'Digitalizaciju promatramo kao sredstvo koje nam olakšava poslovanje i pruža mogućnost da više energije i pažnje posvetimo gostima'- kaže Tino Ateljević, manager na mega-katamaranu Summer Blues.
Da se, uz prirodne ljepote i kulturno nasljeđe koje nam je dano, kao turistička destinacija moramo istaknuti i kreativnim ponudama dobro znaju u agenciji Bremen. Ovaj obiteljski brend stoji iza poznatog i poprilično jedinstvenog katamarana Summer Blues.
Jedini je to brod u Splitu veličine 80 stopa dizajniran za usluge izletničkog turizma koji turistima otkriva ljepote splitskog arhipelaga već više od devet godina. Kupanje u skrivenim otočkim uvalama, zanimljiva gastro ponuda, druženje, sunce, opuštanje – Summer Blues odlično je osmišljen i organiziran koncept kojemu se gosti opetovano vraćaju. Tko su ti gosti koji ljeto ne mogu zamisliti bez malo „ljetnog bluza“, je li i kako pandemija utjecala na njihovo poslovanje te koji su to alati agenciji Bremen pomogli da ostvare više prometa, za čarter.hr otkriva nam Tino Ateljević, menadžer Summer Bluesa, osoba odgovorna za operativu i marketing, uvijek u potrazi za nečim novim i drugačijim.
Tijekom putovanja i vođenja grupa koje smo organizirali kao agencija upoznali smo se s konceptom mega katamarana i dnevnih izleta. Dugogodišnje iskustvo u turizmu i poslovni uspjesi potaknuli su nas na promišljanje o strateškim ulaganjima u vlastite dugoročne projekte. Prepoznali smo trenutak i potencijal nečega novog i drugačijeg tako da je naša prva velika investicija bio je Summer Blues, mega katamaran za dnevne izlete, događaje i team building. Vođeni ljubavlju prema Splitu, s vjerom u njegov ogromni potencijal, smatramo da možemo riskirati i raditi promjene u našem okruženju, a ne samo pratiti kako se Split razvija kao turistička destinacija.
Tako je, obitelj Surić osnovala je agenciju sad već davne 1995. Trenutno agencija Bremen broji deset djelatnika, s tim da se tijekom sezone taj broj udvostruči. Projekt Summer Blues bila je naša prva velika investicija tako da su svi djelatnici radili na njemu s puno energije i želje za uspjehom. Želja nam je održavati zajednicu koju smo stvorili, zajednicu gdje su svi ohrabreni da dijele svoja mišljenja i ideje. Želimo iskoristiti svaku onu ideju iz koje može doći najbolje rješenje.
Na Summer Blues projektu moj je primarni zadatak osigurati operativno funkcioniranje katamarana. Prije svake turističke sezone posvećen sam pripremi broda za sezonu dok tijekom sezone vodim brigu da sve funkcionira prema unaprijed definiranim planovima. Osim toga bavim se još prodajom i marketingom trudeći se konstantno kreirati najbolja moguća rješenja uz odgovarajuće poslovne rezultate. Svaki projekt na svojim počecima zahtjeva fleksibilnost i kreativnost, a kasniji razvoj temelji se na kvalitetnoj i organiziranoj strukturi. Struktura je potrebna kako bi osigurala mir i stabilnost te nam pružila mogućnost da budemo kreativni i razmišljamo kako možemo unaprijediti poslovanje i dovesti ga na novu razinu. U našem poslovanju trudimo se strukturirati sve važne poslovne procese, a kreativnost nam je bitna kako bi mogli ostvariti onaj extra mile koji čini razliku.
Korona kriza zatresla je sve pa tako i nas. U normalnim godinama zime smo koristili za planiranje, razvoj i unapređenje proizvoda, a dolaskom ove krize naš fokus postaje kako osigurati nastavak poslovanja i kako zadržati kvalitetan tim ljudi koji su godinama s nama. Nismo znali što nas očekuje, tražili smo rješenja i nismo se predavali. Vjerovali smo da jedinstvenom ponudom, odličnom uslugom i bez spuštanja cijena možemo ostvariti uspjeh.
Bilo je teško planirati, pripremali smo se za više scenarija no sad, na kraju sezone mogu reći da smo zadovoljni. Izleti su nam ove godine bili više nego dobro popunjeni s prosječnom popunjenosti od 83%. Kapaciteti u srpnju i kolovozu bili su i nekoliko dana unaprijed rasprodani, a udio prodaje putem vlastitih prodajnih kanala narastao je na 31% u ukupnoj prodaji na što smo izuzetno ponosni uzimajući u obzir dominantnu poziciju OTA partnera kao što su Viator i GYG.
