Zaštita imena tvrtke je praksa s kojom ne samo kako stječete standardu pravnu zaštitu, nego bi ste je trebali smatrati i izvrsnim marketinškim alatom. Saznajte koji je postupak zaštite žiga te zašto biste zapravo trebali zaštititi ime svoje tvrtke.
Ime, logo, amblem, simbol, etiketu ili druga razlikovna obilježja proizvoda i/ili usluga koji se plasiraju na tržište, moguće je zaštititi žigom.
Ime trgovačkog društva (koje se upisuje u sudski registar pri trgovačkom sudu) / udruge / organizacije može se štititi žigom ako se to ime koristi za obilježavanje proizvoda i/ili usluge.
Žig (“registered trade mark”) je oblik pravne zaštite tržišnog identiteta proizvoda i usluga, a uređen je Zakonom o žigu.
Žig se može sastojati od bilo kakvih znakova, osobito riječi, uključujući osobna imena, ili od crteža, slova, brojki, boja, oblika proizvoda ili pakiranja proizvoda, ili zvukova, pod uvjetom da su takvi znakovi prikladni za:
Nositelj žiga može biti svaka fizička ili pravna osoba. Strane fizičke i pravne osobe u pogledu zaštite znaka žigom u Republici Hrvatskoj uživaju jednaka prava kao i domaće fizičke i pravne osobe, ako to proizlazi iz međunarodnih ugovora ili iz načela uzajamnosti.
Registracija žiga nositelju žiga daje isključiva prava koja proizlaze iz njega.
Nositelj registriranog žiga, neovisno o njegovim pravima stečenim prije datuma podnošenja prijave ili datuma prvenstva registriranog žiga, ima pravo zahtijevati da se svim trećim stranama koje nemaju njegovu suglasnost spriječi uporaba u trgovačkom prometu, u vezi s proizvodima ili uslugama, bilo kojeg znaka koji vrijeđa pravo žiga tako da je:
Nositelj registriranog žiga ima pravo zahtijevati da se spriječi i sljedeće:
Nositelj žiga ima pravo rabiti svoj žig u odnosu na proizvode ili usluge za koje je registriran.
Žig se može prenijeti neovisno o bilo kojem prijenosu poduzeća, u odnosu na dio ili u odnosu na sve proizvode ili usluge za koje je registriran.
Prijenos cijelog poduzeća uključuje i prijenos žiga, osim ako, u skladu s pravnim propisima kojim se uređuje prijenos, postoji sporazum u kojemu se navodi drukčije ili okolnosti koje jasno nalažu drukčije.
Protiv osobe koja je neovlaštenim poduzimanjem neke od radnji iz članka 11. ovoga Zakona povrijedila žig, nositelj žiga može tužbom zahtijevati utvrđenje povrede, prestanak povrede odnosno zabranu takve i slične povrede ubuduće.
Prijava za registraciju žiga podnosi se Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo.
Prijava za registraciju žiga mora sadržavati:
Podnositelj prijave mora dovoljno jasno i precizno identificirati proizvode i usluge za koje se traži zaštita žiga kako bi nadležna tijela i gospodarski subjekti isključivo na temelju prijave mogli odrediti opseg zaštite koja se traži.
Ako su ispunjeni uvjeti kojima mora udovoljavati prijava žiga i ne postoje apsolutni razlozi za odbijanje registracije podaci iz prijave objavljuju se u službenom glasilu Zavoda.
Međunarodna prijava žiga koja se temelji na nacionalnoj prijavi žiga ili nacionalnoj registraciji žiga podnosi se Zavodu.
Podnositelj međunarodne prijave žiga može biti svaki nositelj nacionalne prijave žiga ili nositelj nacionalne registracije žiga ako je državljanin Republike Hrvatske ili ima u njoj prebivalište, ili ima u njoj stvarno i djelatno industrijsko ili trgovačko poduzeće.
Učinci prijava žigova Europske unije podnesenih i žigova Europske unije stečenih prije 1. srpnja 2013. proširuju se na područje Republike Hrvatske s tim datumom.
Za postupak registracije plaća se upravne pristojbe i naknade troškova postupka u skladu s posebnim propisima.
Jedan od razloga je identitet i prepoznatljivost. Korištenje vašeg imena ili imitacije loga od strane druge tvrtke može dovesti do zabune među potrošačima i smanjenja prepoznatljivosti vaše tvrtke.
Pravna zaštita: Zaštitom imena tvrtke stječete pravnu zaštitu, što znači da možete spriječiti druge tvrtke da koriste vaše ime ili logotip i također možete poduzeti pravne korake u slučaju kršenja vaših prava intelektualnog vlasništva.
Poslovni ugled: Zaštitom imena tvrtke štitite poslovni ugled, jer ime tvrtke može biti ključni faktor u izgradnji i održavanju poslovnog ugleda. Zaštitom imena tvrtke možete osigurati da vaša tvrtka bude povezana s kvalitetom i profesionalizmom, te spriječiti da se vaša reputacija ošteti zbog imitacije ili krađe Vašeg identiteta.
Marketing i oglašavanje: Ime tvrtke je jedan od ključnih elemenata u marketinškoj strategiji tvrtke. Zaštitom imena tvrtke, možete stvoriti zaštitni znak za svoju tvrtku i koristiti ga kao marketinški alat za promociju svojih proizvoda ili usluga.
Vrijednost tvrtke: Ime tvrtke može biti jedan od najvrjednijih sredstava tvrtke. Zaštitom imena tvrtke, činite je vrjednijom i atraktivnijom za investitore, kupce i poslovne partnere.
Ukratko, zaštita imena tvrtke znatno utječe na buduće poslovanje tvrtke.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Želite li stvoriti svoj jedinstveni identitet ili osvojiti pažnju ciljane publike, potrebne su vam između ostaloga, autentična priča i odabir pravih kanala komunikacije. Saznajte kako privući "prave" goste i kako potaknuti prodaju, ali i kako pravilno upravljati resursima za generiranje prihoda.
Jeste li svjesni kako su zaposlenici u vašoj čarter tvrtki oni koji su direktno zaslužni za njen uspjeh i rast? Iskazujete li im svoju zahvalnost i dajete li im do znanja kako su vrijedni i cijenjeni? Osobito u ovo vrijeme kada je jako teško pronaći zaposlenike u cijelom turističkom sektoru, a ne samo u čarteru.
International Charter Expo (ICE ‘23) i ove godine najavljuje još jedan događaj koji će obarati rekorde. Svi zainteresirani mogu se prijaviti za sudjelovanje te iskoristiti priliku za još jedno umrežavanje sa istomišljenicima i partnerima u nautičkoj industriji.
Web stranica je ključna za svako poslovanje, a osobito za čarter tvrtke jer je putem nje moguće generirati i prodaju. Ali ako vam je web stranica zastarjela ili nije dobro postavljena za krajnjeg korisnika, možete izgubiti puno više nego što mislite...