Kako biste zaradili iznajmljivanjem plovila pomoću digitalnih kanala, morate započeti odabirom platformi koje su u skladu s vašim poslovnim mogućnostima. Započnite sa društvenim mrežama. No znajte kako su poznavanje ciljane publike i prilagođavanje tržišnim trendovima, ključni za profitabilnost.
Digitalni svijet je prepun opcija i kanala koje možete, i koje biste trebali, istražiti i koristiti.
Na vašem putu prema profitabilnosti, prvi korak bio bi odabir prave platforme za vaše čarter poslovanje. Ta bi platforma trebala biti usklađena s vašim poslovnim modelom, ciljnom publikom te vašim poslovnim planom.
Stoga je od vitalne važnosti odabrati i medij koji je prepun vašim potencijalnim gostima, zar ne? A na tom mediju bi vaša ponuda i usluge trebale biti vidljive i primamljive.
Kanali društvenih mreža poput Facebooka, Instagrama i drugih mogu biti pravi “zlatni rudnici” u online verziji. Što zbog svoje vizualne komponenete koja privlači korisnike, što zbog goleme baze tih istih korisnika.
Specijalizirane web stranice, aplikacije i forumi za putovanja također su mjesta na kojima možete dosegnuti svoju ciljanu publiku. Takva publika je već tu i pokazuje interes za plovidbu i nova iskustva.
Možemo reći kako općenito postoji mnoštvo dostupnih kanala za marketing, oglašavanje i interakciju s kupcima. Odabir pravog kanala za vaše čarter poslovanje može činiti razliku između učinkovite strategije i izgubljenih resursa.
Neki od popularnih digitalnih kanala koji bi mogli biti “oni pravi” za vaše poslovanje su:
Online booking platforme – nude razne pogodnost vašim potencijalnim gostima, omogućujući im rezervaciju vaše usluge ili proizvoda kad god to požele. One mogu pojednostaviti dnevene zadatke, smanjiti administrativno opterećenje i pružiti podtake o dostupnosti vaših plovila u stvarnom vremenu.
Vi biste trebali za svoj čarter odabrati platformu koja je usklađena s vašom specifičnom uslugom koju nudite. Ujedno se potrudite i da nudi i dobro korisničko iskustvo.
Online tražilice - tražilice kao što su Google, Bing ili Petal, omogućuju vam doprijeti potencijalne goste koji aktivno traže određene usluge. Možete ciljati određene demografske parametre, regije i specifične upite koji se pretražuju pomoću optimizacije za tražilice (SEO) i pay-per-click oglašavanja (PPC).
Ovdje je ključno je razumjeti navike pretraživanja i ključne riječi koje koristi vaša ciljana publika. Redovitim ažuriranjem sadržaja, optimiziranjem brzine web stranice i osiguravanjem kvalitetnih backlinkova možete poboljšati vaše SEO rangiranje.
Email marketing – email je još uvijek jedan od najizravnijih načina za dosezanje i njegovanje vaših korisnika. S naprednim alatima možete segmentirati svoju publiku, slati personalizirane poruke i automatizirati email kampanje. Visok ROI (Return on investment/povrat ulaganja), mogućnost praćenja i sposobnost njegovanja potencijalnih gostiju značajne su prednosti ovog digitalnog kanala.
Ali također, izbjegavajte spam; uvijek osigurajte da vaši emailovi nude određenu vrijednost primateljima. Pratite mjerne podatke kao što su stope otvaranja i stope klikanja kako biste prilagodili i poboljšali svoju strategiju.
Platforme društvenih medija - Facebook, Instagram, LinkedIn i Twitter nude ogroman doseg s milijardama korisnika širom svijeta. Omogućuju vašoj čarter tvrtki stupanje u kontakt s klijentima, dijeljenje sadržaja, ali i izgradnju lojalnosti vašem brendu.
Također, različite platforme služe različitoj publici s različim demografskim podacima. Ključno je odabrati platforme koje odgovaraju vašoj ciljanoj publici. Potrudite se neka vaš sadržaj bude prilagođen svakoj platformi, za maksimalan učinak.
Sadržajni marketing (blogovi, video zapisi itd.) - može pozicionirati vaš čarter kao vodeći u industriji i pružiti vrijednost vašim korisnicima. Također se odlično uklapa u sve što radite po pitanju SEO-a te pokreće i organski promet. Ovdje je kvaliteta ključna. Uložite vrijeme u istraživanje i proizvodnju visokokvalitetnog, relevantnog sadržaja. Dosljednost u objavljivanju vašeg sadržaja također igra značajnu ulogu u angažmanu vaših korisnika.
