Povoljni izvori financiranja poslovanja


Kako do povoljnih financijskih sredstava za financiranje tekućih poslovnih aktivnosti, u kojim rokovima i koje uvjete trebate ispunjavati za prijavu na HAMAG BICRO program kreditiranja.

Agencija za potporu poduzetnicima HAMAG BICRO povećala je maksimalni iznos kredita u programu financiranja obrtnih sredstava poduzetnicima pogođenima utjecajem pandemije.

Najveći iznos zajma sada je 750.000,00 HRK ili dvostruko više nego početkom godine.

Ostali uvjeti su nepromijenjeni:

  • rok otplate do 5 godina,
  • mogućnost počeka u otplati od 12 mjeseci ukoliko rok otplate prelazi 2 godine,
  • razdoblje korištenja do 6 mjeseci,
  • kamatna stopa 0,25%,
  • bez naknade za odobrenje,
  • instrument osiguranja je zadužnica korisnika zajma.

To u praksi znači da se na podignutih 750.000,00 HRK sveukupno plaća cca 6.637,00 HRK kamate. Izraženo u sveeuropskoj valuti, na 100.000,00 EUR glavnice kredita platiti će se ni manje ni više nego cca 885 EUR kamate.

Tko može zatražiti kredit

Da bi se mogli kvalificirati za navedeni kredit, morate biti pravna osoba koja je imala poslovanje bar tri mjeseca u 2019. godini te imala pad prihoda u 2020. u odnosu na godinu prije od najmanje 20%. 

Ujedno poduzeće ili obrt u vašem vlasništvu mora imati minimalno 1 zaposlenog na puno radno vrijeme, račun mu u posljednjih 6 mjeseci ne smije biti blokiran neprekinuto dulje od 30 dana, ne smije kasniti u otplati drugih kredita te ne smije imati otvoren predstečajni postupak ili likvidaciju.

Program je usmjeren na mikro, mala i srednja poduzeća koja do sada nisu koristila COVID-19 zajam za obrtna sredstva. Zajmom je prihvatljivo financirati ulaganja u obrtna sredstva, uključujući PDV, ali ne i refinancirati postojeće obveze po kreditima ili leasingu te podmirivati obveze nastalih prije 2020. godine. Sredstva zajma isplaćuju se na namjenski račun poduzetnika te moraju biti namjenski iskorištena što se dokazuje dostavom računa temeljem kojih je izvršeno plaćanje i izvoda namjenskog računa kao dokaza o izvršenom plaćanju.

Rokovi za podnošenje zahtjeva

Rok za provedbu programa je 31.12.2021. 

No, obzirom da je riječ o najpovoljnijem izvoru kapitala za obrtna sredstva na tržištu, ukoliko ćete ići na korištenje bolje se javiti čim prije budući je za odobravanje ostalo još 193 milijuna kuna. 

Tijekom prva tri tjedna uvođenja odobrilo je 62 milijuna kuna budući je veći dostupan iznos motivirao mnoge na prijavu. Bilježi se pojačan interes tijekom posljednjih tjedan dana kada je odobreno 30 milijuna kuna za razne zahtjeve.

Određene djelatnosti kao što su ribarstvo i akvakultura, duhanska industrija, kasina, proizvodnja oružja i slično su isključena od mogućnosti prijave. Također se programom ne financiraju područja vezana uz GMO i dio bio-znanosti te IT poduzeća koja se bave aktivnostima čiji su ciljevi podupiranje svih aktivnosti uključenih u navedene sektore koji se ne mogu prijaviti za financiranje.

  • Podijeli:

Ivica Žuro

Ivica Žuro

Ivica Žuro je konzultant u financijama, bankovnom poslovanju i upravljanju poduzećima. Vlasnik je MM Beneficium obrta za poslovno savjetovanje. Nakon duge karijere u bankarstvu gdje je uz ostalo bio dugogodišnji direktor za Srednju Dalmaciju u Splitskoj banci, odlučio je iskoristiti stečeno iskustvo u savjetovanju za financiranje i upravljanje. Uža specijalnost su mu financiranje poduzetništva te fizičkih osoba, kao i refinanciranje postojećih obveza povoljnijim kreditiranjem te organizacijska poboljšanja i uštede na troškovima poslovanja.

https://www.financiranje.net/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

CROYA 2025 - Split ponovno postaje centar globalne čarter industrije
CROYA 2025 - Split ponovno postaje centar globalne čarter industrije

Od 29. rujna do 1. listopada 2025. grad Split će po drugi put ugostiti CROYA Yacht Charter Show - jedinstven hrvatski B2B sajam koji promovira luksuzni nautički turizam. Ovaj prestižni trodnevni događaj okupit će u srcu Dalmacije vodeće predstavnike čarter industrije.

Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu
Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu

Sezona je pri kraju, ali sada počinje pravi posao. U svom novom članku za čarter.hr Selma Ćubara donosi temu zašto je prijelazno razdoblje ključno za analizu i planiranje, kako pametno iskoristiti sajmove, koje lekcije možemo naučiti od velikih platformi i što svaka čarter tvrtka može odmah primijeniti u digitalnom marketingu kako bi iduća sezona bila uspješnija.

Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?
Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?

Koliko puta ste u firmi čuli rečenicu: “Objavi nešto na Facebook, da nas ljudi vide”? Na prvu zvuči bezazleno, ali iza toga se krije ozbiljno pitanje - je li to stvarno vaš marketing? U čarter industriji sve više tvrtki ostaje na toj razini. Nekoliko fotografija, pokoji post i osjećaj da se “nešto radi”. No kada sezona završi i podvuče se crta, rezultat je isti - premalo je...

Pet do dvanaest za domaći čarter - tko zapravo drži kormilo
Pet do dvanaest za domaći čarter - tko zapravo drži kormilo

Čarter u Hrvatskoj balansira između želje za brzom zaradom i potrebe za sigurnošću na moru. Utrka za svakim eurom stvara sliku u kojoj statistika izgleda solidno, ali praksa na moru pokazuje drugačije. Ivica Žuro u novom članku donosi gdje se gubi kompas, je li čarter na autopilotu, a zarada ispred sigurnosti.