More “zove” vaše potencijalne goste, a vi ne znate kako im ponuditi savršenu jahtu i nezaboravna iskustva? Jeste li pokušali putem Facebooka? On se ne koristi samo za dijeljenje slika, statusa i “dnevnu dozu čartera” - to je moćna platforma koja može pomoći transformaciji vaše čarter tvrtke.
Facebook, sa preko 3 milijarde aktivnih korisnika širom svijeta, već je odavno ključna platforma za oglašavanje i marketing.
Prednosti društvenih mreža su mnogobrojne, ali ono najvažnije - besplatne su.
Svi, ili gotovo svi, imaju Facebook. Vaša ga konkurencija najviše koristi (ili bi trebala) za povećanje vidljivosti svoje čarter tvrtke. I kako bi došli do potencijalnih gostiju.
A to možete i vi.
Posebnost društvenih mreža ovakve vrste je što možete ciljati određenu skupinu ljudi, ovisno o tome kakvu publiku želite privući.
Možete objavljivati ciljano i za publiku koja je već vaša.
Dakle, ono što je idealno, osim što je besplatna platforma za prezentaciju vašeg poslovanja, je i to što oglašavanje na Facebooku povlači i povećanje poslovanja. A ono, naravno povlači za sobom i povećan broj rezervacija.
Facebook je, sa svojih nekoliko milijardi korisnika i to na mjesečnoj bazi, mjesto na kojem trebate i vi biti.
Ako već jeste, sigurno biste željeli i iskoristiti Facebook na najbolji mogući način, zar ne?
Sigurno bi htjeli i pronaći klijente među tolikim korisnicima? A kako to učiniti? Uz pomoć oglašavanja.
Na Facebooku ćete pronaći one koji “sanjaju” o plovidbi Jadranom. Dakle, trebate ciljati baš te ljude. One koji žele tjedan ili dva provesti na čarter jahti, koji su nedavno pretraživali nautičke destinacije ili koji su možda nedavno kupili nautičku opremu? Facebook ima alate koji vam omogućuju pronaći baš njih. A što oni traže, to vi trebate i ponuditi.
Jednako kao i kod kampanja digitalnog marketinga, prije nego što uopće krenete biti aktivni na Facebooku - razmislite o tome što želite postići. Je li to više rezervacija? Veća prepoznatljivost vaše čarter tvrtke, vašeg brenda?
Na temelju toga, možete odabrati i pravi format oglasa.
Kao u svemu, i ovdje je potrebna priprema - isprobajte sve opcije kako bi pronašli ono što vam donosi najbolje rezultate.
Imate luksuzne jahte, jedrilica ili plovila za najam bilo koje druge vrste? Neće oni sami sebe iznajmljivati vezani u marini. Oglašavat ćete ih na svim mogućim kanalima i na sve moguće načine.
Na Facebooku se također trebate pobrinuti kako su baš vaša plovila ona koja će ljudi odabrati. Kako to učiniti? Uz pomoć dobre strategije.
Želite upite za svoja plovila? Za uspjeh strategije preporučamo pratiti ove korake:
Izuzetno je važan i vaš angažman s publikom. Interakcija s ljudima koji vas prate i komentiraju, odgovaranje na njihove upite i poruke je važna kako biste izgradili lojalnost i povjerenje. Nijedan vaš potencijalni budući gost, ne želi ne dobiti odgovor na svoj upit...
Pitanje je - kako osigurati da vaša plovila budu prva stvar koju ljudi vide?
Ako ciljate na obitelji koje su u potrazi za odmorom na jahti, željet ćete prikazati kako je vaše plovilo idealno i za djecu; i dok se ona igraju na palubi, roditelji uživaju u suncu.
Ako ciljate na mlade ljude, zabava na brodu i morske aktivnosti su sadržaj koji će ih privući. Za one koji žele vidjeti i doživjeti nešto novo, prikazat ćete “Adriatic hidden gems” i slično.
Prije nego što postavite svoj sljedeći Facebook oglas, zapitajte se: "Tko je moja idealna publika? Što ih čini posebnima? I kako plovila iz moje flote mogu zadovoljiti njihove potrebe?"
Što je ključno kod odabira pravog tipa oglasa za Facebook? Morate znati što točno želite postići i kakvu priču o svom čarteru želite ispričati.
Način na koji “pozivate” svoje goste je važan.
Tu ćete nabolje iskoristiti moć multimedije – prava, kvalitetna slika, vašeg plovila je način na koji ćete na Facebooku pokazati svojoj publici ono što žele vidjeti. Odabir “pravog” oglasa utječe i na to kako će vaša poruka biti primljena.
Ako slika govori tisuću riječi, onda video govori nekoliko milijardi. Video koji prikazuje vašu jahtu kako plovi morem, s ljudima koji uživaju na palubi, možete dočarati dinamiku i atmosferu na način na koji slika to ne može.
S druge strane, ako je potrebno u oglas postaviti više različitih jahti, Carousel, odnosno karuselski oglas, gdje možete prikazati više slika u nizu, je najbolji izbor. Korisnici mogu pregledavati različite opcije i pronaći onu koja im najviše odgovara.
A ako želite podijeliti recenzije vaših zadovoljnih gostiju ili neki posebnu ponudu koju imate, možete koristiti i sponzorirane postove. Oni se prirodno uklapaju u newsfeed, a mogu potaknuti interakciju.
Počnimo s osnovnim - koliko ste spremni potrošiti? Možda imate fiksni mjesečni iznos ili možda radite s fleksibilnijim budžetom koji se može prilagoditi prema potrebi.
