Nema toga što ne možemo organizirati za naše goste


Ljubav prema zdravoj hrani i brodovima pretočila je u uspješne poslovne priče, koje sijaju posebnim svjetlom na hrvatskoj čarter sceni sa središtem u Splitu. Upoznajte Tinu Gazin, ženu poduzetničkog duha, direktoricu Sun Lifea, jedinog hrvatskog čartera koji je dijelom europskog projekta održivosti u turizmu ETGG 2030.

Očuvanje naše divne obale i mora joj je motivacija, gost oduševljen čarter iskustvom u Hrvatskoj cilj svake nove sezone. U čemu se sve očituje održivost čartera, gdje leži tajna uspjeha Sun Lifea te kako doći do gostiju koji se opetovano vraćaju, saznajte u nastavku!

Sun Life je jedini čarter koji je ušao u program održivog razvoja u sklopu projekta European Tourism Going Green 2030. Možete li nam reći nešto više o programu te što vas je motiviralo da se na njega prijavite?

Tako je, ETGG 2030 program financira EU, uz sufinanciranje Splitsko –dalmatinske županije. Na taj način žele podržati turističke tvrtke u razvoju i implementaciji održivih praksi tvrtke. Sam projekt uključuje pristup platformi Tourism2030.eu, obuku i edukacije o održivom turizmu, radionice, mentorstvo stručnih savjetnika, međunarodno umrežavanje i tržište te financijsku potporu za pristup certifikatima održivosti. 

Ured i tim SunLife Chartera

Održivost je pojam kojeg posljednjih godina rabe mnogi brendovi. Toliko zapravo da su donijete globalne smjernice za tvrdnje u okolišu. Kako se održivost ogleda u čarter industriji, što znači biti održiv?

Biti održiv u čarter industriji iznimno je izazovno jer se radi o brodu i limitiranom prostoru. Izazovno je nama koji radimo u toj industriji kao i vladi da ostvari sve što bi nam pomoglo.

Vrlo bitna stavka su mjesta na obali gdje bi brodovi mogli isprazniti svoje holding tankove. 
Naime, ti se tankovi ne bi smjeli prazniti u more, već u prilagođene spremnike koji u nas na žalost još ne funkcioniraju. Nadamo se da će se to pitanje brzo riješiti.

No, ne treba zaboraviti da i male stvari čine razliku. 
Potičemo goste da recikliraju svoj otpad, odvajaju plastiku te da koriste eko proizvode pri pranju posuđa i čišćenja.
Također smo počeli ugrađivati solarne panele na brodove te nam je u planu postaviti ih na sva naša plovila. Kao tvrtka sudjelujemo u čišćenju podmorja i obale, a na društvenim mrežama potičemo ekologiju te širimo svijest o važnosti očuvanja mora i obale.

S obzirom na to da nam je održivi turizam jako bitan nadamo se da ćemo u programu EETG 2030 kojem smo se priključili, dobiti dodatno znanje i vještine kako u tome biti još bolji.

Koliko toga je na samim čarter kompanijama, koliko na državi čijim morem se plovi, a ima li nešto što i sami gosti mogu, trebaju raditi kako bismo osigurali ovo veličanstveno prirodno bogatstvo koje nam je dano, a koje ponekad uzimamo zdravo za gotovo?

Katamaran od SunLife chartera plovi u Hrvatskoj

Svi imamo jednaku odgovornost u očuvanju prirodnog bogatstva. Na državi je da to konstantno promovira i potencira kako bi nas svakodnevno osvješćivala da se brinemo o moru i planeti. Na nama je da se svega toga i držimo. 

Je li održivost jedina budućnost u čartera, ali i našeg turizma općenito? Kako vi vidite razvoj industrije?

Održivost je jedna od budućnosti turizma općenito. Već sada osjećamo velike klimatske promjene. U vremenskim promjenama, promjeni temperature mora, faktorima koji itekako mogu utjecati na tijek naše sezone. O tome nam ovisi i čistoća mora, našeg podneblja, koja je puno plastike i otpada. Kontinuiranim planskim osvještavanjem o važnosti očuvanja prirode razvoj ove industrije ima svoju budućnost. 

Kako ostali čarteri u Hrvatskoj gledaju na vas kao brend koji polako, ali sigurno podiže standarde u domaćoj čarter industriji?

Djelatnik SunLife Chartera u brendiranoj majici čartera njihove karakteristične narančaste boje.

Poslovati kao čarter agencija u zemlji koja ima najviše čarter brodova, a i agencija, nije lako. 

