Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru


Booking agent jedna je od najodgovornijih pozicija u čarter kompaniji jer se uspješnost kompanije mjeri brojem iznajmljenih brodova, odnosno prodanih rezervacija što je zadatak upravo booking agenata.

Oni su dio marketinške strategije svake tvrtke za najam plovila jer su prva lica s kojima se gosti susreću. Veza koju oni uspiju stvoriti između tvrtke i kupca ima ogroman utjecaj na zadovoljstvo klijenata i odluku da ponovno koriste usluge određene čarter kompanije. Kvalitetan booking agent može donijeti značajan uspjeh tvrtki za čarter, ali isto tako ju može unazaditi neprimjerenom komunikacijom i lošim nastupom pred gostima. Upravo zbog njihove važnosti cijeli smo današnji članak posvetili temi kako postati booking agent u nautičkom čarteru!

Što booking agent radi u čarteru?

Booking agent veoma je specifično zanimanje i čini okosnicu poslovanja čarter tvrtke. Zaposlenici s tim naslovom direktno komuniciraju s unajmljivačima, a njihov je osnovni zadatak profesionalan prihvat i otprema gostiju/nautičara na plovilo u vlasništvu agencije uz pružanje ostalih popratnih usluga te administrativni dio procesa rezervacije brodova. Booking agenti prezentiraju ponudu čarter tvrtke klijentima i poslovnim partnerima diljem svijeta pomoću raznih kanala komunikacije poput e-maila, telefona ili direktno na nautičkim sajmovima zbog čega je poželjno da imaju visoko razvijene komunikacijske vještine te govore što više stranih jezika.

Uz to, za uspješno izvršavanje gore navedenih zadataka booking agentu je potrebno znanje iz područja menadžmenta, marketinga, informatike itd. Neki booking agenti rade samo poslove povezane s prodajom rezervacija, dok u manjim čarter kompanijama ljeti i dočekuju goste, odnosno izvršavaju zadatke recepcionara.

Vještine potrebne za posao booking agenta

Vještine uspješnog booking agenta u nautičkom čarteru

  • Komunikacijske vještine

Za razvoj prodajnih vještina nužnih booking agentima, prvo je potrebno obratiti pozornost na komunikacijske vještine koje su temelj svake prodaje. Od komunikacijskih vještina važno je znati primjenjivati aktivno slušanje – pažljivo pratiti što klijent govori, na što se žali, koje su mu potrebe, što ga brine, kako se zabavlja? 

  • Prodajne vještine

Brojne su prodajne vještine od kojih booking agenti mogu imati koristi, a neke od najvažnijih su fleksibilnost, strpljenje, empatija, pozitivan mindset i poznavanje proizvoda i usluga.

  • Otvorenost učenju novih alata

Suvremena tehnologija konstantno se mijenja i napreduje zbog čega booking agent treba biti spreman učiti koristiti nove alate kako se pojavi potreba za njima. Mnoštvo novih digitalnih alata prilika su za komunikaciju koja će oduševiti klijente, a uspješni prodavači današnjice prilagođavaju se razvoju tehnologije i prihvaćaju njezine prednosti bez osjećaja straha i ugroženosti.

  • Organizacijske vještine

U dinamičnom poslu booking agenta važno je znati se dobro organizirati kako bi se sve stiglo i gosti bili zadovoljni. Osim toga, agenti u direktnoj komunikaciji s gostima prikupljaju informacije o njima koje su važne za kreiranje individualnih ponuda, stoga je važno da i njih znaju smisleno organizirati za ostale članove tima.

  • Poznavanje stranih jezika

Booking agent komunicira s gostima i poslovnim partnerima iz cijelog svijeta pa što više stranih jezika poznaje, bit će uspješniji u toj komunikaciji te u konačnici i prodaji rezervacija.

Izazovi na poslu booking agenta u nautičkom čarteru

Izazovi na poslu booking agenta u nautičkom čarteru

Svaki posao nosi svoje izazove pa tako i rad na mjestu booking agenta u nautičkom čarteru. Oni nisu ništa nesavladivo što se ne susreće i u drugim industrijama, ali razmišljate li o navedenom radnom mjestu, najbolje se unaprijed pripremiti za što više toga s čim biste se mogli susresti tijekom svog zaposlenja.

  • Radno vrijeme 

Prvi izazov koji trebate imati na umu jest radno vrijeme booking agenta jer ono nikako nije klasično uredsko 9-17 sati. Mnoge će upravo to i privući ovom poslu jer donosi određenu dozu dinamičnosti te testiranja vlastitih sposobnosti. Isto tako u čarteru nema klasičnih slobodnih vikenda jer većina booking agenata radi tijekom sezone i subotom kad se obično događa check in/check out gostiju. Ovisno o veličini čarter tvrtke, nekad ne postoje odvojeni timovi tako da je booking agent ujedno i recepcionar zbog čega može biti potreban na radnom mjestu u smjenama po 12 sati. Sezonski radnici većinom su naviknuti na ovaj tempo jer su svjesni da ljeto treba maksimalno iskoristiti za povećanje prihoda, a oni koji se još nisu okušali u opisanom načinu rada lako to mogu naučiti radeći kao booking agenti.