U svakom slučaju, budžet je definitivno potrebno prilagođavati. Npr., ako ste primijetili kako video koji prikazuje jahte u zalasku sunca donosi više upita - preusmjerite više sredstava prema tim oglasima.
No, možda će pred kraj sezone oglasi s recenzijama gostiju bolje prolaziti. Zato je važno redovito pratiti rezultate, analizirati podatke i prilagoditi se.
Nije baš jednostavno ploviti bez kompasa, zar ne? Na sličan način, i kod Facebook oglašavanja, trebate alate koji će vam pokazati pravi smjer.
I tu dolazimo do analize. Ako ste za cilj imali privući veći broj posjetitelja na vašu web stranicu, povećati rezervacije ili jednostavno povećati prepoznatljivost vaše čarter tvrtke - možete početi pratiti što je relevantno.
Ako vam je cilj bio povećati rezervacije, trebali biste pratiti konverzije - tj. koliko ljudi koji kliknu na vaš oglas zapravo i realizira booking. Ako primijetite puno klikova, ali malo pravih rezervacija, možda će vam trebati promjena pristupa.
Facebookov alat za analitiku vam može pokazati demografske podatke o ljudima koji reagiraju na vaše oglase, koje su regije najaktivnije ili u kojem dobu dana su vaši oglasi najučinkovitiji.
Ali, naša je preporuka - ne zaboravite i vlastiti instinkt. Ako osjećate kako nešto nije u redu, povucite se, preispitajte i prilagodite. Ako iz vašeg iskustva s plovilima mislite kako je došao pravi trenutak za neki oglas - zašto ne.
Možda će vam biti dovoljna samo kratka, intenzivna kampanja. A možda bi dugoročnije, ali konstantno oglašavanje popraćeno objavama bilo najbolji izbor.
Zamislite da ste vlasnik fizičke trgovine, i razmišljate kada bi stavili svoju novu kolekciju u izlog. Bi li to učinili samo uoči blagdana kada znate je promet veći ili mislite kako bi vaša “roba” trebala biti izložena cijele godine?
Isto tako je i sa Facebook oglašavanjem za vašu čarter tvrtku. Kratke, intenzivne kampanje mogu stvoriti povećan promet uoči sezone, ali konstantno prisustvo gradi prepoznatljivost i povjerenje tijekom cijele godine.
Ako se osjećate izgubljeno u ovom moru mogućnosti, možda je došao trenutak za suradnju sa stručnjacima. Oni će za vas voditi vaše Facebook oglase, ali i objave - na najbolji mogući način.
Da, ako se pravilno koristi, Facebook oglašavanje može biti izuzetno učinkovito. Kroz ciljanu kampanju, koristeći oglase koji su ciljaju ljubitelje nautike, mnoge čarter tvrtke bilježe veći booking zahvaljujući strateškom pristupu Facebook oglašavanju.
Za početak, trebate imati Facebook poslovnu stranicu koja predstavlja vašu tvrtku ili brand. Zatim, trebat će vam određeni proračun koji ćete uložiti u oglase. Možete započeti i sa malim dnevnim budžetom kako bi testirali različite oglase.
Uz to, bez jasno definirane strategije, riskirate rasipanje resursa, stoga je važno znati koga ciljate, kakve oglase želite kreirati i koje rezultate očekujete.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Dok se nautička sezona približava svom kraju, čarter.hr je organizirao Čarter ćakulu – opušteno druženje uz panel o budućnosti čarter industrije. Ovaj događaj okupio je poznata lica iz čartera i nautike, uz goste kao što su Ivica Žuro, Iva Bencun, Ivana Zec, i Vicko Ozretić. Kroz zanimljivi panel raspravljalo se o ključnim izazovima s kojima se industrija suočava, a uz razmjenu iskustava i opušten razgovor, svi sudionici su imali priliku postaviti svoja pitanja. Saznajte kako je prošla još jedna naša ćakula i što nas sve očekuje u budućnosti nautičkog sektora.
Najavljene porezne reforme u Hrvatskoj izazivaju burne reakcije. Ali dok vlada tvrdi kako pokušava biti pravedna, mnogi građani i stručnjaci vide "između redova”, kao i potencijalne nepravde. Hoće li obećano povećanje osobnog odbitka zaista pomoći ili je to samo kap u moru inflacije? I što pad kamatnih stopa znači za običnog građanina? Ivica Žuro nam u svom novom članku razotkriva što nas zaista čeka iza kulisa ove financijske predstave.
Na prvi pogled, kombiniranje svih vaših usluga na jednoj web stranici – najma plovila, popravka brodova, najma apartmana – djeluje poprilično učinkovito, zar ne? Uostalom, zašto ne ponuditi sve na jednom mjestu? Ipak... Pokušaj pružanja usluga za više različitih tržišta, odjednom i na jednom mjestu, može oslabiti vaš brend. Umjesto da izgledate kao stručnjak u više područja, djelovat ćete kao stručnjak ni u jednom. Provjerite zašto su fokus i specijalizacija pametniji put.
U svom najnovijem članku na čarter.hr, Andreja Fazlić nam otkriva novi HubSpot AI alat Breeze, predstavljen na konferenciji INBOUND 2024. Ovaj inovativni sustav obećava dramatično povećanje učinkovitosti marketinških, prodajnih i timova za podršku, ali dolazi s važnim razmatranjima o privatnosti i usklađenosti s propisima. Otkrijte kako Breeze može transformirati vaše poslovanje i koje korake trebate poduzeti prije nego ga implementirate.