjela i izvršavanje zadataka. Važno je pratiti sve dijelove projekta kako bi se osigurala visoka kvaliteta doprinosa djelatnika, ali i poštivanje zadanih rokova.
Upravljanje vremenom - zbog opsega posla za koji je pojedinac odgovoran (pogotovo kad posao voditelja obavlja i kao vlasnik čarter tvrtke), dobro upravljanje vremenom nužna je vještina.
Kako bi svi ciljevi bili ostvareni unutar zadanih rokova, base manager treba upravljati i vremenom ostalih djelatnika te organizirati i njihove poslove. Uz sve to treba znati i kako raspodijeliti zadatke kad je to potrebno.
Upravljanje ljudskim resursima - kad se radi o ljudskim resursima, base manager obavlja posao “klasičnog” menadžera. Kao takav u korporaciji ispod sebe u hijerarhiji ima cijeli tim, ali i dodatnu odgovornost; komunicira sa svim zaposlenicima, gostima i vlasnicima brodova. Sve to treba znati dobro organizirati, a na kraju se povući i vjerovati kako će njegovi ljudi znati do kraja obaviti posao.
Upravljanje stresom - upravo s pravovremenim povlačenjem povezana je i vještina upravljanja stresom. Voditelji koji imaju potrebu sve obaviti sami obično se preopterete što ima posljedice na njihovo mentalno, ali i fizičko zdravlje.
Upravljanje financijama - formiranje ponuda čarter tvrtke i briga o šteti na plovilima samo su djelomične odgovornosti voditelja baze. Stoga jedan base manager, osim svega što smo gore naveli, treba i znati jako dobro upravljati financijama.
Poduža je lista situacija u kojima base manager treba svakodnevno upotrebljavati svoje komunikacijske vještine:
Ovo su samo neke od situacija, a komunikacijske vještine base managera bi trebale biti iznimne. Informacije i trebao iznijeti na jasan, lako razumljiv i uvjerljiv način svima koji u toj komunikaciji sudjeluju.
Kako bi to postigao, base manager treba i proaktivno vježbati svoje komunikacijske vještine. Radilo se o verbalnoj, neverbalnoj ili pisanoj komunikaciji, potrebno je koristiti svaku priliku za poboljšanje svog “nastupa” pred kolegama, partnerima i gostima.
Ljudi su društvena bića, stoga postoji mnoštvo situacija u životu u kojima se komunikacijske vještine mogu uvježbati. Najkorisnije je vježbati kroz aktivno slušanje te razviti emocionalnu inteligenciju.
Realno gledajući, base manageri, svakodnevno komuniciraju s velikim brojem ljudi – od svojih timova, djelatnika na gatovima, pa sve do gostiju, klijenata i poslovnih partnera.
Zbog takve dinamične i raznolike interakcije, za njih je ključno posjedovati izraženu emocionalnu inteligenciju. Ona im omogućuje prepoznati, razumjeti i adekvatno reagirati na svoje emocije, ali i na emocije drugih.
Posebno važnu ulogu ovdje ima razvijena svijest o vlastitim emocijama, koja predstavlja temelj za postizanje efikasne komunikacije i uspješnog upravljanja timom. Sposobnost prepoznavanja i razumijevanja vlastitih emocija omogućava menadžerima bolje shvaćanje, ali i kontroliranje svog ponašanje i interakcije. A to je ključno u situacijama kada je potrebno donijeti brze i dobro promišljene odluke.
Osim toga, empatija - sposobnost razumijevanja i dijeljenja osjećaja drugih - igra značajnu ulogu u izgradnji uspješnih odnosa. Base manager koji je sposoban iskazati autentičnu empatiju, može efikasnije rješavati sukobe i poticati suradnju. Također će moći graditi okruženje puno povjerenja i poštovanja.
Sve emocionalno inteligentne i empatične osobe većinom uspijevaju pretvoriti svaku interakciju u priliku za postizanje konstruktivnih rješenja. Stoga bi i base manageri koji posjeduju ove osobine trebali biti u stanju voditi dijaloge i pregovore, čiji će rezultat biti rješenje koje zadovoljava interese obje strane. Na taj način ne samo kako mogu poticati pozitivno radno okruženje, već i jačati poslovne odnose na dugoročnoj razini.