Prije korona krize većina naših gostiju dolazila je iz SAD-a, UK-a i Australije. Dolaskom korona krize naše glavno tržište postaje EU odnosno velike europske države kao što su Francuska, Njemačka, Španjolska i Nizozemska. Siguran sam da odlična vrijednost za novac u kombinaciji s prirodnim ljepotama i vrhunskom uslugom mogu biti recept za opetovano vraćanje gostiju.
Jedna od rijetkih pozitivnih stvari u korona dobu je ta što je digitalizacija postala glavna tema kako u turizmu tako i općenito u poslovanju. Digitalizaciju promatramo kao sredstvo koje nam olakšava poslovanje i pruža mogućnost da više energije i pažnje posvetimo gostima. Naš prvi ozbiljan korak u pravcu digitalizacije na projektu Summer Blues događa se 2017. godine kada u naše poslovanje uvodimo kvalitetan booking softver koji nam otvara brojne mogućnosti i značajno olakšava posao. Prateći svjetske trendove odlučujemo se za razvoj vlastite web stranice kao centralnog mjesta za prodaju naših izleta dok putem društvenih mreža gradimo svoju reputaciju na tržištu. Društvene mreže idealan su kanal za prezentaciju doživljaja boravka na našem brodu, te brzo i jednostavno komuniciranje s našim gostima.
U poslovanju koristimo brojne digitalne alate koji nam pomažu analizirati tržište, pratiti trendove, unaprjeđivati prodaju i voditi poslovanje. Zahvaljujući booking sustavu koji koristimo, prodaju smo preselili iz offline-a u online. To nas je dovelo do toga da danas gotovo 90% ukupne prodaje ide online kroz naš booking sustav od čega 24% dolazi preko naše web stranice a ostatak su veliki OTA partneri, lokalni online reseller i slični kanali.
Booking sustav TuriTop, Google Analytics i Google Ads.
U turizmu općenito, ali i u izletničkom biznisu potrebno je sigurno dvije, tri godine kako bi se dosegnuo puni potencijal. To je vrijeme u kojem ponuđač određene usluge može složiti u najbolju ponudu temeljenu na povratnim informacijama od strane klijenata. Isto tako, potrebno je određeno vrijeme da se svaki proizvod ili usluga pozicioniraju na tržištu.
Smjer bi bio isti samo što bi put bio kraći. Iskustvo nam pruža mogućnost da smanjimo broj grešaka, ubrzamo napredak i postignemo ravnotežu između zadovoljstva posla koji radimo i poslovnih rezultata koje postižemo. Uvijek se trudim napraviti ono što mi se čini kao najbolja opcija u određenom trenutku, a vrijeme pokaže koliko je to dobra odluka bila.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Vaši gosti žele mir. Žele da sve ide glatko i funkcionira te da im se ne mora tri puta objašnjavati gdje se što pali. Kad brod “zna” što gost treba, onda više ne govorimo o čarteru, nego o iskustvu koje ostaje. I tu počinje stvarna vrijednost pametnih tehnoloških rješenja na vašem plovilu.
AI više nije tema samo za velike firme i IT odjele. Sve više čarter tvrtki u Hrvatskoj potiho koristi AI alate u svakodnevnim poslovima. Od brzih prijevoda do boljeg planiranja sezone, ovi alati postaju korisni kao i dobra Excela tablica. Nisu čarobni i ne rade sve sami, ali znaju dobro pripomoći kad subotom krene kaos. U nastavku donosimo konkretne primjere gdje AI može stvarno olakšati život u čarter biznisu.
Što ako problem nije u tome da vam marketing ne radi, nego u tome da nikada nije ni bio postavljen kako treba? S kratkim pogledom na čarter industriju, Selma Ćubara, u svom novom članku za čarter.hr, donosi promišljanja o tome zašto mnoge tvrtke ostaju razočarane rezultatima svog marketinga i što zapravo znači izgraditi strategiju koja podržava rast – i u sezoni i izvan nje.
Zamislite da se vaša baza gostiju iz godine u godinu puni sama od sebe. Stari gosti vas se sjete i prije nego što počnu planirati svoj idući odmor. Potencijalni gosti koji su samo pregledavali vašu web stranicu sada vam šalju upite s pitanjem: “Koji termin je slobodan?” To je ono što dobro postavljen newsletter radi za čarter tvrtke.