  • Prodaja u čarteru

Brojni su oni koji zaziru i od same riječi prodaja jer imaju utvrđena uvjerenja, često stečena proživljenim iskustvom, da prodaja uvijek znači uvaljivanje i prisiljavanje druge osobe da potroši novac na nešto što ne želi. Nažalost, i dalje postoje prodavači koji komuniciraju na takav način zbog čega se često stječe krivi dojam o svim prodajnim situacijama. Oni nisu kvalitetni i istinski prodavači, a booking agenti koji zadrže takvo viđenje nakon zaposlenja mogli bi imati izazova s dijelom njihovog posla koji se odnosi na prodaju rezervacija - zato se danas želimo posebno osvrnuti na ovaj izazov. 

Prava prodaja zapravo znači prepoznavanje potreba klijenata s kojima razgovarate postavljajući im ključna pitanja te nudeći odgovore i rješenja tih potreba. Takva prodaja onda je ugodno iskustvo i klijentima i vama kao prodavaču jer svi ostvaruju svoje željene ciljeve te zadovoljavaju potrebe. 

Booking agent trebao bi direktno i jasno doći do odgovora na pitanja gdje klijent želi ići, koliki mu je budžet, kada želi ploviti i koliko osoba će biti s njim na brodu. Jednom kad booking agent sazna ove informacije (što može biti i prije samog razgovora, ovisno o marketing strategiji pojedine čarter kompanije), kreće se u pravu umjetnost prodaje gdje se upoznaju individualne želje klijenata te daju prijedlozi njihovog ostvarenja. Temelj je svake uspješne prodaje dobra informiranost prodavača – i o klijentu, i o uslugama koje nudi tvrtka za čarter.

10 savjeta za one koji žele postati booking agenti

10 savjeta za one koji žele postati booking agenti

I na kraju, da sve sažmemo i pojednostavimo, slijedi nekoliko smjernica za one koji se žele zaposliti u čarteru na poziciji booking agenta te biti uspješni u tome:

  1. Prihvatite izazov posla kao dio osobnog razvoja.
  2. Naučite osnove komunikacije što više stranih jezika.
  3. Nastavite se educirati.
  4. Naučite aktivno slušati.
  5. Postavite potrebe klijenata u središte komunikacije.
  6. Dobro upoznajte ponudu čarter tvrtke za koju radite tako da u svakom trenutku napamet znate rješenje za izazov koji klijent ima.
  7. Nemojte obećavati nešto što ne možete ispuniti.
  8. Predstavite klijentu avanturu koja ga očekuje pričajući mu priču u kojoj je on glavni lik.
  9. U svaki prodajni razgovor ili doček i ispraćaj gostiju uđite čistog uma i pozitivnog mindseta.
  10. Ne zaboravite se pri svemu tome dobro zabavljati!

Ako vam se sviđa posao booking agenta, nadamo se da ćete već ove sezone pronaći priliku da se u njemu okušate. Najkvalitetniji booking agenti znaju gostima unaprijed predstaviti priču njihovog odmora kao neodoljivog iskustva koje nikako ne smiju propustiti zbog čega obogaćuju njihove živote, ali time postaju i neprocjenjiv član tima čarter tvrtke za koju rade!

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

5 koraka kojima ćete povećati broj recenzija s pet zvjezdica
5 koraka kojima ćete povećati broj recenzija s pet zvjezdica

Vaši potencijalni gosti uvelike ocjenjuju vašu uslugu prema online recenzijama koje pronađu. One su postale vrlo važne za svako poslovanje. No, znate li kao postići čim više (pozitivnih) recenzija?

Kako pripremiti temelje za online rast čarter poslovanja
Kako pripremiti temelje za online rast čarter poslovanja

Razmišljajte kako postati što dostupniji potencijalnim klijentima, gostima i poslovnim partnerima? Željeli biste ponudili svoje usluge, a pri tome to učiniti uz minimalni trošak? Inbound marketing omogućava privući veću publiku nego što ste to mogli do sada.

Najveći izazov čarter društvima prilikom uvođenja EUR-a u RH
Najveći izazov čarter društvima prilikom uvođenja EUR-a u RH

RH s početkom 2023.g. uvodi euro kao zakonsko sredstvo plaćanja. Znate li kako primijeniti izmjenu na primljene predujmove za 2023.g. i u čemu je zapravo razlika pri preračunavanju iznosa?

Jesu li čarteri izuzetak kod optimizacije web stranice
Jesu li čarteri izuzetak kod optimizacije web stranice

SEO je često izuzet iz čarter poslovanja. No, dok jedni smatraju kako im optimizacija za tražilice ne treba, drugi je rade. I vrlo su uspješni u tome. Ako ste u nedoumici, saznajte što je SEO i što točno podrazumijeva.