Boot Düsseldorf 2023 – fokus na održivost, digitalizaciju i inovacije


Saznajte što ove godine bilo zanimljivo, ali i novo na sajmu boot Düsseldorf. Donosimo što je predstavio te na što se sve stavio poseban naglasak.

Boot Düsseldorf je svake godine pa tako i ove započeo sezonu kao prvi po redu sajam takve vrste u godini. Nakon 54 godine njegovog održavanja uz dvije pandemijske godine pauze, slobodno možemo reći kako je ovaj sajam bio i ostao svojevrsni vizonar na polju nautike, pomorstva i vodenih sportova
 
Organizatori sajma nazivaju ga i pokretačem u branši, jer uvijek gledaju širu sliku stvari i što će biti “sutra”. Budućnost pomorstva, nautike, čartera i rekreacije na moru je svake godine sve naprednija, a na sajmu u Dűsseldorfu predstavljaju se svi oni koji pokreću ovu industriju. 
 
Boot je kao međunarodna platforma predstavio i široku paletu inovativnih te tehnički sofisticiranih proizvoda usluga i izlagača. A to je kažu i njihov cilj - pomaknuti granice u branši prema modernom, odnosno najmodernijem i održivom razvoju.  
 
Organizatori su ove godine naglasak stavili na održivost, ne samo u nautici nego i u svim aspektima života. Smatraju kako ćemo je biti spremni ostvariti tek kad kolektivno budemo osviješteni o važnosti održivosti u našim životima i poslovanjima, i tek kada budemo imali dobro razvijene i pripremljene infrastrukture
 
Boot Düsseldorf je od 21. do 29. siječnja 2023. predstavio sve grane nautike sa svim vrhunskim brendovima. Više od 1.500 izlagača susrelo se s gotovo 237.000 posjetitelja iz preko 100 zemalja u 16 izložbenih dvorana
 
Kada je riječ o nautičkom čarteru, na boot-u su između ostalih izlagale i hrvatske čarter tvrtke, njih 10tak, a štandove su tradicionalno imali i predstavnici velikih njemačkih čarter agencija poput Cosmos Yachting-a, Argosa Yachtcharter, Master Yachtinga, Sarres Schockemöhle i dr.  
 
I rekreativci i nautičari su uživali u sveobuhvatnoj ponudi, u rasponu od malih brodica i gumenjaka pa sve do onih najvećih luksuznih jahti.  
 
No, to nije sve jer su na sajmu predstavljene i kompletne opreme za ronjenje, surfanje, stand up paddeling, ribolov kao i sportove na vodi te brojne turističke destinacije. Dakle, u Düsseldorfu ste mogli pronaći sve što se tiče mora i nautike, od vesla za SUP pa sve do luksuznih jahti.  

 

Boot Dusseldorf 2023 s fokusom na budućnost i održivost 

Boot Düsseldorf sebe uglavnom vidi kao “spiritus movens” koji će usmjeravati nautičke i sve srodne djelatnosti i proizvođače na održivost u industriji kroz predstavljanje inovacija i novih tehnologija. No, ujedno je za cilj imao i potaknuti publiku, gospodarstvenike i vladine organizacije na djelovanje te na razgovor o budućnosti.  
 
Kako bi sve ovo navedeno objedinili, na boot-u su naglasak stavili na ono što će biti sutra, u doglednoj budućnosti, kroz osluškivanje tržišta i njegovih potreba.  
 
Zato su predstavili “goriva budućnosti” kao jednu od aktualnih tema. Goriva budućnosti kao što su bio dizel i e-goriva, su bili jedna od ključnih tema sajma, kao i mogućnost integracije alternativnih goriva u nautiku i pomorstvo, ali i svakodnevni život. 
 
Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta te pružatelji ove infrastrukture su detaljno razjasnili kakva vrsta infrastrukture je potrebna u marinama u Europi kako bi se ta goriva i stanice za punjenje brzo i efikasno integrirale.  
 
Riječi je bilo i o tome kako su e-goriva i alternativna goriva sve popularnija u nautičkom čarteru te kako postoje mnogi razlozi za to, uključujući zaštitu okoliša, smanjenje troškova i smanjenje ovisnosti o fosilnim gorivima. Međutim, trenutačno su još uvijek skupa u odnosu na fosilna goriva i dostupna su samo u nekim lokacijama. 
   
Stoga je za očekivati kako će onom već spomenutom “sutra”, odnosno u doglednoj budućnosti, alternativna goriva postati sve dostupnija i jeftinija, što bi moglo dovesti do njihove šire primjene. Svakako je potrebno još raditi na razvoju tehnologije i poboljšanju proizvodnje tih goriva kako bi bili što manje štetni za okoliš. 

 
Održivost u nautičkom turizmu i ekologija 

Boot se bavio još jednim gorućim pitanjem - što se događa sa starim brodovima na kraju njihovog vijeka trajanja? Kao i što je s njihovim ekološki prihvatljivim zbrinjavanjem?  
 