Kad smo prije 20 godina započinjali, imali smo plan da budemo drugačiji. Shvatili smo koliko je važno brendirati se, istaknuti se od ostalih. U tom smislu, naša narančasta boja definitivno je bila pravi izbor!

Što se tiče drugih čartera, uvijek smo u dobrim odnosima s našim partnerima. Jedni drugima uskačemo kad treba jer u čarteru tijekom sezone uvijek bude nepredviđenih situacija u kojima pomoć dobro dođe. 
Upravo sam neki dan razgovarala s kolegom koji radi u susjednom čarteru, a koji mi je rekao da mu je Sun Life uvijek bio uzor po pitanju marketinga i brendiranja. Tako nešto je jako lijepo za čuti!

Sun Life u ponudi ima različite vrste brodova, od motornih plovila do jedrilica, ali nudi i zanimljiva čarter iskustava. Tu su poslovni eventi, ali i tailor made wellness čarter koji uključuje i joga instruktora na plovilu! Kako gosti reagiraju na takve ponude koje naglasak stavljaju na aktivni odmor?

Upotpunili smo svoju ponudu jer smo primijetili potražnju za istom. Dosta radimo na tailor-made programima za tvrtke koje većinom dolaze na team building

Osluškujemo želje naših gostiju i nema toga sto im ne možemo dostaviti i organizirati, od kuhara, skipera, transfera, joga instruktora, cateringa, zabava, aktivnosti na moru i kopnu, do kušanja vina, izleta, pa čak i motivacijskih govornika te masera!

Fokus vam je na kvaliteti, ne kvantiteti. Gosti to prepoznaju te vam se opetovano vraćaju. Kada govorimo o kvaliteti čarter usluge, na koje se sve načine ona ogleda? 

Sun Life je mala obiteljska tvrtka koja na svoje djelatnike, neki od kojih u tvrtki rade od njenog osnutka, gleda kao na obitelj. Kvaliteta nam je uvijek bila važnija od kvantitete. Nikad nismo težili prevelikom broju plovila jer smo svjesni da na taj način ne bismo mogli održavati istu kvalitetu usluge. 

Što je ona stepenica više, onaj bonus koji dajete svojim gostima što Sun Life čini posebnim?

Tim SunLife Chartera

Kao našu jaku stranu, svakako bih istaknula pozornost koju pridajemo custom care usluzi. Kvalitetno održavanje plovila, čistoća, tehnička ispravnost plovila kao i kvalitetna usluga cijelog procesa nešto su što smatramo da svaki čarter treba nuditi. 

Ono što nas odvaja za stepenicu više jest način na koji se odnosimo prema individualnim zahtjevima i potrebama naših gostiju. Važno nam je da se gost osjeća ugodno od samog početka do kraja čartera. 
Svjesni smo da naši gosti dugo čekaju svoj godišnji odmor i vrlo često dugo putuju do Splita. Kada kroče nogom na brod, želimo im izmamiti dodatan osmijeh na lice pa ih uvijek dočekamo s nekim malim, personaliziranim iznenađenjem poput pisanih poruka, balona, food box-a, torti …

Radimo na tome da boravak na brodu gostima maksimalno olakšamo. Svake godine  unaprjeđujemo našu uslugu, tražimo načine kako da cijeli proces bude dostupniji. Naši gosti tako mogu unaprijed, digitalnim putem, proučiti check-in plovila te time skratiti proces kad dođu na plovilo. 
Dok su na plovilu, uz pomoć digitalnih alata u par klikova mogu dobiti sve potrebne informacije za plovidbu. Bilo da im treba priručnik plovila koji im pomaže u slučaju da im nešto zapne, bilo da im je potrebna informacija vezano za rezervaciju plovila, aktivnosti na kopnu ili pak vremenska prognoza.

Također, po završetku odmora, zamolimo ih da nam ostave recenziju koja nam je iznimno bitna. Njihov feedback pomaže nam saznati jesmo li na dobrom putu ili trebamo nešto unaprijediti. 
U znak zahvalnosti što su odabrali naš čarter, na odlasku ih uvijek pozdravimo malom uspomenom iz Dalmacije. Mislim da su to stvari koje gosti cijene i zbog kojih se vraćaju. 

Tko sve čini vaše goste povratnike i što im je bitno na njihovom odmoru?

Naši gosti dolaze iz cijelog svijeta, a većinom su to obitelji kako smo se profilirali kao obiteljska tvrtka. Tome u prilog ide i naša dodatna ponuda koja je fokusirana na zabavu za djecu i obitelj poput mogućnosti najma paddlea, seaboba, opreme za ronjenje, tobogana za napuhivanje.

