Troškovi energenata pravnim osobama pričinjavaju sve veće opterećenje za poslovanje, stoga ne čudi činjenica da sve više poduzetnika traži alternativna rješenja. Jedno od njih donosimo u nastavku.
Iako je ovo portal koji se bavi savjetima vezanima uz nautički čarter, čitaju ga i u drugim branšama plus populacija koja se bavi ovom djelatnošću ima i druge poslovne interese. Kako pravne osobe mogu uštediti na troškovima energenata i ujedno to napraviti u relativno kratkom roku je tema kojom se bavimo ovom prigodom.
Nešto tako pored svih pravnih osoba koje žele smanjiti režijske troškove itekako može zanimati objekte koji nemaju alternativu osim napajati se električnom energijom donosimo danas. putem fotonaponskih elektrana sami sebi snabdijevaju objekte električnom energijom. To su apartmani, restorani, nautička pristaništa, beach barovi… Uopće svi objekti na dijelovima gdje nije moguć pristup mreži.
Konkretno riječ je o uštedama na troškovima električne energije koja je u određenim situacijama u istoj potrošenoj količini skuplja od 3 do 5 puta za pravne osobe u odnosu na obično građanstvo kao potrošače.
Takva situacija samo je ubrzala potrebu za traganjem novih rješenja. Jedno od njih je ugradnja solarne elektrane za vlastitu potrošnju, a cijeli posao je posebno zanimljiv jer se investicija pri aktualnim cijenama isplati praktički kroz nepune 3 godine.
Pritom nije nevažno što se zakonskim promjenama u proceduri nastoji ubrzati postupak dobivanja suglasnosti od strane HEPa u kraćem roku nego što je to do sada slučaj, a što je u skladu sa smjernicama EU koje imaju za cilj što bržu zelenu tranziciju.
Solarni potencijal cijele Hrvatske je velik, a pogotovo je to riječ u Dalmaciji gdje je iskoristivost i za 30% veća nego u kontinentalnom dijelu. No, u jednoj Sloveniji koja ima manju insolaciju udio ovakvih sklopova je 3 puta veći kad je riječ o solarnim energanama, a 5 puta veći što se tiče snage proizvedene iz solarnih elektrana nego u Hrvatskoj. Stoga je jasno koliki potencijal postoji za ovakav način dobivanja elektične energije iz obnovljivih izvora.
A o kojim uštedama je uopće riječ? Značajnima, i to temeljem viđenog iz izračuna temeljem aktualnih cijena HEPa. To ilustriraju i podaci u produžetku i to uzeti samo za obračunatu višu tarifu.
Uz potrošnju više tarife od cca 200.000 kWh, ukupna ušteda na računima se kreće na razini 230.000 kuna a investicija u postavljanje modula snage 90-100 kWH se kreće u rasponu 670.000,00 – 700.000,00 kuna i to je to što se tiče ulaganja.
Ako govorimo o potrošnji više tarife od cca 540.000 kWh, ukupna ušteda na računima se kreće na razini 1.100.000 kuna a jednokratna investicija u postavljanje modula snage 360 kWH iznosi cca 2,8 milijuna kuna.
Na tržištu su prisutni izvođači radova postavljanja ovakvih sklopova koji će za naručitelja pravnu osobu obaviti posao po sustavu ključ u ruke odnosno uz postavljanje operativnog dijela ishodovati i sve potrebne suglasnosti.
Znači od samog pregleda parcele, detektiranja potencijala krovišta do proračuna energetske procjene - koliko će se energije proizvesti i potrošiti na lokaciji i za koliko će se smanjiti ugljični otisak.
Kod ovakvih situacija otplata je optimizirana tako da prati uštedu pa za klijenta ne bi smjelo biti novih troškova. Riječ je o tome da se štedi na troškovima električne energije i iz te uštede vraća investicija.
K tome će Vam financijski konzultant koji zna svoj posao bez problema osigurati bankovno financiranje za ovakvo ulaganje i poslovni plan kojim dokazujete smisao otplate iz uštede.
Koji su rizici posla? Dva su vodeća: da dođe do naglog smanjenja cijene električne energije i da sunce više ne izađe. Teško da će se dogoditi ijedan od njih.
Uostalom, kad ste čuli da je najavljeno pojeftinjenje cijene električne energije….
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.
ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?
Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.