Iskustvo (experience) je srž samog turizma, a nigdje ne dolazi u tako posebnom obliku kao u nautičkom turizmu.
Hrvatsku su već davno prepoznali kao nautički raj, a tome u prilog govori i činjenica da je to grana turizma koja je ipak manje stradala u Covid pandemiji i već je u 2021. pokazala oporavak. Ne čudi to, jer tko je jednom probao čari nautike zna da je to neprocjenjivo iskustvo. No, koliko je realno da će se gosti vraćati po isto iskustvo i da će ponovno odabrati baš vaše usluge u širokoj čarter ponudi?
Ukoliko se potrudimo i pružimo gostima posebno iskustvo, ne samo da će nam se vraćati nego je i velika vjerojatnost da će nas preporučiti svojim prijateljima i obitelji. Da bismo to postigli, potrebno je povremeno kritički sagledati svoje poslovanje iz perspektive gosta i vidjeti možemo li se maknuti od uobičajene ponude i istaknuti od konkurencije?
Istina, gosti možda jesu već navikli na način poslovanja i iskustvo koje pružamo, a i konkurencija manje-više ne nudi puno toga drugačijega. No, svijet se ubrzano mijenja i očekivanja klijenata postaju sve veća. Gosti ne uspoređuju više samo lokalnu čarter ponudu i cijene, nego očekuju nivo usluge koji su bilo gdje drugo iskusili: u hotelu, dućanu, taxiju, banci i sl.
Ako ih je netko jednom oduševio lakoćom rezervacije ili posebnim dočekom, takvo oduševljenje traže od bilo kojeg drugog pružatelja usluge, pa i čartera. Pitanje je dana do kada ćemo se moći oslanjati na uhodane načine rada, jer sami gosti će nas natjerati na promjene. Zato se treba posvetiti bitnom faktoru koji će vam osigurati uspjeh i konkurentsku prednost – gostima, i kreirati posebno iskustvo za njih.
Guest experience nije samo doživljaj koji gosti dožive na plovilu. To je termin koji obuhvaća sve ono što gosti dožive u interakciji s vama- od oglasa, rezervacije, boravka na brodu, a ne završava ni odlaskom nego povratnim informacijama, ocjenama, pa po mogućnosti i povratkom.
Pozitivna percepcija o vašoj usluzi, brendu i poslovanju osigurat će vam sigurne prihode - povratak gostiju i njihovu preporuku novim gostima. Da bismo do toga došli, prvi korak koji treba napraviti je saznati što gosti od nas očekuju.
Pružiti iskustvo gostima koje odgovara njihovim željama i očekivanjima, znači da ih moramo ih što bolje upoznati. Srećom, u turističkom sektoru to je jednostavnije nego u drugim industrijama jer su prilike za prikupljanje podataka velike:
Povratnim informacijama i poznavanjem svojih gostiju, lakše ćemo osmisliti ponudu koja odgovara gostima. A ono što je najvažnije - možemo održavati kontakte s njima i nakon njihovog odlaska.
Gosti će se rado i tijekom godine prisjećati nezaboravnih trenutaka: svaki vaš mail i objava na društvenim mrežama potaknut će ih da razmisle o povratku ili podijele iskustvo sa svojom zajednicom. Ukoliko odete korak dalje, i uspostavite potpuno personaliziranu komunikaciju sa svojim gostima, možete računati na vjerne klijente. Imajte na umu da vaši klijenti nisu samo gosti koji se trenutno nalaze na plovilu, nego oni koji su barem jednom koristili vaše usluge.
Danas postoji jako puno CRM i Customer experience alata za na tržištu koji pomažu u prikupljanju podataka i njihovoj obradi. Iskoristite izvrsne mogućnosti koje vam pružaju tehnologije i uz pomoć nje započnite kreirati Guest experience programe koji se ne mogu tako lako kopirati, a koji vam mogu donijeti konkurentsku prednost.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.
ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?
Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.