Osim strasti prema moru, strastveni ste i oko zdrave hrane. Razvili ste i proizvod, zdravu platu s dalmatinskim namirnicama Joy Box by Tina koju ste prvo plasirali upravo gostima na brodovima. Kako je došlo do tog spoja ljubavi prema hrani i brige o gostima? Koliko je njima bitno da i kroz hranu upoznaju mjesto koje posjećuju?

Nautičkim turizmom bavim se već 20 godina i kroz njega sam dosta naučila o poslovanju, marketingu i brandingu. Ljubav prema kuhanju gajim još od malena. Prije 4 godine otvorila sam svoj Instagram profil posvećen zdravoj hrani - zdravi i fit recepti by tina. U sklopu profila osmislila sam i brend joy box by Tina. To je food box, s lokalnim delikatesama koje se odmah mogu konzumirati.

Joy box by Tina je food box s lokalnim delikatesama koje se odmah mogu konzumirati.

Joy box je nastao u doba pandemije kad restorani nisu radili. Činilo mi se idealnim da ljudi mogu naručiti tako nešto i jesti kod kuće ili negdje na otvorenom. 
Potom sam shvatila da je box idealan i kao paket dobrodošlice za svakog gosta koji dođe u Hrvatsku, bilo na plovilo, apartman ili vilu.  
I zaista, tako i jest ispalo, gosti su oduševljeni!

Osmislila sam i jedan experience koji kombinira bogatu povijest Splita s gastronomijom – Dioklecijanovu večeru u sklopu koje gosti mogu okusiti i doživjeti dio naše povijesti.

Koristite digitalne alate u svom poslovanju, kako po pitanju promoviranja zdrave hrane tako i u području čartera. U kojim sve segmentima te na koji način oni olakšavaju vaš svakodnevni rad i komunikaciju s gostom?

Svakodnevno koristim digitalne alate i društvene mreže jer mi na mnoge načine olakšavaju poslovnu komunikaciju. Živimo u vremenu u kojem većina ljudi koristi sve digitalne alate. Logično je da smo i mi onda prisutni na njima te da na taj način održavamo kvalitetnu i brzu komunikaciju s gostima.

Pomažu li vam i kako digitalni alati u koordinaciji radnih zadataka? Kako funkcionira komunikacija između officea i gatova? Koliko su zaposlenici uključeni u osmišljavanje i unapređenje poslovanja?

Koristimo digitalne alate u samoj koordinaciji radnih zadataka. Komunikacija preko mobitela za sada najbolje funkcionira, iako smo otvoreni i prema drugim opcijama. Komunikaciju stalno pokušavamo unaprijediti. Zaposlenici su svakako tu najviše uključeni jer najbolje prepoznaju problematiku. 

Koliko vam je važan strateški pristup u promociji i komunikaciji brenda, posebno na društvenim mrežama? Koliko su vam one bitne u poslovanju?

Strateški pristup je važan, svake godine unaprijed odredimo u kojem smjeru ćemo ići te tako određujemo i budžet. To su nam važne stvari na koje stavljamo veliki naglasak.

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Boot Düsseldorf 2023 – fokus na održivost, digitalizaciju i inovacije
Boot Düsseldorf 2023 – fokus na održivost, digitalizaciju i inovacije

Saznajte što ove godine bilo zanimljivo, ali i novo na sajmu boot Düsseldorf. Donosimo što je predstavio te na što se sve stavio poseban naglasak.

Promjene u poslovanju čarter društava s uvođenjem EUR-a u RH
Promjene u poslovanju čarter društava s uvođenjem EUR-a u RH

Uvođenje EUR-a od 01. siječnja 2023., donosi značajne izmjene u svakodnevici čarter društava. Koje su glavne razlike u odnosu na prošlu godinu te do kada je obavezno dvojno iskazivanje ukupnog iznosa na računu?

S kojim se izazovima suočava B2C prodaja?
S kojim se izazovima suočava B2C prodaja?

Izazovi s kojima se susreće B2C prodaja su brojni, no oni glavni - zadržavanje i privlačenje klijenta su ključni za održavanje poslovanja i njegov rast. Ali, kako zapravo poboljšati prodaju i što je ključ uspjeha?

Pomorska učilišta - budućnost pomorstva, turizma i čartera
Pomorska učilišta - budućnost pomorstva, turizma i čartera

Hrvatska kao zemlja poznata po nautici i broju pomoraca, sa najvećom čarter flotom na Mediteranu je također i među vodećim zemljama u svijetu u školovanju pomorskog kadra. A pomorci i nautičari znaju kome se obratiti kada je u pitanju njihova karijera.