Kako bi uopće mogao obavljati svoje osnovne dužnosti, base manager treba imati visoku razinu znanja o plovilima. To je neophodno kako bi mogao pomoći ostalim članovima tima kad trebaju pomoć, organizirao prihvat i održavanje plovila te kontrolirao i nadzirao provođenje svih propisanih zakonskih procedura u čarter bazi.
Base manager bi trebao biti i otvoren prema učenju, novim principima rada i digitalnim alatima. Osobito po pitanju praćenja razvoja softvera i ostalih digitalnih proizvoda koji mu mogu pomoći uštedjeti vrijeme i energiju, a u konačnici i unaprijediti cjelokupno poslovanje.
Kako u svim ostalim industrijama, tako se i u čarteru svakodnevno radi na razvijanju digitalnih alata. Oni mogu olakšati obavljanje svakodnevnih poslova, jer ih automatiziraju. Ujedno nude i jedinstvene digitalne prostore koji olakšavaju organizaciju te ostvaruju dodatnu ekonomičnost.
Osim što base manager treba steći određena temeljna znanja i vještine prije samog početka rada, trebao bi i tijekom svog radnog vijeka stalno učiti te se dodatno educirati. U današnjem modernom svijetu sve se iznimno brzo mijenja i napreduje, stoga base manager treba ostati u tijeku s novitetima u branši.
S druge strane, digitalizacija poslovanja može malim čarter tvrtkama omogućiti konkurentsku prednost i rast kakav je prije nje bio nezamisliv. Stoga je dosljednost u proučavanju načina gdje se digitalizacija može implementirati, jedna od najvažnijih vještina današnjice.
Danas bi base manageri trebali imati usavršene suvremene menadžerske vještine kako bi uspješno obavljali svoje svakodnevne zadatke u čarter tvrtki. Razvijene upravljačke, komunikacijske i organizacijske vještine, uz emocionalnu inteligenciju i otvorenost prema učenju, vještine su koje prosječnog voditelja poslovanja mogu učiniti izuzetnim. Uz konstantan profesionalni razvoj, naravno.
Slažete li se i vi s vještinama koje smo nabrojali ili postoji još neka koja je od posebne važnosti za jednog base managera?
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Imate ideju, ali nedostaje vam milijun-dva (ili dvadeset)? Očito je vrijeme je za nove investicije. Ivica Žuro nam donosi najbitnije informacije o aktualnim financijskim programima i kreditima za poduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu. Od otpisa glavnice do zelenih inicijativa - saznajte kako postaviti temelje za uspjeh u idućoj godini.
Možete li zamisliti svoj život ili posao bez pomoći digitalnih alata? Naravno da ne možete, jer su digitalni alati postali neizostavni, ali i jer poboljšavaju i olakšavaju našu svakodnevicu. Predstavljamo vam IQNautics, digitalni alat koji će promijeniti vaš život i potpuno transformirati poslovanje vaše čarter tvrtke.
Jedna stvar koju vaše brendiranje zahtijeva je da "vaša priča" odiše jedinstvom. To znači kako identitet vašeg brenda mora biti unificiran i kohezivan. To nije teško postići, ako znate koje su prednosti dobrog brendiranja i ako vam je stalo do toga kako vas vaši gosti doživljavaju.
Kako učiniti da se svaki gost osjeća kao da je vaš čarter iskustvo života? Mapiranje korisničkog putovanja može vam pomoći da sagledate svaku fazu kroz njihove oči – od prve pretrage na internetu do trenutka kada se vrate na kopno. No, to zahtijeva puno više od dobre organizacije i izvrsnih plovila. Morate stvoriti nezaboravne točke dodira koje će izdvojiti vaš čarter. Svatko može koristiti mapiranje putovanja kako bi unaprijedio usluge, riješio uobičajene frustracije i izgradio lojalnost koja vraća goste.