Kako pravne osobe mogu uštediti na troškovima energenata


Troškovi energenata pravnim osobama pričinjavaju sve veće opterećenje za poslovanje, stoga ne čudi činjenica da sve više poduzetnika traži alternativna rješenja. Jedno od njih donosimo u nastavku.

Iako je ovo portal koji se bavi savjetima vezanima uz nautički čarter, čitaju ga i u drugim branšama plus populacija koja se bavi ovom djelatnošću ima i druge poslovne interese. Kako pravne osobe mogu uštediti na troškovima energenata i ujedno to napraviti u relativno kratkom roku je tema kojom se bavimo ovom prigodom.

Nešto tako pored svih pravnih osoba koje žele smanjiti režijske troškove itekako može zanimati objekte koji nemaju alternativu osim napajati se električnom energijom donosimo danas. putem fotonaponskih elektrana sami sebi snabdijevaju objekte električnom energijom. To su apartmani, restorani, nautička pristaništa, beach barovi… Uopće svi objekti na dijelovima gdje nije moguć pristup mreži. 

Konkretno riječ je o uštedama na troškovima električne energije koja je u određenim situacijama u istoj potrošenoj količini skuplja od 3 do 5 puta za pravne osobe u odnosu na obično građanstvo kao potrošače.

Takva situacija samo je ubrzala potrebu za traganjem novih rješenja. Jedno od njih je ugradnja solarne elektrane za vlastitu potrošnju, a cijeli posao je posebno zanimljiv jer se investicija pri aktualnim cijenama isplati praktički kroz nepune 3 godine.

Pritom nije nevažno što se zakonskim promjenama u proceduri nastoji ubrzati postupak dobivanja suglasnosti od strane HEPa u kraćem roku nego što je to do sada slučaj, a što je u skladu sa smjernicama EU koje imaju za cilj što bržu zelenu tranziciju.

potencijal Hrvatske

Solarni potencijal cijele Hrvatske je velik, a pogotovo je to riječ u Dalmaciji gdje je iskoristivost i za 30% veća nego u kontinentalnom dijelu. No, u jednoj Sloveniji koja ima manju insolaciju udio ovakvih sklopova je  3 puta veći kad je riječ o solarnim energanama, a 5 puta veći što se tiče snage proizvedene iz solarnih elektrana nego u Hrvatskoj. Stoga je jasno koliki potencijal postoji za ovakav način dobivanja elektične energije iz obnovljivih izvora.

A o kojim uštedama je uopće riječ? Značajnima, i to temeljem viđenog iz izračuna temeljem aktualnih cijena HEPa. To ilustriraju i podaci u produžetku i to uzeti samo za obračunatu višu tarifu.

Uz potrošnju više tarife od cca 200.000 kWh, ukupna ušteda na računima se kreće na razini 230.000 kuna a investicija u postavljanje modula snage 90-100 kWH se kreće u rasponu 670.000,00 – 700.000,00 kuna i to je to što se tiče ulaganja.

Ako govorimo o potrošnji više tarife od cca 540.000 kWh, ukupna ušteda na računima se kreće na razini 1.100.000 kuna a  jednokratna investicija u postavljanje modula snage 360 kWH iznosi cca 2,8 milijuna kuna. 

Na tržištu su prisutni izvođači radova postavljanja ovakvih sklopova koji će za naručitelja pravnu osobu obaviti posao po sustavu ključ u ruke odnosno uz postavljanje operativnog dijela ishodovati i sve potrebne suglasnosti. 

Znači od samog pregleda parcele, detektiranja potencijala krovišta do proračuna energetske procjene - koliko će se energije proizvesti i potrošiti na lokaciji i za koliko će se smanjiti ugljični otisak.

Kod ovakvih situacija otplata je optimizirana tako da prati uštedu pa za klijenta ne bi smjelo biti novih troškova. Riječ je o tome da se štedi na troškovima električne energije i iz te uštede vraća investicija. 

K tome će Vam financijski konzultant koji zna svoj posao bez problema osigurati bankovno financiranje za ovakvo ulaganje i poslovni plan kojim dokazujete smisao otplate iz uštede.

Koji su rizici posla? Dva su vodeća: da dođe do naglog smanjenja cijene električne energije i da sunce više ne izađe. Teško da će se dogoditi ijedan od njih. 

Uostalom, kad ste čuli da je najavljeno pojeftinjenje cijene električne energije….

  • Podijeli:

Ivica Žuro

Ivica Žuro

Ivica Žuro je konzultant u financijama, bankovnom poslovanju i upravljanju poduzećima. Vlasnik je MM Beneficium obrta za poslovno savjetovanje. Nakon duge karijere u bankarstvu gdje je uz ostalo bio dugogodišnji direktor za Srednju Dalmaciju u Splitskoj banci, odlučio je iskoristiti stečeno iskustvo u savjetovanju za financiranje i upravljanje. Uža specijalnost su mu financiranje poduzetništva te fizičkih osoba, kao i refinanciranje postojećih obveza povoljnijim kreditiranjem te organizacijska poboljšanja i uštede na troškovima poslovanja.

https://www.financiranje.net/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Zamka "nemate prava na sliku koju ste koristili"
Zamka "nemate prava na sliku koju ste koristili"

Ako želite privući pažnju i učinkovito prenijeti poruku, vjerojatno ćete koristiti slike, zar ne? Web dizajneri, blogeri, vlasnici malih poduzeća, digitalni marketinški stručnjaci, kreatori sadržaja – svi oni koriste upečatljive fotografije kao dio svoje strategije. Ali što ako netko tvrdi da ste "ukrali" sliku?

Posljednje putovanje - što kada jahte više nisu za plovidbu
Posljednje putovanje - što kada jahte više nisu za plovidbu

Plovidba, jahting i jedrenje, postali su sinonim za luksuz, avanturu i slobodu kretanja. Ipak, nalazimo se u vremenu kada pomorska zajednica suočava se s velikim izazovom. Otpad iz mora, posebno iz nautičkog sektora, pretvara se u krizu koja zahtijeva hitnu pažnju.

U potrazi ste za konzultantom za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?
U potrazi ste za konzultantom za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?

Otkrijte najvažnije vještine koje treba imati konzultant uz čiju pomoć možete u potpunosti transformirati svoje poslovanje. Želite razviti strategiju koja je usmjerena na potrebe vaših klijenata i/ili gostiju te dobiti praktična rješenja koja će potaknuti rast vaše tvrtke? Andreja Fazlić u svom novom članku donosi sve o tome što je i zašto vam treba konzultant.

Što je VOC u marketingu i zašto bi ga vaša čarter tvrtka trebala razumjeti
Što je VOC u marketingu i zašto bi ga vaša čarter tvrtka trebala razumjeti

Zamislite situacije u kojima vaša čarter tvrtka može kontinuirano poboljšavati svoje usluge. Zamislite i kako reagirate na povratne informacije svojih gostiju i mjerite utjecaj promjena koje ste napravili. Čitajte dalje kako biste saznali kako proaktivno unaprijediti korisničko iskustvo i izgraditi snažnije, i otpornije, poslovanje.