Tako smo saznali i kako Europska komisija i Europska nautička industrija također razmatraju načine na koje bi se u budućnosti riješio ovaj problem. Za početak se razmatra, ali i radi na uvođenju reciklabilnih i održivih kompozitnih materijala u brodogradnju
 
Recikliranje jahti iz čartera i plovila za rekreaciju, postaje pitanje koje sve više zabrinjava, a sektor čartera i marina još uvijek čekaju na vlastitu zelenu tranziciju.  
 
Na sajmu su istaknuli kako je recikliranje, pa tako i jahti, neophodno kako bi se smanjila potrošnja resursa i smanjio utjecaj na okoliš, ali problem je u tome što još uvijek nema infrastrukture koja bi podržala ovaj smjer. Izazov su također i različite vrste materijala koje se koriste u izgradnji jahti, stoga je i recikliranje kompleksno. Na kraju najveći teret za recikliranje plovila leži na njihovim krajnjim vlasnicima koji nemaju dovoljnu podršku odgovarajućih institucija i tijela. Također veliki ograničavajući faktor je i svijest ljudi na vodećim pozicijama u čarterima koji smatraju kako recikliranje nije potrebno.  
   
Međutim, na boot-u su naglasili kako postoji sve veći interes za recikliranje jahti i brodica za rekreaciju te kako nam budućnost donosi samo još bolje tehnologije i razvijanje boljih procesa i infrastrukture za reciklažu. Krajnji cilj bi naravno trebao biti uvođenje recikliranja u standardnu primjenu te smanjenje štetnog utjecaja na okoliš. 


Digitalne inovacije i dizajn kao prvi korak u održivosti 

Boot je svoj program obogatio i digitalnim inovacijama koje mogu podržati implementaciju održivosti.  
 
Program je bio dopunjen panelom na kojem se raspravljalo i o tome kako inovativni dizajn brodova može dovesti do veće održivosti u brodogradnji, kroz procjenu životnog ciklusa i alternativne pristupe. 
 
Ovdje je fokus bio na nevladine organizacije koje su raspravljale radi li se doista na aktivnoj zaštiti mora te klime i prirode općenito ili su to samo prazne priče.  
 
Zadnjeg dana boot-a 2023. u raspravu su se uključili i predstavnici nautičke branše i međunarodnih udruga koji su raspravljali o tome što treba učiniti na temu održivosti te je bilo zanimljivo čuti mišljenja proizvođača i potrošača. 

 

Blue innovation dock inovacija održivosti s boot-om 

Većina ovih razgovora i panela održavala se unutar nove platforme pod nazivom blue innovation dock. To je platforma u sklopu boot Düsseldorf sajma koja je okupila vizionare, investitore i političare kojima je imperativ spremno dočekati budućnost u nautičkoj i pomorskoj industriji.  
 
Organizatori su tako uz blue innovation dock ponudili tvrtkama, međunarodnim udrugama i globalnim organizacijama javnu platformu na kojoj su mogli  prezentirati svoje inovacije, najnovije tehnologije i održive materijale za gradnju brodova.  
 
Svjesni kako je čitavoj industriji neophodno krenuti u smjeru održivosti i alternativnih pogonskih goriva, BID je bio izvrsna prilika za pomak i ostvarivanje novih, ali i učvršćivanje starih suradnji.   
 
Organizatori su smatrali kao temi održivosti treba dati još više prostora te je najzanimljivije dijelove blue innovation dock-a bilo moguće pratiti uživo putem live streama na stranici boot.com.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

7 digitalnih alata bez kojih čarter tvrtke ne mogu
7 digitalnih alata bez kojih čarter tvrtke ne mogu

Voditi čarter tvrtku znači balansirati između gostiju, flote i papirologije. Ali što ako bi tehnologija mogla preuzeti dio posla i dati vam više vremena za ono što je najvažnije? Ovaj vodič donosi 7 digitalnih rješenja koja su već promijenila način rada mnogih čarter tvrtki, a mogu i vaš.

Komunikacija koja radi više štete nego koristi (i kako to promijeniti)
Komunikacija koja radi više štete nego koristi (i kako to promijeniti)

Ponekad nije problem što se dogodilo, nego kako je rečeno. Jedna kriva rečenica i možete izgubiti gosta ili zaposlenika. Koliko nas zapravo košta jedna loše odabrana rečenica? I što se dogodi kad ju zamijenimo boljom?

Kako razvijati mali čarter i ostati svoj (a ne biti kopija drugih)
Kako razvijati mali čarter i ostati svoj (a ne biti kopija drugih)

Mnoge male čarter tvrtke krenu s nekoliko brodova i puno volje, ali bez jasnog plana što dalje. Neki se oslanjaju samo na agencije, drugi kopiraju što rade veći. I onda sve postane isto. Želite biti drugačiji? Želite raditi pametnije? Razumjeti kome se zapravo obraćate? Onda je ovaj tekst za vas.

U osiguranju nema prostora za prečace - transparentnost je temelj svega
U osiguranju nema prostora za prečace - transparentnost je temelj svega

Marijan Dželalija iz GrECo Marine Insurancea, godinama radi s čarter tvrtkama i jako dobro poznaje svakodnevne izazove s kojima se nautička industrija susreće. U razgovoru s čarter.hr podijelio je svoje iskustvo, način na koji gleda na osiguranje u nautici i kako gleda na izazove s kojima se čarter tvrtke susreću kada krene sezona.