Promjene u poslovanju čarter društava s uvođenjem EUR-a u RH


Uvođenje EUR-a od 01. siječnja 2023., donosi značajne izmjene u svakodnevici čarter društava. Koje su glavne razlike u odnosu na prošlu godinu te do kada je obavezno dvojno iskazivanje ukupnog iznosa na računu?

S uvođenjem EUR-a od 01. siječnja 2023. godine, svakodnevno poslovanje čarter društava se značajno promijenilo. Komunikacija i odlasci u banke za operativne svrhe u sezoni će se smanjiti te se prilikom naplate neće više razlikovati rezidenta od nerezidenta.   
 
Glavne razlike u sezoni 2023. godine u odnosu na onu 2022. godinu su sljedeće: 

  • Naplata u gotovini 
  • Agencijski računi 
  • Turistička pristojba 
  • APA 

 
Naplata u gotovini 

Do 01. siječnja 2023. godine je bila dopuštena naplata u stranim sredstvima plaćanja između rezidenata i nerezidenata pri trgovanju uslugama. Po toj osnovi su i čarter društva naplaćivali svoje usluge u EUR do 31. prosinca 2022. godine. Naplaćenu stranu gotovinu su bili dužni položiti na svoj račun u banci u roku od tri radna dana od dana naplate. 
 
Uvođenjem EUR-a kao službene valute u RH, na primljenu gotovinu u „domaćoj valuti“ se primjenjuju odredbe Zakona i Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom. Čarter društvo, ovisno o svojoj veličini, je dužno gotov novac, iznad visine određenog blagajničkog maksimuma primljen tijekom dana po bilo kojoj osnovi uplatiti na svoj račun otvoren kod banke istog dana, a najkasnije idućeg radnog dana. Također, sukladno odredbama Zakona o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma, čarter društvo ne smije primiti naplatu u gotovini u vrijednosti od 10.000,00 EUR i većoj. 
 
Od 01. siječnja 2023. godine, plaćanje i naplata u stranoj gotovini između rezidenata i nerezidenata su slobodni. Dakle, uz EUR čarter društvo može naplatu svoje usluge napraviti i u bilo kojoj drugoj valuti poštujući odredbe o sprječavanju pranja novca i fiskalizaciji. 

 


 
Agencijski računi 

„Starim“ deviznim propisima su bila dopuštena plaćanje i naplata između rezidenata u devizama pri posredničkim poslovima u turističko-agencijskim uslugama, između posrednika i drugog rezidenta, za uslugu koju je pružio ili primio nerezident.  
 
Zbog navedenog su čarter društva otvarala tzv. agencijske račune (15) u bankama. Budući da je EUR postao zakonsko sredstvo plaćanja u RH te da su prijenosi deviznih sredstava između rezidenata slobodni, agencijski računi više nisu potrebni

 
Turistička pristojba 

Pravilnik o visini, načinu plaćanja i raspodjeli turističke pristojbe za čarterska plovila, brodove za višednevna kružna putovanja i osobe koje borave na plovilu (nautičari) te način plaćanja turističke pristojbe za brodove na kružnom putovanju u međunarodnom pomorskom prometu i međunarodnom prometu na unutarnjim vodama nije izmijenjen od 01. siječnja 2023. godine


Sukladno načelu neprekidnosti pravnih instrumenata, iznos turističke pristojbe za 2023. godinu iznosi 1,33€ po noćenju
 

APA 

Do ove sezone su gosti uplaćivali APA u EUR, a čarter društvo je podizalo iznose u HRK odlaskom u banku i isplaćivalo gostu u HRK. Naravno, čarter društvo je najčešće na svoj teret preuzimalo trošak nastalih tečajnih razlika.  
 
Od 2023. godine, iznos kojeg gost uplati u EUR čarter društvo podiže u EUR u gotovini i isplaćuje gostu. 
 
Također podsjećam da čarter društvo ima obvezu dvojnog iskazivanja ukupnog iznosa na računu uz prikaz fiksnog tečaja konverzije do 31. prosinca 2023. godine prilikom ispostavljanja računa potrošaču.  

  • Podijeli:

Katica Reljanović

Katica Reljanović

Katica Reljanović je direktorica i suosnivačica tvrtke Tax Planning Office, društva za porezno savjetništvo u Splitu. Ovlaštena je porezna savjetnica koja pruža domaćim i stranim pravnim osobama usluge poreznog savjetovanja na području poreza na dobit, poreza na dohodak i PDV-a. Sa uskom specijalizacijom u području turizma te turističkih agencija, ujedno je i redovna sudionica brojnih panela i konferencija. Osim što je vrsna poznavateljica pravilnika i zakona, te svih aktualnih vijesti na temu poreza i turizma, Katica je između ostaloga i izvorna govornica engleskog jezika.

https://www.financialoffice.hr/usluge/porezno-savjetovanje



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Leadership: Top 5 vještina koje stvaraju najbolje vođe (i jedna bonus)
Leadership: Top 5 vještina koje stvaraju najbolje vođe (i jedna bonus)

Smjer u kojem tvrtka, organizacija ili zaposlenici idu često je rezultat djelovanja samo jedne osobe - vođe. Njegovo ili njezino umijeće leadershipa ne utječe samo na poslovne rezultate, već i na zadovoljstvo, motivaciju i rast svih članova tima.

Čarter.hr - vaš partner za uspjeh i rast
Čarter.hr - vaš partner za uspjeh i rast

Čarter.hr je vodeća digitalna platforma posvećena osnaživanju tvrtki u nautičkom sektoru. Kroz sveobuhvatan pristup koji uključuje specijaliziranu edukaciju, ciljane strategije digitalnog marketinga, stručno poslovno savjetovanje i učinkovito oglašavanje, platforma pomaže čarter tvrtkama, nautičkim servisima i srodnim poslovanjima da postignu veću vidljivost, izgrade snažne veze i ostvare dugoročni poslovni uspjeh.

Kako izgraditi B2B marketing u čarter industriji: što agenti stvarno traže i kako otvoriti nova tržišta
Kako izgraditi B2B marketing u čarter industriji: što agenti stvarno traže i kako otvoriti nova tržišta

Čarter industrija funkcionira po sličnim pravilima: poznata imena, provizije, sajmovi i ponuda. Ali ako ste i vi u istom krugu, znate da to više nije dovoljno. Agenti danas traže puno više od liste cijena i slobodnih termina. U svom novom članku Selma Ćubara donosi konkretan vodič o tome kako ozbiljno postaviti B2B marketing u čarteru, privući agente koji vrijede - i zadržati ih.

Dajte gostima dajte ono što traže (a vi profitirajte uz lokalne suradnje)
Dajte gostima dajte ono što traže (a vi profitirajte uz lokalne suradnje)

Većina čarter tvrtki i dalje posluje po modelu "najam broda i to je to". Brod se očisti, spremi, preda u čarter i to je kraj priče. Ali gosti više ne dolaze samo zbog mora i jedrenja. Dolaze jer žele doživjeti lokaciju. Žele vidjeti kako se stvarno živi na otocima, što rade ljudi koji tamo žive, gdje kupiti maslinovo ulje...