Kako biste u potpunosti iskoristili potencijal prihoda digitalnih kanala, postoji nekoliko strategija koje možete usvojiti. Učinkovit način za razvoj vašeg poslovanja i povećanje prihoda je:
Online oglasi mogu povećati vašu vidljivost na tražilicama i društvenim mrežama, povećavajući vaš promet. Modeli oglašavanja s plaćanjem po kliku (PPC) omogućuju vam plaćanje samo kada zainteresirana strana klikne na vaš oglas. To ih čini i troškovno učinkovitijima.
Uvođenje programa članstva ili programa vjernosti ima potencijal stvoriti stalan tok prihoda i potaknuti osjećaj zajedništva među vašim gostima. Članovima programa možete ponuditi ekskluzivne ponude ili pogodnosti kako biste potaknuli ponovni booking. Ovo je ujedno i odličan način s kojim možete izgraditi bazu gostiju.
Isticanje iz gomile zahtijeva više od same ”vrhunske usluge”. Zahtijeva čvrstu, slojevitu strategiju digitalnog marketinga.
Optimizacija za tražilice (SEO) ključna je komponenta svakog digitalnog marketinga. Optimiziranjem vaše web stranice i sadržaja s relevantnim ključnim riječima, možete se popeti među rezultatima na tražilicama, povećavajući svoju vidljivost i privlačeći više organskog prometa.
Odlična strategija je i sadržajni/content marketing. Ona uključuje stvaranje i dijeljenje vrijednog sadržaja koji "govori" vašoj publici. To mogu biti blog postovi sa savjetima o plovidbi, videozapisi piktoresknih ruta ili testimonilasi vaših gostiju.
Sadržajni marketing izvrstan način s kojim možete pozicionirati svoj brend kao vodeći u čarter industriji, privući promet na svoju web stranicu i potaknuti bolju povezanost publikom.
Kao što smo već spominjali, marketing na društvenim mrežama je jedan od načina na koji možete značajno poboljšati vašu online vidljivost. Redovito dijeljenje zanimljivog, interaktivnog sadržaja i odgovaranje na upite ili komentare korisnika ujedno njeguje i jaku online zajednicu.
Svojim personaliziranim pristupom, email marketing može olakšati izravnu komunikaciju s vašom bazom korisnika. Dijeljenjem ažurirnih podataka, ponuda i drugih relevantnih informacija na ovaj način, vaš brend ostaje u njihovim mislima.
U konačnici, putovanje prema profitabilnoj čarter tvrtki uključuje više od pukog "ulaska" u digitalni svijet.
Morate u potpunosti razumjeti i znati odgovoriti na pitanje "Tko je moja ciljna publika?" i “Gdje se moja publika zadržava online?". Također morate biti sposobni (i voljni) prilagoditi se i biti inovativni te pratiti tržišne trendove.
Vaše čarter poslovanje može biti profitabilno ili povećati svoj profit uz pravi spoj digitalnih kanala i strateški postavljenih marketinških taktika. No od iznimnje je važnosti i vaš nepokolebljiv fokus na isporuku vrijednosti svojim gostima.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Imate ideju, ali nedostaje vam milijun-dva (ili dvadeset)? Očito je vrijeme je za nove investicije. Ivica Žuro nam donosi najbitnije informacije o aktualnim financijskim programima i kreditima za poduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu. Od otpisa glavnice do zelenih inicijativa - saznajte kako postaviti temelje za uspjeh u idućoj godini.
Možete li zamisliti svoj život ili posao bez pomoći digitalnih alata? Naravno da ne možete, jer su digitalni alati postali neizostavni, ali i jer poboljšavaju i olakšavaju našu svakodnevicu. Predstavljamo vam IQNautics, digitalni alat koji će promijeniti vaš život i potpuno transformirati poslovanje vaše čarter tvrtke.
Jedna stvar koju vaše brendiranje zahtijeva je da "vaša priča" odiše jedinstvom. To znači kako identitet vašeg brenda mora biti unificiran i kohezivan. To nije teško postići, ako znate koje su prednosti dobrog brendiranja i ako vam je stalo do toga kako vas vaši gosti doživljavaju.
Kako učiniti da se svaki gost osjeća kao da je vaš čarter iskustvo života? Mapiranje korisničkog putovanja može vam pomoći da sagledate svaku fazu kroz njihove oči – od prve pretrage na internetu do trenutka kada se vrate na kopno. No, to zahtijeva puno više od dobre organizacije i izvrsnih plovila. Morate stvoriti nezaboravne točke dodira koje će izdvojiti vaš čarter. Svatko može koristiti mapiranje putovanja kako bi unaprijedio usluge, riješio uobičajene frustracije i izgradio lojalnost koja vraća goste.